HopHopGasErop
Die hard MF'er
- 24 okt 2016
- 386
- 252
Ik wil het politiek correct houden, maar mijn reactie: "ONZIN!"
Ik ben sinds de laatste oliewissel overgestapt van 10W40 halfsyntheet naar 5W40 volsyntheet.
Het zit er nu een maand of 3-4 (9 dkm) in en gaat prima. Het olieverbruik is met deze olie is significant LAGER dan met de halfsyntheet! Vraag me niet waarom, maar met halfsyntheet was het niveau in 4 dkm van max naar min gedaald. Met de volsyntheet stond ie na 5 dkm nog in het midden van het peilglas. Daarop aangevuld tot maximaal en nu (1000 km voor de volgende wissel) staat ie net onder het midden, maar nog ruim boven het minimum. Het niveau zal in de 1000 km die die olie er nog in zal blijven zeker niet onder de minumumstreep dalen.
De olie ruikt beter en ziet er schoner uit. Ik heb ook geen last van verstoppingen etc.
Vuil dat eventueel los is geraakt zal vastgelopen zijn in het filter.
Het is wel zo dat de ketens in volsynthetische olie veel dichter (strakker) op elkaar zitten, dus dat dopes(en semisyntheet kan door zo'n olie als dope gezien worden) voor vlokvorming oid zou kunnen zorgen. Om deze reden heb ik mijn carter wel zo leeg als mogelijk gemaakt tijdens de wissel van semi- naar volsynthetische motorolie. In geval van twijfel een motorflush doen, of na een week rijden met volsyntheet die aflaten en inclusief vervangen, waarbij je eventuele losgeraakt zooi uit het blok verwijdert. halfsyntheet gooi ik vanaf nu alleen nog maar in mijn Z1000.
Geloof dat ik voor de SV1000 klauwen tweedehands nog geen 3 tientjes kwijt was.. Je moet alleen die adapters hebben en voor zover ik weet is SV-racingparts uit de USA (daar heb ik ze ook vandaan) de enige die ze heeft.. Uiteraard moeten er dan nog wel nieuwe blokken in maar wellicht moet je die nu soiso al vervangen na je circuit dagEven voor de context, m'n schijven waren blauw uitgeslagen van de hitte
Ik heb met een week vakantie, zal dan de klauwen uit elkaar halen en er nieuwe rubbers ingooien, de boel invetten en kijken of dat helpt (ontlucht ze dan dus ook Grrtjuh)
De voorrijder had een GoPro naar achter, zit achter de beelden aan nu
In het uiterste geval gaan er andere klauwen en pomp op, maar daar moet ik het financiële plaatje nog even van bekijken.
En Roger was juist in zijn aanname wat betreft remleidingen. Er zijn vorig jaar Hel remleidingen opgezet, gesinterde Brembo blokken en daarna ook een Brembo 16x18 pomp (dit was meer voor het gevoel in de hendel en het kunnen remmen naar de apex toe, had met de stock MC 0,0 feel)
MyDrive van TomTom al geprobeerd?Ik zit ondertussen de route voor de meeting in Tyre te maken... maar die maakte voorheen gebruik van google maps.. maar vanwege licentie is het nu dus openstreet geworden.. en man wat is dat bagger zeg.. moet nu voor de derde keer wel de route bewerken omdat zodra ik hem in de tomtom inlaad er rotondes komen die ie dan 360 graden rond neemt, stukje terug, en dan weer keren.. omdat het waypoint dan niet voldoende op de rechterkant van de weg staat.... maar daar zit t m dus in : bij de google maps kon je het waypoint op het randje rechts of links whatever op de weg zetten. zat je atlijd goed. maar bij die openstreet springt hij vanzelf op de plek van de weg.. en hij geeft dus niet aan of dat links of rechts is...
Maar ik heb m bijna af...
Edit: Nu dus
Jawel. Sterker nog; de oorspronkelijke route (waarvan ook de printscreen is in het meeting topic) is gemaakt in TT MyDrive; echter is mijn tomtom erg oud. Heb nog een rider2. Denk dattie wel 10 jaar oud is. Maar ik gebruik hem echt heel erg weinig. En om nou voor die paar keer per jaar dat ik hem gebruik 400 euro uit te geven voor een nieuwe. Terwijl deze het nog doet met actuele kaarten welke ik via de nieuwsgroepen binnen haal.MyDrive van TomTom al geprobeerd?
Ik vraag het puur uit eigen belang(en als je het niet kent, ook een beetje voor jou), omdat de BP mijn nieuwe TomTom niet sponsort en ik een beetje twijfel over een nieuw systeem die wat meer toekomstproof is.
Top van de route, ik ben benieuwd!
Welke type olie gebruiken jullie voor je SV? synthetische, half synthetische, minerale olie? En 10w40 of andere?
Ik heb een SV uit 1999
Heb er net een seatcover bestelt. Komt volgende week binnen. Kan je dan meer vertellen.Avond! Heeft één van jullie ervaring met het bestellen en de kwaliteit van de producten op Ricambi Weiss? Ik zie daar wat bugspoilers staan voor een schappelijke prijs en vraag me af wat de kwaliteit is. Moet er, los van het in de juiste kleur spuiten, nog wat aan gedaan worden?
Ik gebruik nu half synthetische olie. Kan ik, als ik het filter vervang overstappen op vol syntheet? Vol syntheet wordt toch meer aanngeradenIk gebruik van castrol 10w40 vol syntheet. Dat is dan de power1 (of Power RS) Racing. De niet-Racing is half/semi.
Mineraal zou ik zeker niet gebruiken. 10w40 is wat Suzuki voorschrijft voor gebruik in de SV.
IK ben overgestapt naar volsynthetisch omdat ik een keer iets anders wilde proberen en een lagere koude viscositeit in de hoop de versnellingsbak iets lekkerder naar neutraal te laten schakelen bij stilstand. Ik rijd ook in de winter en dan kan een olie met een 0 graden viscositeit van SAE5 tov SAE10 zeker alleen maar goed doen. De winterviscositeit van de olie verlagen mag trouwens ALTIJD. Het is onder geen enkele conditie slechter, alleen maar beter. De dunnere oliefilm heeft bij een lagere temperatuur een betere smerende werking dan die van een dikke olie, dus effectieve smering is eerder op gang.OK, duidelijk. Maar waarom van 10W40 naar 5 W40 ?
Avond! Heeft één van jullie ervaring met het bestellen en de kwaliteit van de producten op Ricambi Weiss? Ik zie daar wat bugspoilers staan voor een schappelijke prijs en vraag me af wat de kwaliteit is. Moet er, los van het in de juiste kleur spuiten, nog wat aan gedaan worden?
Dan stap ik ook over. Denk dat het niet veel kwaad kan en dat clucky schakelen heb ik nu dus .Ben rond de 80.000km (gen 1) overgestapt van onbekende halfsyntheet naar Castrol Power 1 volsyntheet (10w50). Inmiddels zit dat er al voor een 2e lading in. Nergens geen lekkages gehad. Nou is mijn motor ook niet gebruikt als Polo van een oud omaatje.
Motor drinkt een beetje olie, vandaar de 50, maarja daar hebben Sv's nog wel eens zin in. Verder wordt de motor toch niet denderend warm dus hoef ik het voor te dunne olie ook niet te doen. Merk wel dat schakelen bij warme motor soepeler blijft, in plaats van dat het clucky word. Dat is bij m'n 10w40 koe (Bertha) wel anders.
Bedankt en zal ook gelijk het oliefilter vervangen.Het blok exteem goed leeg laten lopen. Paar keer van de linker naar rechterzijde kantelen en er loopt weer een slokje extra uit de cilinderkoppen of een achter een schotje vandaan uit het aftapgat. In geval van twijfel een motoflush behandeling doen. Dat reinigd aankoersen in het oliesysteem maar moderne oliën geven zowiezo eigen al geen sludge meer in de jaren 80 was dat anders
Ah top. Ik wacht het even afHeb er net een seatcover bestelt. Komt volgende week binnen. Kan je dan meer vertellen.
Daar is de prijs inderdaad ook naar. Hoe zit het overigens met de bevestiging? Moet er nog geboord etc. worden?Ik heb een klassiek ducati kuipje van Ricambi Weiss op m'n circuit motor. En het is wat je ervoor betaald, prima prijs / kwaliteit verhouding, maar blijft glasfiber.
Daar is de prijs inderdaad ook naar. Hoe zit het overigens met de bevestiging? Moet er nog geboord etc. worden?
Als ie warm is loopt de olie er idd wat makkelijker uitBedankt en zal ook gelijk het oliefilter vervangen.
Beste om te olie af te tappen als de motor warm is?