Het grote motorreut bij LIDL+ALDI+GAMMA etc topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ready to use van de aldi zijn dus ook zeer langzaam leeglopende batterijen net zoals de eneloop en dat voor de helft(AA) of een kwart(AAA) van de prijs.

Of ze vergelijkbaar zijn met eneloop of een andere "lsd nimh" weet ik niet, volgens de verpakking wel.

Nog een kleine opmerking over de xx/pro deze kunnen volgens sanyo/panasonic 500x opgeladen worden vergeleken met de standaard eneloop 2000x

nu zelfs maar €3 per verpakking, en volgens hier helemaal zo slecht niet...
Top Craft AA + AAA versie 2013
Topcraft chargers and LSD NiMH cells from ALDI
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Aldi, Lidl, Duracell, Eneloop en Ansmann accu's i.c.m een goede lader (Powerex). Als ze nieuw zijn is er weinig verschil, de vermelde capaciteiten worden daadwerkelijk gehaald. Na een paar maanden worden de verschillen zichtbaar: uitval of afname van de capaciteit. De enige accu's die de beloften na blijft komen zijn de Eneloops. Zelfs na 2 jaar blijven ze de minimum gegarandeerde capaciteit halen.

Je moet zelf een afweging maken of je het de meerprijs waard vindt.
 
Ik heb Aldi, Lidl, Duracell, Eneloop en Ansmann accu's i.c.m een goede lader (Powerex). Als ze nieuw zijn is er weinig verschil, de vermelde capaciteiten worden daadwerkelijk gehaald. Na een paar maanden worden de verschillen zichtbaar: uitval of afname van de capaciteit. De enige accu's die de beloften na blijft komen zijn de Eneloops. Zelfs na 2 jaar blijven ze de minimum gegarandeerde capaciteit halen.

Je moet zelf een afweging maken of je het de meerprijs waard vindt.


Ik heb deze batterijen ook en een lader van de Lidl, maar ook één van Conrad, deze heeft verschillende laadcycli waarbij je op een display kan zien hoever de batterijen geladen worden.
En de Eneloop blijven vrij constant.

Voordeel van deze lader is dat je de batterijen er tussenuit kan halen die overleden zijn.
Één zo'n batterij kan een hele set verpesten.

Link: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/202028/

Dit is de nieuwe versie, de mijne heb ik al zo'n 15 jaar.
 
Ze lijken overal wel te koop nu. Mocht nog iemand een goedkoper camera zoeken, bij Karwei is nu een Denver gopro lookalike te koop voor 59euro.

En een kleine 'autokluis', miss handig om je documenten ed redelijk veilig aan je motor te bevestigen. ;)
 
Zit er nou iets van een ledje oid op de afstandsbediening?

Beetje lullig als je alles wat je op wil nemen niet op neemt, en andersom.. omdat 1 keer een "klik" niet geregistreerd wordt door de camera.
 
Net bij karwei vleuten een denver 5000 camera gehaald, geloof dat ze daar bijna op zijn.
Van de week maar eens testen.
 
Zelf 2 tassen gehaald bij de Aldi een grote en een rug tas voor als het een keer slecht weer wordt. Voor 20 euro was het geen geld en het ziet er super stevig en goed uit.
 
Zit er nou iets van een ledje oid op de afstandsbediening?

Beetje lullig als je alles wat je op wil nemen niet op neemt, en andersom.. omdat 1 keer een "klik" niet geregistreerd wordt door de camera.

Op de camera zit een ledje dat gaat knipperen als de camera loopt :)
 
De acculader / druppelar van de Aldi deed wat gek: scherm werd zomaar blank, niet meer laden. Woensdag jl opgestuurd, vandaag een nieuwe in huis! Het is misschien niet de beste, maar ik ben in ieder geval verzekerd van een functionerende acculader gedurende twee jaar.
 
981-342-342-fit.png


http://www.action.nl/products/view/id/3574/-p/viewid/9/favoritelistid/50

OUTDOOR
HIKING RUGZAK
luxe uitvoering
met voor- en zijvakken
padded rug
inhoud 25 liter
ideaal op vakantie!

per stuk
3.98
 
Volgens mij zit de IR-ontvanger op die camera toch aan de voorkant, dus je moet de afstandsbediening sowieso op de voorkant mikken. Kun je meteen kijken of het LEDje op de camera gaat branden/knipperen.


oh, ook nog eens ir, ik dacht wifi.. nog brakker dan ik dacht dus..

Wat.de.fuck. is dan het nut van die afstandsbediening :P

of ik nou van m'n motor afstap en op de camera op m'n spatbord mik met die afstandsbediening, óf ik druk gewoon even op record op de camera..
 
ik heb een lader van GP, werkt prima voor Eneloop batterijtjes. Zou niet helemaal kunnen plaatsen wat de meerwaarde is van die van de conrad :). Als de batterijen snel leeg zijn zijn ze gewoon stuk, en is het tijd voor nieuwe. Maar ze gaan dan nu al een paar jaar mee, dus maak me eigenlijk weinig zorgen verder.
 
ik heb een lader van GP, werkt prima voor Eneloop batterijtjes. Zou niet helemaal kunnen plaatsen wat de meerwaarde is van die van de conrad :). Als de batterijen snel leeg zijn zijn ze gewoon stuk, en is het tijd voor nieuwe. Maar ze gaan dan nu al een paar jaar mee, dus maak me eigenlijk weinig zorgen verder.

Nou ik zie de technische meerwaarde er wel van in, verschillende test, ontlaad/laad programma's en (laad) status per batterij te bekijken/beoordelen. Dus ik ben wel in de markt voor zo'n processor gestuurde lader inclusief status indicatoren en verschillende programma's echter 175 euri vind ik wat te gortig B|
 
Laatst bewerkt:
ieder zijn ding :). Als ze leeg zijn laad ik ze op, en als ze vol zijn werken ze. Als ze niet meer laden of te snel leeg zijn gaan ze in de mileubak. 175 is inderdaad erg duur en ik vraag me af hoeveel langer je batterijen daarmee meegaan om de prijs te verantwoorden :)
 
Dat is ook wel heel prijzig maar goede oplaadbare batterijen zijn ook duur. Ik heb de laatste jaar alleen al 10-20 setjes gekocht. (teveel kinderspeelgoed) Allemaal op en in speelgoed en andere apparaten. Ik heb nu een vrij nette lader van de Lidl met een aantal programma's zoals ontladen etc. Voor zijn prijs prima ding. Maar 175 is echt veel te veel geld voor een oplader schiet ze doel een beetje voorbij.
 
Ik ben zelf zeer tevreden over de Powerex laders, zijn ook vriendelijker voor je portemonnee:
NKON | Maha Powerex MH-C9000 batterijlader - Laders

Laden, ontladen, en break-in. De laatste functie kan daadwerkelijk dode accu's weer tot leven wekken.

Een kennis kwam ook met deze lader aanzetten. Het enige is dat ik D-cel batterijen heb die ik graag opgeladen zou willen hebben. Nu zijn daar wel AA to D-cel converters voor maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Twijfel Twijfel ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan