iemandvandezaak
Die hard MF'er
- 26 sep 2017
- 526
- 284
Geen spatbord verlenger erop?
Na wat roestige bougies op het inet gezien te hebben heb ik een mooie van carbon op m'n SV geplakt.
Ziet er netjes uit. Charmant dat ruitje. In wat voor weersomstandigheden denk je baat te hebben bij die carburateurheaters? Hoe koud moet het daarvoor zijn?Nou die van mij staat er ook weer klaar voor. @Disaster-Master zijn uitspraken over mijn bike zullen binnenkort weer van toepassing zijn. Nieuw achterbandje gemonteerd en het kettingsmeersysteem dmv het handbediende pompje aangesloten. Carburateurheaters aangesloten en blanke delen voorzien van een laagje vaseline, dus gegarandeerde bagger over een paar maanden. De emmer sop en spons zullen pas ergens in mei weer gehanteerd gaan worden.
Het huidige voorwiel is nog voorzien van een pp3 die nog net niet ver genoeg op is. Zodra het echt winter wordt zal ie wel op zijn en gaat dit wiel plaatsmaken voor het wiel met winterband. Een gebruikte band, hij maar zal nog een klein wintertje meegaan.
hopelijk blijft de winter nog lang weg en komt de lente vroeg.
Bekijk bijlage 1566799Bekijk bijlage 1566800Bekijk bijlage 1566801
Carburateur heaters blijken nogal exemplarisch nodig te zijn. Ik heb dit jaar al wat lichte bevriezingsverschijnselen gehad. Het begint bij deze en ook bij mijn vorige SV bij 8-9 graden, en uiteraard bij redelijk hoge luchtvochtigheid. Met vPower is het minder dan met ultimate. Een beetje 2t olie in de tank maakt het ook een stuk beter, maar mijn ervaring met de verwarmers is goed. Ook bij 2 graden en mist geen bevriezing.Én je radiateur zal je dankbaar zijn.
Ziet er netjes uit. Charmant dat ruitje. In wat voor weersomstandigheden denk je baat te hebben bij die carburateurheaters? Hoe koud moet het daarvoor zijn?
Waar heb jij die heaters vandaan gehaald. Mijn motor heeft er ook wel last van zodra t kouder en vochtiger wordtCarburateur heaters blijken nogal exemplarisch nodig te zijn. Ik heb dit jaar al wat lichte bevriezingsverschijnselen gehad. Het begint bij deze en ook bij mijn vorige SV bij 8-9 graden, en uiteraard bij redelijk hoge luchtvochtigheid. Met vPower is het minder dan met ultimate. Een beetje 2t olie in de tank maakt het ook een stuk beter, maar mijn ervaring met de verwarmers is goed. Ook bij 2 graden en mist geen bevriezing.
Carbs zitten ook bovenop het blok, je zou dan ook denken dat ze wel warm genoeg blijven (en dat denkt de fabrikant wss ookRoger zijn SV is ook meer uitzondering dan regel. Ik rij de winter ook op de SV door zonder heaters. Nergens last van.
Gewoon bij de Suzuki dealer. Ik geloof dat ze ergens in Eindhoven iets goedkoper te bestellen zijn. Origineel SGP.Waar heb jij die heaters vandaan gehaald. Mijn motor heeft er ook wel last van zodra t kouder en vochtiger wordt
Ja dat zou je verwachten. Het fenomeen is echt per exemplaar verschillend en van meerdere factoren afhankelijk. Setup en brandstof zullen zeker meespelen. Ik verwacht dat het ook uitmaakt of je lang hetzelfde toerental rijdt of flink varieert daarin. Voor die van mij is heg blijkbaar nodig.Carbs zitten ook bovenop het blok, je zou dan ook denken dat ze wel warm genoeg blijven (en dat denkt de fabrikant wss ook). Bij een lijnmotor zoals de CB zitten de carbs echt in de buitenlucht dus dan is verwarming sowieso wel wenselijk om icing te voorkomen.
Wat is hét waar je last van krijgt bij het koude weer? Ik heb vrij weinig ervaring met carburateurs dus ken het fenomeen verder niet.Waar heb jij die heaters vandaan gehaald. Mijn motor heeft er ook wel last van zodra t kouder en vochtiger wordt
Ga even ergens stil staan na een tijd gereden te hebben en kijk die die dan stationair loopt. (bijv bij een stoplicht op de route). Als ie dan moeizaam loopt, zoek ff een plek op om hem 5 minuten uit te laten staan zodat alles weer kan opwarmen en kijk of t probleem dan weg is.Over carburateurs en bevriezen gesproken... Kan het zijn dat ik er last van heb?
Ik ben vandaag heen en weer naar Rotterdam gereden (brr, gemeen koud en een tikje mistig op de snelweg). Continu rustig 100 tuffen dus.
Normaal als ik gasgeef in z'n 6 om in te halen, pakt ie direct op. Maar nu had ik het probleem dat ie eerst een paar slagen mis liep als ik een dot gas gaf, en daarna pas oppakte, en soms na een paar seconde weer even in hield.
Schakel ik terug, geef ik een paar keer flink gas van 90 tot 130km/h, dan is het even weg, maar een kwartier later heb ik wel weer zo'n hik als ik direct half of driekwart gas geef ofzo.
Ik heb dit in geringe mate ook wel eens bij normale temperaturen gehad, maar dan is het echt één tikje dat je voelt voordat ie oppakt. Komt ook niet zo heel vaak voor.
Tijdje terug is de tank natuurlijk vol water gelopen. Het kán een gevolg zijn daarvan, maar hoe groot is die kans? Tank heb ik gespoeld tot er geen meuk meer uit kwam maar er heeft natuurlijk wel een water-benzinemengsel door de carb gelopen. Maar ik kan me niet direct herinneren dat ik tussen het waterballet en deze rit veel last heb gehad van inhouden.
Verder @HypedRider - wat een sexy machine! Erg mooi!
Geen ervaring met een ander (aangepast) zadel, wel dezelfde ervaring dat het standaard zadel niet heel comfortabel is.ik ben erg benieuwd of hier iemand is die zijn zadel heeft laten aanpassen , of een ander zadel gekocht heeft .
ik vind het standaard zadel van mijn 2007 sv1000 erg oncomfortabel ,na een uur rijden wil ik eigenlijk al stoppen .
Daarom ben ik op zoek naar iets beters .
Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier en tips .
Als wat ik heb gezegd zo is weet je zeker dat het carb icing is. Dan kan namelijk de carberateur weer opwarmen door de warmte van het blok. Als je dan weer gaat rijden zal t redelijk snel terug komen. @grrtjuhh heeft een prachtige oplossing genaamd de windblocker 900@grrtjuhh alright, ik zal dan eens kijken of dat wat Ducki3s zegt, effect heeft voordat ik aan de slag ga met filters/sproeiers etc schoonmaken.