Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Geen idee, ik heb op een MT-07 gelest en af en wel in veel verschillende toeren lopen rondtuffen, van 2500 tot tegen de redline bij het invoegen
_O- . Was verder ook een prima motorfiets hoor, kon tijdens het lessen in ieder geval niet merken dat het frame/remmen of de vering budget was, maar dat kan gebrek aan ervaring zijn geweest hahaha.

Toen ik was geslaagd heb ik veel gereden op een Street Triple 675 en die vond ik onderin net wat sterker, gek terwijl dat wel een 3 pitter was en die meer het koppel bovenin hebben. Rijdt sinds kort pas veel op de SV en die heeft idd veel meer koppel, maar loopt veel rauwer onderin dan de mt-07. Veel bokken bij hele lage toeren.

35kw versie van de mt-07 misschien?
 
Iemand nog 4 originele knippers ,zonder stekkertjes nodig of het originele achterlicht? Een zwarte achterkant met wat gebruikerssporen maar geen gekke dingen
 
Laatst bewerkt:
Alvast de beste wensen mensen!

Happy New Year GIF by Vinnie Camilleri
 
Hallo beste SV650 rijders! Ik heb me reeds voorgesteld in een ander topic, maar hier ook hi!
Ik heb een eerste vraag. Mijn huidige voorkant is iets wat er bij de aflevering op gekomen is, maar ik zou graag willen weten wat / welk merk het precies is. Ik heb deze ook al eens eerder gezien (Huur een Suzuki SV650 voor €55 per dag), dus ik ga er vanuit dat het iets is wat ooit op de markt was.
Ik wil het echter toch vervangen, ik vind de naked-look wel mooier en de lichtopbrengst van deze lampen zijn niet top. Als iemand tips heeft voor een goede, vervangende koplamp met die SV looks, graag! Ik heb wel nog de bevestigingen zitten maar geen driehoekige beugels meer, ook heb ik geen originele koplamp (omhulsel) meer. Als iemand dat nog in hele goede staat heeft heb ik interesse, ik neem aan dat daar een modern binnenwerk in kan.

Groet!
Hé dat is grappig. Dit kuipje zat ook op mijn motor. Ik heb begrepen dat er een gelimiteerde serie op deze manier is geleverd. Toen ik mijn SV in 2013 kocht van de vorige eigenaar, kreeg ik de originele koplamp erbij. Moest nog wel achter lamporen aan, maar die werden tweedehands wel aangeboden. Het is me zowaar zelf gelukt om de originele koplamp er op te zetten. Verder was het nog even poetsen op de tellerunit, die jarenlang achter de kuip had gezeten. Zag er niet uit, maar Neverdull deed wonderen.

sv met kuip.jpgsv met ronde koplamp.jpg
 
Misschien komt het omdat je nu een SV1000 rijd maar mijn vriendin heeft een poosje een MT-07 gehad maar daar deed ik makkelijker wheelies op dan mn eigen KTM 690 SMCR. Het CP-7 blok is echt geweldig en vol karakter (helemaal met een open demper), het enige nadeel is de rest wat eromheen zit. Rijwielgedeelte is gemaakt van pisbakken staal en de vering doet vanalles behalve wat het moet doen.
Vering van de SV is nu ook niet direct beter dan een willekeurige pogostick 🤣
 
Hallo mede SV'ers

2 weken terug, toen het zo glad was, ben ik onderuit gegaan met de motor. Eindstand was een defecte startonderbreking in de koppelingshendel, een doormidden gebroken linker schetsplaat, bobbin gedecimeerd, gebogen stuur, gebogen radiator en wat krasjes hier en daar.
Heb 'm weer opgelapt. Stuur moet nog binnenkomen en de radiator, hoewel die de vorm van een banaan heeft aangenomen, lekt gelukkig niet (lijkt het).

De volgende keer dat ik hem ondersteboven neerleg zou ik zulke schades graag zoveel mogelijk beperken. Hebben jullie tips of oplossingen, voornamelijk m.b.t. valbescherming, doppen, beugels, e.d.? Hoe hebben jullie je waardevolle SV'tje beschermd?


NB: Als er iemand is die de linker schetsplaat (bj 2003!!), bij voorkeur inclusief voetsteun en versnellingpook, heeft liggen, dan neem ik graag contact met je op! Nieuw zou die 447,47 gekost hebben 😢, ben hem op internet ook al tegengekomen voor rond de 200eu, wat alsnog een hele hoop geld is. Heb het nu opgelost door uit 5mm plaatstaal de schetsplaat na te maken. En het functioneert naar behoren. Maar het liefst zou ik hem herstellen met het originele onderdeel.
 
Balen, maar gelukkig geen letsel (?) en herstelbare schade. Je kunt crashdoppen op het frame monteren. De bescherming stelt nog steeds niet heel veel voor, maar de motor valt wat minder diep en het kan net het verschil zijn tussen veel of minder schade dus nog kunnen rijden of niet. De radiator zal er de grond niet meer door raken al is die van gen2 wel waf breder dan van gen2. Er zijn inklapbare schakel en rempedaal te koop die minder snel afbreken. Een rem en koppelingsgreep kunnen mee in het kontje. In enkele minuten gewisseld igv te kort afgebroken bij val en je kunt weer rijden.
Zie mijn SV in de OP. Daar zitten dergelijke crashdoppen op, maar er zijn er meerdere die ze hebben en meerdere modellen. Ik heb de SV er een keer uit stilstand mee neergelegd. Afgezien van een krasje op stuurprop geen schade.
 
Laatst bewerkt:
Balen, maar gelukkig geen letsel (?) en herstelbare schade.
Nee op wat blauwe plekken na ben ik in orde!
Het nieuwe stuur is al n goeie 10cm breder, dus dat geeft ook weer wat meer speling. De bobbin heeft een verbazingwekkend groot deel van de klap opgevangen trouwens! Er zat nauwelijks aluminium meer op door het schuiven, maar het kontje en de achteras lijken er toch door gespaad te zijn.
I.c.m. valdoppen moet dat toch weer wat schelen.
 
LSL is een bekende in vakdoppen, waren destijds ook OEM leverancier voor de suzuki doppen uit de catalogus..
Puig is ook bekend met dit soort spul..
 
Hallo mede SV'ers

2 weken terug, toen het zo glad was, ben ik onderuit gegaan met de motor. Eindstand was een defecte startonderbreking in de koppelingshendel, een doormidden gebroken linker schetsplaat, bobbin gedecimeerd, gebogen stuur, gebogen radiator en wat krasjes hier en daar.
Heb 'm weer opgelapt. Stuur moet nog binnenkomen en de radiator, hoewel die de vorm van een banaan heeft aangenomen, lekt gelukkig niet (lijkt het).

De volgende keer dat ik hem ondersteboven neerleg zou ik zulke schades graag zoveel mogelijk beperken. Hebben jullie tips of oplossingen, voornamelijk m.b.t. valbescherming, doppen, beugels, e.d.? Hoe hebben jullie je waardevolle SV'tje beschermd?


NB: Als er iemand is die de linker schetsplaat (bj 2003!!), bij voorkeur inclusief voetsteun en versnellingpook, heeft liggen, dan neem ik graag contact met je op! Nieuw zou die 447,47 gekost hebben 😢, ben hem op internet ook al tegengekomen voor rond de 200eu, wat alsnog een hele hoop geld is. Heb het nu opgelost door uit 5mm plaatstaal de schetsplaat na te maken. En het functioneert naar behoren. Maar het liefst zou ik hem herstellen met het originele onderdeel.
Als je nou je rechter gesloopt had... 😜
1672734534008.png


Veel beterschap iig, blij dat je ok bent! Ik deed en doe weinig aan bescherming, mijn motto was 'de beste raad is voorraad'.
Had alle kuipdelen 3voudig liggen _O-


Edit: Schetsplaat links Suzuki SV 650 2003-2009 dit de juiste?
Zie dat ze mijn TRW set ook nog steeds hebben liggen.
 
Gen 1

Gen 2 (k3)

Gen 2 (k4+)

Toch minimale verschillen...

Edit, partnummer van motorparts in mijn eerdere comment komt overeen met die van de K3 volgens CMSL
 
Laatst bewerkt:
Als je nou je rechter gesloopt had... 😜

Edit: Schetsplaat links Suzuki SV 650 2003-2009 dit de juiste?
Zie dat ze mijn TRW set ook nog steeds hebben liggen.
Ik weet 't, lijkt wel of iedereen hem op de linkerkant laat vallen |(

Die in de link zijn niet de juiste, staat fout op die site, had eigenlijk 2004- 2009 moeten zijn. Blijkbaar is 2003 het enige jaar van gen2 met andere schetsplaten. De 2003 zijn volledig dicht i.p.v. het open driehoekje in de 2004-2009. steunen staan ook meer naar achter, anders had ik m gekocht. minimale verschillen inderdaad.
 
Klopt, 2003 is net ff anders dan de jaren daarna.. ook de achterbrug dacht ik..
 
Heb nu enkel die smalle driehoek nagemaakt waarin de 3 bouten vastdraaien.
Misschien als ik er zin in heb las ik een dunner stukje plaat in die hoekige vorm eraan vast. Heb toch nog genoeg 2mm stukjes. Wat zilvergrijze verf erover en zal er ook prima uitzien .

Dat dat ene jaar dan weer net anders is dan de rest kom je uiteraard pas achter nadat je er een keer mee gevallen bent. Had ik dit eerder geweten, dan had ik toch gekeken naar een 04+.
Achja, wel een hele lekkere motor verder
 

Bijlagen

  • 20230104_014222.jpg
    20230104_014222.jpg
    344,1 KB · Weergaven: 9
Is toch een K3 steun, blijkbaar zijn er 2 verschillende bij de K3. Bij die link van CSML kan je hem wel bestellen, is echter 111 euries. je kan ook je moment pakken voor een aftermarket setje, is makkelijker met vervangingsonderdelen O-)
 
Ik weet 't, lijkt wel of iedereen hem op de linkerkant laat vallen |(

Die in de link zijn niet de juiste, staat fout op die site, had eigenlijk 2004- 2009 moeten zijn. Blijkbaar is 2003 het enige jaar van gen2 met andere schetsplaten. De 2003 zijn volledig dicht i.p.v. het open driehoekje in de 2004-2009. steunen staan ook meer naar achter, anders had ik m gekocht. minimale verschillen inderdaad.
Ik ben een keer aangereden door een hond. Gekneusde rechterenkel, schetsplaat en rempedaal. Volgens mij iets van 140 euro of zo aan onderdelen.
Maar rechts kàn dus wel. Nu ik al mijn crashes even evolueer is het nagenoeg altijd rechts geweest, of rondom maar via rechts. 1 keer een bodemonderzoek verricht op links ergens op een bergweggetje in Italië. Toen was Italië nog wat linkser dan nu, dus toen mocht dat nog.
 
_O-

Ik ben tot nu eigenlijk alleen links gevallen, op de eerste keer na, toen heeft het asfalt alle kanten inclusief bovenkant van mijn motor mogen voelen.
We leven blijkbaar aan de tegenovergestelde kant van het statistische spectrum.
Is toch een K3 steun, blijkbaar zijn er 2 verschillende bij de K3. Bij die link van CSML kan je hem wel bestellen, is echter 111 euries. je kan ook je moment pakken voor een aftermarket setje, is makkelijker met vervangingsonderdelen O-)
Ja zat al wel te kijken. Vooral die die je in positie kan verstellen lijken me wel wat. Maar dan ben je weer al gauw 2 keer 200 euro kwijt.
Ik denk dat ik voor nu nog even zo door blijf rijden tot ik n keer een aanbieding ofzo tegenkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan