Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende week een wat strengere keuring en ik vind de standaard wat slap hangen en er zit wat speling op.
Wellicht normaal, maar is hier een alternatief voor dat zo past?
Bij afkeur haal ik hem er desnoods af, moet ik wel kijken hoe ik die schakelaar overbrug.

*edit. Heeft iemand een goede zijstandaard liggen voor een gen1 sv650s?
Waarschijnlijk ben je er met een wat kortere weer op spanning zijnde veer die ‘m onhoog moet houden. Mijn vorige SV had er ook wat last van, maar voor openbare weg geen probleem natuurlijk. Als ie eraf moet kun je de schakelaar gewoon verwijderen met stekkertje en al. Even meten of de schakeling geopend of gesloten moet zijn in de ingedrukte stand en eventueel aanpassen. Het zal allicht in het elektrische schema staan, maar even meten werkt ook.
 
Tjaa..

weetje. Roger. Ik heb dé oplossing voor geen vette band, en óók geen vet blok..
u heeft zoiets nodig;
Bekijk bijlage 1542206

en een vergelijkbaar iets zoals dit;
Bekijk bijlage 1542207
:t
Wat moet ik met dat tangetje? Ik klooi nog even door. Als het met volsyntheet nog niet goed gaat zet ik het reservoirtje voor handmatige toediening van olie erop en laat ik de uitkoop van de carterongluchting ergens op de uitlaatbocht lozen
 
@Disaster-Master

Zou jij deze foto nog in de OP willen zetten? Ik ging eerst onder de naam 'Bercimod' maar nu dus 'Dennis_H'

Mods: LeoVince demper, Tankgrips, Bar-end mirrors, Osco smeersysteem.
DSC07280.JPG.jpg


Edit; ik zie nu net dat je hem er al tussen had gezet. :X

Thnx
 
Laatst bewerkt:
Draai de achterste bougie er eens uit. Is die vet van de olie aan de buitenkant? Als de olie uit dat gaatje lekt kan het een scheurtje in de cilinderkop betekenen (niet zo aannemelijk) of een niet goed afsluitende klepdekselpakking bij het bougiegat waardoor olie via het bougiegat door het afwatergaatje loopt (aannemelijker).

Alles los getrokken gelijk kleppen gesteld als ik er toch ben, duurde langer dan ik dacht, heerlijke kettingspanners😁
Kon de pakking als duidelijke dader aanwijzen:
20200828_103308.jpg
20200828_103322.jpg

Verse pakkingen er in en blokje is weer mooi droog 😎
Verder wat verse vonkjes, filters en olie en ze kwispelt ook weer + carter deksels nieuw lakje:
IMG_20200916_172704853.jpg
 
Goed bezig!

@roger_SV heb je nou stiekem eerst je brommert gepoetst alvorens de foto te maken?
de eerstvolgende Bee Pee meet is pas in juli volgend jaar héh? :+
 
Nee hoor, niets aan gepoetst. Mijn SV is zelfreinigend ;)
en de winter moet nog komen natuurlijk ... :/
 
Als voormalig SV1000S rijder even inbreken in dit topic.

In m'n berging ligt nog een topkoffer voor de SV's vanaf 2003~2008 inclusief grondplaat voor montage op de plek van de duo. Advertentie op marktplaats: klik

(Reacties eventueel via PB's)
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of dat helemaal klopt maar is het subframe van een 2003 is toch anders? of is de buddyseat wel het zelfde? kappen waren ook anders dacht ik.
 
Volgens mij is er geen verschil in buddy of zelfs het buddy afdekkapje. Wij hadden in ieder geval gemonteerd op een 2006 650 S versie, zie ook de foto's op Marktplaats
 
Ahja dan zal t m daarin zitten en mogelijk dan ook die plastic afdekplaatjes onder het zadel.
 
@Dennis_H , zocht jij laatst niet zoiets?
Het is voor jouw model en niet ver weg.
Klopt, maar meer voor mijn vriendin wie dan wat comfortabeler kan zitten zonder steeds het gevoel te hebben er af te vallen als ik een keer gas geef :P en natuurlijk voor de broodjes en koffie onderweg haha.

Maar als ik het zo bekijk is het nogal een gevaarte en niet heel makkelijk erop en af te halen.
 
Jouw vriendin kan gewoon op het achterste gedeelte van de buddy zitten en de koffer zit daar dan nog achter.
Koffers maken geen enkele motor mooier. Het best haalbare is 'het staat aardig.'
Ik zag 'm staan, dus dacht aan jou, maar doe ermee wat je wilt.
Fijn weekend allen!
 
In een ander topic kwam ik dezelfde post tegen. Een beetje leuke V twin is natuurlijk niets mis mee, maar dit heeft waarschijnlijk niets met SV’s te maken. Met een beetje pech nog virussen of phishingaanvallen ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan