Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

In het kader van iedereen lijkt hem te missen;

Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #6 - 8 juli
Ik had het in elk geval ook niet gezien. Ik kan er ook wel bij zijn! En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de mensen achter het forum ;)
Het kan wel zijn dat ik iets eerder moet afhaken om op tijd terug te zijn (rond 3) voor iets anders dat ik al heb staan. Maar dat zal dan evt bij de laatste pauze zijn gok ik.

Nu nog hopen op mooi weer... met het erg mooie en droge weer van de laatste weken zal er wel weer veel regen aankomen binnenkort
 
Hallo, even voorstellen ben al heel wat jaren actief op het forum, diverse motoren gehad. Echter sinds vorige week eigenaar van een SV650S uit 2005. Wil hem gaan gebruiken voor op straat met een aantal circuitdaagjes per jaar.
Ik heb al wat zitten lezen over de vering enzo. Voorvork wil ik de standaard gebruiken en geen conversie naar radiaal. Maar toch even de vraag van mensen die ervaringsdeskundige zijn.

Wat hebben jullie aan de vering gedaan, aftermarket zoals HK, Hyperpro of juist een surrogaat dus van andere merken een demper/vering gebruikt? Ik hoor het graag
Welkom en heb je inderdaad weleens in een ander topic voorbij zien komen ;).

Ik zou als je wilt investeren sowieso (en circuit gaat rijden) een aftermarket set kopen (YSS, Hyperpro, Wilbers, etc.).

Zelf heb ik van alles en nog wat (gebruikte GSXR vering om kosten te besparen) maar ben geen vering specialist.
 
Laatst bewerkt:
Welkom en heb je inderdaad weleens in een ander topic voorbij zien komen ;).

Ik zou als je wilt investeren sowieso (en circuit gaat rijden) een aftermarket set kopen (YSS, Hyperpro, Wilbers, etc.).

Zelf heb ik van alles en nog wat (gebruikte GSXR vering om kosten te besparen) maar ben geen vering specialist.
Hey ja kleine wereld hier op het forum hahah
En ja ik denk aan ene mooie set van YSS of Hyperpro. Echter ook om eerst even low budget te starten met een surrogaat schokdemper en een setje lineaire veren van een van beide merken hierboven genoemd. Wat voor gsxr spul heb jij erop?
 
Hey ja kleine wereld hier op het forum hahah
En ja ik denk aan ene mooie set van YSS of Hyperpro. Echter ook om eerst even low budget te starten met een surrogaat schokdemper en een setje lineaire veren van een van beide merken hierboven genoemd. Wat voor gsxr spul heb jij erop?
SV650 gen1 > Öhlins SU302 + HPA achterschokdemper en TL1000R voorvork
SV1000 > Wilbers 643 + HPA achterschokdemper en GSXR 750 K4 voorvork en Hyperpro RSC stuurdemper.

Beide voorvorken nog zover ik weet zonder progressieve vering.

Dus geen standaard achterschokdempers maar tweedehands aftermarket voor de SV is best lastig te vinden. Overigens gekocht op Kleinanzeigen.de

Het is echt experimenteren hoor dus daar moet je van houden. Het is niet wat ik adviseer ;).

@BaveR Shock compatibility chart
SV Rear Shock Compatibility Chart - Google Drive

IMG_8717.jpeg
IMG_0006.jpeg
 
Laatst bewerkt:
SV650 gen1 > Öhlins SU302 + HPA achterschokdemper en TL1000R voorvork
SV1000 > Wilbers 643 + HPA achterschokdemper en GSXR 750 K4 voorvork en Hyperpro RSC stuurdemper.

Beide voorvorken nog zover ik weet zonder progressieve vering.

Dus geen standaard achterschokdempers maar tweedehands aftermarket voor de SV is best lastig te vinden. Overigens gekocht op Kleinanzeigen.de

Het is echt experimenteren hoor dus daar moet je van houden. Het is niet wat ik adviseer ;).
Jawel joh, experimenteren is leuk 💪🏻

Mij SV voor wp progressief, sae15 met iets kleiner luchtkamer, 25 mm doorgestoken. Achter instelbare Hagon emulsiedemper die al meer dan 130.000 meegaat 👍🏻
 
Hoi allemaal,

Misschien kennen jullie me nog, heb van 2018 tot 2020 twee jaar op een blauwe A2 2nd gen SV650 rondgeknald, daarna deze verkocht en een Ducati Monster 800 gekocht. Anno 2023 zit ik op een Ducati 749, maar ik heb er weer een 2006 SV650 bij gekocht; deze ben ik nu aan het ombouwen naar een circuitracer.

Nu mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met een bepaald rem-/schakelsetje voor de 2nd gen SV650? Ben niet op zoek naar Chinesium van Ali o.i.d., maar kan voor de rest ook niet veel vinden binnen (mainland) EU.

Wie o wie?

(Zal v.d. week nog even een fotootje posten van de nieuwe SV. "Niet-lopend" gekocht voor 700 piek; nieuwe accu erin en meteen starten 8)7 )
 
Hoi allemaal,

Misschien kennen jullie me nog, heb van 2018 tot 2020 twee jaar op een blauwe A2 2nd gen SV650 rondgeknald, daarna deze verkocht en een Ducati Monster 800 gekocht. Anno 2023 zit ik op een Ducati 749, maar ik heb er weer een 2006 SV650 bij gekocht; deze ben ik nu aan het ombouwen naar een circuitracer.

Nu mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met een bepaald rem-/schakelsetje voor de 2nd gen SV650? Ben niet op zoek naar Chinesium van Ali o.i.d., maar kan voor de rest ook niet veel vinden binnen (mainland) EU.

Wie o wie?

(Zal v.d. week nog even een fotootje posten van de nieuwe SV. "Niet-lopend" gekocht voor 700 piek; nieuwe accu erin en meteen starten 8)7 )
Heb alleen ervaring met de set van TRW Lucas, die is op zich wel fijn. Heb ook gemerkt dat er voor de SV maar weinig aftermarket rearsets te vinden zijn...

Volgens mij, pin me er niet op vast, passen GSXR k1 t/m k4 600/750/1000 rearsets ook.

SV 650 1000 gsxr lsl fußrastenanlage
 
Heb alleen ervaring met de set van TRW Lucas, die is op zich wel fijn. Heb ook gemerkt dat er voor de SV maar weinig aftermarket rearsets te vinden zijn...

Volgens mij, pin me er niet op vast, passen GSXR k1 t/m k4 600/750/1000 rearsets ook.

SV 650 1000 gsxr lsl fußrastenanlage
Lijkt inderdaad dat je gelijk hebt m.b.t. de GSXR rearsets. Zou dan alleen een langere remleiding moeten monteren, maar ik gok dat dit met andere rearsets ook moet.


Bedankt🤟🏽
 
Hoi heb nog wat sv spullen over, wellicht kan ik hier iemand blij mee maken.

Alles is weg voor een dubbeltje ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag over de onderhoudsbehoevende accu zoals die origineel ook in de SV zit.
Ik denk een vraag waar @Disaster-Master weer helemaal van opvrolijkt en zijn accukennis weer even te volle kan etaleren.
Het gaat wel over een accutje van een brommàh, maar dat lood om oud ijzàh ... Lood in oud zwavelzuur eigenlijk :)
Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic
Antwoorden mag uiteraard in dat topic of in dit. Thx.
 
Hoi heb nog wat sv spullen over, wellicht kan ik hier iemand blij mee maken.

Valter moto rem schakel set verhoger, meen voor de gen 1 (volgesmij is gen 2 hetzelfde) want daar heb ik ze voor gekocht maar motor was al weg voor ik ze gebruikt heb.
Hh is 57mm van de montage punten
Bekijk bijlage 1894667

Sv650 gen 2 ecu.
Ideaal voor een ecu flash of juist als origineel houden.(dit was mij originele andere ecu is geflashed)
Bekijk bijlage 1894668

Kroonplaat en dogbone sv gen 2.
Goed voor racer of project.
Bekijk bijlage 1894669

Hoef er niet de hoofdprijs voor, pb kan je altijd sturen.
Mick ik wil ze wel overnemen.
 
dr is toch wel bijzonder weinig animo voor de meeting… de aanmeldlijst staat wel helemaal op 4,5 🤷‍♂️
 
Wie is die halve? 😳
Zondag was waarschijnlijk toch beter geweest. Op zaterdag met de kinderen naar voetballen, met ‘de vrouw’ naar de bouwmarkt. Velen hebben verplichtingen.
 
Zondag de SV maar weer eens met het voorwiel richting Assen zetten. ‘t Wordt lekker weer, dus morgen even goed de olie op peil brengen 🙂

Waarom is tegenwoordig iedereen toch zo lyrisch over een paraleltwin.
Geloof je ook in een Suzuki GSX-8R?
De VStrom heeft sinds dit jaar al geen V-twinblok meer en voor de SV zal het doek binnenkort ook wel gaan vallen. De SV wordt daarmee gelijk een cultfiets en collectors item maar een paralleltwin …
Straks maakt alléén Ducati nog V-twin blokken.
Van de Chinezen ook overwegend paralleltwin (los van het feit dat ik dat toch niet zou kopen)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zometeen een SV 650 S bezichtigen uit 2005 met ruim 80k op de teller.

Wat kunnen jullie mij als tip geven voor aankoop?

En dan bedoel ik meer specifiek voor dit model. Volgens de eigenaar goed onderhouden(zegt iedereen uiteraard). Kleppen waren gesteld in 2021, weet niet hoeveel kilometers geleden dat ga ik ter plekke vragen.

Eigenaar is de 3e en bezit de motor al 13 jaar.

Dus een beetje buiten de standaard dingen zoals voorvork olie keeringen controleren, lekkages etc. Waar ik het beste op kan letten met dit model.
 
Ik zou alleen de eerste generatie SV 650 wel een cult bike durven te noemen. Ver voor zijn tijd vooruit en qua specs nog relevant en een trendsetter voor zijn tijd.

Een collecters item zal die helaas nooit worden daarvoor zijn er gewoon te veel voor gemaakt en nog over.
 
Kleppen horen officieel elke 24000 km.
Olie is belangrijk. Als dat te laag staat weet je hoe goed het onderhoud is gedaan. Luister in de koppen of je een acceptabel geluid hoort, dus geen enorm getik of geratel en gekletter van de nokkenaskettingen. Koppelingsmechanisme wilt nog wel eens lastig werken. Is een beetje een goedkope constructie. Meestal afstelling ervan, maar kan ook duiden op een versleten of ingeslagen koppeling en dan gelijk meer werk en kosten. Er wilt nog wel eens olie lekken langs keerkring uitgaande as of koppelingsdeksel, maar eenvoudig en goedkoop te verhelpen. Daarvoor hoef je ‘m niet te laten staan. Niet heel veel specifieks dus. Eigenlijk probleemloze kilometervreters en indien fatsoenlijk behandeld is 80k geen enkel probleem en kan er nog 80k bij.
Zelfde blok zit in de V-Strom 650. Daar wordt regelmatig ver over de ton mee gereden. Succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan