Het Grote Motovlog Topic Deel I

Dat zou wat zijn.

Niet dat het nu uit maakt, maar wie weet xD

Zo lang je geen harige naad laat zien, verwacht ik het niet. :YY

@Sjefman ik deed voorheen nog wel eens tussendoor een ander filmpje dan motoren, maar dat scoorde ronduit slecht. Daarmee verlies je ook abonnees.
Daarom heb ik nu een apart kanaal om mijn rommel op te smijten. Ik heb er nog weinig mee gedaan, maar ik heb nog een shitload aan spul staan om er op te zetten. Dat komt allemaal wel zodra de winter er aan komt. De motor gaat dan toch in winterslaap en ik denk nog wel door te rijden op het motorscootertje op een mooie winterdag. Mocht je interesse hebben in mijn dumpkanaal, het staat hier; DutchDonut (linkt naar YouTube). Staan nog maar 7 video's op, maar daar komen later dit jaar en begin volgend jaar extra dingen bij. Zou leuk zijn als dat ooit nog gemonetized kan worden. En dan heb ik nog een kanaal over Florida, maar daar had ik wel 4000 uur mee gehaald, maar te weinig subs... dus dat staat op een laag pitje. :)
 
Pasgeleden er maar een Session bij gekocht en van de week meegenomen naar Portugal. De eerste beelden staan stiekem al in 't zijspanfilmpje, maar nu kon ik 'm nog wat beter testen.... ben er best blij mee :)
 

Bijlagen

  • Waverunner Screenshot.png
    Waverunner Screenshot.png
    953,8 KB · Weergaven: 13
Hallo allemaal!

Mijn naam is Katherine, 25 sept mijn rijbewijs gehaald en een Honda cbf500 gekocht. Ik rijd veel motor samen met mijn zusje.
Met haar wil ik dus ook een YouTube kanaal opzetten. Ik krijg dit weekend een action-cam (weet nog niet welke, is voor mijn verjaardag :}). Denken jullie dat er veel animo is voor "2 vrouwen op de motor" vlogs? We willen niet de stereotype vrouwen op de motor worden, maar gewoon lekker onszelf.

Hebben jullie tips en tricks om kijkers te genereren? Dingen waar ik op moet letten? Ideeën voor goede content?

Thaaaanks :]
 
LOL - ja, hebben jullie al een pm reactie van de @TwoWheelsAndAPonytail

Ik heb niets gestuurd, dat zou Meifesto moeten doen. ;)

Pasgeleden er maar een Session bij gekocht en van de week meegenomen naar Portugal. De eerste beelden staan stiekem al in 't zijspanfilmpje, maar nu kon ik 'm nog wat beter testen.... ben er best blij mee :)

Straks heb je nog meer actioncams dan ik heb liggen! :D

Hallo allemaal!

Mijn naam is Katherine, 25 sept mijn rijbewijs gehaald en een Honda cbf500 gekocht. Ik rijd veel motor samen met mijn zusje.
Met haar wil ik dus ook een YouTube kanaal opzetten. Ik krijg dit weekend een action-cam (weet nog niet welke, is voor mijn verjaardag :}). Denken jullie dat er veel animo is voor "2 vrouwen op de motor" vlogs? We willen niet de stereotype vrouwen op de motor worden, maar gewoon lekker onszelf.

Hebben jullie tips en tricks om kijkers te genereren? Dingen waar ik op moet letten? Ideeën voor goede content?
Thaaaanks :]

Vrouwen op YouTube doen het altijd goed. Vooral als ze er een beetje leuk uit zien. Dat heb je gewoon met mannen die op zoek zijn... dan is de inhoud niet eens belangrijk, als ze maar wat te kijken hebben (wat ze nooit kunnen krijgen :+ ). Denk alleen wel aan de oren van je kijkers, dus gebruik een externe microfoon. :)



Zo.. en dan staat de kerst weer voor de deur, traditioneel de periode waarin je het meeste kan verdienen met reclame inkomsten op YouTube. En dan ook echt na de kerst valt het direct in elkaar qua bedragen. Ik zit nu op ruim 69.000 uur aan view time van 1 januari tot nu. Hopelijk komen ze volgend jaar niet met nog strengere eisen, omdat ik van de winter dus mijn dumpkanaal een beetje wil vullen. De komende tijd zal ik toch nog maar weinig uploaden, volgend jaar valt er wel weer genoeg nieuws te rijden.
 
Laatst bewerkt:
We willen niet de stereotype vrouwen op de motor worden,

Vrouwen op de motor hebben het zelfde als vrouwen achter de bar: een magische aantrekkingskracht.:Y

Doe inderdaad vooral wat je leuk vindt. Doe ik nu ook. Iets 'origineels' is inmiddels moeilijk te bedenken, gezien heel veel al gedaan is.
Je richten op een vrouwelijk publiek zou misschien wel wat origineels zijn, maar om snel veel views te genereren waarschijnlijk niet het beste businessplan.
 
Hallo allemaal!

Mijn naam is Katherine, 25 sept mijn rijbewijs gehaald en een Honda cbf500 gekocht. Ik rijd veel motor samen met mijn zusje.
Met haar wil ik dus ook een YouTube kanaal opzetten. Ik krijg dit weekend een action-cam (weet nog niet welke, is voor mijn verjaardag :}). Denken jullie dat er veel animo is voor "2 vrouwen op de motor" vlogs? We willen niet de stereotype vrouwen op de motor worden, maar gewoon lekker onszelf.

Hebben jullie tips en tricks om kijkers te genereren? Dingen waar ik op moet letten? Ideeën voor goede content?

Thaaaanks :]

BikerGirlAnne is ook 2 vrouwelijke motovloggers.
Kijkt goed weg, maar doen ook goed werk qua edit, dat helpt.

Lastige start in de winter, maar probeer zeker ook volgend jaar te kijken of je met verschillende motovlog groeprides mee kunt rijden.
Op die manier kan je een boost krijgen van de andere kanalen ;)
 
Ik ben nu ook een beetje aan 't kloten met edit software en als ik het leuk blijf vinden zet ik eventueel geld opzij voor een action camera

Nou vraag ik mij wel af, is het verstandig om gewoon een oude gopro 4 ofzo te kopen of gewoon een beetje uitstellen en gelijk de nieuwste halen? Begrijp dat die ook vele betere beeld stabilisatie heeft als je beetje het gas open trekt.. maar weet niet zo goed of dat het wel waard is

En hoe doen jullie het met mic's als jullie ook erbij praten, maar ook gewoon de omgeving willen laten horen (motor geluid etc.) Zag bijv. bij Royal jordanian dat hij dan van mic switcht ofzo, maar dat lijkt me wel irritant met het editten ofnie? hoe doen jullie dat?
 
GoPro 4 werkt om te beginnen ook prima. Of je moet direct 400+ euro willen uitgeven aan een action cam.
Een aantal Chinese camera's doen het ook best leuk met gyro stabilisatie (Firefly 8S, SJ7 Star bijv). Het is geen hypersmooth, maar nog steeds duidelijk verschil merkbaar. Ik heb mijn Gopro 4 silver verkocht incl. gimbal, ik gebruikte 'm nooit. Altijd in de weer met andere camera's. GoPro op een helm vind ik er niet uit zien.
 
En hoe doen jullie het met mic's als jullie ook erbij praten, maar ook gewoon de omgeving willen laten horen (motor geluid etc.) Zag bijv. bij Royal jordanian dat hij dan van mic switcht ofzo, maar dat lijkt me wel irritant met het editten ofnie? hoe doen jullie dat?

1 mic in de helm inderdaad.
En ja, geluid van 2 of 3 mic's kost meer tijd met editen, absoluut waar.
Als je dat er voor over hebt, absoluut doen. Zo niet, dan keuze's maken.
 
1 mic in de helm inderdaad.
En ja, geluid van 2 of 3 mic's kost meer tijd met editen, absoluut waar.
Als je dat er voor over hebt, absoluut doen. Zo niet, dan keuze's maken.

Ligt er aan wat je voor edit software hebt... Als er wat krachtigere audio tools in zitten is het een koud kunstje.
Pak de twee tracks, gooi ze samen door een (redelijk straffe) compressor en duw je stem er hard in. Deze zal als je signaal op die track hebt het motorgeluid 'wegdrukken'.

Helaas heb ik geen twee mic's en geen editing software met fatsoenlijke audio tools B|
 
GoPro 4 werkt om te beginnen ook prima. Of je moet direct 400+ euro willen uitgeven aan een action cam.
Een aantal Chinese camera's doen het ook best leuk met gyro stabilisatie (Firefly 8S, SJ7 Star bijv). Het is geen hypersmooth, maar nog steeds duidelijk verschil merkbaar. Ik heb mijn Gopro 4 silver verkocht incl. gimbal, ik gebruikte 'm nooit. Altijd in de weer met andere camera's. GoPro op een helm vind ik er niet uit zien.
Ik wil wel wat redelijke kwaliteit hebben, want als ik echt ga vloggen wil ik wel wat views pakken en als ik er zelf niet eens naar zou willen kijken, wrm andere mensen dan wel haha...

Die goedkopere zou ik alleen gebruiken als een soort dash cam, verzekering kwestie o.i.d.

Ik zie alleen heel veel verschillende reviews van mensen die het hebben over 't verschil van een hero 4 of een 7 bijv.

Maaaar ik heb sowieso nog heel de winter om dat allemaal uit te vogelen 8)7
 
1 mic in de helm inderdaad.
En ja, geluid van 2 of 3 mic's kost meer tijd met editen, absoluut waar.
Als je dat er voor over hebt, absoluut doen. Zo niet, dan keuze's maken.
Ik denk ook niet dat ik er twee ga nemen.. Mijn filmpjes gaan meer entertainend zijn denk ik, dus zal wel blijven lullen... mic aan de binnenkant van mijn helm is voldoende denk ik dan, zal wel een goede mic moeten zijn
 
Ik ben pasgeleden ook begonnen met aangepaste thumbnails. Even uitgezocht hoe je die zelf kon uploaden, blijkbaar moet je je account eerst bevestigen. Staat al een stuk uitnodigender als je de lijst bekijkt.

De bovenste helft is nu met fatsoenlijke thumbnails, onderste helft met door Youtube gegenereerde thumbs.
Schermafbeelding 2018-10-27 om 11.13.43.png


Aanrader voor iedereen die begint: Bevestig je account zo snel mogelijk en doe basis foto bewerkings kennis op. Ik maak vaak een screenshot van een leuk stukje video en plak daar de tekst overheen.
 
Ik wil wel wat redelijke kwaliteit hebben, want als ik echt ga vloggen wil ik wel wat views pakken en als ik er zelf niet eens naar zou willen kijken, wrm andere mensen dan wel haha...

Die goedkopere zou ik alleen gebruiken als een soort dash cam, verzekering kwestie o.i.d.

Ik zie alleen heel veel verschillende reviews van mensen die het hebben over 't verschil van een hero 4 of een 7 bijv.

Maaaar ik heb sowieso nog heel de winter om dat allemaal uit te vogelen 8)7

GoPro 4 heeft gewoon prima kwaliteit, als je het mij vraagt. En ik film met helmcamera's die kwalitatief vaak wat minder zijn, maar qua vorm veel praktischer zijn. Je ziet er daarmee ook wat minder debiel uit. Nooit heeft iemand gezegd dat het kutkwaliteit is. Ik denk dat filmen en editten op de juiste manier op een willekeurige camera belangrijker is, dan het hebben van een strak plaatje maar niet weten wat je aan het doen bent. Een kutcamera in de handen van een professionele filmmaker kan echt iets veel mooiers afleveren dan een supercamera in de handen van een n00b. Anyway, de Hero 7 kan natuurlijk 4K met 60fps, al moet je PC dat ook wel een beetje aankunnen, ondanks dat je vaak edit in proxy files. Daarnaast moet de Hero 4 nog in een waterdicht hoesje en is daar geen sprake van sinds Hero 5.

Ik heb wel eens mijn GoPro 4 Silver getest tegen de HawkEye Firefly 8S, een 4K 30 fps cameraatje van 85 euro ofzo, met Ambarella A12 chipset en Sony IMX117 sensor. Dan krijg je dit (1080 testje);


Ik gebruik zelf de Drift Ghost 4K veel aan mijn helm (en pak ook geregeld de Drift Ghost X mee, vanwege dat ie 5 uur mee gaat), daar heb ik 'm ook nog een vergelijking van


Eigenlijk zou ik eens een Hero 7 moeten testen met mijn Drift camera's en de SJ7 en 8S, maar ik ben niet van plan om geld uit te geven aan een GoPro. Heb al genoeg camera's hier liggen. Laatst nog eentje weggegeven hier (een ThiEye). Dat was wel een kutding, maar leuk als 2e camera erbij, voor wat dynamischere video's.

Anyway, je hebt de hele winter om het uit te vogelen en om geld bij elkaar te harken voor een 7. Met een 7 heb je wel een goede camera, maar dat ding van 85 euro doet het in mijn ogen ook best goed, zeker voor het geld. Als je wil kijken of iets echt wel leuk is en je er nog niet zeker van bent, zou ik eerst gaan voor goedkoper, maar op voorwaarde dat die camera wel de mogelijkheid heeft om een externe mic aan te sluiten.


@Sjefman Thumbnails zijn absoluut belangrijk en vaak zelfs een overweging om wel of niet te klikken bij kijkers. Ik gebruik over het algemeen altijd thumbnails en een hele enkele keer geen thumbnail.
 
Was heel erg bezig met thumbnails.
Toen een poosje niet.
Toen een tijdje allemaal dezelfde thumbnails (dat werkte echt niet).
Als gevolg weer alleen thumbnails bij reviews etc.

Nu met Vid een ingebouwde thumbnail creator in de browser zelf.
Dus elke video heeft weer een thumbnail :) (video moet wel geupload zijn om de thumbnail te maken).
En moet zeggen, dat deze vrij basic thumbnails al wat toevoegen aan de looks zelf. Dus happy so far.
 
GoPro 4 heeft gewoon prima kwaliteit, als je het mij vraagt. En ik film met helmcamera's die kwalitatief vaak wat minder zijn, maar qua vorm veel praktischer zijn. Je ziet er daarmee ook wat minder debiel uit. Nooit heeft iemand gezegd dat het kutkwaliteit is. Ik denk dat filmen en editten op de juiste manier op een willekeurige camera belangrijker is, dan het hebben van een strak plaatje maar niet weten wat je aan het doen bent. Een kutcamera in de handen van een professionele filmmaker kan echt iets veel mooiers afleveren dan een supercamera in de handen van een n00b. Anyway, de Hero 7 kan natuurlijk 4K met 60fps, al moet je PC dat ook wel een beetje aankunnen, ondanks dat je vaak edit in proxy files. Daarnaast moet de Hero 4 nog in een waterdicht hoesje en is daar geen sprake van sinds Hero 5.

Ik heb wel eens mijn GoPro 4 Silver getest tegen de HawkEye Firefly 8S, een 4K 30 fps cameraatje van 85 euro ofzo, met Ambarella A12 chipset en Sony IMX117 sensor. Dan krijg je dit (1080 testje);


Ik gebruik zelf de Drift Ghost 4K veel aan mijn helm (en pak ook geregeld de Drift Ghost X mee, vanwege dat ie 5 uur mee gaat), daar heb ik 'm ook nog een vergelijking van


Eigenlijk zou ik eens een Hero 7 moeten testen met mijn Drift camera's en de SJ7 en 8S, maar ik ben niet van plan om geld uit te geven aan een GoPro. Heb al genoeg camera's hier liggen. Laatst nog eentje weggegeven hier (een ThiEye). Dat was wel een kutding, maar leuk als 2e camera erbij, voor wat dynamischere video's.

Anyway, je hebt de hele winter om het uit te vogelen en om geld bij elkaar te harken voor een 7. Met een 7 heb je wel een goede camera, maar dat ding van 85 euro doet het in mijn ogen ook best goed, zeker voor het geld. Als je wil kijken of iets echt wel leuk is en je er nog niet zeker van bent, zou ik eerst gaan voor goedkoper, maar op voorwaarde dat die camera wel de mogelijkheid heeft om een externe mic aan te sluiten.


@Sjefman Thumbnails zijn absoluut belangrijk en vaak zelfs een overweging om wel of niet te klikken bij kijkers. Ik gebruik over het algemeen altijd thumbnails en een hele enkele keer geen thumbnail.

Helemaal eens over het stukje dat je geen goede camera nodig hebt voor kwaliteit content. Toch zijn de verschillen best wel groot bij sommige camera's dat het wel degelijk helpt.

Denk sowieso dat een actie camera altijd wel leuk is, ook los van het motorrijden.

Toffe reviews ook! Welke edit software gebruik je? Aanraders op dat gebied? Ik ben nu aan het klote met final cut pro en het is nu al best een klus, vooral als je echt creatief wil gaan editen

1 filmpje per week lijkt me al een hele opgave.. tenzij je netzoals de meeste gewoon clips bij elkaar gooit met een beetje geluid en tekst.. maar dat is echt zo'n 9999 in een dozijn filmpje

En over thumbnails gesproken.. zonder clickbate thumbnails kan je je filmpjes net zo goed offline houden
 
Ik denk dat bij de GoPro's het verschil niet meer megagroot is. Je hebt wat extra's etc. en GoPro moet wat verzinnen om er nog wat kwijt te kunnen. Ze raken een flink marktaandeel kwijt door de Chinezen die ook best leuke camera's produceren voor de helft van de prijs. Het drone-avontuur (de Karma) is ook vroegtijdig beëindigd. DJI was gewoon veel beter. Toen de Karma uit kwam, die als een baksteen uit de lucht viel, kwam DJI met de Mavic, die veel compacter en uitgebreider was.

Die video's waren niet echt reviews, meer een vergelijking. Voor reviews moet je op mijn site kijken. Reviews schrijf ik, die zet ik niet op video. :)
Eigenlijk heb ik mijn YouTube-kanaal ter ondersteuning van mijn testverslagen. Ik gebruik zelf Magix Video Deluxe. Als je nu al Final Cut Pro hebt, kan je denk ik niet beter krijgen. Magix heb je voor +/- 100 euro. Je hebt dus een Mac, begrijp ik?
Enig enadeel van Magix, na een jaar heb je geen recht meer op updates en die lui hebben dus laatste keer een foutje in het gedeelte van de titels gemaakt, waardoor deze automatisch terugspringt naar 12px. Kost mij weer extra klikken... tenzij ik dus weer de laatste versie koop. Slim gedaan van ze.

Dat gedoe met een filmpje per week.. gewoon met enige regelmaat uploaden. 'Elke woensdag om 19u een video en op zaterdag om 15u', zeggen al die vloggers vaak. Flikker toch op met je tijden, het is gvd geen TV. Gewoon uploaden als er wat klaar is! :9:]:t
Ik zet er nog 2 filmpjes op en dan gaat mijn kanaal in de ruststand. Zal er zo wel een bericht uitgooien, dan weten mijn subs wat ze kunnen verwachten.
 
Ik heb wel zo dat gevoel als je vrijdagavond/zaterdagochtend een videootjes upload, dan krijg je per direct wat meer views.
Trouwens gebruikt iemand VidIQ? Ik heb het tooltje nu in gebruik op m'n Chrome browser, en ik kan nu van iedereen z'n videotags, channel tags, channel growth etc... zien, leuk zo die analytics.

Mijn gevoel is ook dat hoe slechter je camera/audio, hoe minder mensen blijven kijken. Ik geloof dat ik met mijn Sony AZ1 (action cam) betere audio en beeld verkrijg (dan wel in 1080p30 i.p.v. 1080p50) dan de Nikon D5200.

Ook dat nieuwe "Premiere" gedoe op YT komt mij de strot uit, wil je nu eens een filmpje kijken, ga je 10 uur mogen wachten tot zijn of haar videootje kan bekeken worden. Wat is dat voor een onzin? Dat is van mij een dikke thumbs down.

Over custom thumbnails gesproken: ik krijg de mijne maar niet perfect, want ik krijg ofwel een stuk wit aan de boord, of een zwarte boord boven of onderaan mijn thumbnail als ik er een randje om doe. Op de YT white normale achtergrond zie je het niet, maar als je dark mode op je smartphone gebruikt valt het echt wel op.
 
Ik heb niet echt de bedoeling om met vloggen te beginnen maar denk dat ik deze vraag wel in dit topic kan stellen.
Ik wil graag volgend seizoen wat betere filmpjes maken!
Dus ben op zoek naar een makkelijk bewerkingsprogramma, ik heb een aparte audiorecorder die moet gesync'd worden met camera video.
Het zou ook leuk zijn als ik 2 camera's gebruik ik zo "picture in picture" 2 filmpjes-camerastandpunten tegelijk kan tonen soms.
Heb al een paar programmas geprobeerd maar ik vind alles moeilijk:+
Heb al trial adobe geprobeerd vb maar vind het toch een gekloot...
 
Terug
Bovenaan Onderaan