Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens naar de Coleman aravis 3, kleine pakmaat met kleine pakmaat en vaste binnentent.

Kost bij de wit in Schijndel maar €150
 
Die aravis 3 lijkt heel veel op de cobra 3. Die heb ik nu en als je een voortent wil is dit niet de beste optie. je hebt aan net genoeg ruimte om een zijkoffer en schoenen/laarzen neer te zeten maar je kan er niet zitten.

Voor de rest is hij perfect. Veel ruimte binnen, kleine pakmaat (met een hoes waar hij makkelijk inpast) en snel op te zetten zonder dat de binnentent nat wordt als het regent.
 
Kijk eens naar de Coleman aravis 3, kleine pakmaat met kleine pakmaat en vaste binnentent.

Kost bij de wit in Schijndel maar €150
Op zich leuk tentje voor hiking met 2 pers. Lekker licht van gewicht. (3.5kg)
Toch mis ik een soort voor-compartiment voor neerleggen van de (natte) motorspullen.
EvN meldt ook dit probleem voor de Cobra 3. Wat mij trouwens ook opvalt is dat de binnententen niet 'vierkant' zijn. Persoonlijk lijkt mij dat minder praktisch.

Het issue van gewicht ligt voor mij op de motor niet zo heel erg scherp.
Een kilootje extra voor wat meer comfort en ruimte is wel te accepteren.

Het beste lijkt om te gaan kijken bij Obelink of een bezoek brengen aan de ANWB-kampeerdagen.
 
Op zich leuk tentje voor hiking met 2 pers. Lekker licht van gewicht. (3.5kg)
Toch mis ik een soort voor-compartiment voor neerleggen van de (natte) motorspullen.
EvN meldt ook dit probleem voor de Cobra 3. Wat mij trouwens ook opvalt is dat de binnententen niet 'vierkant' zijn. Persoonlijk lijkt mij dat minder praktisch.

Het issue van gewicht ligt voor mij op de motor niet zo heel erg scherp.
Een kilootje extra voor wat meer comfort en ruimte is wel te accepteren.

Het beste lijkt om te gaan kijken bij Obelink of een bezoek brengen aan de ANWB-kampeerdagen.

Ik heb de Coleman Phad, maar dat is een oud model, heet tegenwoordig Tatra: Coleman Tatra 3 Tent koop je bij Futurumshop.nl

Iets zwaarder als de Aravis en de Cobra, maar nog steeds ruim onder de 4 kilo. Past bij mij ook makkelijk in de motorkoffer. Ik heb de 3 persoons versie en die is echt ruim als je alleen bent. Heeft een aparte voortent voor natte spullen. Aan de binnentent zit een grondzeiltje voor de voortent, maar die kan er af ritsen als je dat prettiger vind. Hij is makkelijk op te zetten (binnentent hoeft er niet uit bij opzetten/afbreken, maar kan wel). Hij is heel stabiel en blijft zelfs zonder haringen al staan. Enige nadeel vind ik dat de binnentent relatief kort is (2.10m), daarom lig ik er altijd schuin in. Alleen kan dat makkelijk, alleen met meerdere personen wordt dat wat lastig.

Toen ik deze tent kocht kostte hij nog het dubbele van wat hij nu is, maar zelfs dan heeft hij zijn geld bij mij dubbel en dwars opgebracht. Knallende onweer en hagelbuien in de Alpen, storm op de Noordkaap, tot -10 vorige maand, dat ding doorstaat volledig tegen mijn verwachtingen in alles.
 
Op zich leuk tentje voor hiking met 2 pers. Lekker licht van gewicht. (3.5kg)
Toch mis ik een soort voor-compartiment voor neerleggen van de (natte) motorspullen.
EvN meldt ook dit probleem voor de Cobra 3. Wat mij trouwens ook opvalt is dat de binnententen niet 'vierkant' zijn. Persoonlijk lijkt mij dat minder praktisch.

Het issue van gewicht ligt voor mij op de motor niet zo heel erg scherp.
Een kilootje extra voor wat meer comfort en ruimte is wel te accepteren.

Het beste lijkt om te gaan kijken bij Obelink of een bezoek brengen aan de ANWB-kampeerdagen.
Deze heb ik, misschien is dat iets?:

Coleman Tasman 2
 
ik zat al naar de tasman 3 te kijken
die heeft wel lekker veel ruimte en idd als het nat is moet je zooi ergens anders kunnen drogen als in het slaapgedeelte.
 
Ik heb een easycamp shadow 200 (ca 80 euro, je kan binnentent er in laten, dat scheelt wel gemak, maar ventileert slecht)
En een quechua (geen pop-up) arpenaz 2 (nog geen 30 euro, wel echt goed waterdicht en ventileert goed, maar wat lastig op te zetten)

De tent opzetten vind ik net als de slaapmat oprollen 'gedoe' om eerlijk te zijn..
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met de zgn. paraplu tenten?
 
Bedankt voor de diverse adviezen.

Paraplu-tentje lijkt mooi bij opzetten/ opruimen. Maar wat doe je als tent is zeiknat en onder de blubber. Gewoon dichtvouwen en daarna zien we wel? Spoedig einde is dan verzekerd!

Coleman heeft verschillende tentjes die iets zouden kunnen zijn. De binnenlengte is vaak 2.10m, maar dan wel enkele keren ook met 1 zijde een verticale wand. Zo kort wordt wrs jammer. Zie uitleg hieronder.
Toch eerst bij Obelink Winterswijk kijken.(Achterhoek is altijd leuk op de motor) Rolmaat ook mee!

De opm vwb diagonaal van Frazer herken ik wel. Mijn tentje is ook redelijk kort met vierkant 2.10m. Meestal lig ik ook schuin om niet met hoofd in het doek te liggen.
Het koepeltje wat ik heb heeft van 2 zijden schuine kanten. Sinds afgelopen zomer weer eens (3e keer) mijn self-inflating mat stuk is gegaan heb ik in Spanje een luchtbed gekocht. Naast dat ik het luchtbed niet meer kwijt wil, (ligt toch lekkerder en ook de pakmaat is kleiner) is er wel het nadeel dat je 10cm hoger ligt. En daarmee wordt binnenmaat 2.10m voor mijn 1.90m toch te kort.

Coleman Coastline 2 plus lijkt nog niet zo verkeerd. Voorportaal met kuipgrondzeil.
Toegang vanaf 3 zijden. Uitgang aan lijzijde! Binnentent uitneembaar in de buitentent.
Helaas niet meer leverbaar? Coastline 3 plus is riant groot maar wel 7 kg!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt met de aravis 3 geen voortent, maar wel 235cm om in te liggen en een kleine pakmaat.
 
Bedankt voor de diverse adviezen.

Paraplu-tentje lijkt mooi bij opzetten/ opruimen. Maar wat doe je als tent is zeiknat en onder de blubber. Gewoon dichtvouwen en daarna zien we wel? Spoedig einde is dan verzekerd!

Valt wel mee hoor, een tent kan best een dag of 2/3 nat opgeborgen worden, zolang je maar zorgt dat hij droog is voordat je hem voor langere tijd gaat opbergen. Ik vertrek meestal vrij vroeg in de ochtend en het lukt mij vrijwel nooit om de tent droog mee te nemen.

Ik heb wel eens gekeken naar die paraplutenten van Khyam. Mooie tenten, maar nadeel vond ik dat de stoksegmenten dermate lang zijn dat ze in vrijwel geen enkele motorkoffer passen. Dan ben je dus verplicht om de tent los achterop te binden.
 
Je hebt met de aravis 3 geen voortent, maar wel 235cm om in te liggen en een kleine pakmaat.
Aravis 3 is leuk tentje, maar ik denk toch meer voor back-packers. Iedere gram telt dan!
Die 2.35m spreekt me dan weer wel aan. Toch heb ik de voorkeur voor WEL een voorportaal. Niet dat ik daar de hele dag ga zitten , maar bij slecht weer heb je dan nog een heel klein beetje ruimte om overdekt koffie te zetten of om effe een broodje te eten.

Wat ik verder minder vind van de Aravis is, dat er onder de buitentent relatief veel bodem onbedekt is. Door een onbedekte bodem heb je eerder condensvorming door optrekkend vocht vanuit de grond. Zeker als het een paar dagen slecht weer is, kan je daar goed last van krijgen. Als de camping een bodem heeft die kaal is geworden, zijn ook de spullen die je er neerzet sneller vies en neem je eerder vuiligheid mee de binnentent in. Een kuipgrondzeiltje in het voorportaal staat dus ook op mijn lijstje.

Dat vochtoptrekken is nog mijn ervaring van caravan-kamperen. In de voortent had ik ook altijd plastic onder het bolon-tapijt. Deed je dat niet dan had je vaak veel last van vocht aan binnenzijde van de voortent.

Mss stel ik veel eisen aan een tentje, maar na bijna 50jr kamperen heb ik al heel veel misere gezien bij mensen die niet de goede spullen hadden aangeschaft. In al die jaren al van alles meegemaakt. Van sneeuw en ijspegels aan de tent, tot storm en wolkbreuk dat de halve camping blank stond, tot dagenlang temperaturen van 40'C en plus.
 
Laatst bewerkt:
Eerste kampeerovernachting zit erop! Afgelopen weekend overnacht op een natuurkampeerterrein om onze nieuwe uitrusting te testen. Heerlijk 's avonds bij een vuurkorf onder de sterrenhemel.

We hebben gekozen voor goede matjes (Thermarest Neo Air) en deze bleken in de praktijk geen spatje kou door te laten, heerlijk. De slaapzak (Enlightened Equipment Accomplice) (of eigenlijk een quilt) was ook top, lekker luchtig en toch heerlijk warm.

Onze Hilleberg Nammatj 2GT (met vestibule) bleek ook een topper, juist ook door de voortent waar we al onze spullen goed kwijtkonden.

Snapseed1_zps7di9rlef.jpg


Snapseed2_zps4mnjo0wa.jpg
 
Duidelijk niet bezuinigd op de uitrusting!
Die Hilleberg Nammatj 2GT lijkt qua maten wel op de Coleman Coastline 2+.
Je geeft zelf al aan het gemak van een voortent. Dat punt komt dus boven aan mijn lijstje!
 
Duidelijk niet bezuinigd op de uitrusting!
Die Hilleberg Nammatj 2GT lijkt qua maten wel op de Coleman Coastline 2+.
Je geeft zelf al aan het gemak van een voortent. Dat punt komt dus boven aan mijn lijstje!

Ik heb de Coleman Coastline 3, was destijds 150,- online.

Ik zweer bij die ruime voortent. Als het regent of koud is en hard waait, kan je gewoon binnen zitten zonder gelijk verplicht te zijn te gaan slapen.

20160923_181957.jpg


1_tent.jpg


Ik ben 1,90 lang, ik kon er RUIM in zitten, je kan er zelfs met gemak met zijn 2en in zitten. Bovenstaande foto is genomen in Oostenrijk, waar het heel hard waaide en het koud was (najaar). Op mijn gemakje de route voor de volgende dag maken, biertje erbij, chipje erbij :+

Daarnaast staat hij letterlijk in 5 minuten. Je steekt 3x die lange pen door de tent, je verankert hem met 4 haringen, en de binnentent "klik" je er gewoon in.
Ik heb die avond vanwege de harde wind nog 4 scheerlijnen voor de zekerheid vastgezet, maar had ik normaal nooit gedaan.
 
Laatst bewerkt:
hij is wel wat zwaar en groot , qua pakformaat.
7 kilo en 65 cm lang.
de hoogte en dikte zijn bij de meeste bovengenoemde tenten op een paar cm na ook wel vergelijkbaar.
een 40 cm rol kan je nog makkelijk ergens tegenaan sjorren maar een rol van 3/4 meter wel net wat lastiger.

een net wat kleiner alternatief lijkt de coastline 3 compact , maar is nog steeds 60 cm lang qua pakformaat.
Coleman Coastline 3 Compact

die heeft zeker niet de voortent zoals jij (Joris) het omschrijft maar itt een aantal voorgenoemden , wel EEN voortent.

eigenlijk is er gewoon teveel keus :P
 
Hmja maar zwaar en groot?

Wellicht zie ik het plaatje niet helemaal, maar wat is er mis met een 'zware' tent van 7 kilo? We gooien hem achter op de motor en rijden maar. De enige keer dat ik die 7 kilo in mijn handen heb is als ik het oplaad of aflaad.
En qua rijcomfort heeft het toch ook geen effect?

En groot... ik heb de standaard tas weggegooid, want ben blijkbaar dusdanig onhandig/ongeduldig dat ik die tent er niet goed in krijg. Ik frommel de hele handel gewoon in mijn bagagerol. En die bagagerol van 40 liter is niet eens breder dan mijn koffers.

Maar idd, teveel keus :P
 
Ik heb de Coleman Coastline 3, was destijds 150,- online.

Ik zweer bij die ruime voortent. Als het regent of koud is en hard waait, kan je gewoon binnen zitten zonder gelijk verplicht te zijn te gaan slapen.

Ik ben 1,90 lang, ik kon er RUIM in zitten, je kan er zelfs met gemak met zijn 2en in zitten. Bovenstaande foto is genomen in Oostenrijk, waar het heel hard waaide en het koud was (najaar). Op mijn gemakje de route voor de volgende dag maken, biertje erbij, chipje erbij :+

Daarnaast staat hij letterlijk in 5 minuten. Je steekt 3x die lange pen door de tent, je verankert hem met 4 haringen, en de binnentent "klik" je er gewoon in.
Ik heb die avond vanwege de harde wind nog 4 scheerlijnen voor de zekerheid vastgezet, maar had ik normaal nooit gedaan.
Dat binnen kunnen zitten is nu net wat ik ook wil!


hij is wel wat zwaar en groot , qua pakformaat.
7 kilo en 65 cm lang.
de hoogte en dikte zijn bij de meeste bovengenoemde tenten op een paar cm na ook wel vergelijkbaar.
een 40 cm rol kan je nog makkelijk ergens tegenaan sjorren maar een rol van 3/4 meter wel net wat lastiger.

een net wat kleiner alternatief lijkt de coastline 3 compact , maar is nog steeds 60 cm lang qua pakformaat.
Coleman Coastline 3 Compact

die heeft zeker niet de voortent zoals jij (Joris) het omschrijft maar itt een aantal voorgenoemden , wel EEN voortent.

eigenlijk is er gewoon teveel keus :P

Nou die 7 kg daar hik ik ook een beetje tegenaan, net als de grotere pakmaat. Daarom houd ik ook optie voor de Coastline 2plus want die is maar 4.7kg en idd een kleiner in te pakken. De compact vind ik minder geschikt want dan mis je nu net het voorportaal!
De Coleman Coastline 2+ lijkt niet meer te koop in NL. Wel nog on-line vanuit Engeland.

Zie net een advertentie komende zondag heeft Obelink een voorjaarshow. Het lijkt toch takkenweer te worden in het weekend, dus wrs een kijkje nemen in W'wijk.
 
Hmja maar zwaar en groot?

Wellicht zie ik het plaatje niet helemaal, maar wat is er mis met een 'zware' tent van 7 kilo? We gooien hem achter op de motor en rijden maar. De enige keer dat ik die 7 kilo in mijn handen heb is als ik het oplaad of aflaad.
En qua rijcomfort heeft het toch ook geen effect?

En groot... ik heb de standaard tas weggegooid, want ben blijkbaar dusdanig onhandig/ongeduldig dat ik die tent er niet goed in krijg. Ik frommel de hele handel gewoon in mijn bagagerol. En die bagagerol van 40 liter is niet eens breder dan mijn koffers.

Maar idd, teveel keus :P

Tja ik zou bijvoorbeeld de overweging kunnen hebben een tent te zoeken die in het koffertje van mijn scooter past zodat ik daar ook eens mee weg kan, officieel mag er maar 10 kilo in die koffer.

Dat is wat anders als de motor bij jouw afbeelding, mijn scooter past in die tent :P

Maar ben het verder wel helemaal met je eens hoor.
op de laatste reis was mijn slaapzak groter dan de tent, als het s'nachts koud is denk ik dat dat de voorkeur geniet.
wel de mooiste en uitgebreidste tent tot nu toe :P , maar jij hebt dus de Coastline 3 PLUS he .
 
op mijn laatste reis was mijn slaapzak groter dan de tent, als het s'nachts koud is denk ik dat dat de voorkeur geniet.
Jouw afgelopen reis was naar Spanje en Portugal! Dat is meestal mooi weer en warm.

Het scheelt natuurlijk veel welke reisplannen die je hebt. Afgelopen zomertrip was voor mij met een simpel tentje meestal wel voldoende. Behalve mss dan die dag bij Cap Finisterre (Vigo) met hele harde wind. Een andere vakantie in ZW Engeland was er soms de hele dag regen. Alles door en door nat, het water zat nog net niet in de cilinders. Op zulke dagen is een extra voorportaal wel heel erg prettig.

Voor komende zomer staat Noordkaap op de rol. Daar wil het ook nog wel eens de hele dag regenen, met soms daarbij een heel lage temperatuur. Je moet met je spullen uitgaan van het ergste!

Mijn voorkeur blijft kamperen maar als het al te erg wordt dan zoek ik toch een Hytte.............
 
Noordkaap was afgelopen jaar, begin juni heel veel regen en 3 graden. Dus, Hyte. We waren met 2 personen, dan is een hutje ook aantrekkelijk, immers 2 tentjes kosten samen rond de dertig euro, en een hutje rond de 40. Maar dan kun je wel koken en je spullen drogen en je slaapt lekker warm .

Dit jaar naar Pyreneeën en Sierra Nevada, misschien ook Portugal. Wel tentjes mee.
Ik gebruik een 2 persoons luchtbed voor mijzelf, lig ik tenminste niet te worstelen op erop te bliven liggen. Nadeel is wel het gewicht en ruimtebeslag van zo'n groot ding . Luchtbed van Kruidvat geloof ik, 2 tientjes. En als het niks is, dan maar naar de Decathlon om wat anders te kopen
 
Jouw afgelopen reis was naar Spanje en Portugal! Dat is meestal mooi weer en warm.

Het scheelt natuurlijk veel welke reisplannen die je hebt. Afgelopen zomertrip was voor mij met een simpel tentje meestal wel voldoende. Behalve mss dan die dag bij Cap Finisterre (Vigo) met hele harde wind. Een andere vakantie in ZW Engeland was er soms de hele dag regen. Alles door en door nat, het water zat nog net niet in de cilinders. Op zulke dagen is een extra voorportaal wel heel erg prettig.

Voor komende zomer staat Noordkaap op de rol. Daar wil het ook nog wel eens de hele dag regenen, met soms daarbij een heel lage temperatuur. Je moet met je spullen uitgaan van het ergste!

Mijn voorkeur blijft kamperen maar als het al te erg wordt dan zoek ik toch een Hytte.............

Ik ga ook naar de noordkaap dit jaar, en dan terug via Helsinki / Baltische staten. :)

Ik ga camperen / AirBNB combineren, en waar ik een goedkope hytte kan vinden neem ik die. Ik heb ze gezien van formaat hondenhok :+

Heb de eerste twee airbnb bookingen al gedaan in Hirtshals en Bergen :)
 
Laatst bewerkt:
Noordkaap was afgelopen jaar, begin juni heel veel regen en 3 graden. Dus, Hyte. We waren met 2 personen, dan is een hutje ook aantrekkelijk, immers 2 tentjes kosten samen rond de dertig euro, en een hutje rond de 40. Maar dan kun je wel koken en je spullen drogen en je slaapt lekker warm .

Dit jaar naar Pyreneeën en Sierra Nevada, misschien ook Portugal. Wel tentjes mee.
Ik gebruik een 2 persoons luchtbed voor mijzelf, lig ik tenminste niet te worstelen op erop te bliven liggen. Nadeel is wel het gewicht en ruimtebeslag van zo'n groot ding . Luchtbed van Kruidvat geloof ik, 2 tientjes. En als het niks is, dan maar naar de Decathlon om wat anders te kopen
Voor mij was het vorig jaar Pyr en Portugal. Sierra Nevada was in mijn geval de Picos de Europa.
Mijn self-inflating gaf het op in N Spanje. Toen in Oviedo, ook bij de Decathlon(!), een nieuw 1P-luchtbed gekocht. Ligt wat mij betreft wel ruim zat....?

Slecht weer en koud in Noord Noorwegen is mij wel bekend. Jij was echter wel veel vroeger dan wat ik wil doen. Ik denk dat ik ca 1 aug bij de Noordkaap ben. Hoop dat 't dan wel iets warmer is. Toch scheelt 't wel dat ik iha veel beter tegen kou dan tegen warmte kan. Grootste probleem wrs dan om je kleding droog te krijgen/ houden. Airbnb en hyttes zijn voor mij evt. altijd nog een escape bij heel slecht weer.

Ik ga ook naar de noordkaap dit jaar, en dan terug via Helsinki / Baltische staten. :)

Ik ga camperen / AirBNB combineren, en waar ik een goedkope hytte kan vinden neem ik die. Ik heb ze gezien van formaat hondenhok :+

Heb de eerste twee airbnb bookingen al gedaan in Hirtshals en Bergen :)
Jij rijdt precies tegengesteld wat ik wil doen. Ik ga eerst naar Baltische staten, daarna Rusland (St.P) en dan naar Noordkaap. Vanaf de Lofoten ga ik samen met een andere biker verder en doen we samen Zuid-Noorwegen. Nee, ik ga niks boeken dan ben je het meest flexibel. Ik zie onderweg wel hoe 't loopt. Ik heb hooguit een globale planning. Heb ook alle tijd: 6 wkn. Voornaamste voorbereiding is om alle highlights in beeld te krijgen, om er niet straks weer thuis achter te komen dat je dit of dat bent vergeten te bezoeken.

Ik was 25 jaar geleden in Noord Spanje en heb toen de Picos de Europa (onbewust) overgeslagen. Dat is alle jaren in mijn gedachten gebleven. Pas vorig jaar heb ik dat eindelijk goed kunnen maken.
 
Voor mij was het vorig jaar Pyr en Portugal. Sierra Nevada was in mijn geval de Picos de Europa.
Mijn self-inflating gaf het op in N Spanje. Toen in Oviedo, ook bij de Decathlon(!), een nieuw 1P-luchtbed gekocht. Ligt wat mij betreft wel ruim zat....?

Slecht weer en koud in Noord Noorwegen is mij wel bekend. Jij was echter wel veel vroeger dan wat ik wil doen. Ik denk dat ik ca 1 aug bij de Noordkaap ben. Hoop dat 't dan wel iets warmer is. Toch scheelt 't wel dat ik iha veel beter tegen kou dan tegen warmte kan. Grootste probleem wrs dan om je kleding droog te krijgen/ houden. Airbnb en hyttes zijn voor mij evt. altijd nog een escape bij heel slecht weer.Jij rijdt precies tegengesteld wat ik wil doen. Ik ga eerst naar Baltische staten, daarna Rusland (St.P) en dan naar Noordkaap. Vanaf de Lofoten ga ik samen met een andere biker verder en doen we samen Zuid-Noorwegen. Nee, ik ga niks boeken dan ben je het meest flexibel. Ik zie onderweg wel hoe 't loopt. Ik heb hooguit een globale planning. Heb ook alle tijd: 6 wkn. Voornaamste voorbereiding is om alle highlights in beeld te krijgen, om er niet straks weer thuis achter te komen dat je dit of dat bent vergeten te bezoeken.

Ik was 25 jaar geleden in Noord Spanje en heb toen de Picos de Europa (onbewust) overgeslagen. Dat is alle jaren in mijn gedachten gebleven. Pas vorig jaar heb ik dat eindelijk goed kunnen maken.

Zelfde hier, ik boek niks. Ik denk dat je AirBNB onderschat.

Ik weet bijvoorbeeld nu al dat ik de Ferry vanaf Hirtshals naar Kristansand pak. Dat betekend in Hirtshals overnachten. Dat heb ik via AirBNB gedaan.

Maar AirBNB betekend niet dat je alles vooruit moet boeken. Er is een ABC app voor de telefoon waarop je voor die dag nog instant een ruimte/woning/kamer kan boeken, waar je maar wilt.

Dus kies je ervoor om nog 200km door te rijden tot het volgende plaatsje, dan boek je bij aankomst gewoon instant via de app. Of je pleurt je tent ergens weg in de wildernis of een camping ergens :)

Ik heb enkel de plekken in mijn hoofd zitten die ik wil zien, hoe ik er kom bekijk ik iedere dag eigenlijk.

Maargoed, we wijken af van de discussie :P
 
Heb je nog wat tips. do's en don't's voor de trip door de Pyr en Sierra Nevada ? Zijn er wegen en routes die je als bijzonder hebt ervaren ? Campings of poussada's en b&b die je kunt aanbevelen ?






Voor mij was het vorig jaar Pyr en Portugal. Sierra Nevada was in mijn geval de Picos de Europa.
Mijn self-inflating gaf het op in N Spanje. Toen in Oviedo, ook bij de Decathlon(!), een nieuw 1P-luchtbed gekocht. Ligt wat mij betreft wel ruim zat....?

Slecht weer en koud in Noord Noorwegen is mij wel bekend. Jij was echter wel veel vroeger dan wat ik wil doen. Ik denk dat ik ca 1 aug bij de Noordkaap ben. Hoop dat 't dan wel iets warmer is. Toch scheelt 't wel dat ik iha veel beter tegen kou dan tegen warmte kan. Grootste probleem wrs dan om je kleding droog te krijgen/ houden. Airbnb en hyttes zijn voor mij evt. altijd nog een escape bij heel slecht weer.Jij rijdt precies tegengesteld wat ik wil doen. Ik ga eerst naar Baltische staten, daarna Rusland (St.P) en dan naar Noordkaap. Vanaf de Lofoten ga ik samen met een andere biker verder en doen we samen Zuid-Noorwegen. Nee, ik ga niks boeken dan ben je het meest flexibel. Ik zie onderweg wel hoe 't loopt. Ik heb hooguit een globale planning. Heb ook alle tijd: 6 wkn. Voornaamste voorbereiding is om alle highlights in beeld te krijgen, om er niet straks weer thuis achter te komen dat je dit of dat bent vergeten te bezoeken.

Ik was 25 jaar geleden in Noord Spanje en heb toen de Picos de Europa (onbewust) overgeslagen. Dat is alle jaren in mijn gedachten gebleven. Pas vorig jaar heb ik dat eindelijk goed kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan