Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Mijn idee was dan ook om het stuur in te korten, vandaar de vraag of de draadbussen waar de stuurgewichten mee vast getrokken zitten, los zitten of geklemd/gelast.
En daarom dus ook de vraag voor wat betreft de lengte van het horizontale stuk in de klemmen en van de grepen.
Als het stuur breder én hoger wordt, zijn de kabels en leidingen zonder meer te kort 🤔

Als ik eraan toe kom zal ik dit weekend voor je opmeten hoe ver de handvaten op een X stuur verder naar binnen kunnen.
Naast het inkorten van de stuureinden moet je ook gaatjes boren waar de bedieningsknoppen/hendels en stuurgewicht-houders (ofwel ‘interne stuurgewichten’) mee gepositioneerd worden.

De stuurgewicht-houders zitten op de volgende manier vast, het demonteren van de remcilinder is natuurlijk niet nodig;

Ook hieronder zie je hoe Honda het geheel in elkaar heeft gezet;
020F83F0-F050-48DD-974B-F1BC8134DB6B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig een geadviseerd onderhoudsschema voor de Honda NC 750 XA uit 2014? Ik heb zelf geen onderhoudsboekje hier van...Alvast bedankt!
 
Heeft iemand toevallig een geadviseerd onderhoudsschema voor de Honda NC 750 XA uit 2014? Ik heb zelf geen onderhoudsboekje hier van...Alvast bedankt!

Ik heb de service manual van de Nc700 heb je daar wat aan? Stuur ff mail adres het is te groot om te uploaden.
 
Dat wil dus zeggen dat het middelste deel, onderin, minimaal ca. 5cm breder is als bij de S 🤔

Bij deze een aantal foto’s en afmetingen van het stuur van een NC700XD, er is inderdaad erg weinig ruimte om de bedieningsknoppen en handvatten naar binnen te schuiven. Aan de linkerkant is er door de handrem extra weinig bewegingsruimte.
2DD3DE84-DAB0-4208-9A6C-8193804DCE33.jpeg

AF64C81A-460B-4E19-B17B-FBABB087F9FE.jpeg


Aan de linkerkant is er door de handrem extra weinig bewegingsruimte.
849D5945-B0CC-4EA3-9FA1-008664922C24.jpeg


De totale breedte van het stuur zonder de gewichten, aan de achterkant gemeten.
286C5783-FB45-44FC-92CC-C06234A9CC2B.jpeg
 
bedankt voor de info! 22mm is al heel wat, kan je mij met een foto laten zien hoe je dat hebt gedaan?

voetsteunen lager zetten zou inderdaad wel wat onderdelen/knutselwerk nodig hebben.

Dit is hoe ik het heb opgelost. De witte schuimpjes aan de binnenkant moeten nog vervangen worden door steviger rubber om de zijdelingse speling op het zadel
A31E9A42-73F8-45DF-8E1B-94757752EC6D.jpeg


En de doppen onder het zadel heb ik verhoogd met doppen die onder tafelpoten uit komen.
5FADB1CC-28E5-4E15-BB38-67CCDAA79913.jpeg
 
  • Geweldig
Waarderingen: OSJ
Ik heb jarenlang een R6 uit 2001 gehad. Die pas geleden gestolen (ik moet m'n avatar nog wijzigen). De laatste jaren heb ik last van m'n polsen, dus lijkt een DCT me erg fijn om niet meer te hoeven schakelen.

Wat kan ik verwachten als ik een proefrit ga rijden op een NC 750 s? Op papier lijkt het verschil van 120PK naar 57PK nogal groot, maar hoe is het in de praktijk?
 
Ik heb jarenlang een R6 uit 2001 gehad. Die pas geleden gestolen (ik moet m'n avatar nog wijzigen). De laatste jaren heb ik last van m'n polsen, dus lijkt een DCT me erg fijn om niet meer te hoeven schakelen.

Wat kan ik verwachten als ik een proefrit ga rijden op een NC 750 s? Op papier lijkt het verschil van 120PK naar 57PK nogal groot, maar hoe is het in de praktijk?

Het verschil in pk's is groot, maar in de praktijk valt het mee. Die 120 pk kreeg je bij 13000 toeren of zoiets? De pk's van de NC al bij een derde van dat toerental. Veel belangrijker is het koppel van de NC. Je zult moeten leren om niet te ver door te trekken in toeren, maar dat hoeft niet, want de DCT regelt het. De NC is een lange slag motor die het van de lage en midden toeren moet hebben. Je zult dus veel minder toeren gaan maken en als je een supersport hebt gehad, is dat wennen. Gun het de tijd en je kunt hele dikke vrienden met de NC worden. Je moet gewoon het concept achter de NC accepteren. De DCT heeft drie sportstanden die je in het begin wilt gebruiken, maar na verloop van tijd rij je meestal in de normale D-stand of in de iets sportievere S1 stand. Het hangt dus helemaal van jezelf af of je het concept van de NC een kans geeft.
 
Bij deze een aantal foto’s en afmetingen van het stuur van een NC700XD, er is inderdaad erg weinig ruimte om de bedieningsknoppen en handvatten naar binnen te schuiven. Aan de linkerkant is er door de handrem extra weinig bewegingsruimte.
Aan de linkerkant is er door de handrem extra weinig bewegingsruimte.

De totale breedte van het stuur zonder de gewichten, aan de achterkant gemeten
OK, Jeroen bedankt voor de foto's en info.:t:Y
Dan worden het dus "bar back risers", of in goed Nederlands stuurverhogers die een stuk omhoog gaan en terug vallen richting tank.
Ik heb al ff gekeken: 32mm omhoog en 20mm terug zou moeten passen. :t
 
Zo, Hyperpro vering is ontvangen.. na ruim een maand levertijd. Volgende week wordt het gemonteerd *O*
 
Het is dat ik net een huis heb gekocht, en nu effe rustig aan wil doen met extra kosten, anders ging ik toch hier eens naar kijken!
 
Het is dat ik net een huis heb gekocht, en nu effe rustig aan wil doen met extra kosten, anders ging ik toch hier eens naar kijken!

Mooie motor.. maar dat geld voor een 2015, dus oud model?.. zou 1000eur meer sparen en een 2016> kopen.
 
Mooie motor.. maar dat geld voor een 2015, dus oud model?.. zou 1000eur meer sparen en een 2016> kopen.
Dank voor de tip :t

Ik heb eigenlijk geen idee in het verschil tussen een 2015 en een 2016.

Maar het zal sowieso nog wel wat moeten wachten :P
 
Dank voor de tip :t

Ik heb eigenlijk geen idee in het verschil tussen een 2015 en een 2016.

Maar het zal sowieso nog wel wat moeten wachten :P

van 2015 > 2016.. zo uit m'n hoofd; Nieuwe styling / Led lampen voor en achter / Betere vering / ander windscherm
Het is eigenlijk een heel nieuwe motor .
 
Ook heeft de nieuwe een kleurendisplay.

Ik houd het voorlopig bij het ‘oude’ model. De enige voordelen voor mij zouden de styling, het kleurendisplay en de 3 sportstanden zijn.
De rest van de veranderingen zijn erg persoonlijk en zullen toch per eigenaar verschillend gefinetuned worden.
Daarnaast is de led-verlichting niet echt een vooruitgang te noemen.

Persoonlijk vind ik de veranderingen bij het nieuwe model geen €1500,- extra waard, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
...
Persoonlijk vind ik de veranderingen bij het nieuwe model geen €1500,- extra waard, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Dat dus. Voor de LED koplamp zou ik het niet doen, want eerlijk gezegd zet ik er liever een aftermarket LED lens in.

Maar nu kom ik deze tegen:
Maar is wel particulier te koop. Dus geen garantie.
Verder houd ik ook niet zo erg van advertentie's met weinig en/of onduidelijke foto's, en amper beschrijving. Iets te verbergen?
En nog maar 1.100km??? Dan is de prijs toch wel erg laag om ook nog geen 3 jaar te zijn geworden. Of niet?

Edit: hier dezelfde met iets meer foto's, maar niet meer uitleg

Edit 2.0:
Het is zo te zien niet de meest handige in het plaatsen van advertenties ... hij staat er gewoon 7 keer op, al dan niet met foto's ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat dus. Voor de LED koplamp zou ik het niet doen, want eerlijk gezegd zet ik er liever een aftermarket LED lens in.

Maar nu kom ik deze tegen:
Maar is wel particulier te koop. Dus geen garantie.
Verder houd ik ook niet zo erg van advertentie's met weinig en/of onduidelijke foto's, en amper beschrijving. Iets te verbergen?
En nog maar 1.100km??? Dan is de prijs toch wel erg laag om ook nog geen 3 jaar te zijn geworden. Of niet?

Edit: hier dezelfde met iets meer foto's, maar niet meer uitleg

Edit 2.0:
Het is zo te zien niet de meest handuge in het plaatsen van advertenties ... hij staat er gewoon 7 keer op, al dan niet met foto's ...

Motoren zijn altijd goedkoper in duitsland/belgie.. in Nederland zijn ze gewoon stervens duur.
 
Dat dus. Voor de LED koplamp zou ik het niet doen, want eerlijk gezegd zet ik er liever een aftermarket LED lens in.

Maar nu kom ik deze tegen:
Maar is wel particulier te koop. Dus geen garantie.
Verder houd ik ook niet zo erg van advertentie's met weinig en/of onduidelijke foto's, en amper beschrijving. Iets te verbergen?
En nog maar 1.100km??? Dan is de prijs toch wel erg laag om ook nog geen 3 jaar te zijn geworden. Of niet?

Edit: hier dezelfde met iets meer foto's, maar niet meer uitleg

Edit 2.0:
Het is zo te zien niet de meest handige in het plaatsen van advertenties ... hij staat er gewoon 7 keer op, al dan niet met foto's ...

Aftermarket LED’s in de koplamp zou ik momenteel al helemaal niet doen, gezien het belabberde lichtbeeld.

Bij het importeren van een motor uit het buitenland komen er nog wat extra kosten bij; nieuw zit er ongeveer €1200,- BPM op zo’n NC750XD.
In het geval dat jij laat zien mag je rekenen op ongeveer €700,- aan kosten voor dat die op Nederlands kenteken staat.
Dan is €6700,- nog steeds niet veel geld voor zo’n motor. Maar nog altijd een flinke klap duurder dan een oudere NC700X.
 
Aftermarket LED’s in de koplamp zou ik momenteel al helemaal niet doen, gezien het belabberde lichtbeeld.

Bij het importeren van een motor uit het buitenland komen er nog wat extra kosten bij; nieuw zit er ongeveer €1200,- BPM op zo’n NC750XD.
In het geval dat jij laat zien mag je rekenen op ongeveer €700,- aan kosten voor dat die op Nederlands kenteken staat.
Dan is €6700,- nog steeds niet veel geld voor zo’n motor. Maar nog altijd een flinke klap duurder dan een oudere NC700X.

Kijk maar eens op Mobile.de.
Daar hebben wij onze NC750 SD (DCT), 2017, 11000km, incl. Topkoffer, zijtassen, hugger, middenbok ook gekocht bij een motorzaak met garantie.
Incl. alle kosten ( kenteken, keuring + importeren ) ca. €600, nog altijd ca. €1500 goedkoper als een kale in NL :Y
Wel opletten bij import dat ie meer als 6000km gelopen heeft, anders wordt ie als nieuw beschouwd en betaal je de volle mep BPM.:(
 
Kijk maar eens op Mobile.de.
Daar hebben wij onze NC750 SD (DCT), 2017, 11000km, incl. Topkoffer, zijtassen, hugger, middenbok ook gekocht bij een motorzaak met garantie.
Incl. alle kosten ( kenteken, keuring + importeren ) ca. €600, nog altijd ca. €1500 goedkoper als een kale in NL :Y
Wel opletten bij import dat ie meer als 6000km gelopen heeft, anders wordt ie als nieuw beschouwd en betaal je de volle mep BPM.:(

Daar kijk ik vaak genoeg ;)
En dat soort koopjes zijn ook in Nederland of Belgie te vinden, maar het uitbreiden van je zoekgebied helpt ongetwijfeld. Mijn NC heb ik in 2015 uit Belgie gehaald tegen een prijs die ik sinds die tijd nog niet op een andere NC-X heb gezien, niet in Nederland, Belgie of Duitsland.

Dat neemt niet weg dat je (vergeleken met de nieuwere modellen) via dezelfde weg ongetwijfeld een nóg goedkopere pre-´16 NC kunt vinden. Of de meerprijs voor het nieuwe type het waard is verschilt natuurlijk per persoon.
 
Goedemorgen allen,

ik ben sinds gisteren de eigenaar van een ervaren NC700X die ik voor een zacht prijsje mocht overnemen van een dealer.
Ze heeft 89k gelopen bij de eerste eigenaar, 100% voor woon-werk ingezet. De slijtage is vooral cosmetisch, je ziet aanslag op aluwerk (hendels b.v.), de achterbrug en veer, zijn roestig op de plek waar pekel en troep binnen geslingerd word en wat pitting op de bovenkant van de veerpoten. Blokje en bakje schakelen echter alsof ze nieuw zijn en ze lijkt op schema te zijn bijgehouden. De dealer zet er nog even nieuwe voorwiellagers in (die waren te horen tijdens de proefrit) en dan mag ze mee naar huis.

Omdat mijn Transalp te oud en ervaren is voor nog een keer een jaar forensen en Nederland doorcrossen gaat die met pensioen en neemt de NC het stokje over.
De NC krijgt binnenkort een onderhouds-update, een middenbok om dit makkelijker te maken en wat bescherming op de vork en achterbrug.
Over de zomer komen er nog wat koffers en handvatverwarming op. Mijn hoop is dat ik er in ieder geval nog 45 tot 60k bij kan zetten, maar als ik voor de 2 ton kan gaan zal ik dat zeer zeker niet nalaten.

20200312_113842.jpg
 
Goedemorgen allen,

ik ben sinds gisteren de eigenaar van een ervaren NC700X die ik voor een zacht prijsje mocht overnemen van een dealer.
Ze heeft 89k gelopen bij de eerste eigenaar, 100% voor woon-werk ingezet. De slijtage is vooral cosmetisch, je ziet aanslag op aluwerk (hendels b.v.), de achterbrug en veer, zijn roestig op de plek waar pekel en troep binnen geslingerd word en wat pitting op de bovenkant van de veerpoten. Blokje en bakje schakelen echter alsof ze nieuw zijn en ze lijkt op schema te zijn bijgehouden. De dealer zet er nog even nieuwe voorwiellagers in (die waren te horen tijdens de proefrit) en dan mag ze mee naar huis.

Omdat mijn Transalp te oud en ervaren is voor nog een keer een jaar forensen en Nederland doorcrossen gaat die met pensioen en neemt de NC het stokje over.
De NC krijgt binnenkort een onderhouds-update, een middenbok om dit makkelijker te maken en wat bescherming op de vork en achterbrug.
Over de zomer komen er nog wat koffers en handvatverwarming op. Mijn hoop is dat ik er in ieder geval nog 45 tot 60k bij kan zetten, maar als ik voor de 2 ton kan gaan zal ik dat zeer zeker niet nalaten.

Bekijk bijlage 1473414
Gefeliciteerd🎉 en veel veilige kilometers toegewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan