Het Grote Motovlog Topic Deel I

Is er geen nieuwe firmware op de SJ site? Vastlopers kunnen misschien nog te maken hebben met het type microsd-kaart. Dat je bijv een andere een keer moet proberen (ander merk / type / snelheid). Hoewel de SJ7 bijv. alles vreet, waar mijn Drift moeite mee kan hebben.
Loop mode is leuk, maar het nadeel; je kaart raakt nooit vol, hij overschrijft als deze wel vol raakt en zal je net zien dat het iets is wat je wilde bewaren. :)
 
Heb de importeur een mailtje gestuurd,wie weet levert dat iets op. Heb de laatste firmware update,af en toe gooien ze even een nieuwere versie op het web die dan toch weer snel ingetrokken wordt. Zitten ook daar toch weer teveel bugs in....
Ander kaartje kan ik nog wel eens proberen, ik dacht nog; ik koop een echt goed kaartje,sandisk extreme pro sdxc...
Misschien toch maar eentje v.d. action erin proppen:) Zojuist de microfoon onder de buddy verstopt, zo eens gaan proefrijden en de Laser voor zich laten spreken.
Ben benieuwd...
 
:(8)7|(:r:z:o

Vandaag veel onderhoud aan mijn motor gedaan met de intentie alles te filmen. Alleen was de accu van mijn actioncam leeg na 45 minuten zonder dat ik het door had....

Anderhalf filmpje gaat dus niet door B|


Daarna met verse accu de rest wel weer gefilmd.
Zo stom. Mijn vriendin nam gisteren nog wat naai werk op (ze naait een ringen kussen voor een bruiloft en wil daarbij het filmpje cadeau doen van dat ze dat kussentje aan het naaien is.) en ik gaf haar de tip nog dat de accu maar 45 minuten mee gaat, dat ze er misschien een powerbank aan wilt hangen...

Ik zou meer naar mezelf moeten luisteren af en toe:9
 
Dat klopt toch, of begrijp ik het verkeerd? In de instelling staat 'max 20 minuten'.
Die instelling ,van 1 tot 20 minuten zou alleen voor de loopmode moeten gelden. Als je dus gewoon een video maakt moet je bestand veel groter kunnen worden en hoort hij niet na 20 minuten te knippen en het vgl bestand aan te maken. In fat 32 krijg je dan een bestand van 4 GB. Met deze "bug"krijg ik nu een bestand na 20 minuten van 2,5 GB.
 
:(8)7|(:r:z:o

Vandaag veel onderhoud aan mijn motor gedaan met de intentie alles te filmen. Alleen was de accu van mijn actioncam leeg na 45 minuten zonder dat ik het door had....

Anderhalf filmpje gaat dus niet door B|


Daarna met verse accu de rest wel weer gefilmd.
Zo stom. Mijn vriendin nam gisteren nog wat naai werk op (ze naait een ringen kussen voor een bruiloft en wil daarbij het filmpje cadeau doen van dat ze dat kussentje aan het naaien is.) en ik gaf haar de tip nog dat de accu maar 45 minuten mee gaat, dat ze er misschien een powerbank aan wilt hangen...

Ik zou meer naar mezelf moeten luisteren af en toe:9


Ja, ik ben ook allerlei opladers en powerbanks aan het verzamelen voor binnenkort.
Voor dezelfde redenen zeg maar xD
 
Nog wat vragen van een leek:
Is filmen in 1080 met 30 fps normaal gesproken genoeg,of kan ik toch beter in 60fps filmen? (gewoon overdag met motorritje)
Als ik een filmpje wil uploaden naar youtube,moet deze verkleind worden, hoeveel mb in omvang is nu een goed compromis qua kwaliteit en uploadtijd met een adsl verbinding? Dan heb ik het over een filmpje van 10 minuten.
En dat zou het prettig zijn als je in youtube op volledig scherm ook nog een redelijke kwaliteit hebt.
Kan je ook nog bij de editing je fps veranderen of slaat dat nergens op? Want, bij een lagere fps verklein je ook weer je filmpje in omvang,toch?
Bij het uploaden van een filmpje wel gewoon in 1080 of moet ik de resolutie ook nog aanpassen? Of doet youtube dat automatisch?

Kortom, nog een hoop te leren.
Ik heb er al het e.e.a. over gelezen maar kom gewoon niet overal uit,vandaar deze vragen.

thanks....
 
60 fps oogt vloeiender, maar de bestandsgrootte is wel 2x zo groot als met 30 fps. Ik film vaak in 25 of 30 fps, mijn uploadlijntje is ook niet zo snel, hoewel dat eigenlijk geen reden mag zijn. Dan wacht je maar langer :) . Soms doe ik 60 fps, misschien moet ik het vaker gaan doen als ik echt voor YouTube wat ga filmen, aangezien ik altijd film als ik aan het rijden ben. Dan wil je meer ruimte overhouden op je kaartje en dus lagere framerate. Voor YouTube houd ik de originele bitrate aan van het bestand tijdens exporteren naar een MP4. YouTube gaat de boel zelf weer opnieuw coderen.
Fps moet je niet achteraf veranderen, dan gaat de boel stotteren als het niet overeen komt met het geschoten materiaal. Ook geen materiaal mixen met elkaar 25 en 30 fps of 50 en 60 fps door elkaar heen, gaat niet goed, dan is één van de twee niet vloeiend. Je kan het maar op één framerate exporteren. Resolutie hoe jij 'm aanlevert, zo zet YouTube 'm er op en zorgt ook voor kleinere resoluties voor mensen met een slechtere verbinding.
 
En hoeveel mb ga je uploaden dan voor een filmpje van 10 minuten ofzo? Ik gebruik firefox als browser en ik lees net dat 60 fps niet ondersteunt zou worden door firefox..............Dus nu ondersteunt youtube het eindelijk en zou mn browser dat weer tegenhouden.. Tis een ingewikkelde materie...
 
60 fps oogt vloeiender, maar de bestandsgrootte is wel 2x zo groot als met 30 fps. Ik film vaak in 25 of 30 fps, mijn uploadlijntje is ook niet zo snel, hoewel dat eigenlijk geen reden mag zijn. Dan wacht je maar langer :) . Soms doe ik 60 fps, misschien moet ik het vaker gaan doen als ik echt voor YouTube wat ga filmen, aangezien ik altijd film als ik aan het rijden ben. Dan wil je meer ruimte overhouden op je kaartje en dus lagere framerate. Voor YouTube houd ik de originele bitrate aan van het bestand tijdens exporteren naar een MP4. YouTube gaat de boel zelf weer opnieuw coderen.
Fps moet je niet achteraf veranderen, dan gaat de boel stotteren als het niet overeen komt met het geschoten materiaal. Ook geen materiaal mixen met elkaar 25 en 30 fps of 50 en 60 fps door elkaar heen, gaat niet goed, dan is één van de twee niet vloeiend. Je kan het maar op één framerate exporteren. Resolutie hoe jij 'm aanlevert, zo zet YouTube 'm er op en zorgt ook voor kleinere resoluties voor mensen met een slechtere verbinding.

Het liefst film ik ook alles op 60 fps.
maar de oude Drift kan 1080 alleen op 30 fps doen.
Dus dan alles maar op 30 fps. (of 60 fps, en dan 50% vertraagd xD)
 
En hoeveel mb ga je uploaden dan voor een filmpje van 10 minuten ofzo? Ik gebruik firefox als browser en ik lees net dat 60 fps niet ondersteunt zou worden door firefox..............Dus nu ondersteunt youtube het eindelijk en zou mn browser dat weer tegenhouden.. Tis een ingewikkelde materie...

Op mijn Firefox kijk ik zonder probleem 60fps af.

Ik heb eerlijk waar nog nooit naar het aantal mb gekeken wat ik upload.
Uploaden wanneer je het huis verlaat of gaat slapen werkt het best, heb je zelf nergens last van ;)
 
Ok jammer, zou graag een indicatie hebben wat min of meer normaal is met het comprimeren van een mp4 bestand voor youtube...
Kan daar niet echt duidelijkheid over vinden.
 
Kwaliteit zo hoog mogelijk houden!

Youtube snoept er nog heel wat van af.

30 vs 60fps.. tja, ouderwetse film is 24 frames per seconde en niemand klaagt daarbij over flikkerend beeld. Blijkbaar is dat iets wat bij het digitale tijdperk hoort.

60fps filmen is vooral makkelijk omdat je dan beelden vloeiend in slow motion af kunt spelen, als je iets 2x vertraagt, 1 seconde duurt nu dus 2 seconden, houd je nog 30 fps over, dus vloeiend beeld.

Een tijd terug heb ik een screenshot gemaakt van een filmpje wat ik bekijk op mijn computer, versus nadat hij op youtube gegaan is. Het zelfde bestand dus, exact het zelfde bronmateriaal, zie onderstaande beelden.

Links het origineel, rechts nadat hij op youtube kwam. Vooral het tweede voorbeeld is het goed te zien in de details (De bakstenen zijn links te zien, rechts niet. De berm heeft links blaadjes, rechts is het een waas. Het verkeersbord is links te lezen, rechts korrelig.)
Daarom: Zo hoog mogelijke kwaliteit uploaden! Als het traag gaat laat je hem toch uploaden als je wat anders te doen hebt? Bij mij duurt het vaak ook eventjes en dan doe ik ondertussen wat anders, of ga naar m'n werk oid.

2ll1sus.png
swblp2.png
 
Ok,duidelijk... Ik zie de verschillen wel,maar zou daar toch wel goed mee kunnen leven.
Het originele bestand ka je toch,als je het wil bewaren, in een mooie kwaliteit opslaan.
Dus........:) in zo hoog mogelijke kwaliteit aanleveren bij youtube... 10 minuten, 200mb of 500mb, 1 gb wellicht?
 
Ok,duidelijk... Ik zie de verschillen wel,maar zou daar toch wel goed mee kunnen leven.
Het originele bestand ka je toch,als je het wil bewaren, in een mooie kwaliteit opslaan.
Dus........:) in zo hoog mogelijke kwaliteit aanleveren bij youtube... 10 minuten, 200mb of 500mb, 1 gb wellicht?

Je moet niet in megabytes denken. Hou gewoon de bitrate aan die je camera levert. Als je kijkt naar de bestandseigenschappen van je video, zie je hoeveel de bitrate is. Je ziet vanzelf wel wat daar uit komt rollen.

Ik zal volgend jaar eens wat meer met 60 fps doen. De Ghost X kan trouwens maar 30 fps aan. De sensor en chip eigenlijk 120 fps, maar ze wilden 'm zo zuinig mogelijk maken. Maar goed, de Ghost 4K doet 60 fps op 1080 met 2 vingers in z'n neus. Deed de Ghost-S ook al.
 
Het is idd zwaar teleurstellend hoe erg youtube je video's comprimeerd en daarmee zelfs verpest. Op mijn pc en tv zien de filmpjes er prachtig uit... Echter via yt kan ik me zelfs ergeren aan de slechte kwaliteit... Aan mijn internet ligt het niet haal 200mb per seconde.
 
Je moet niet in megabytes denken. Hou gewoon de bitrate aan die je camera levert. Als je kijkt naar de bestandseigenschappen van je video, zie je hoeveel de bitrate is. Je ziet vanzelf wel wat daar uit komt rollen.

Ik zal volgend jaar eens wat meer met 60 fps doen. De Ghost X kan trouwens maar 30 fps aan. De sensor en chip eigenlijk 120 fps, maar ze wilden 'm zo zuinig mogelijk maken. Maar goed, de Ghost 4K doet 60 fps op 1080 met 2 vingers in z'n neus. Deed de Ghost-S ook al.

Ik wilde gewoon een richtlijn omdat e.e.a. toch zwaar gecomprimeerd moet worden voordat ik het upload. Heb tenslotte maar een adsl verbinding .
Dus dan wordt wel gezegd: zo hoog mogelijke kwaliteit aanleveren,maar ik zal die gb's toch ff moeten verkleinen.
Heb inmiddels wel een soort van advies gevonden. Richtlijn voor 1080p is 8mbps en dat is 1 mb per seconde. Dus voor een video van 10 minuten kom ik dan ongeveer op 600mb uit.. Dus daar ga ik maar eens mee experimenteren. Iedereen bedankt vast voor het meedenken!!
 
Hoe langzaam is die ADSL-lijn dan? Ik houd het op 24-30Mbit voor 1080, 37-60Mbit voor 4K. Ik zet een grote upload aan en ga slapen of ik kan bij mijn broer langs, 500Mbit glasvezel up en down. Ik heb zelf 40/4 coax.
 
Daar vraag je wat. Iets van 7 mb download wat er overblijft v.d. beloofde 20 mb,en 2 mb upload. Weet wel dat ik zo ver v.d. centrale af zit dat adsl tv kijken nog wel kon maar 2 tv's aansluiten kon niet,daar was te verbinding te beperkt voor.
 
Zit je op het platteland ofzo? :)
Ik zit op 4 Mbit uploaden, dus een half megabyte per seconde. 30 megabyte per minuut, toch nog wel 1.8 GB per uur.
Ik heb glasvezel tot in de meterkast, maar niet de behoefte om een supersnel abonnement te hebben voor nog meer geld dan wat ik nu betaal.

Hoe is 4G waar je woont? Anders zou je nog kunnen kijken naar een onbeperkt abonnementje en dan een hotspot van je telefoon maken.
 
Zit je op het platteland ofzo? :)
Ik zit op 4 Mbit uploaden, dus een half megabyte per seconde. 30 megabyte per minuut, toch nog wel 1.8 GB per uur.
Ik heb glasvezel tot in de meterkast, maar niet de behoefte om een supersnel abonnement te hebben voor nog meer geld dan wat ik nu betaal.

Hoe is 4G waar je woont? Anders zou je nog kunnen kijken naar een onbeperkt abonnementje en dan een hotspot van je telefoon maken.

Zit in Leeuwarden,en heb ook glasvezel tot in de meterkast, maar vind het eigenlijk ook wel even goed zo...:)
 
Totaal anderevraag;
Zijn er bij jullie op de video's ook bepaalde reacties niet zichtbaar?
Alsof Youtube ze ergens anders verstopt.
Geen melding, maar ook niet zichtbaar onder de video (ondanks dat het nummer in aantal reacties wel klopt).

Moet nu telkens de volgorde waarin de reacties getoont worden aanpassen om alle reacties te zien.
Werkt niet handig, zeker gezien je geen melding krijgt van de reacties :O
 
@gpz rider Gewoon aanzetten voor je gaat slapen, dan is het als je wakker begint te worden wel klaar. ;)

@Meifesto Geen melding en niet zichtbaar onder de video? Hoe weet je dan dat er een nieuwe reactie is? Soms zie je wel eens een melding en dan hebben ze de reactie verwijderd. Of hij staat bij spam of ik kan 'm lastig opzoeken via de community tab (aan de achterkant van YouTube) en moet ik onder de video reageren.
 
@gpz rider Gewoon aanzetten voor je gaat slapen, dan is het als je wakker begint te worden wel klaar. ;)

@Meifesto Geen melding en niet zichtbaar onder de video? Hoe weet je dan dat er een nieuwe reactie is? Soms zie je wel eens een melding en dan hebben ze de reactie verwijderd. Of hij staat bij spam of ik kan 'm lastig opzoeken via de community tab (aan de achterkant van YouTube) en moet ik onder de video reageren.

Iemand anders die wel reageert, en het aantal reacties die zichtbaar zijn niet klopt met het aantal reacties die youtube vermeld.
Dan de volgorde veranderen (zoals nieuwste eerst) en meestal komen ze dan te voren.

Kan dus heel goed zijn dat ik van heel veel reacties niet eens wat af weet :O ....
 
Er zit ergens in de youtube studio een pagina verstopt genoemd 'reacties op je kanaal'. Deze heb ik gebookmarked. Hier kun je alles vinden, ook spam en dergelijke.

Ga naar 'Youtube studio (beta)', Links in het menu staat 'Reacties'. Als het goed is staat alles daar op een rijtje.

Ik zag ook ineens reacties op mijn videos waarvan ik geen melding heb gekregen. Maar ook antwoorden op reacties die ik onder andere videos plaats krijg ik geen melding meer van.
Kreeg ze eerst wel...:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan