Het grote Piaggio MP3 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das voor later zorg :P of de zorg van de monteur _O- die hem vervangt

Nee ik was toch wel slim, het zit tegen de demper aan, niet er onder daarover heen warmtewerend verband dus je ziet er niets van, en de kier is toch afgesloten ;)
 
Laatst bewerkt:
Peet35
jij rijdt dus nu zonder lambda sonde????

Ik heb mijn orginele pijp laten zitten dus ook de sonde en mijn demper is van een 500
dat kan eventueel verschil maken.

Echter door dat mijn voorkant zwaarder is geworden en ik meer luchtweerstand heb, is mijn Top weer zoals die eerst was, de trekkracht merk ik niet meer ben ik al aangewend
 
Ik heb de lambda sonde weer wat geleerd laten zitten.
Ook de voorpijp.Ik heb advies opgevolgd en pasta gebruikt.Toen was het zo voor elkaar.
Ik vind hem vrij veel herrie maken. Met db killer.

Ook heb ik last bij het optrekken van een gerammel.
Ik heb het gevonden.De kentekenplaat houder zit los.
Ik heb hem vast gedraaid maar er blijft speling op.
Tja wat wil je met zo,n dienblad.die klappert wel.
groet Peet
 
tja dat dienblad ligt onder het zadel bij mij veel makkelijker met die Flitspalen _O-

en jij hebt, denk ik toch en nieuwere versie, ik heb er geen dB killer inzitten (volgens mij) kan er ook niet in, bij mij is het achterste gedeelte met popnagels vast gezet
en de rest is in 1 stuk
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit de achterkant vast met imbusjes.
Zal de leovinci bocht anders zijn?
Ik weet bij mijn quad.Daar heb ik toen ook een leovinci opgezet.(was alleen demper)
Daar zat in de bocht een soort staal spons.
Ik heb deze toen verwijderd en dat merkte je zeker.

Volgende stap:andere vario.
 
Nou Vario lees eens een paar bladzijden terug denk dat je beter veren en rollers kan aanpassen

en ja dat kan een 1cm meer pijp kan pk's opleveren en de diameter maar aangezien ik dezelfde pijp heb laten zitten zal dat wel niet uitmaken
 
Waar het mij omgaat is de mp3 onderin kracht mist.
Hij houd dan iets in.Had gehoopt dat het beter zou gaan met de uitlaat.
 
even over banden wie heeft daar verstand van

de Fuoco wordt geleverd met Pirelli's
Voor GTS 23 12-120/70tl speedindex p58
achter Gts 24 12-140/70 62l Tl

De RL wordt/werdt geleverd met
Michelin Pilot Sport Sc 12-120/70 Tl voor speedindex P51
Michelin Pilot Sport Sc 14-140/70 Tl achter

de LT wordt afgescheept met
Voor Michelin Standard Gold 12-120/70 TI P55
Achter Michelin Standard Gold 14-140/70 Tl


Edit er zit dus verschil in snelheid??

P is de snelheid 150km Max en de cijffers zijn het gewicht
58 is 236kg max
55 is 215kg max
51 is 195kg max daarom worden dus de nieuwe RL geleverd met de Gold banden
 
Laatst bewerkt:
hmmm hoe zat het ook alweer

een kleinere velg sneller optrekken lagere top
en een grotere velg langzamer optrekken en een hoger top
 
Laatst bewerkt:
ik zou graag over iets meer trekvermogen willen beschikken en zit daarom ook te denken om een andere uitlaat (leo vinci) en een andere vario (j costa) te laten monteren. Zijn er andere die beide ook al hebben gemonteerd en heb jullie er ook profijt van?
 
Ik heb net een leovinci gemonteerd.
Merk je niets van.Alleen een lekker geluidje.En 323eurie lichter.
Ach ben toch aan de sonja.
 
dit vond ik net op de Pirelli site blz 129 staat ook een tabel met gewichten

F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V/VB 240
W 270
(W) over 270

als je een scooter hebt en er zitten W banden op met je oppassen :P
 
Laatst bewerkt:
ik denk er ook over om beide te nemen, iets meer power en beetje meer echt geluid.

Laat het dan wel alles monteren want heb 2 echte linkerhanden, helaas. Gelijk ff lichten laten veranderen naar beide aan tegelijk.
 
ik ga dat ook nog aanpassen alle 4 aan met grootlicht

ik heb trouwens ook de 35watt lampjes vervangen door 55 watt, dat scheelt ook weer wat
 
ik denk er ook over om beide te nemen, iets meer power en beetje meer echt geluid.

Laat het dan wel alles monteren want heb 2 echte linkerhanden, helaas. Gelijk ff lichten laten veranderen naar beide aan tegelijk.

ik heb ook de j costa en merk in de stad heel snel wanneer iemand geen j costa heeft, geen leovince voor mij maar een zwarte g&g uitlaat. Als je die ook wilt kan ik die evt met korting voor je regelen.
 
mp3 owner:Ik heb alleen de demper gemonteert.De voorbocht heb ik maar even laten liggen.
Wat een drama om het uitlaat spruitstuk los tekrijgen.

Robert Amsterdam:Is jou mp3 met de J Costa onderin vloeiender gaan trekken.
Wat kost de G&G is dit alleen de demper?
 
Welkom.
kom je ook naar de toerrit?

Kan helaas niet, heb andere verplichtingen.
2 weken stond er een 2 daags ritje gepland langs de Moezel, maar doordat het balhoofdlager vervangen moest worden is dat ook al niet doorgegaan.
Alleen het onderdeel bestellen en opsturen duurde bijna 2 weken.
 
We zitten inmiddels op bijna 2300 posts en ik heb een berichtje gekregen dat een topic vol is bij 2500 posts.
Schrik dus niet als er ineens een deel 2 aangemaakt is. Dat heb ik dan gedaan.
Dat het moet is uiteraard jullie schuld, ga daar vooral mee door.
 
ja dat is het juiste plaatje alleen laat ik hem monteren zonder die hittekap.
ja hij kan iets goedkoper.

peet35 ja onderin een stuk sneller en als een speer vanaf 40 km/u. zorg er wel voor dat je de "bell" voor de 400 krijgt en niet die voor de 500.

De g&g is besteld en ik verwacht hem voor de toerrit erop. Ik haal de dbkiller eraf, even kijken of er dan een mooie diepe grom afkomt zonder dat het te luid wordt want daar heb ik een hekel aan (het harley / chopper geluid)
 
ps ik heb wel de versie met het ce keurmerk, ik wil nog wel eens gaan toeren in duitsland en daar geven ze je graag een boete bij een uitlaat zonder ce keurmerk
 
ik heb ook de j costa en merk in de stad heel snel wanneer iemand geen j costa heeft, geen leovince voor mij maar een zwarte g&g uitlaat. Als je die ook wilt kan ik die evt met korting voor je regelen.


Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n uitlaat, die heb je dus in combinatie met de andere vario. Voor hoeveel kan je hem regelen: ik wil dan graag de rvs met keurmerk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan