Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Wij waren dit jaar ook van plan om te gaan. Met de auto+trailer tot denemarken en dan met de motoren de boot op naar noorwegen.
Als Noorwegen nou eerder opengaat dan Denemarken kun je overwegen om de veerdiensten Kiel-Götenborg of Kiel-Oslo te nemen. Die eerste is mij goed bevallen. Ze zijn weliswaar relatief duur maar je spaart je een overnachting op de wal uit en bespaard (mogelijk saaie) kilometers (500-800km).
Met welke motoren willen jullie eigenlijk, met de 400's? Kan prima hoor. Ik ben ook met een trailer tot aan Frederikshavn (DK) gereden en met m'n 125 Innova vanaf daar gereden tot aan Tromsø en weer terug in 2 weken tijd.
 
Laatst bewerkt:
Als Noorwegen nou eerder opengaat dan Denemarken kun je overwegen om de veerdiensten Kiel-Götenborg of Kiel-Oslo te nemen. Die eerste is mij goed bevallen. Ze zijn weliswaar relatief duur maar je spaart je een overnachting op de wal uit en bespaard (mogelijk saaie) kilometers (500-800km).
Met welke motoren willen jullie eigenlijk, met de 400's? Kan prima hoor. Ik ben ook met een trailer tot aan Frederikshavn (DK) gereden en met m'n 125 Innova vanaf daar gereden tot aan Tromsø en weer terug in 2 weken tijd.
Vergeet het maar Noorwegen doet echt niet eerder open , zij hebben het geld niet nodig . Ik heb alles al afgezegt voor juni
 
Als Noorwegen nou eerder opengaat dan Denemarken kun je overwegen om de veerdiensten Kiel-Götenborg of Kiel-Oslo te nemen. Die eerste is mij goed bevallen. Ze zijn weliswaar relatief duur maar je spaart je een overnachting op de wal uit en bespaard (mogelijk saaie) kilometers (500-800km).
Met welke motoren willen jullie eigenlijk, met de 400's? Kan prima hoor. Ik ben ook met een trailer tot aan Frederikshavn (DK) gereden en met m'n 125 Innova vanaf daar gereden tot aan Tromsø en weer terug in 2 weken tijd.

Ik rij met mijn Fazer 600, en mijn vriendin op haar ER6F. Prima te doen denk ik.
Waar heb jij de auto geparkeerd in Frederikshavn?

Ik verwacht zelf ook niet dat Noorwegen eerder open gaat dan Denemarken, maar we zullen zien. Anders zijn er inderdaad nog andere opties qua ferries.
 
Bedoel je hier? Dit is wel rijksweg 40, aan rijksweg 35 ligt geen politiebureau?
Google Maps
Klopt, dat is de plek. Dit is rijksweg 35/40 (kijk maar op de wegwijzer, iets verderop, op je Google Maps link). Het gedeelte waar de rode Toyota Aygo staat is voor bezoekers van het politiebureau en het stuk waar de zilverkleurige VW Tiguan staat kun je onbeperkt staan. Op het haventerrein kun je betaald en bewaakt parkeren maar ik schrok van de prijs, 450 DKK/week (meer info).
 
Laatst bewerkt:
Noorwegen gaat- heb ik gister gelezen op een anwb site(weet niet zeker meer) -pas 20 augustus open?
 
Ik zorg dat alles voorbereid is, zodat als alle grenzen open zijn, we meteen kunnen vertrekken..
 
Zooi inpakken is met 10 minuten gebeurd.. Met de enfield naar een pont in DE eh, zou in 1 dag moeten kunnen..
 
Ik zorg dat alles voorbereid is, zodat als alle grenzen open zijn, we meteen kunnen vertrekken..
Zo denk ik er ook over.
En @sammie : ik denk dat je dat gelezen hebt op de site van visitnorway.NL Dat is de enige site waarop ik die datum vermeld zie staan. Ben het in elkk geval nergens anders tegengekomen.
Og jeg tror bare nettstedet til den norske regjeringen når det gjelder reiser. (Voor de niet Noors sprekenden onder ons: En ik ga alleen uit van wat de Noorse overheid zegt mbt reizen).

In elk geval: ergens deze of volgende maand vertrek ik, en als Noorwegen dan nog dicht is, sla ik, komende van het Westen, in Duitsland gewoon rechtsaf ipv links naar het Noorden. :-)
 
Dit vond ik ANWB site:


Reisbeperkingen (incl. documenten)
reisadvies BuZaklik hier
grenzen open voor reizigersopen, maar 10 dagen quarantaine verplicht en toerisme wordt voorlopig ontmoedigd

Ontmoedigd is niet verboden hé. Maar, wacht nou maar gewoon effe af: de dingen veranderen razendsnel dezer dagen. Geduld is een schone deugd. O-)
 
ehm, na wat gehoord te hebben over het corona/beleid in Zweden overweeg ik vakantie en-of doortocht door dat land misschien een jaartje uit te stellen..
 
Hoppa, alles ingepakt, woensdag vertrek ik vanuit Brussel, haal n setje nieuwe banden in Sprundel en kar door naar camping bij Denekamp. Donderdag Duitsland, daar 2x camping en dan richting Denemarken. Ik zie wel waar het schip strandt, hou jullie wel op de hoogte.
Gaat er dit jaar nog volk die kant uit? Het blijft waarschijnlijk wel érg rustig in het Noorden. Cruiseschepen zijn voorlopig niet welkom in Noorwegen, geen hordes te verwachten dus. Mooi zo.
Vroeoemmm....:]*O*
 
Hoppa, alles ingepakt, woensdag vertrek ik vanuit Brussel, haal n setje nieuwe banden in Sprundel en kar door naar camping bij Denekamp. Donderdag Duitsland, daar 2x camping en dan richting Denemarken. Ik zie wel waar het schip strandt, hou jullie wel op de hoogte.
Gaat er dit jaar nog volk die kant uit? Het blijft waarschijnlijk wel érg rustig in het Noorden. Cruiseschepen zijn voorlopig niet welkom in Noorwegen, geen hordes te verwachten dus. Mooi zo.
Vroeoemmm....:]*O*

We wilde in juni naar de Noordkaap maar hebben een nieuwe planning voor september.
Hopen dat het dan wel lukt.
Ben wel benieuwd hoe het vergaat in Noorwegen omdat het formeel nog dicht is?
 
Vanwege hun coronabeleid/besmettingsgraad?

Nee niet speciaal daarom, idee was toch om een beetje in de natuur te blijven en te wildkamperen, dus daar zie ik niet direct gevaar.

Eigenlijk was het mijn plan om dit jaar weinig vakantie te nemen en zoveel mogelijk vakantiedagen mee te nemen naar volgend jaar. Volgend jaar wilde ik een keer echt lang weg, 2 tot 3 maanden richting Canada en Alaska. Op dit moment is er nog teveel onduidelijkheid over eventueel een 2e golf, misschien steekt het in de winter de kop weer op en zitten we volgend jaar weer met hetzelfde gezeik. Straks zit ik daar vast, of ik betaal een hoop geld voor verschepen van de motor en dure tickets, en kan ik misschien niet weg. Vind het op dit moment nog teveel risico om te gokken dat het volgend jaar de wereld uit is, dus ik denk dat ik alles nog een jaartje op schuif. Dus ipv dit jaar één week vakantie, ga ik als de situatie het toelaat in het najaar toch gewoon 3 weken weg, hopelijk richting Portugal.
 
Ik zit ondertussen in Duitsland, waar alles zijn normale gangetje gaat. Ben zelfs voor de massa gevlucht uit centrum Luneburg: alsof er helemaal niets aan de hand is. En toch hebben ze minder besmettingen en doden. Wat doen wij fout?
Morgen boot naar Zweden, zal daar wel verder kijken hoe het loopt met toegang tot Noorwegen. Trek alvast heel rustig aan richting het Noorden,best mogelijk dat ik daar pas eind juli, begin augustus passeer. Ben nu 4 nachten weg en zit "al" in Noord Duitsland; om maar n idee te geven van mijn voortgang. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan