Het Grote Motovlog Topic Deel I

Een lasapparaat? Wat ben je allemaal van plan?! :)

Ik was heel veel van plan, maar gezien bepaalde dingen niet meer mogelijk zijn heb ik me ideeën iets beperkt.
Wil niet zeggen dat het nog steeds een erg enthousiast project is, wat misschien niet haalbaar is in de tijd die ik mezelf heb gegeven, maar we gaan het in elk geval proberen ;)
 
Vraag maar aan Lemmy, mijn vrije dagen zijn er doorheen, op een halve dag na. Voor testverslagen neem ik zelfs dagen op. :)
 
Even een vraagje tussendoor, heb voor het eerst een action cam op de motor, SJcamSJ8, micro sdxc van Sandisk van 64 gb erin gestopt. Nadat ik deze geformatteerd had als exfat.
Als ik nu 20 minuten film krijg ik losse mp4 bestanden van 5 minuten,440 mb groot. Volgens mij moet het toch ook mogelijk zijn dat het als 1 groot bestand opgeslagen wordt. Want als ik nu ff snel het filmpje terug wil kijken moet ik dus echt deel voor deel opstarten. Wie weet hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Alvast dank daarvoor..
 
Even een vraagje tussendoor, heb voor het eerst een action cam op de motor, SJcamSJ8, micro sdxc van Sandisk van 64 gb erin gestopt. Nadat ik deze geformatteerd had als exfat.
Als ik nu 20 minuten film krijg ik losse mp4 bestanden van 5 minuten,440 mb groot. Volgens mij moet het toch ook mogelijk zijn dat het als 1 groot bestand opgeslagen wordt. Want als ik nu ff snel het filmpje terug wil kijken moet ik dus echt deel voor deel opstarten. Wie weet hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Alvast dank daarvoor..

Het lijkt dat hij op LOOP mode staat, dan krijg je elke 5 minuten een nieuw bestand, even je video settings doornemen.
 
Zal inderdaad loopmode zijn. Dat uitschakelen en hij neemt op in bestanden van max 4GB. Afhankelijk van bitrate en resolutie zal dat waarschijnlijk ergens tussen 12-18 minuten liggen. Welke van de drie SJ8's heb je eigenlijk?
 
Thanks lui,

Jullie hebben me op het goede spoor gezet ; hij stond niet in loop mode, maar naast die instelling zag ik de instelling:bestandsgrootte, deze stond op 5 minuten ingesteld en kan op maximaal 20 minuten gezet worden. Dat heb ik nu gedaan...:) Ik heb de pro trouwens. bedankt!!
 
Ah nice, dus 4K 60 fps enzo. Ik neem aan dat je ook de externe microfoon hebt gekocht?
Ik wil nog een keer een SJ8 kopen om te proberen, heb al wel de microfoon liggen. :+
 
Haha, ik had ook eerst de microfoon gekocht,toen moest ik de cam wel kopen:Y Ja 4 k enzo,maar dan moeten mijn spullen thuis dat wel ondersteunen. voorlopig heb ik e.e.a. gefilmd in 1980x1020 met 60fps.
Moet nog heel veel uitvinden.
Maar nog even terugkomend op die bestandsgrootte,ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de bestandsgrootte 4 gb op de sd card zou worden.
Maar het was dus 440mb omdat hij op 5 minuten stond,hij kan max. op 20 minuten ingesteld worden dus wordt dat 4 x 440= 1760 mb maximaal. Dat is dus nog lang geen 4 gb............
Loop ik nu tegen de beperking van de software v.d. camera aan of zie ik nog wat over het hoofd?
 
@gpz rider - Ik denk dat je wat over het hoofd ziet, als het goed is zou je ook continu moeten kunnen filmen voor de duur van je kaart.
Met mijn GoPro Hero 5 kan ik ook kiezen wat voor video modus ik wil, bv. looping, video & photo of video.
Als ik video kies kan ik continu opnemen voor de duur van mijn kaart, ik gebruik 32gb dus ongeveer 2 uur op bv. 1080 & 60fps.

sj8-pro-shooting-modes.gif

Jij hebt 8 mogelijkheden, kies je wel de juiste ? Ik denk dat je Car Mode gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij staat op video,1080/60fps, maar ik moet iets invullen bij file size;die gaat van 1 tot 20 minuten.
loop mode staat uit.. Ik kan uiteraard wel continue opnemen,hij knipt het alleen op in kleinere bestanden.
Het was mooier geweest als na die 20 minutenstand een stand onbeperkt zou zitten
  • EV – +-0/+-1/3 / +-2/3 / +-1 / +-4/3 / +-5/3 / +-2
  • White Balance – Auto/Sunny day/Cloudy/Fluorescent/Underwater
  • Color – SJCAM/Flat
  • Metering – Center/Spot/AVG
  • Gyro Sensor – On/Off
  • Encoding – H.264/H.265
  • Distortion Correction – On/Off
  • Loop Recording – On/Off
  • File Size – 1min/2min/3min/5min/10min/15min/20min
  • Video Quality – Fine/Normal/Economy
  • ISO – 6400/3200/1600/800/400/200/100/MAX100/MAX200/MAX400/MAX800/MAX1600/MAX3200/MAX6400
Hier staat die file size ook van 20 minuten. Maar ik lees ook dat je in de loop mode ook de mogelijkheid hebt om deze tussen de 1 en 20 minuten in te stellen.
Dus dan zou je idd denken dat deze toch ingeschakeld staat.. Firmware dingetje misschien?
 
Yo.. snap ik,staat uit, nieuwe test gedaan, na 20 minuten en 2.12gb, maakt hij een nieuw bestand aan.
Zal eens kijken wat hij in Fat 32 doet,misschien loopt het bestand iig op tot 4 GB.
Dat klopt toch, of begrijp ik het verkeerd? In de instelling staat 'max 20 minuten'.
 
Het kan ook zijn dat 20 minuten sowieso de max is, ongeacht bestandsgrootte. Dit om de camera niet als camcorder te zien qua verkoop (dan komen er extra kosten bij). Volgens mij lag die grens op 29 minuten voorheen. Een apparaat dat langer kon opnemen werd gezien als een camcorder en werd hoger belast. Als je dan bestanden van 20 minuten hebt, mis je meestal een seconde ofzo tussen twee bestanden. Zet 'm sowieso op Fine quality voor een hoge bitrate en de gyro sensor aan. De gyro op de SJ7 was al heel erg prettig. Duidelijk verschil te zien toen ik dat testte. Zal hier later een filmpje invoegen daarvan.
 
Nieuwe poging gedaan,grens blijft 20 minuten. volgens manual zou deze grens er niet moeten zijn. Ik hou het op een bug. Die 20 minuten zou idd het max. aantal minuten moeten zijn in loop mode. En die staat toch echt uit. Jammer,maar niet onoverkomelijk. Zo zijn er nog wel een paar dingetjes,vertaling van het menu in het Nederlands was ook erg moeilijk voor de chinezen:) Ondanks firmware update "bevriest" de cam toch af en toe,niet vaak,maar toch. Ik zal de hogere i.p.v. de standaard bitrate ook een proberen. Thanks...
 
Terug
Bovenaan Onderaan