Het Grote Motovlog Topic Deel I

Die onderhoudsvideo's zijn ook leuk om te maken en vaak nog handig ook om eens terug te kijken

Heb wat links en rechts gefilmd van het tandwielen en ketting wisselen.
Maar geen idee of voldoende is om interessant te zijn.
Misschien met een voiceover erbij van uitleg ofzo.

Of juist geen voice, geen muziek etc maar alla twostroke gewoon ambient geluid en niks meer :Y
(Wel lekker makkelijk)
 
Als ik mensen een tip mag geven qua onderhoudsvideo's: gebruik handschoenen. Geen dikke, maar eventueel gewoon van die latex dingen. De reden dat ik vaak bij dit soort filmpjes afhaak, is de verzorging van de handen. Gewoon een tip. Niet dat ik de video hierboven erg storend vond, maar als je veel soortgelijke video's maakt, kan het in je voordeel werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon werkplaatshandschoenen gebruiken, waar je jezelf prettig bij voelt en waarmee jij kunt werken.

Voor jou werkt dat blijkbaar, voor anderen juist niet. De 'die-hard hardcore échte motorrijders/sleutelaars' zullen je uitlachen. Dus aan de ene kant win je wat, aan de andere kant verlies je wat.

Zelf sleutel ik graag wel met handschoentjes aan. Ik heb altijd zo'n doosje latex of nitril handschoenen staan voor het vieze werk. Het probleem is alleen dat je ze na één paar niet meer aan krijgt. Als je er eentje scheurt (en dat gebeurt nog wel eens) en je wilt een nieuwe aantrekken dan lukt het amper omdat je handen vochtig zijn. Dat vind ik dan wel jammer, want vaak begin ik een klus met handschoenen en eindig ik zonder. _O-
 
Als ik mensen een tip mag geven qua onderhoudsvideo's: gebruik handschoenen. Geen dikke, maar eventueel gewoon van die latex dingen. De reden dat ik vaak bij dit soort filmpjes afhaak, is de verzorging van de handen. Gewoon een tip. Niet dat ik de video hierboven erg storend vond, maar als je veel soortgelijke video's maakt, kan het in je voordeel werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon werkplaatshandschoenen gebruiken, waar je jezelf prettig bij voelt en waarmee jij kunt werken.

Dat is denk ik wel wat persoonlijks bij jou, de meeste kijkers zal het geen reet interesseren. Die willen weten hoe ze iets moeten doen en haken niet af als iemand z'n handen niet schoon zijn. Maar het is wel zo dat je ze beter een beetje schoon kan houden, niet te lange nagels, geen rouwranden, want je handen staan permanent zo smerig op YouTube en het zal vast wel afleiden bij een aantal mensen. :+
 
Heb wat links en rechts gefilmd van het tandwielen en ketting wisselen.
Maar geen idee of voldoende is om interessant te zijn.
Misschien met een voiceover erbij van uitleg ofzo.

Of juist geen voice, geen muziek etc maar alla twostroke gewoon ambient geluid en niks meer :Y
(Wel lekker makkelijk)

Ik denk met name onderhoud wat vaker uitgevoerd moet worden wat best wat views kan opleveren. Olie doe je toch minimaal jaarlijks. Tandwielen afhankelijk van hoeveel kilometers je maakt. Maar dat maakt die video's zeker niet minder interessant, maar misschien heb je wel minder kijkers. Ik zou ze zeker blijven maken als je de tijd extra hebt om het te filmen.

Ik heb dus ook video's waar ik laat zien hoe je de klok instelt op een motor, uiteraard is dat per type anders.
Dat moet toch 2x per jaar gedaan worden. De meeste kijkers verwacht ik in maart en oktober en tussendoor dan mensen die de accu hebben losgekoppeld. :+ Het filmpje kijken kost minder tijd dan het boekje opzoeken, juiste pagina opzoeken en het dan uitvoeren. Overigens heb ik daar nog niet veel views op, maar dat loopt met de jaren vast wel op en in principe zijn dat soort video's snel gemaakt.
 
Vandaag maar een begin gemaakt aan mijn gps snelheid video. Komt niet echt origineel over, maar wat is vandaag de dag nog wel echt origineel? Het is in ieder geval geen TikTok video die al door 100.000 kids gemaakt is :) .

En waarom deze video: omdat zo bar weinig te vinden is over de CRF1100, dat praktisch elke video erover wel origineel is :D .
 
Er zijn altijd wel mensen die dat kunnen waarderen.

Ik denk dat ik ongeveer klaar ben met videos dit jaar. Aantal kijkers is ook dramatisch ondanks 31.000 subs. YouTube schotelt ze ook niet voor of komt er dagen later mee. Populairst blijft 125cc, veel uit Azië. De rest ondermaats gepresteerd ten opzichte van voorgaande jaren.
 
Laatst bewerkt:
Net even snel de korte versie bekeken en dat is leuk gedaan, en lijkt me erg leuk om te doen. (alleen is dat met mijn motor niet echt een succes :))
 
Noraly (ItchyBoots) gaat trouwens heel erg lekker met haar subs. 911k subs.. bijna een miljoen. *O**O**O*
Ze verdient ze allemaal. :]
Helemaal mee eens! Ik kijk haar vlogs ook altijd met veel plezier en ben eigenlijk een beetje jaloers :)

En ik zit ook regelmatig met verbazing te kijken wat ze kan en wat ze durft. En ze is nu pas weer begonnen met haar oorspronkelijke Alaska-avontuur wat ze 2 jaar geleden moest stoppen.
 
Ja, dat gevoel van een beetje jaloers herken ik ook.
Heb van Afrika nog een heel stuk te kijken. Zo veel te kijken tegenwoordig xD
 
Net even snel de korte versie bekeken en dat is leuk gedaan, en lijkt me erg leuk om te doen. (alleen is dat met mijn motor niet echt een succes :))
In januari gaan we weer een dag blubberen, dit keer met het lage windscherm en wat meer zelfvertrouwen. Dus dat gaat waarschijnlijk een stukje sneller/harder :) . Video incoming t.z.t.

In de tussentijd ben ik in de weekenden wat offroad ritjes aan het doen. Een compilatie daarvan komt ook nog wel eraan.
 
Ik ben niet jaloers op ItchyBoots. Ze verdient die subs echt en doet daar veel moeite voor. Ze hoeft haar kont of tieten niet te laten zien om subs en views te krijgen. Gewoon een meid die in haar video's goede/mooie inhoud heeft en wat laat zien van de wereld. Er zijn genoeg dames die nutteloze zooi online zetten en alleen aandacht krijgen omdat ze bepaalde lichaamsdelen goed laten zien aan wanhopige jochies en geile mannen. Maar goed, been there, done that, heb ik al eens gezegd.

Verder moet ik Afrika ook nog afkijken hoor, wat @Meifesto al zegt is er veel te veel te zien en ik ben niet alleen bezig met motoren. Motoren staan nu ff zelfs op een laag pitje bij mij.
 
Don't worry... dat kan nog lager ;)
Ja maar dat gebeurt hier niet. Het is winter...motor staat stil, motorscooter staat in principe klaar. Af en toe de website wat updaten, af en toe reageren op YouTube commentaar. Verder met andere hobbies bezig en eindelijk een keer tijd om wat rondjes op de wereld te vliegen met MS Flight Simulator 2020. Ook dat kost tijd, maar gelukkig zit er nu een F/A-18 straaljager in, dus vol gas ben je zo over Nederland heen. *O*
 
Zou je een opknapprojectje van een CB500 niet leuk vinden voor je kijkers? Ook een leuk winterklusje.

Ik weet er nog wel eentje te vinden, eigenaar doet er nauwelijks iets mee O-)
 
Zou je een opknapprojectje van een CB500 niet leuk vinden voor je kijkers? Ook een leuk winterklusje.

Ik weet er nog wel eentje te vinden, eigenaar doet er nauwelijks iets mee O-)

Dan moet er ook een kacheltje bij komen, anders ijskoud. _O-
Neuh, ik ga lekker andere dingen doen en genieten van meer vrije tijd. In het motorseizoen heb ik bijna geen vrije tijd over, dus dan neem ik het er nu van. Misschien is het wat voor @Meifesto :)
 
Ik ben niet jaloers op ItchyBoots. Ze verdient die subs echt en doet daar veel moeite voor.
Ik bedoel niet dat ik jaloers ben op het aantal subscribers, ik bedoel dat ik jaloers ben op wat ze doet. Dus de hele wereld over op de motor en de mooiste plekken bezoeken. Voor mij is dat onmogelijk omdat ik een gezin met drie kinderen heb, dus ik kan niet maanden lang weg. (ook al is dat uiteraard een keuze :))

Ik ben afgelopen zomer met een vriend een week naar de Alpen geweest en daar heel wat mooie kilometers gemaakt, komend voorjaar zijn we van plan om naar Noorwegen te gaan om mooie ritten te maken. Dus heel zielig ben ik nou ook weer niet :)
 
Ik bedoel niet dat ik jaloers ben op het aantal subscribers, ik bedoel dat ik jaloers ben op wat ze doet. Dus de hele wereld over op de motor en de mooiste plekken bezoeken. Voor mij is dat onmogelijk omdat ik een gezin met drie kinderen heb, dus ik kan niet maanden lang weg. (ook al is dat uiteraard een keuze :))

Ik ben afgelopen zomer met een vriend een week naar de Alpen geweest en daar heel wat mooie kilometers gemaakt, komend voorjaar zijn we van plan om naar Noorwegen te gaan om mooie ritten te maken. Dus heel zielig ben ik nou ook weer niet :)

Met een gezin is dat inderdaad heel erg lastig. Je hebt wel gezinnen die on the road zijn met bijv een grote omgebouwde bus als huis. Kinderen krijgen dan thuisles of zijn aangesloten bij een wereldschool. Maar dat is ook meer in Amerika, waar sommige dingen makkelijker kunnen.

Heb hier nu één kind van een jaar en ik merk dat het voor mij al lastiger is om motoren te testen naast mijn gewone baan. Kan wel fulltime A1/A2-motoren gaan testen, maar de markt hier in NL is veel te klein om daar van te kunnen leven en een gezin te onderhouden. Maar Noraly is idd lekker bezig, nu nog geen kinderen of relatie en dan ultiem genieten van je vrijheid en wat later komt, dat ziet ze dan wel. Ben ook blij dat ik en mijn vrouw heel vaak naar o.a. Amerika zijn gereisd, dat gaat me straks klauwen met geld kosten als die kleine hier leerplichtig is en alleen de schoolvakanties nog mogelijk zijn om te gaan. '( En dan heb ik nog maar één kind, jij hebt er drie. Dat kost nog meer. :)
Feit blijft wel dat als je eenmaal kinderen hebt, het een stuk lastiger gaat dan wanneer je single bent.
 
Met een gezin is dat inderdaad heel erg lastig. Je hebt wel gezinnen die on the road zijn met bijv een grote omgebouwde bus als huis. Kinderen krijgen dan thuisles of zijn aangesloten bij een wereldschool. Maar dat is ook meer in Amerika, waar sommige dingen makkelijker kunnen.

Heb hier nu één kind van een jaar en ik merk dat het voor mij al lastiger is om motoren te testen naast mijn gewone baan. Kan wel fulltime A1/A2-motoren gaan testen, maar de markt hier in NL is veel te klein om daar van te kunnen leven en een gezin te onderhouden. Maar Noraly is idd lekker bezig, nu nog geen kinderen of relatie en dan ultiem genieten van je vrijheid en wat later komt, dat ziet ze dan wel. Ben ook blij dat ik en mijn vrouw heel vaak naar o.a. Amerika zijn gereisd, dat gaat me straks klauwen met geld kosten als die kleine hier leerplichtig is en alleen de schoolvakanties nog mogelijk zijn om te gaan. '( En dan heb ik nog maar één kind, jij hebt er drie. Dat kost nog meer. :)
Feit blijft wel dat als je eenmaal kinderen hebt, het een stuk lastiger gaat dan wanneer je single bent.
Ach, mijn kinderen zijn 17, 13 en 10, dus dat levert mij en mijn vrouw ook weer een stuk meer 'vrijheid' op omdat ze nu gemakkelijker alleen gelaten kunnen worden. (hoewel dat wel beperkt is tot een weekendje weg :))

Maar goed, nu snel verder kijken naar de eerste offroad tocht in Ecuador :)
 
Ach, mijn kinderen zijn 17, 13 en 10, dus dat levert mij en mijn vrouw ook weer een stuk meer 'vrijheid' op omdat ze nu gemakkelijker alleen gelaten kunnen worden. (hoewel dat wel beperkt is tot een weekendje weg :))

Maar goed, nu snel verder kijken naar de eerste offroad tocht in Ecuador :)
Die leeftijden zijn inderdaad makkelijker dan als ze veel jonger zijn. ;) Gaan ze wel eens mee achterop?
Offroadtocht in Ecuador, klinkt goed!
 
Die leeftijden zijn inderdaad makkelijker dan als ze veel jonger zijn. ;) Gaan ze wel eens mee achterop?
Offroadtocht in Ecuador, klinkt goed!
Ze gaan zeker regelmatig mee achterop, vinden ze geweldig :)

En ik bedoel de offroadtocht in Equador van Itchy Boots :D
 
Ze gaan zeker regelmatig mee achterop, vinden ze geweldig :)

En ik bedoel de offroadtocht in Equador van Itchy Boots :D
Die van mij gaat ook achterop als ie later groot is, kan niet anders. :)

Ik had weer eens niet goed gelezen.. daarbij ben ik nog niet helemaal bij met haar avonturen. :+
Zit nog in Afrika, seizoen 5. Ik kijk niet vooruit, maar nu ik wat thumbnails en tekst zie van S6, zie ik idd Ecuador. 8-)
 
Dan moet er ook een kacheltje bij komen, anders ijskoud. _O-
Neuh, ik ga lekker andere dingen doen en genieten van meer vrije tijd. In het motorseizoen heb ik bijna geen vrije tijd over, dus dan neem ik het er nu van. Misschien is het wat voor @Meifesto :)
Ben door een aanschaf van een kleine stapel dvd's ook even door me geld heen.
Had er wel over getwijfeld, motortje van 100-150 aanschaffen voor of circuit of offroad ;)

Misschien volgend jaar ? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan