Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Klopt. Dank. Ik ga ‘m bestellen. Die eerste waarvan ook een filmpje is bijgevoegd lijkt mij wat handiger in gebruik dan die andere. Zoiets gebruik je 1 keer per jaar of zo.
 
Hallo beste SV650 rijders! Ik heb me reeds voorgesteld in een ander topic, maar hier ook hi!
Ik heb een eerste vraag. Mijn huidige voorkant is iets wat er bij de aflevering op gekomen is, maar ik zou graag willen weten wat / welk merk het precies is. Ik heb deze ook al eens eerder gezien (Huur een Suzuki SV650 voor €55 per dag), dus ik ga er vanuit dat het iets is wat ooit op de markt was.
Ik wil het echter toch vervangen, ik vind de naked-look wel mooier en de lichtopbrengst van deze lampen zijn niet top. Als iemand tips heeft voor een goede, vervangende koplamp met die SV looks, graag! Ik heb wel nog de bevestigingen zitten maar geen driehoekige beugels meer, ook heb ik geen originele koplamp (omhulsel) meer. Als iemand dat nog in hele goede staat heeft heb ik interesse, ik neem aan dat daar een modern binnenwerk in kan.

Groet!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-11-27 at 15.58.38.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-27 at 15.58.38.jpeg
    94,4 KB · Weergaven: 23
  • PXL_20220902_112356574.jpg
    PXL_20220902_112356574.jpg
    506,1 KB · Weergaven: 21
Ik zou even voor de originele delen bij Boonstra Parts kijken in Ureterp. Zoek even op verschillende bouwjaren; alles van 1999-2002 is het zelfde maar kan bijv. zijn dat ze iets wegzetten als comptible met bouwjaar 2001 en als je dan op 1999 aan het zoeken bent dat je het dan niet ziet.

Voor wat betreft de kuip; dat is geen origineel suzuki accessoire geweest. Dus dat moet iets zijn wat door derde verkocht werd en erop is geknutseld. @roger_SV is rijd bijv een SV uit dat tijd perk; die zal dat wel kunnen bevestigen den ik zo.

Doorgaans is een projector koplamp best goed. Vaak beter dan verlichting. Wat voor verlichting zit er nu in? gewoon H7 halogeen? Wellicht zijn dat gewoon simpele 4 euro philips peertjes. Als je daar iets anders in zet zoals Osram NightRacer ofzo dan word het wel een stuk beter.. tenzij je het gewoon een lelijk ding vind en er sowieso wat anders op moet komen. Voor wat betreft een andere meer naked (dus enkeld ronde) koplamp zijn diverse units wel te koop. Veelal ook met LED wel te krijgen, al dan niet met day-running verlichting.. kwestie van zoeken naar wat je mooi vind.
 
Oh dat heet tegenwoordig dus baboon... wat heeft t met apen te maken.. :? :?
Wat een kutnaam zeg :r :+

Kan je zo toch niet meer serieus nemen? :N
 
Ik was een keer bij de Suzuki dealer in Barneveld en daar stond een sv650n met dit stuurkuipje. Op het bordje dat erbij stond stond dat het origineel was. Zo zijn er wel meer (zeer) gelimiteerde speciale versies die je amper ziet via de originele Suzuki dealers geleverd, soms beperkt tot maar bij 1 dealer. Dit kuipje zie je zeker niet veel, maar ik heb het zeker vaker gezien.
De originele koplamp met lamporen inclusief steuntjes voor knipperlichten is er gewoon op te zetten tussen de kroonplaten. De lichtopbrengst van de originele koplamp met halogeenlamp vind ik zeker voldoende, al kanjer altijd mooier. Led lamp in de originele koplampunit schijnt niet goed te werken door de facetachtige opbouw van de reflector, waardoor je daarmee allerlei aparte lichtbundels krijgt. Gewoon halogeen dus. Osram met blauw is altijd leuk.
 
Ha mensen, vraag voor een knetterende sv650n uit 2006: onder het zadel zit een onderdeel deels onder het zadel van de bestuurder, welke 'knettert' of een geluidje lijkt te geven middels een speakertje. Zie bijgaande foto. Iemand enig idee wat dit is?

Daarnaast ben ik op zoek naar een SV650n bagster zadel. Wat kunnen jullie adviseren hierin?
 

Bijlagen

  • IMG_0566.jpeg
    IMG_0566.jpeg
    356,1 KB · Weergaven: 25
Er staat Meta system op. 2 seconden google leert mij dat dat een alarm systeem is, en dat zal dan wel defect zijn gok ik..?
 
Is dit wat of flut?
Is voor incidenteel gebruik.
Op filmpje ziet het er wel goed uit

Hier nog een ander model met iets andere uitvoeringen van de handelingen.

Nog geen filmpje gevonden over het gebruik van dit type, maar heeft iemand ervaring met een van deze twee sets?
Die Delboys Garage is een prutser eerste klas, heeft op een gegeven moment in een uitleg filmpje gepromoot dat je de motor eerst goed warm moet laten lopen (dus 3 cyclussen van de koelventilator) en dan de radiator dop eraf moet halen zodat de koelvloeistof er beter uitkomt. "tip" gebruik wel een doekje om verbranding van de hand te voorkomen.

Filmpje heeft ie inmiddels verwijderd maar zwerft in analyse en how not to... versie nog rond:
 
Eén keer de ventilator aan is is inderdaad al meer dan voldoende :+

Los hiervan kan het tooltje op zich nog wel OK zijn
 
Inmiddels staat hier alweer m'n 4e sv.
Ik noem hem de weps, of werkbij (want het is een woon-werk motor).
Best een leuke combinatie dat zwart-geel.

Binnenkort ga ik het gouden stuur en het led spul vervangen en een orginele uitlaat plaatsen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221202_132057.jpg
    Screenshot_20221202_132057.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 21
Er zit wat condens in de toerenteller, dit komt wel vaker voor geloof ik.
Is hier een oplossing voor?
 
Geel zwart is fraai. Vooral door Arnhem rijdend veel waardering voor de kleurcombi.
Kijk wel uit als je door Nijmegen moet, zolang dat überhaupt nog mag met een verbrandingsmotormotor.
Ik heb 'm een tijdje geleden op MP zien staan, maar nu dus hier in het topic.
Condens is weinig anders aan te doen dan droog zetten en zorgen dat er geen regen op de motor valt in gestalde toestand, dus een waterdichte parkeerhoes als ie buiten staat en de onderkant daarvan een beetje los van de grond zodat er wat wind onderdoor kan.
 
En om de condens weg te halen kun je er even een (haar) föhn op zetten. Niet te lang op 1 plek, gewoon geleidelijk warm laten worden.

Dit is natuurlijk enkel om het vocht weg te halen, niet om het te voorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvB
Kan, maar het zal niet echt veel uithalen. Met verwarmen van de tellers wordt de maximale dampspanning van water in lucht hoger, en verdamp je de condens van de koude delen, maar zodra het afkoelt condenseert het zaakje weer. Je voert het vocht immers niet echt af. Gewoon zorgen dat er niets meer bijkomt en rustig laten verdampen. Door te rijden verdampt het ook. Stal je 'm binnen? Dan eventueel een ventilator op de tellers zonder de chromen bekertjes ;eten blazen waarmee je rijwind simuleert. Anders gewoon geduld ... ;)
Hoeveel heeft ie gelopen? Technisch helemaal OK?
 
  • Leuk
Waarderingen: SvB
Geel zwart is fraai. Vooral door Arnhem rijdend veel waardering voor de kleurcombi.
Kijk wel uit als je door Nijmegen moet, zolang dat überhaupt nog mag met een verbrandingsmotormotor.
Ik heb 'm een tijdje geleden op MP zien staan, maar nu dus hier in het topic.
Condens is weinig anders aan te doen dan droog zetten en zorgen dat er geen regen op de motor valt in gestalde toestand, dus een waterdichte parkeerhoes als ie buiten staat en de onderkant daarvan een beetje los van de grond zodat er wat wind onderdoor kan.

Zolang je maar aan de goede kant van Nijmegen blijft 😜.

Hier nog steeds geen problemen en rij er elke week 😂.
 
Kan, maar het zal niet echt veel uithalen. Met verwarmen van de tellers wordt de maximale dampspanning van water in lucht hoger, en verdamp je de condens van de koude delen, maar zodra het afkoelt condenseert het zaakje weer. Je voert het vocht immers niet echt af. Gewoon zorgen dat er niets meer bijkomt en rustig laten verdampen. Door te rijden verdampt het ook. Stal je 'm binnen? Dan eventueel een ventilator op de tellers zonder de chromen bekertjes ;eten blazen waarmee je rijwind simuleert. Anders gewoon geduld ... ;)
Hoeveel heeft ie gelopen? Technisch helemaal OK?
Hij staat in een garage/schuur waar koude vochtige lucht in komt. Bij de vorige eigenaar stond hij in de tuin, even afwachten maar. Ik hoopte dat de teller helemaal dicht gemaakt kon worden door de randen na te lopen oid zodat het geen aandachtspunt meer is.

Technisch mag hij wel wat aandacht maar geen grote dingen. Het blokje loopt super en dat is het enige waar ik echt om geef. Ik heb echt veel reserveonderdelen liggen van m'n vorige motoren. Hij heeft 43000 gelopen, m'n vorige sv 100.000 en dat blokje liep nog super, die ligt hier nu als reserveblok.

Op de planning staat:
- voorvork en spatborden zijn zwart gespoten maar niet mooi -> ga ik vervangen (voorvork evt proberen te schuren/polijsten oid)

- voorvorkkeerringen moeten vervangen worden. Heb al een goede voorvork liggen dus die gooi ik er wel onder.

- led meuk en stuur vervangen, wat er nu op zit is niet zo mij ding maar smaken verschillen.

- spiegels kopen, zaten er niet op 😅. Voelde me tijdens de proefrit echt gehandicapt, snap niet dat mensen zo rondrijden..
 
Als er geen barsten in de tellerglazen zitten is ie in principe lekwaterdicht. Het zal in de tijd wel goedkomen. Evt open maken en binnenshuis laten drogen.

De andere dingen die je noemt zijn kleinigheidjes of cosmetisch inderdaad. Goed voelend blok is het belangrijkste, maar daar zul je ‘m op hebben uitgezocht . 👍🏻
 
Nou hier is hobby-Bob ook weer even bezig geweest met houtje-touwtjelarij van de bovenste plank.
Mij bedrading aan de achterkant begint een beetje gaar te worden. Gisteren gemerkt dat de linker knipper het niet meer deed. Naar een beetje wiebelen is de bedrading helemaal afgebroken, dus in het licht en met hand uitsteken naar huis. Daargekomen bleek de draad van de fitting af te zijn en bleek ook de kentekenplaatverlichting het niet meer te doen. Bij de connectors is de bedrading ook matig en het aansluiten van aftermarket knippers en running light bekabeling zal ook niet positief bij hebben gedragen. Het is jaren goed gegaan, maar het einde van de levensdoor lijkt nu in zicht. Uiteraard ook flink wat corrosie in de kabels zelf door wintergebruik van mijn SV.
Nieuwe draden aan de fitting solderen kon lekker in de woonkamer, maar het terugmonteren en aansluiten bij 2 graden was geen pretje. Ik had echt geen zin meer om de kappen eraf te halen om uit te zoeken waarom de kentekenplaatverlichting het niet doet. Een kabelbreukje zal mij niet verbazen. LED lampje gaat eigenlijk nooit kapot, maar dat zoek ik tzt wel uit.
Omdat ik in de winter bijna alles in het donker rijd toch maar even een noodoplossing gemaakt: Fittinkje met een led rechtstreeks op het kroonsteentje dat ik gebruik voor de aansluiten van achterlicht en plaatverlichting van mijn bagagerek. Mijn kentekenledje is oranje, maar dat zie je op de kentekenplaat toch niet omdat die geel is. Omdat de verlichting niet recht naar achteren mag schijnen een stukje karton ervoor geplakt. Het plakbandgehalte is hoog, maar wettig zou dit weer OK moeten zijn. Hopelijk blijft dit gedurende de koude, donkere maanden heel en de bedrading vervangen/verbeteren is een mooi klusje voor volgend jaar..
F8BBFA27-829D-4B5E-B693-C7A3DA322C30.jpeg
15D5BA5C-2AC3-4735-A89E-318189F0B0DE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo, lekker gehobbyd aan de schroevendraaierdrukstiftoliekeerringknutselwerk.
Buisje aan de keerring gelijmd en daarna afgesmeerd met hittebestendige kit(die ook elastisch zou moeten blijven).
Buisje vol met lagervet geduwd, en aan de kant van de slave cilinder nog een keerring gelijmd en afgesmeerd met kit. Deze keering zit opgesloten tegen de cover waar de slave cilinder op zit.

Zo te voelen is dit een stevig geheel geworden en de drukstift beweegt nog soepel. Deze week het blok weer monteren en kijken of de lekkage verholpen is als het weer dat toelaat.
Even een zinssnede uit een ander topic:
"De ruimte tussen de lippen heb ik gevuld met Loctite 8104 siliconen vet speciaal daarvoor ontworpen en kan temperaturen aan van -50 tot +200 graden." Dit komt uit een post van iemand die echt wel weet waarmee hij bezig is. Geen b-de-haas die lampjes met plakband en kroonsteentjes vast zou zetten dus ;)
Heb je dit vet gebruikt?
Als niet blijkt te werken wat je nu hebt gedaan is dit wellicht nog te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan