Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanradertje:

Heb van de week bij powerhouse uk twee revisiesetjes besteld voor mijn voorremklauw. Was nu voor ongeveer 5 tientjes klaar ipv de exhorbitante €122 die tourmax vraagt.

Toch wel een slok op de borrel.
 
Is volgens mij al twee keer eerder in dit topic verschenen gisterenavond. Ook nog in wat andere topics. Afgezien van rapporteren niet veel woorden aan vuil maken.
Dus nu weer verder met de SV’s. 👍🏻
 
Heel gaaf hoor in deze Suzuki Factory Racing kleurstelling :9~

hier zal iemand van ons ook wel interesse in hebben toch? Zeker de circuitjongens.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik kan weer vlot starten en m'n lampjes branden weer wat feller :)
De fh012aa mosfet spanningsregelaar die ik van Geert had gekocht, eindelijk op m'n SV gemonteerd. Mooi stekkersetje van Carmo er op. Stekkers van de orignele regelaar hergebruikt voor de motor-kant. Verwacht niet dat ik de originele regelaar ooit nog nodig heb, maar als 't moet soldeer ik die wel weer terug.

Braaf 13,8v met lampen aan, 14,5v met alles uit en flink gas. Prima zo.
 
Eindelijk weer eens de Sv uit de schuur gepakt :)

Na enige tijd met mn xt660x te hebben gereden heb ik besloten, dat áls er eentje weg moet, het toch de yamaha wordt :D

De v-twin blijft toch gewoon een gouden blokkie *O*


IMG_9407.jpg
 
Eerste keer Assen voor mijn vriendin, dik tevreden met 2:29 op de SV.
Ze lag goed plat, geen idee of de banden nog verder kunnen, ze zijn best smal en hoog.

20200922_153249.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer Assen voor mijn vriendin, dik tevreden met 2:29 op de SV.
Ze lag goed plat, geen idee of de banden nog verder kunnen, ze zijn best smal en hoog.

Bekijk bijlage 1545736
die 160 achterband red het prima op de SV op een circuit :] Je zou een 120/70 kunnen steken voor (normaal is 120/60), en dan de vork iets laten doorsteken om de hoogte te compenseren. Maar dat is alleen als de band (merk/type) keuze dit nodig maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ken het principe. Was benieuwd of je misschien goede ervaringen had met een specifiek model. Hoe vergelijkt het tot het standaard lichtbeeld? Is het überhaupt feller of voornamelijk een esthetische upgrade?
 
Eerste keer Assen voor mijn vriendin, dik tevreden met 2:29 op de SV.
Ze lag goed plat, geen idee of de banden nog verder kunnen, ze zijn best smal en hoog.

Bekijk bijlage 1545736


De banden kunnen tot het randje O-)
Weet alleen niet of je met stock vering en rearsets dan al dingen aan de grond rijdt?
Ik rij met WP progressieve veren en iets verhoogde rearsets. Iemand die daar wat over kan zeggen?
 
Het is vooral voor de looks. Feller denk ik sws niet. Wel strakker qua lichtbeeld. Welke ik precies heb kan ik niet meer zien in mn bestelhistorie, is uitverkocht. Mijn dagrijverlichting ( en knipperlichten) schijnen overigens minstens zo fel mee, dus dat verbreed mn zicht ook. Maar om een conclusie te trekken, ik ben er wel blij mee 😁
 
Weer een hoop onzin gemist. Zoooo nu krijg ik ook weer meldingen van dit topic. _O-

@iemandvandezaak ontluchten is een kunst en de master ontluchten al helemaal. ;)
Dan heb je het niet over de originele rempomp en klauwen. Daarbij is het een eitje. Meermalig spullen vervangen etc en nooit problemen.
Wel even logisch bedenken hoe een luchtbel in een remsysteem zich zou kunnen gedragen en hoe niet, dus ook hoe je ‘m eruit kunt pesten.
 
De banden kunnen tot het randje O-)
Weet alleen niet of je met stock vering en rearsets dan al dingen aan de grond rijdt?
Ik rij met WP progressieve veren en iets verhoogde rearsets. Iemand die daar wat over kan zeggen?
mijne heeft standard rearsets (star gefixeerd met sluitringen), rij ze niet aan de grond, wel enkele keer de tenen (goeie waarschuwing dat je aan de rand zit)
 
Dan heb je het niet over de originele rempomp en klauwen. Daarbij is het een eitje. Meermalig spullen vervangen etc en nooit problemen.
Wel even logisch bedenken hoe een luchtbel in een remsysteem zich zou kunnen gedragen en hoe niet, dus ook hoe je ‘m eruit kunt pesten.

Dat zegt mij gewoon dat je de kunst kent. :P
 
Ze had een paar keer haar tenen en steppies op de grond waar ze een beetje van schrok, bellypan op voorhand er af anders rijdt ze die aan gort.
Voor een eerste keer Assen is d'r houding helemaal niet verkeerd, eigenlijk gewoon goed. Sowieso veel beter dan ik een paar maanden terug had _O-.

1600956588549.png
 
Waarschijnlijk ben je er met een wat kortere weer op spanning zijnde veer die ‘m onhoog moet houden. Mijn vorige SV had er ook wat last van, maar voor openbare weg geen probleem natuurlijk. Als ie eraf moet kun je de schakelaar gewoon verwijderen met stekkertje en al. Even meten of de schakeling geopend of gesloten moet zijn in de ingedrukte stand en eventueel aanpassen. Het zal allicht in het elektrische schema staan, maar even meten werkt ook.
Nieuwe veren was de gouden tip, voor een tientje zat de standaard weer 5cm hoger en strakker.
 
Hi sv rijders, nadat ik mijn gen 2 sv aan een mede forum lid heb verkocht vorig jaar en later helemaal geen motor meer had, toch weer een sv gekocht.
De schade sv die hier op met forum stond :) een gen 1 met 91k op de teller en een hele korte wielbasis :')
Het wordt mijn fun (circuit) bike nadat die is opgeknapt.
20200924_121905.jpg.
Dus ga hier de boel weer volgen en miss wel vol gooien met zooi :+
 
Gaaf man. SV voor weinig. Succes met opknappen. Is alleen de voorkant wat korter en verder wat kleine dingetjes van het omvallen dat er waarschijnlijk op gevolgd zal zijn, of is er meer schade?
Optische schade en schade aan onderdelen die voor een circuitfiets toch gaan vervallen maakt niet uit natuurlijk. Als het blok en hoofdframe nog maar goed zijn, zeg maar. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan