Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Hoi iedereen,

Heb hier een tijdje terug veel rondgehangen voordat ik ben overgestapt naar de Ducati's.

Ik ben nu van plan weer terug toe te treden in de SV-familie, maar dan in de vorm van een circuitmotor.

Dus! Als iemand voor een nette prijs nog een SV650 heeft staan die weg mag, dan hoor ik het graag. Weg/race, allebei mag, schade ook maar wel alleen optisch.

Groetjes!
 
Verstandige keuze. Veel goedkoper en betrouwbaarder dan de originele V-twins uit Bologba die de inspiratie zijn geweest voor een van de meest veelzijdige Suzuki ooit.
 
Geen winterslaap 😅. Alleen de week waarin het -10 tot 0 was heb ik niet gereden. Verder komt er wel een beurtje aan maar dat doe ik wel wanneer het wat warmer is. Moet de motor eigenlijk nog was want vies weggezet afgelopen donderdag maar met die kut regen ook geen zin In...
 
Wat een kut advertentie, sws veels te duur. Ja die hoge uitlaten zijn leuk, maar die zie je eigenlijk nog vrij vaak voorbij komen, vooral bij 2e gen 650s. Foto's die gemaakt zijn op 10 meter afstand is altijd een goed idee _O-. Hij mag mijn 1000N wel voor verkopen. zou mijn handjes dichtknijpen als ik er 3750 voor krijg en die van mij heeft maar 24k gelopen ;)

Raad de staat, een nieuw kansspel van Marktplaats. Koop een gebruikt artikel en weet niet waar je aan begint! Het kan meevallen maar het kan ook tegenvallen. Durf jij het aan?
 
Ja het weer is niet best. Die van mij loopt ook even wat minder goed. Start lastig. Bevriezing behalve op E10, en slaat stationair draaiend soms af. Ik denk dat er een keer nieuwe bougies in moeten, maar voor die van mij komt motorisch onderhoud ook pas in het voorjaar samen met klepstelbeurt. Nog een paar maanden doorjakkeren. Als hef echt te erg wordt dissel ik de bougies wel eerder om te kijken of dag verbetering brengt. Een keer goed heet rijden brengt mogelijk ook wel wat positiefs.
Tweedehands kopen is toch altijd een beetje een raad de staat spel. Garantie tot het overschrijfloket. Goede testrit maken en als het goed voelt de hij maar nemen.
 
Ik ben mijn sv650n aan het verbouwen want er moet een duc monster zadel op.
Vandaag het nieuwe subframe gemaakt en van de week verder met de bedrading.
Het originele sv achterlicht vind ik niet mooi erbij dus ik moet nog even kijken wat ik wel mooi vind.
 

Bijlagen

  • 20221227_162704.jpg
    20221227_162704.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 33
Ga je 'm 'kaal' laten of komen er ook weer kappen aan de achterkant?
Ik heb wel eens een foto gezien van een 650 met een Duc kont ...
 
Mooi. Wel de zijkant nog een beetje afwerken met een klein kapje-achtig iets thv waar normaal die sleufkapjes zitten dan toch? Nu is het echt dat er iets weg is. Remreservoir moet je ook nog ergens kwijt, maar hoeft niet perse aan de achterkant. Zo'n universeel led achterlicht/remlicht al dan niet met geïntegreerde knippers zal er zeker beter bij staan dan het originele achterlicht
 
Er komt een led achterlicht van een street triple in,met knippers erin. Er komen wel zijkapjes in maar weet nog niet in welke vorm want ik wil het niet helemaal dicht hebben.
De bedrading moet korter en weggewerkt worden.
De onderkant moet nog dicht dus ik heb nog zat tedoen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Zijkapjes die schuin weglopen vanaf het hoofd frame naar her het zadel zou ik persoonlijk wel doen al is het om een aantal zaken weg te werken. Uiteraard kunnen daar weer sleuven in. Remvloeistof reservoir kun je bijna direct op je rempomp monteren of achter de nieuwe zijkap.

En past dat Triumph achterlicht?

Ga je nog iets met de demper doen?
 
Ja,ik wil een andere demper hebben.
Die moet dan ook iets schuiner en korter.
Maar wel een normale demper want we gaan er ook mee naar Duitsland en de ardennen.

Het achterlicht past aardig dus dat word geen probleem,denk ik.
 
Ik heb een Shark demper. Is wat korter en dunner èn voorzien van e-keur. Het geluid is ook leuk en acceptabel. Duidelijk hoorbaar, niet aso of lomp.
 
Wat gaan we hier als v-twin fans van vinden? Scoop: 28 foto's nieuwe 2023 Suzuki SV800 en V-Strom 800 met paralleltwin - Nieuwsmotor.nl
Het verlaten van de twin is hier al eens eerder de revue gepasseerd en met de parallelle twin in 800cc lijkt wat mij betreft het unieke aan de SV weg. Volgend jaar op een demodag een keer een rondje maken op de SV800S. Zo op het eerste gezicht in de basis niet heel lelijk voor een moderne motor. Er lijkt nog een fatsoenlijk kontje aan te zitten. Echte foto’s heb ik nog niet gezien, alleen deze scoops.
 
De SV650 staat nog gewoon in de 2023 prijslijst. De SV800 (nog) niet. Wel een streetfighter achtinge naked bike met dat blok.

Het ding weegt 202 kg. Dat is 30 meer dan de SV650 en ga je zeker merken. Ook wéér de zoveelste met een een hoog stuur. 😤
Ondanks dat zeg ik ‘Komend jaar maar een proefritje.’ 🙂
 
Laatst bewerkt:
Wat gaan we hier als v-twin fans van vinden? Scoop: 28 foto's nieuwe 2023 Suzuki SV800 en V-Strom 800 met paralleltwin - Nieuwsmotor.nl
Het verlaten van de twin is hier al eens eerder de revue gepasseerd en met de parallelle twin in 800cc lijkt wat mij betreft het unieke aan de SV weg. Volgend jaar op een demodag een keer een rondje maken op de SV800S. Zo op het eerste gezicht in de basis niet heel lelijk voor een moderne motor. Er lijkt nog een fatsoenlijk kontje aan te zitten. Echte foto’s heb ik nog niet gezien, alleen deze scoops.
Tja dit is de toekomst helaas. Staande twin met 270 graden krukas is de norm aan het worden helaas.... Het is in principe prima hoor, maar de 2 modellen waar ik op heb gereden (mt-07 en Enfield interceptor 650) voelden toch niet echt helemaalaan als een V-twin. Miste bij de yammie toch echt wat koppel onderin. Denk dat de enfield het dichste bij een echte V-twin kwam, lekker veel koppel onderin, maar daar kon je helaas niet al te veel toeren meee maken.

Voor de mensen die vroeger Spongebob keken, ja ik ben een jonkie _O-

0eja16813c2a1.jpg
 
De SV650 staat nog gewoon in de 2023 prijslijst. De SV800 (nog) niet. Wel een streetfighter achtinge naked bike met dat blok.

Het ding weegt 202 kg. Dat is 30 meer dan de SV650 en ga je zeker merken. Ook wéér de zoveelste met een een hoog stuur. 😤
Ondanks dat zeg ik ‘Komend jaar maar een proefritje.’ 🙂

Moet je heel eerlijk zeggen dat dat hoge stuur van de Tuono me best goed bevalt. In other news, probeer een maatje van me richting een SV te krijgen als eerste brommer, vers geslaagd!
 
Lekker de huidige blijven rijden dus 😝

Jahoor, naar mijn mening doen moderne motorfietsen van de laatste 15 jaar het eigenlijk in zo goed als geen enkel aspect beter dan het oudere spul. Enige meerwaarde die ik zie is ABS. Aan de ene kant vind ik het enorm frustrerend dat er eigenlijk alleen maar stagnatie is, maar het is wel goed voor de portemonnee....
 
Tja dit is de toekomst helaas. Staande twin met 270 graden krukas is de norm aan het worden helaas.... Het is in principe prima hoor, maar de 2 modellen waar ik op heb gereden (mt-07 en Enfield interceptor 650) voelden toch niet echt helemaalaan als een V-twin. Miste bij de yammie toch echt wat koppel onderin. Denk dat de enfield het dichste bij een echte V-twin kwam, lekker veel koppel onderin, maar daar kon je helaas niet al te veel toeren meee maken.

Misschien komt het omdat je nu een SV1000 rijd maar mijn vriendin heeft een poosje een MT-07 gehad maar daar deed ik makkelijker wheelies op dan mn eigen KTM 690 SMCR. Het CP-7 blok is echt geweldig en vol karakter (helemaal met een open demper), het enige nadeel is de rest wat eromheen zit. Rijwielgedeelte is gemaakt van pisbakken staal en de vering doet vanalles behalve wat het moet doen.
 
Misschien komt het omdat je nu een SV1000 rijd maar mijn vriendin heeft een poosje een MT-07 gehad maar daar deed ik makkelijker wheelies op dan mn eigen KTM 690 SMCR. Het CP-7 blok is echt geweldig en vol karakter (helemaal met een open demper), het enige nadeel is de rest wat eromheen zit. Rijwielgedeelte is gemaakt van pisbakken staal en de vering doet vanalles behalve wat het moet doen.

Geen idee, ik heb op een MT-07 gelest en af en wel in veel verschillende toeren lopen rondtuffen, van 2500 tot tegen de redline bij het invoegen
_O- . Was verder ook een prima motorfiets hoor, kon tijdens het lessen in ieder geval niet merken dat het frame/remmen of de vering budget was, maar dat kan gebrek aan ervaring zijn geweest hahaha.

Toen ik was geslaagd heb ik veel gereden op een Street Triple 675 en die vond ik onderin net wat sterker, gek terwijl dat wel een 3 pitter was en die meer het koppel bovenin hebben. Rijdt sinds kort pas veel op de SV en die heeft idd veel meer koppel, maar loopt veel rauwer onderin dan de mt-07. Veel bokken bij hele lage toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan