Ik kan me ergens wel voorstellen dat exotische A2 motoren soms goed views trekken, omdat niemand videos ervan post? Dus als jij dan een video post, en mensen zoeken ernaar, zien ze jouw video. Daar klikken ze dan op, en dan gaan ze doorklikken omdat je kwaliteit leverde in die video? Exoten kunnen in je voordeel en nadeel werken.
Ik kan me wel voorstellen dat Japanse motoren wat meer bekijks trekken dan Europeanen. Waarom: Japanse motoren zijn toch wat bekender, en betaalbaarder.
Qua jouw Aprilia video: In de titel zetten "Aprilia Tuono 660 A2 Mapping" en mensen gaan zekers klikken, want "Wth is A2 mapping?". Gelukkig zijn sommige mensen niet zo slim en denken dat het een ultieme modificatie van de motor is. Je weet het nooit.
Je kunt natuurlijk ook zelf met je helm op en zwembroek aan een thumbnail maken met een "scheve" tekst erbij? Dan krijg je ook wel views, alleen niet zo'n heel serieus publiek.
Goed idee. Als ik ga kijken naar hoeveel content sommige creators pushen, dan denk ik "hoe dan?!". Dan bedoel ik:Ik ga gewoon door zoals ik al bezig ben.
Nu ik de 1000km beurt van de CRF gehad heb, vraag ik me het volgende af:
Er zijn maar weinig/geen video's te vinden omtrent het leren van off-road rijden. Veel video's worden geüpload met tips en tricks, maar geen concrete "stap 1: begin met x, stap y: ga verder met y" etc. video's. Zou dit de rede hebben dat niemand hier interesse in heeft, of omdat niemand zin heeft om dit op te nemen? Als het dit laatste is zie ik dit als een gat in de "markt". Iemand enig idee?
Dat klopt. Deze video's was ik ook tegen gekomen. Maar er zijn geen series te vinden van A tot Z hoe je begint met off road rijden. In het Nederlands ga ik niet beginnen, want... ja.. Nederlands. Ik denk dat een serie van A tot Z (of in ieder geval leren hoe en wat) off road rijden wel iets kan worden. Ik ben al dagen op zoek naar hoe nu te beginnen (concreet), maar daar vind ik niets van op wat leesvoer na. En lezen.. daar heb ik momenteel de concentratie niet voor.Geen video's? https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+offroad+motorcycle
Tal van video's.. alleen in het Nederlands zijn ze veel minder te vinden. Die Engelse ga ik niet allemaal kijken overiges, dus misschien heb je ergense nog een punt. In het Nederlands kan het altijd interessant zijn, maar houd er rekening mee dat motorrijden an sich in NL niet echt populair is. Het is maar een kleine groep die het durft.
Dat YouTube me helpt qua algoritme denk ik niet. Maar ik doe mijn best@<deleted> en hopen dat YouTube je een beetje helpt qua algoritme.
Ik heb besloten om in elk geval na de motoren die ik test even geen video's te uploaden. Ik ga dus geen content voor de winter maken of ik moet toevallig tegen iets aanlopen. Genoeg andere dingen te doen en te weinig tijd. Daarnaast vond ik dit jaar op YouTube tegenvallen.
In de winter kun je ook gewoon videos maken hoor :O . Gewoon doorrijden. Juist in de winter zou je zeggen dat meer mensen YT videos zitten te kijken, aangezien ze zelf niet buiten komen. Dan heb je het publiek dat in de zomer geen tijd heeft om jouw nieuwe videos te kijken kijkende, want zeg nou eerlijk: wat doen de meeste rijders liever? Een YT video kijken of motorrijden in de stralende zon?
He, nieuwe optie weer bij YT. Je kan als een bepaalde video van jou op YT is gekopieerd, toekomstige uploads ook op andere kanalen meteen aanpakken zonder dat je er werk voor hoeft te doen. Twee dagen terug iemand een waarschuwing gegeven mijn video te verwijderen omdat ie anders een strike krijgt. Daar luistert deze persoon niet naar en zegt dat het zijn video is. Dus die heeft straks een strike aan z'n broek hangen.
edit;
En het draait.
Dat klopt. Deze video's was ik ook tegen gekomen. Maar er zijn geen series te vinden van A tot Z hoe je begint met off road rijden. In het Nederlands ga ik niet beginnen, want... ja.. Nederlands. Ik denk dat een serie van A tot Z (of in ieder geval leren hoe en wat) off road rijden wel iets kan worden. Ik ben al dagen op zoek naar hoe nu te beginnen (concreet), maar daar vind ik niets van op wat leesvoer na. En lezen.. daar heb ik momenteel de concentratie niet voor.
Dat is wel jammer. Maar een gratis serie zou wel positief kunnen uitpakkenDeze is ansich wel erg goed. Maar niet gratis (meer) volgens mij
Blijkbaar vandaag de 100 subs gepasseerd! Niet écht een mijlpaal in vergelijking met jullie, maar toch, van de twee naar drie cijfers.
En dat terwijl ik écht een hele slechte 'vlogger' ben. Ik doe ook alles fout wat Youtube en algoritmes betreft.
Ik merk dat alles waar 'review' 'tips' en dergelijke in voor komt het goed doet. Mijn gemiddelde video wordt 30-150 keer bekeken, en dan heb ik ineens uitschieters naar de 1k+. Heel typisch. Maar goed, ik doe het niet per sé voor de views, maar meer omdat ik het leuk vind.
Ja maar meer views werkt wel aanstekelijk om meer content te maken.Maar onderhoud levert dus ook wel hits op. Enige nadeel is dat je natuurlijk niet zoveel motoren hebt of achter elkaar hebt dat je een flinke lijst video's kan maken. Dan moet je aan motorvrienden vragen of je mag filmen als de olie aan vervanging toe is.
Ja precies. En de onderhoudsvideo's vind ik leuk om te maken. Onder de noemer, 'als ik het kan kan iedereen het'. Maar inderdaad, je hebt maar zo veel wat je op kan nemen, en twee keer per jaar olie wisselen is ook zo saai. Daarom is het eigenlijk erg jammer dat ik nu besloot het niet te filmen. Kleppen inspecteren en stellen is juist iets wat volgens mij wel views oplevert omdat niet iedereen het doet.
Ondertussen doe ik ook het onderhoud aan de Z1000 van m'n neef, die is ook al op m'n kanaal te zien geweest.
Dan zijn mijn onderhoudsvideo's dus ook niks xDAls ik mensen een tip mag geven qua onderhoudsvideo's: gebruik handschoenen. Geen dikke, maar eventueel gewoon van die latex dingen. De reden dat ik vaak bij dit soort filmpjes afhaak, is de verzorging van de handen. Gewoon een tip. Niet dat ik de video hierboven erg storend vond, maar als je veel soortgelijke video's maakt, kan het in je voordeel werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon werkplaatshandschoenen gebruiken, waar je jezelf prettig bij voelt en waarmee jij kunt werken.