Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Ziet er goed uit, voor mij nog iets meer dan een week. Hopen dat het dan iets warmer is, maar ik vrees het ergste....;)
 
Nu we het toch over Noorwegen hebben, dit is mijn route voor Juni:

Google maps linkje: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1ebidShLTzWsRSEESZM3B25A9im0lGWo6

De bruine routes zijn gravelwegen en voor de hele rit trekken we 8 dagen uit. Mocht ik nog wat moois vergeten zijn, dan hoor ik het graag 8-). Heb er onwijs veel zin in!!!

Na afloop zet ik de routes en het videoreisverslag op mijn website uiteraard!

Bekijk bijlage 1758859

Ik zie dat je door Rjukan komt, die plaats heeft een cruciale rol gespeeld in de 2e wereldoorlog. Volgens mij bestaat dat gebouwd waar zwaar water werd gemaakt nog steeds, ik gok zo maar dat het een museum is nu.

Avondje Netflixen en je weet waarom:


Of de TLDR: In Rjukan werd op grote schaal 'zwaar water' gemaakt, een ingrediënt die toen nodig was voor Hitler's eerste atoombom. De Duitsers overmeesterde het plaatsje en de bedoeling was dit zware water richting Duitsland te krijgen. Hoe dat uiteindelijk is afgelopen vertel ik niet want wellicht wil je de film zien :)
 
Afgelopen maandag thuis gekomen uit Noorwegen, wat een prachtig land zeg 😃

We zijn heen gereden over de snelweg via Duitsland, Denemarken en Zweden en vanuit Kristiansand hebben we de boot terug gepakt. De eerste nacht in Zweden hadden we een Airbnb geboekt en verder was alles op de bonnefooi. Lekker avontuurlijk 😎

Helaas waren een aantal passen (o.a. Trollstigen) nog dicht vanwege de sneeuw maar dat mocht de pret niet drukken, ontzettend genoten. Ondanks een nacht in de tent met -4C……🥶
Oh, en de benzineprijzen van zo’n €2.60 á €€2.65 voor Euro95 heeft ons ook niet weerhouden om lekker rond te rijden 😉

































Bekijk bijlage 1764772
Bekijk bijlage 1764774
Wat een mooie foto's!!
Hoe lang zijn jullie in totaal weg geweest?
Alleen maar in de tent geslapen of ook in een trekkershut?
Wij gaan zelf over een kleine 4 week...
 
Nu we het toch over Noorwegen hebben, dit is mijn route voor Juni:

Google maps linkje: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1ebidShLTzWsRSEESZM3B25A9im0lGWo6

De bruine routes zijn gravelwegen en voor de hele rit trekken we 8 dagen uit. Mocht ik nog wat moois vergeten zijn, dan hoor ik het graag 8-). Heb er onwijs veel zin in!!!

Na afloop zet ik de routes en het videoreisverslag op mijn website uiteraard!

Bekijk bijlage 1758859

Wat een supertoffe route! Zou ik die ook mogen gebruiken?
 
Overweeg het grensgebied Nrw en Zweden mee te nemen, is de moeite waard.
 
De laatste jaren neem ik meestal een klein koeltasje met elementen mee om wat drankjes/boodschappen koel te houden.
Heeft dat in Noorwegen zin ? Kun je daar op de campings deze in een vriezer leggen of bij receptie afgeven ? Iemand ervaring mee ?
 
Dit ziet er idd wel heel gaaf uit!
Maakten jullie zelf ontbijt, of bij de eerste de beste pomp/winkel langs?
Krijg alleen maar meer zin bij het zien van jouw foto's.....
We maakten het zelf.

Elke dag langs een winkel om eten voor die avond te kopen én voor het ontbijt de volgende dag. Overigens hadden we ook wel een “nood” voorraadje bij ons voor het geval dat.
 
De laatste jaren neem ik meestal een klein koeltasje met elementen mee om wat drankjes/boodschappen koel te houden.
Heeft dat in Noorwegen zin ? Kun je daar op de campings deze in een vriezer leggen of bij receptie afgeven ? Iemand ervaring mee ?
Meeste campings hebben wel koelkast/ vriezerdie je kan gebruiken. Of het zin heeft is petsoonlijk: ik heb het zonder gedaan door voor ik camping/kampeerplek opzocht inkopen te doen voor die avond.
 
Oké,thx ...
Maar even afwachten hoe ik met de ruimte uitkom als alles ingepakt is....
Ook zal het er waarschijnlijk niet zo warm zijn als in Z - Frankrijk en Italie.
 
Afgelopen maandag thuis gekomen uit Noorwegen, wat een prachtig land zeg 😃

We zijn heen gereden over de snelweg via Duitsland, Denemarken en Zweden en vanuit Kristiansand hebben we de boot terug gepakt. De eerste nacht in Zweden hadden we een Airbnb geboekt en verder was alles op de bonnefooi. Lekker avontuurlijk 😎

Helaas waren een aantal passen (o.a. Trollstigen) nog dicht vanwege de sneeuw maar dat mocht de pret niet drukken, ontzettend genoten. Ondanks een nacht in de tent met -4C……🥶
Oh, en de benzineprijzen van zo’n €2.60 á €€2.65 voor Euro95 heeft ons ook niet weerhouden om lekker rond te rijden 😉

































Bekijk bijlage 1764772
Bekijk bijlage 1764774
Wat is dit vreselijk gaaf zeg!
Lijkt me prachtig om een keer te doen.

Heb alleen pas 4 maanden mn rijbewijs. Dus eerst deze zomer maar eens wat buitenland ervaring in de Ardennen op doen ;).
 
Ik moet nog een week werken en dan gaan we ook.
Goede reis en zoals hierboven gezegd, veel plezier en mooi weer.
Dan ziet ik je op de boot @RvdW. Wij vertekken ook 11 juni...(Suzuki V-Strom 1050XT, KTM 1290 en een pruttelende HD(!))

Niet te hard rijden want dan is de Strynefjellsvegen nog dicht (gaat hopelijk de 16de open). Trollstigen gaat hopelijk komend weekend open. Had niet verwacht dat het openen van dergelijk passen zo laat zou zijn. Dacht dat we een warme winter hadden gehad...

Handig: Trafikkinformasjon
 
Dan ziet ik je op de boot @RvdW. Wij vertekken ook 11 juni...(Suzuki V-Strom 1050XT, KTM 1290 en een pruttelende HD(!))

Niet te hard rijden want dan is de Strynefjellsvegen nog dicht (gaat hopelijk de 16de open). Trollstigen gaat hopelijk komend weekend open. Had niet verwacht dat het openen van dergelijk passen zo laat zou zijn. Dacht dat we een warme winter hadden gehad...

Handig: Trafikkinformasjon
Ik zag net dat de Trollstigen pas 10 juni open gaat (is verzet van 5 naar 10 juni) , dus die moet ik helaas over slaan.;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan