Het grote SRAD topic 16 Wij meaten wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nooit geweten dat hij politie agent was joh.. en hij zat net in z'n verhuizing...

Ik zal zijn berichtjes met bijna altijd positieve inbrengen missen in dit topic... :(
 
Ik wist als collega wel dat hij agent was en was daarom redelijk vlot op de hoogte van dit tragische ongeval en verschrikkelijke verlies. Ik heb zsm Deputy Duc in kennis gesteld omdat:

Mensen, er zijn inmiddels al twee topics geopend over het verongelukken van Fastbike, en ik heb beide gesloten. Dit omdat we graag eerst willen weten hoe de familie er tegen over staat. Ik ben door een collega van hem aan de familie toegewezen als contactpersoon, en ik wacht af wat zij willen. Open aub geen topics meer, wacht geduldig af. En steun elkaar bij het verwerken hiervan.


Fastbike, maat, rust in vrede!
 
Laatst bewerkt:
ECHT BIZAR ken het niet echt geloven... lijkt wel een misselijke grap

en dan ken ik hem niet eens zo goed alleen van het forum, ken je nagaan voor de nabestaande te freaky gewoon
 
Laatst bewerkt:
ECHT BIZAR ken het niet echt geloven... lijkt wel een misselijke grap

en dan ken ik hem niet eens zo goed alleen van het forum, ken je nagaan voor de nabestaande te freaky gewoon

Inderdaad, ik heb hem nooit persoonlijk gekend, weet niet eens zijn echte naam.
Toch zit ik met een raar gevoel in m'n buik, omdat het heel dichtbij lijkt te komen (letterlijk en figuurlijk omdat ik op 10 minuten rijden van Mijdrecht woon).

Rust zacht kerel.
 
Ja, als je veel op de weg zit, is die kans zeker groter ja.

Als die persoon er heel uit ziet en geen pols meer heeft, eigenlijk bloedsomloop en/of ademhaling, dan haal je die persoon uit de auto ja. Daar zijn manieren voor. Een EHBO cursus raad ik iedereen aan. Als je dat slachtoffer uit de auto hebt gehaald en op de grond heb gelegd, ga je dus, nadat je nóg een keer ABC hebt gecontroleerd, beademen en hartmassage geven. Dat kan niet als die rechtop in de stoel zit. Het risico op letsel elders, dat is wat je dan op de koop toe moet nemen. Da's best weleens moeilijk omdat je van buiten niet kan zien hoe iemand er van binnen uitziet zeg maar. Vergeet ook ni et om te alarmeren en geef daarbij ook aan wat je heb gedaan en gaat doen. Vraag evt om tips bij de meldkamer wanneer je die aan de telefoon hebt.

Als iemand bekneld zit, wat ook nog weleens voorkomt, proberen zo stabiel mogelijk en bij bewust zijn te houden.

Ook is het vaak zo dat de persoon die het hardst schreeuwt om hulp, die hulp het minste nodig heeft (de uitzondering bevestigd de regel). Degene die stilletjes op de grond ligt of zit oid, daar zou de eerste aandacht naar uit moeten gaan. Dat is ook weer zo'n moeilijke beslissing. Je kan niet iedereen tegelijk helpen. Je hebt maar twee handen. Vandaar het zsm alarmeren...

Is zo lastig zo'n ongeval. Verschilt per situatie. Maar goed, ik heb dus een paar jaar terug BHV gedaan en daar ook EHBO bij gehad. Ik ken het dus een beetje en reanimeren is (nu nog?) 30 of 40 keer pompen op tempo Stayin' alive en 1x beademen. Zijn zover ik weet bezig om te kijken of het hele beademen voor de EHBO amateurs niet weg kan vallen omdat we schijnbaar voor 10min aan zuurstof in ons bloed hebben zitten en je lichaam beschadigt raakt op het moment dat er geen bloed meer naar de hersenen gepompt word.Zo'n jochie kan ook de gevaren (nog) niet goed inschatten. Een volwassen motorrijder kan dat wel beter. Al hoeft zo'n ongeval niet de schuld te zijn van de motorrijder natuurlijk.

Hoeft idd niet zijn schuld te zijn, maar zo'n mooie en passende uitspraak: Je kind hoort jou te begraven en niet andersom.Dat zijn vaak niet de meest frisse aanblikken zo op de vroege ochtend. Kan me voorstellen dat het dan prettig is dat je dan in de verte sirenes aan hoort komen en de blauwe verlichting ziet verschijnen...

Ook zo'n mooie uitspraak, als ze je nodig hebben kan je als hulpdienst niet hard genoeg rijden en als ze je niet nodig hebben...

Fransozen zijn idd mafkezen! :Y

Amen!
 
Ik heb hem ontmoet bij de bbq en het komt inderdaad erg dichtbij zo.. Hij woonde hier nu net vlakbij in zn net nieuwe huis. We zouden binnenkort nog ff gaan sturen. Ben er helemaal stil van.
 
Woooooow!

Bovenstaande post had ik offline al klaar staan. Maar tering... zal zo ff dat topic opzoeken.
Sjezus wat een nieuws...

Edit: Met de dienstfiets naar een spoed geval... damn. Zoals in het topic al staat in het harnas, maar of dat dan een troost is? Denk het niet. Net zijn huis idd en dan dit.


Ik ben nog onderweg met de truck, maar mocht er iets geregeld gaan worden doe ik mee natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Godsamme dit zijn echt k#t berichten


Rust in vrede Fastbike!!
De rest van de familie veel sterkte toegewenst in de komende zeer moeilijke tijden

Paar keer ontmoet en erg gezellig gehad dan komt dit wel erg dichtbij.

Ik zit hier nu shaken achter de pc.
 
Laatst bewerkt:
misschien aan 'Glutendokter' , misschien een goed idee een eerbetoon in de OP te plaatsen? misschien kom ik er een beetje snel mee, maar vind het altijd respectvol staan. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan