Het Grote ONK Supermono topic deel 2

ik weet alleen het volgende:

het wordt momenteel in zweden gemaakt

de radiator zit onder het zitje zoals bij de britten V1000

heel de tank/zit is zelfdragend carbon
hahaha ;) ik bedoel natuurlijk of dit het formaat is dat op een 125GP fiets thuis hoort.
 
Fietsje stond ook op de Nordic supermono website voor een poosje terug.
Ik heb er natuurlijk wel wat plaatjesvan.... :+







:W
 
Nu kan je t wat duidelijker zien, hier gaan van die type achterremklauwtjes op.
 
Hoi,

Wat helaas veel zelfbouwers over het hoofd zien is het gewicht! Wordt al snel een dikke voorvork ingepropt van een dikke fiets. Die vorken zijn natuurlijk prima voor een fiets van rond de 200 kilo, daarbij komt dan de rijder nog. Een gemiddeld mono weegt rond de 130 kilo, en dan de rijder. Als er dan een dikke vork in gezet is wordt deze meestal ook nog ge-update met een race-veren pakket, oftewel dikkere veren! Nou mogen jullie zelf nadenken wat er dan gebeurd? Nee het mooiste is een vork van een 250,

Wim
 
De vork van een 250GP is qua dikte aardig gelijk aank die van een 600 of 1000
Al die 1000 en 600 vorken hebben een te lange veerweg en heb je dus niet veel aan in en mono chassis.
ik geloof dat er een ducati monster is die een vork gebruikt met de zelfde veerweg als een 250GP
 
Laatst bewerkt:

Zit wel een aparte visie achter deze fiets volgens mij. Wel mooi hoor. Blok tussen de buizen ipv eronder en die plaat-stalen achterbrug :? heb ik ook nog niet eerder gezien volgens mij. Ziet er wel wat zwaarder uit, maar zou best wel eens erg mee kunnen vallen.

Ene carbon wielen he? O-) :Y
 
hey iedereen. ik heb wat scans van MCN sport van een mooi (nou ja...) artikel over het einde van de supermono in de UK.

hoe kan ik deze het beste met jullie delen? enig idee waar ik de map met scans kan uploaden? ik heb dropbox...

weet niet of dit werkt? https://www.dropbox.com/sh/u881c04bx0kbdso/BeP3ED1FId

edit
over de mono van hierboven wist de bouwer van het zelfdragende carbon tank/zit geheel dit nog te vertellen:

"Mr Lindman and partly ISR, I do the "bodywork" etc, Stellan Egeland did frame / swingarm (Stellan is former world champion in custom bike building)."

mss hebben jullie daar iets aan :)
 
Laatst bewerkt:
en t zijn type achterremklauw van de meeste fietsen, maar worden gebruikt als voorrem voor een 125GP/Moto3.
nou wegen die machienes tussen de 70kg en 85kg, ik weet niet of deze supermono ook aan dat gewicht komt, anders krijgen de remmetjes t zwaar te verduren denk ik.
 
en t zijn type achterremklauw van de meeste fietsen, maar worden gebruikt als voorrem voor een 125GP/Moto3.
nou wegen die machienes tussen de 70kg en 85kg, ik weet niet of deze supermono ook aan dat gewicht komt, anders krijgen de remmetjes t zwaar te verduren denk ik.
:Y 85kg is zeker haalbaar voor een minimono.
 
wie gaat er zijn licentie volgend jaar halen , moet de mijne ook nog halen misschien handig om samen te doen
 
Hoi,

Mannen ik ga een mail de deur uit doen richting de KNMV. Hierin zal ik vragen wie en wat in aanmerking kan komen voor de verkorte cursus A licentie! Mocht je aantoonbaar (rij) raceverleden, een TOMS cursus of vergelijkbaar hebben kan het mogelijk zijn dat je voor deze verkorte cursus in aanmerking komt, scheelt in iedere geval je eerste inschrijving!!!

Mocht je dus je licentie willen gaan halen schrijf eerst een mail aan de KNMV, secretaris wegracecommissie r.brontsema@knmv.nl en stel de vraag of je in aanmerking kan komen voor deze verkorte cursus A inter,

Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan