Is geloof ik een vrij universele haak...Ik heb de motor wel bij een motorzaak gekocht, maar dit was geen Honda Dealer.
Dat nummer gaat naar een stiftsleutel? maar 't moet een haaksleutel? zijn... (nummer 7)Zoek eens op dit Honda nummer: 89202KV0000
11 gaat samen met 7.Waar dient gereedschapnr 11 voor? Vond dit gisteren in mijn gereedschapzakje maar kon niet plaatsen waarvoor je zoiets zou gebruiken. Dacht eerst dat die stuk was om dat die verbogen was...
Mooi / interessant... helaas voorlopig geen geld voor... en m'n 2016 doet het nog prima eigenlijk...NC750 2021:
Alles over de vernieuwde 2021 Honda NC750X - Nieuwsmotor.nl
De Honda NC750X is al sinds de introductie in 2012 (toen nog als NC700X) steevast een populaire motorfiets. De redenen achter het succes zijn velerlei: een baanbrekend, koppelrijk, zuinig tweecilinder motorblok samen met een ontspannen, ruime rijpositie met breed stuur en comfortabel zadel...www.nieuwsmotor.nl
Ietsje meer power (+3KW)
EURO5
Throttle-By-Wire
Weer een iets hoger toeren limiet (+600rpm)
En nog wat leuke dingetjes
Middenbok is een (betaal)optie... (nog steeds)Het 2021 model ziet er inderdaad stoerder uit.
De 2016-2019 vind ik totnutoe de mooiste, meest uitgebalanceerde. Op de 2019-2020 model vind ik de donkere panelen en wielen wel mooi maar daarmee vloekt het alukleurige pedalenframe. Ik snap niet waarom ze dat niet zwart hebben gespoten.
In het 2021 model zie ik zie nog steeds de bekende nadelen:
- slechte bescherming van de techniek tegen de elementen (kort spatbordje en 'naakte' radiator en monoveer),
- roestgevoelige stalen swingarm balkjes met een erg simpel kettingspansysteem,
- het lage niet verstelbare ruitje,
- hetzelfde zadel (mag vlakker)/ zadelhoogte (mag + 2 cm)?
- nog steeds geen middenbok?
- display verbeterd (zichtbaarheid kleuren overdag)?
Ja maar NC750 verbruik en frunk.... dat moet wel blijven....Dan heb je dus eigenlijk een mini africa twin.. Was er geen spraken van dat die in ontwikkeling is?
Ik zie toch echt een hugger op de S1000xr die de monoveer beschermt en het lijkt dat de radiator achter gaaswerk zit...Spatbordje / naakte radiator... euh tsja zelfs een 3?x duurdere BMW S1000xr is de radiator naakt en heeft volgens mij ook een mono veer...
Beter het filmpje kijken....Brits Filmpje geeft duidelijkheid:
+ TFT display, cruisecontrol, iets meer bagageruimte, iets meer power, iets lichter
- lager zadel, minder veerweg, bestaande nadelen niet aangepakt (zie mijn eerdere post)
Een paar aanpassingen volg ik niet:
De looks zijn stoerder (lees meer all road) terwijl het een 100% straatmotor is geworden (laag zadel, 120 mm veerweg).
Dan de versnellingsbak, die nu heel mooi is gespatieerd, maar dat hebben ze aangepast (kortere 1, 2, 3 en langere 4, 5, 6). Ben benieuwd wat dat doet.
Zodra het kan ga ik proefrijden. Niet om er een aan te schaffen, maar ben zeker benieuwd.
Die heb ik er zelf ook op zitten, en ze houden de binnenpoten prima schoon.ben aan het kijken naar vouwbalg / fork gaitors / voorvork poot beschermers op de honda nc 700x. Heeft iemand hier ervaring mee? en een adresje waar dit te verkrijgen is?
Leuk, weer wat verbeteringen en ze hebben het redelijk simpel kunnen houden. Traction control is naar mijn mening overbodig op zo'n lichte motor, na 50.000km op de NC700XD flink aan het gas te hebben gehangen is het achterwiel mij nog niet voorbij gekomen. Hebben jullie daar andere ervaringen mee?NC750 2021:
Alles over de vernieuwde 2021 Honda NC750X - Nieuwsmotor.nl
De Honda NC750X is al sinds de introductie in 2012 (toen nog als NC700X) steevast een populaire motorfiets. De redenen achter het succes zijn velerlei: een baanbrekend, koppelrijk, zuinig tweecilinder motorblok samen met een ontspannen, ruime rijpositie met breed stuur en comfortabel zadel...www.nieuwsmotor.nl
Ietsje meer power (+3KW)
EURO5
Throttle-By-Wire
Weer een iets hoger toeren limiet (+600rpm)
En nog wat leuke dingetjes