het grote suzuki GN topic en gerelateerde modellen

Nope. De eerste poging trilde los. De 2e poging knapte af.

Was er wel ff klaar mee. 3mm stip eromheen gebogen en gaan. Haha
 
Zo,nu gaat dat wel stand houden denk ik.Gisteren ook nog een proefritje kunnen maken:verhogen van de vlotterhoogte zorgt nu voor dat de fiets gewoon blijft rijden ook aan +/-100km/h zonder probleem,nu nog de knallen uit de uilaat wegwerken en that's it _O-
 
Ronaldt ik ben nog niet sneller gegaan dan 100 op m'n tellertje(teller is redelijk juist als ik auto's volg op 50 en 70 km/h wegen/banen)het was me erom te doen te weten dat de fiets de carb. niet leegtrekt bij constante snelheid van 90-100km/h.volgens werkpl
handboek moet de vlotterhoogte 25.4mm zijn(24.4 min. en 26.4 als max waarde)gemeten zonder pakking.
 
ik heb iets een andere waarde aangehouden omdat de motor nogal voorover gekomen is. maar daar kom je heel snel achter als je hem te laag hebt staan...
 
Het was te mooi om waar te zijn,ik had in de loop van vorige week de fiets goed lopend gekregen maar vrijdag tijdens een ritje begint de koppeling los te laten(ttz veel toeren maken maar niks meer van aandrijving)om dan plots weer wel te functioneren...olie afgelaten,carterdeksel eraf om vast te stellen dat de veerring van tussen de drukplaat en het lagertje deels gebroken in het carter ligt en deels is 'gemalen'aan de olie te zien((glinstertjes)+ook een hapje uit het rondsel dat achter de veerring zat
...nodige stukken besteld (4,5€)morgen hermontage+verse olie.Word vervolgd
 
en goed spoelen. let ook op je oliefilter.... :$
Oliefilter/zeef heb ik al volledig zuiver gekregen ;( .Hoe gaat dat spoelen juist in z'n werk Ronaldt? Ik veronderstel dat de motor dient te draaien met het spoelmiddel en dan weer aflaten maar met welk product of olie doe ik dat? :?
 
Koppeling terug in elkaar gezet,draaiend gespoeld met overschotten 10w40 olie die ik nog staan had,goeie 10min. laten lopen + kleine test van de goede werking en olie weer afgelaten + nu ganse nacht laten uitlekken.Morgen vers gereinigde zeef er weer in + verse olie en dan gassen maar (als het een beetje droog wil blijven :X )Geen noemenswaardige probs. gehad tijdens de operatie *O*
 
beter philippe.

ik moet mijn tank lassen................. scheurtje in de tunnel.
daardoor mocht mijn GN op koningzelfbouw al vrij rap weer naar buiten })

maar ik heb er net tankcure in zitten dus das wel even balen. mijn buurman raade me aan de tank met water te vullen voor het lassen om ploffen voor te zijn/blijven... das wel een goeie idd :X
 
Heb ooit eens de tank van m'n '93 M 900 moeten laten lassen en deze werd door de hersteller/lasser ook eerst met water gevuld,geen knal en nadien geen lek meer.Met het water erin gaat je tankcure wss. ook wel ok blijven dan.
-->Il Mostro 8-)
2a5nku8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit eens de tank van m'n '93 M 900 moeten laten lassen en deze werd door de hersteller/lasser ook eerst met water gevuld,geen knal en nadien geen lek meer.Met het water erin gaat je tankcure wss. ook wel ok blijven dan.
-->Il Mostro 8-)
[afbeelding]


Zal terplekke van de las toch wel wegtikken denk... Maar van de week maar even doen. Ik laat het weten. Ook als het fout ging :+
 
schrik niet..... ik heb de mijne net op marktplaats gezet :/
als er animo voor is weten jullie me te bereiken. ik ben hem echt niet zat :N in tegendeel maar ik zie kansen om eventueel een zijspan aan te schaffen voor iig de eerste jaren met de kleine man en dame.

wordt er niet gereageerd of geboden dan blijft hij lekker bij mij })
 
Classic suzuki parts. Kom er net vandaan met goede benzine kraan.

Motor kennen we wel hier trouwens.
 
Ik zag dat je marktplaats advertentie weg was Ronaldt, verkoop gelukt?

Ik geloof dat er best animo voor de GN 400 is, was mijne destijds ook erg snel kwijt namelijk
 
inderdaad. vanmorgen wat druktes gehad..

maar gisteravond opgehaald. kerel zal zich hier wel melden denk ik haha.
voelt dubbel maar als troost haal ik zsm het zijspan op.
blijf hier wel hangen voor info etc.

blijven gave motoren.

full
 
Hoi allemaal,

Ik ben op het moment (eigenlijk af en aan afgelopen jaar) ook bezig met een GN 400 welke ik een anderhalf jaar geleden bij mijn schoonmoeder uit de garage heb gehaald.
Ik lees veel mee op het forum (met name GN gerelateerde topics dan👍🏼)

Maar ook bij mij (2 kleintjes een hond en een huis uit de jaren 60) is het project vooral voor erbij.

Afgelopen dagen heb ik het toch weer opgepakt en ben ik ook weer regelmatig op het forum aan het lezen...

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.

De eerste inspiratie kwam bij mij van een foto op Google die zo te zien ook bij Philippe is blijven hangen👍🏼👍🏼😀
Echt een mooi ding geworden trouwens👍🏼

Ik moet wel zeggen dat het op de een of andere manier toch anders is gelopen bij mij.

Ik zal eens wat foto's proberen te plaatsen
 
Ik ben benieuwd ronnie. Ik ben gn loos door verkoop. Ga me botvieren op dit project
full




Maar blijf lekker meeluisteren etc hiero.
 
Dat lijkt me ook echt gaaf zo'n ding
Ik zag er regelmatig in mijn vorige woonplaats een met de bak in de lucht door de bocht gaan..
Ga je hem helemaal uit elkaar halen of houd je hem wel mobiel zeg maar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan