Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze SV650A uit 2016. Ik ben van plan om nog een een ram mount voor mijn telefoon en stroom aansluiting te maken. Heeft iemand ervaring met zelf een USB aansluiting te monteren op de accu? Wat zijn goede kits?

Ik heb de usb op de achterrem schakelaar aangesloten met een zekering er tussen.
Voor een paar euries een stekker gekocht en een soort kabelboompje er tussen gezet.
 
Da's een heel mooie SV. Veel plezier ermee!
Ga je er nog iets aan veranderen anders dan een USB aansluiting?
(ander uitlaatje, achterspatbord vervangen door korte kentekenplaathouder etc?)

Dank je. Naast de USB aansluiting een ram mount voor de telefoon zelf, er komt een koffer achterop voor weekendjes en mogelijk ooit handvat verwarming. Ik neig meer naar tour dan naar sport.
 
Lang niet geweest hier, en nu kom ik even gauw langs om te melden dat de SV in de verkoop staat. Mocht je interesse hebben:
Marktplaats:
Suzuki SV650S 1999 (25kw/ Vol vermogen) rood

Motor-Forum:
Suzuki SV650S 1999 (25kw / vol vermogen) rood
full
 
Dank je. Naast de USB aansluiting een ram mount voor de telefoon zelf, er komt een koffer achterop voor weekendjes en mogelijk ooit handvat verwarming. Ik neig meer naar tour dan naar sport.

Welkom! Dan heb je een nette alles kunner uitgekozen met de Sv. :Y Je kunt er zeer goed zowel sportief als rustig mee rijden. Ik zou de handvat verwarming (Oxford is een aanrader) en de USB tegelijkertijd installeren. Scheelt een hoop dubbel loshaalwerk. Ben je beginnend sleutelaar, kun je ook overwegen om de boel netjes te laten installeren door de motorzaak. Ik persoonlijk heb al mijn accessoires lopen via een relais die aangestuurd wordt door het contactslot; motor uit betekent dan alles uit. 8-)
 
Ahhh de struggles van ouderdom. Mijn Sv'tje staat weer langs de kant. Één pinnetjes van de cdi zit niet meer lekker. Ja, dan loopt het beestje niet meer, tenzij ik de cdi stekker aanduw. Met andere woorden. De andere fiets de deur uit. O-)
1366468
 
Hi all,

Sinds kort ben ik ook een trotse bezitter van een 2002 SV650 S. Zoals te zien is; volledig standaard :-). Waarschijnlijk is het al eens voorbij gekomen in dit forum, of in één van de voorgaande delen, maar waar kopen jullie de onderkuipjes? Vind dat er toch wat netter uit zien.
 

Bijlagen

  • 5CF90A27-5A87-4244-800C-E4D80F8B7961.JPG
    5CF90A27-5A87-4244-800C-E4D80F8B7961.JPG
    172,4 KB · Weergaven: 7
Dank je. Naast de USB aansluiting een ram mount voor de telefoon zelf, er komt een koffer achterop voor weekendjes en mogelijk ooit handvat verwarming. Ik neig meer naar tour dan naar sport.
Mooi. Dat heb ik er voor vakantie resp winter ook op hoor, al zou je dat zo niet zeggen als je mijn brommert ziet. Echt mooi is het niet, maar inderdaad wel erg praktisch. ;)

Vandaag was het concept eensporig voertuig weer 100% uit te buiten. Ik heb minstens 20 km tussen langzaam rijdend of echt stilstaand verkeer door gereden. Bijna een uur gedaan over 45 km, maar collega's die met de auto waren hebben meer dan twee uur over dezelfde afstand gedaan. Ik ben maar een handjevol motorrijders tegengekomen. Ik begrijp echt niet dat niet veel meer mensen een motor pakken voor forensen. :?
 

Bijlagen

  • IMG_6903.PNG
    IMG_6903.PNG
    111,2 KB · Weergaven: 6
Mooi. Dat heb ik er voor vakantie resp winter ook op hoor, al zou je dat zo niet zeggen als je mijn brommert ziet. Echt mooi is het niet, maar inderdaad wel erg praktisch. ;)

Vandaag was het concept eensporig voertuig weer 100% uit te buiten. Ik heb minstens 20 km tussen langzaam rijdend of echt stilstaand verkeer door gereden. Bijna een uur gedaan over 45 km, maar collega's die met de auto waren hebben meer dan twee uur over dezelfde afstand gedaan. Ik ben maar een handjevol motorrijders tegengekomen. Ik begrijp echt niet dat niet veel meer mensen een motor pakken voor forensen. :?
yup, klopt
Zelfs in het oosten heeft het al voordeel XD
 
Hoi! Na 12 jaar op het forum meegelezen te hebben, heb ik eindelijk mijn eerste motor gekocht, een SV650 uiteraard.

Komt uit 2002, 30.000 op de teller en ziet er verder prima uit. De "spoiler" :) heb ik er maar afgehaald.

Ik vraag me 1 ding af: als ik constant rond de 4000-5000 toeren rij, bokt de motor een beetje, alsof je over een hobbeltje rijdt. Het is minimaal, maar toch. De vorige eigenaar had er in 2 jaar tijd 500km meegereden, dus ik vermoed dat de carberateur schoongemaakt moet worden. Of zit ik er helemaal naast?

1371234
 
Hoi! Na 12 jaar op het forum meegelezen te hebben, heb ik eindelijk mijn eerste motor gekocht, een SV650 uiteraard.

Komt uit 2002, 30.000 op de teller en ziet er verder prima uit. De "spoiler" :) heb ik er maar afgehaald.

Ik vraag me 1 ding af: als ik constant rond de 4000-5000 toeren rij, bokt de motor een beetje, alsof je over een hobbeltje rijdt. Het is minimaal, maar toch. De vorige eigenaar had er in 2 jaar tijd 500km meegereden, dus ik vermoed dat de carberateur schoongemaakt moet worden. Of zit ik er helemaal naast?

Bekijk bijlage 1371234
Het bokken kan door 2 dingen gebeuren.
1: De carbs lopen niet synchroon
2: De ketting is erg onregelmatig gesleten.

1: Bij een constante snelheid van rond de 4000/5000 toeren heb je met de gasstand de vlinderkleppen een klein beetje open staan.
met de gasstand bepaal je hoe ver ze open staan. de vlinderkleppen zijn aan elkaar gelinked, dus gaan beide tegelijk open en dicht.
Helaas gebeurt het dat de stand van 1 klep iets (minder) ver open staat dan de andere, waardoor 1 cilinder harder werkt dan de ander.
Door middel van een schroefje kun je deze kleppen weer gelijk zetten.
@roger_SV heeft dit laatst gedaan, en het hobbelen was ook bij hem rond dat toerengebied, en is nu ook een stuk minder.

2: Naarmate de ketting ouder wordt, begint hij onregelmatig te slijten. Dit betekend dat je op verschillende punten op de ketting meer speling hebt dan andere punten, waardoor je soms een kortere overbrenging krijgt, en soms een iets langere.
Beetje hetzelfde effect als de ovale tandwielen bij de wielrenners, maar dan met een versleten ketting.


Kun je een filmpje maken van wanneer je motor warm is en stationair draaid?
Dan kunnen we luisteren of hij synchroon loopt of niet :)

Ohja, WELKOM!*O*

P.S. Ziet er schier uit! en met die km stand kun je nog LANG genieten van je SV :)
 
Mooie SV en welkom in het topic.
Die van mij bokte niet hoor. Bokken is wat anders dan 'voelbaar lopen'. Carburateurs reinigen en synchroniseren kan nooit kwaad in el geval. Een versleten ketting levert ook geen bokken op. Een rukkerige aandrijflijn is ook iets anders dan bokken. Veel plezier ermee !!!
 
Mooie SV en welkom in het topic.
Die van mij bokte niet hoor. Bokken is wat anders dan 'voelbaar lopen'. Carburateurs reinigen en synchroniseren kan nooit kwaad in el geval. Een versleten ketting levert ook geen bokken op. Een rukkerige aandrijflijn is ook iets anders dan bokken. Veel plezier ermee !!!
misschien is het wel iets anders omschreven.
Mijn problemen zou ik namelijk als bokkerig omschrijven:X

Wat ook zou kunnen is dat de banden een flat spat hebben gekregen door het lange stilstaan.
Hij staat dan erg lang op dezelfde plek qua banden, waardoor deze gaat hobbelen.

@Brasso heb je dit probleem alleen bij 4000-5000 toeren in elke versnelling? of bij een bepaalde snelheid?
 
Er zijn heel veel dingen die als miet soepel of rukkig of trillend of inhoudend worden ervaren, maak bokken is het niet altijd. Ga eens op een Ducati rijden en probeer dan eens een minirotonde te ronden, of er onder 3000 rpm mee te rijden. Dan weet he wat bokken is. Eencilinders in een te hoge versnelling rijden en je weet het ook. Dat is bokken.
 
Er zijn heel veel dingen die als miet soepel of rukkig of trillend of inhoudend worden ervaren, maak bokken is het niet altijd. Ga eens op een Ducati rijden en probeer dan eens een minirotonde te ronden, of er onder 3000 rpm mee te rijden. Dan weet he wat bokken is. Eencilinders in een te hoge versnelling rijden en je weet het ook. Dat is bokken.
ja, dat is snel bokkenO-)
je hebt ook langzaam, wanneer je in mindere mate bokt:Y
heb zelf een 410 crossmotor, dus weet wat je bedoeld met een te hoge versnelling:X

Het kan iig geen kwaad om te synchroniseren
 
Zoiets simpels als afstelling kan het ook gewoon zijn. Stel er zit een ander luchtfilter/ opgeboord filter in, of een open uitlaat en de motor is er niet voor afgesteld. Maarja... Ik zelf zou dat omschrijven als stotteren en geen bokken. _O-

Echt bokken doet de SV als je onder de 2k toeren in een hoge versnelling het gas open trekt.
 
Zoiets simpels als afstelling kan het ook gewoon zijn. Stel er zit een ander luchtfilter/ opgeboord filter in, of een open uitlaat en de motor is er niet voor afgesteld. Maarja... Ik zelf zou dat omschrijven als stotteren en geen bokken. _O-

Echt bokken doet de SV als je onder de 2k toeren in een hoge versnelling het gas open trekt.
Ach ja, soms kan een beetje bokken eigenlijk helemaal niet zoveel kwaad :N
Zolang het maar bij 'bokken met mate(n)' blijft :Y ;)
HJ%20Lentebock.png
 
Haha, stotteren, bokken, bokbier, lastig :) Als bokken uit een laag toerental optrekken is, dan zou ik het inderdaad als stotteren omschrijven!

Banden en ketting zijn het sowieso niet, beiden zijn nieuw @Prut_Potje. Het is wel in elke versnelling. Luchtfilter is OEM volgens mij, maar zal van het weekend de tank eens optillen om te kijken. Verder zit er een LeoVince sbk uitlaat onder, met dB killer er in.

Zal van het weekend ff een filmpje uploaden dattie rond de 4000 toeren draait!
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend eindelijk een beetje tijd en redelijk weer om "sleeping beauty" eens wakker te gaan maken #duurttelang
 
Nee, nog niet ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een michelin PR3 omdat deze ook voorop zit, maar voor achter is deze lastig te vinden.
Als dat niet lukt, Motofit heeft een PR4 en PR5 op voorraad dus als ik er echt geen vinden kan dan zal het een van die twee worden.
 
Dempers en double bubble ruit zijn ook weg.

Mooie zwarte cnc rearset, k&n filter, PC3 usb, TRE en evt zwarte topyoke kroonplaat met Renthal SBK stuur met rem- en koppelingsleidingen en verlengde gaskabels heb ik nog in de aanbieding!


Voor welk type is het sbkstuur en kroonplaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan