Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijdt mijn oude SV nog rond? Ik zie hem wel in de OP. Zo ja, ben benieuwd wat de kilometerstand nu is! Er stond al behoorlijk wat op natuurlijk.
Yes! Goeie vraag staat een 12.000 bij denk ik. Gedeelde smart met mijn N. Ze doen geen Woon werk, dus vooral plezier en langs familie. Vooral dat laatste is afgelopen jaar wel sterk afgenomen, dus de oplopende stand ook helaas.
 
Dat semi-automatische kettingsmeersysteem is echt top. Had ik veel eerder moeten hebben. Sinds de laatste optimalisatie rijd ik er al enkele duizenden kilometers mee door weer en wind. Elke dag een mililitertje olie naar achteren sturend. De ketting is keurig gesmeerd en de rest is schoon. 👍🏻
17CF1206-1731-42CD-931E-AC0AE537A5E0.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Voor een motor die maanden niet gewassen is en bijna draaglijks wordt bereden is dit brandschoon. Zeker in de winter. Misschien had ik het beter moeten verwoorden. Ik bedoel eigenlijk ‘afgezien van de ketting vetvrij.’
Achterwiel, kettingschermpje etc zaten normaliter met kettingspray altijd onder de vette bagger, terwijl de ketting dan regelmatig droger was dan nu.
Nu is het gewoon wat straatvuil en zand aan de schone delen en een keurig laagje vettigheid aan de ketting. Ook minder opgehoopte dikke meuk aan tandwiel, schermpje, achtervork. Helemaal top dat ‘oliepompje.’ 👍🏻
 
Vorige week PB verstuurd naar je @Viper62, ik het wel interesse in de klauwen met adapters.
Dan zelf de boel maar verzamelen 🙃, GSX-R remset op de kop getikt, adapters ontvangen, nu nog remleidingen bestellen. Ik twijfel of ik de poten zwart wil laten coaten/spuiten, heeft iemand van jullie dat al gedaan?
 

Bijlagen

  • 20210217_141423.jpg
    20210217_141423.jpg
    157,3 KB · Weergaven: 12
Voor een motor die maanden niet gewassen is en bijna draaglijks wordt bereden is dit brandschoon. Zeker in de winter. Misschien had ik het beter moeten verwoorden. Ik bedoel eigenlijk ‘afgezien van de ketting vetvrij.’
Achterwiel, kettingschermpje etc zaten normaliter met kettingspray altijd onder de vette bagger, terwijl de ketting dan regelmatig droger was dan nu.
Nu is het gewoon wat straatvuil en zand aan de schone delen en een keurig laagje vettigheid aan de ketting. Ook minder opgehoopte dikke meuk aan tandwiel, schermpje, achtervork. Helemaal top dat ‘oliepompje.’ 👍🏻
Haha snap ik, was ook maar een grapje :t
 
Dan zelf de boel maar verzamelen 🙃, GSX-R remset op de kop getikt, adapters ontvangen, nu nog remleidingen bestellen. Ik twijfel of ik de poten zwart wil laten coaten/spuiten, heeft iemand van jullie dat al gedaan?
Ja ik. Zie foto onderschrift
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Ik heb een fatbar gemonteerd, nu zijn sommige kabels te kort. Iemand ervaring met op maat maken van gaskabels? Of beter langere proberen te vinden?
 
Daar zul je langere voor moeten vinden.. die kabels verlengen gaat hem niet worden volgens mij..
 
Je komt een heel eind door de kabels buiten de voorvorken om te laten gaan in plaats van binnen de voorvorken langs. Gratis extra 5cm kabel.
 
Daar zul je langere voor moeten vinden.. die kabels verlengen gaat hem niet worden volgens mij..
Nee verlengen kan idd niet maar er zijn universele sets waarvan je de nippels erop kan solderen alleen de exacte manier moet ik ff uitvogelen want met normale tin en soldeerbout wordt het niet sterk genoeg blijkbaar
 
Ik heb deze een tijd terug besteld en gemonteerd:


S01-4-106/C-BK

Misschien hebben ze daar ook voor jou model een kabel. Was toen een hele zoektocht weet ik nog
 
Vandaag een kleine, maar hopelijk fijne aanpassing gedaan aan de stuur inrichting van de sv650x.
Gisteren een stukje gereden, toen merkte ik weer dat mijn handen snel verkrampen en gaan tintelen. Ik dacht dat dit kwam door een foute afstelling van de schakel/rem hendel. Dit aangepast, maar hielp niet.

Vandaag een setje 'puppy grips' gemonteerd. Een soort handvat van zacht foam wat je over je originele handvatten schuift. Dit dempt de trillingen iets, maar zorgt er vooral voor dat de handvatten wat dikker worden. Hierdoor houdt ik hopelijk het stuur wat relaxter vast. Morgen maar eens uitproberen en een stukje rijden.

00000IMG_00000_BURST20210223164655924_COVER.jpg


00000IMG_00000_BURST20210223164644664_COVER.jpg
 
Vandaag een kleine, maar hopelijk fijne aanpassing gedaan aan de stuur inrichting van de sv650x.
Gisteren een stukje gereden, toen merkte ik weer dat mijn handen snel verkrampen en gaan tintelen. Ik dacht dat dit kwam door een foute afstelling van de schakel/rem hendel. Dit aangepast, maar hielp niet.

Vandaag een setje 'puppy grips' gemonteerd. Een soort handvat van zacht foam wat je over je originele handvatten schuift. Dit dempt de trillingen iets, maar zorgt er vooral voor dat de handvatten wat dikker worden. Hierdoor houdt ik hopelijk het stuur wat relaxter vast. Morgen maar eens uitproberen en een stukje rijden.

Bekijk bijlage 1599729

Bekijk bijlage 1599731
Hoop dat het voor je werkt, vind juist zo dun mogenlijk het fijnst.
Kan er niet tegen als de handvatten dik zijn.

Je hebt ook trilling dempers voor je tstuk / stuur.
 
Volgens mij is mijn startmotor kapot.
Tijdens het starten om naar huis te gaan vandaag na het werk drukte in de startknop niet echt lekker in, met een elektro-knetterend geluid en zelfs een rookwolkje uit het startrelais. starten deed ie niet. bij indrukken startknop erop en snel alternerend aan-uit geluid uit het relais en een snelheidsmeter die opliep naar 10 km/u ??
Met een stuk draad rechtstreeks de plus van de accu met de plus van de startmotor verbonden, maar en gebeurde niets.
Met wat hulp van collega's de SV aangeduwd en naar huis gereden.
Daar met de draad rechtstreek op de SM proberen te starten waarbij ik de kabel die van her startrelais komt had verwijderd en nog niets.
Met de voltmeter de afgaande draad van startrelais doorgemeten en daar blijkt gewoon 12V doorgegeven te worden bij indrukken van de startknop. Ik denk nu dat het de startmotor is die de geest heeft gegeven. Binnenkort eens even de startmotor van mijn oude SV erop zetten en kijken wat er dan gebeurd. Een maandje geleden heb ik ook als de spanningsregelaar van die motor moeten 'lenen.'
Wel fijn dat ik nog een donorfiets heb staan .....
 
Volgens mij is mijn startmotor kapot.
Tijdens het starten om naar huis te gaan vandaag na het werk drukte in de startknop niet echt lekker in, met een elektro-knetterend geluid en zelfs een rookwolkje uit het startrelais. starten deed ie niet. bij indrukken startknop erop en snel alternerend aan-uit geluid uit het relais en een snelheidsmeter die opliep naar 10 km/u ??
Met een stuk draad rechtstreeks de plus van de accu met de plus van de startmotor verbonden, maar en gebeurde niets.
Met wat hulp van collega's de SV aangeduwd en naar huis gereden.
Daar met de draad rechtstreek op de SM proberen te starten waarbij ik de kabel die van her startrelais komt had verwijderd en nog niets.
Met de voltmeter de afgaande draad van startrelais doorgemeten en daar blijkt gewoon 12V doorgegeven te worden bij indrukken van de startknop. Ik denk nu dat het de startmotor is die de geest heeft gegeven. Binnenkort eens even de startmotor van mijn oude SV erop zetten en kijken wat er dan gebeurd. Een maandje geleden heb ik ook als de spanningsregelaar van die motor moeten 'lenen.'
Wel fijn dat ik nog een donorfiets heb staan .....
Jammer! wilde net voorstellen dat ik nog een startmotor voor je heb, zit nog wel een sv aan vast :+ :+ :+ :+ _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Mooi dat je al een donor hebt, hopelijk een easy fix:t
 
Vandaag een rondje gereden met de 'Puppie grips' en dat beviel goed. Stuk relaxter aan het stuur en minder last van verkrampingen aan mijn hand/vingers. Meteen maar een extra setje kopen voor als deze versleten zijn. Kwaliteit is namelijk niet heel hoogstaand, denk dat ze 1 a 2 seizoenen mee gaan.
 
Ooh nais. Dat ziet er best netjes uit. Kleurmatching een beetje goed? Zo op de foto lijkt het spot-on.
ik zou wel die motorzaak sticker eraf pielen (föhn).
 
Kleur van de seat cover is net iets lichter van kleur. Maar niet storend en echt minimaal. Stickers gaan er nog af inderdaad, daar ben ik nooit zo van.

Edit; het is geen sticker, maar meer iets gespoten/gegraveerd. Kijken hoe ik dat kan oplossen.
 
Motorzaak shoppyshoppy weet ook dat iedereen een sticker er gelijk afhaalt. Wèg gratis reclame. Om did reden hebben ze hun naam er waarschijnlijk wat permanenter opgezet. :)
 
Motorzaak shoppyshoppy weet ook dat iedereen een sticker er gelijk afhaalt. Wèg gratis reclame. Om did reden hebben ze hun naam er waarschijnlijk wat permanenter opgezet. :)

Eerder 'Motorzaak Thai ahj ahj' cover komt namelijk uit het altijd zonnige Thailand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan