Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik moet ook nieuwe.
Ik heb de gen 1
Weet iemand toevallig welke maten ik moet hebben?
De vorige keer heb ik gewoon originele gekocht bij de Suzuki dealer.
Die zijn ruim een ton meegegegaan. 0.000001 ct / km
 
Klopt het trouwens dat SKF keerringen 41x54.3x9 zijn terwijl alle andere setjes 41x54x11 zijn. Toch een minimaal verschil in diameter en verder alleen 2mm in de hoogte. Hoogte zal minder uitmaken en 0.3mm is ook geen wereld van verschil natuurlijk.. maar toch
Er wordt regelmatig een soort spacer-ring meegeleverd bij SKF, mogelijk ook in deze set?
 
6 euro is ook niks natuurlijk :D maar dacht dat is wel erg weinig. Voor 6 euro verbaas ik me eigenlijk nog steeds dat mensen uberhaupt aftermarket setjes kopen
 
Ik heb de mast voor mijn model (bouwjaar) al gevonden. Ik zal eens een keer kijken of ze er ook van SKF zijn ik wil ze best een keer proberen hoor. heeft Neita ze ook niet eigenlijk? Die maat die jij zoekt?
IMG_4066.png
 
Ik heb de mast voor mijn model (bouwjaar) al gevonden. Ik zal eens een keer kijken of ze er ook van SKF zijn ik wil ze best een keer proberen hoor. heeft Neita ze ook niet eigenlijk? Die maat die jij zoekt?
Voor de gen 1 zijn ze wel op voorraad, in elk geval bij goedhart:
SKF Voorvorkkeerring 41X53.1X7.5 Zwart
wel ook een licht afwijkende maat, maar dit komt uit de selector tool

Neita kende ik nog niet, maar lijkt meer voor rollagers. Of zie ik wat over het hoofd?
 
Afwijkende maten ga ik niet voor. Dan koop ik ze wel weer bij de Suzuki dealer. Ook geen bezorgkosten of extra brandstof/tijd. Neita weet ik niet, maar zou best kunnen dat ie ze niet heeft.
 
Heb een paar foto's gemaakt. Als ik het zo zie heb ik geen bevestiging aan de rechterkant (waar de kettingkast dus niet zit).

Het gaat om de hart tot hart afstand aan de linkerkant, oftewel heb je een foto van het achterste deel zodat het achterste montagepunt zichtbaar is inclusief de rest van de achterbrug? Dat montage plaatje aan de rechterkant maak je vast aan dat ding waar de remleiding doorheen loopt.

Hieronder het verschil. Bovenste is uiteraard een 650, gaat om het idee.

IMG_2284.png
IMG_1450.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zouden wij ‘m niet gewoon ruilen tegen en SV uit mijn collectie of zoiets? Alles inmiddels geklepsteld ook.
 
Beste mede Sv rijders,
Heb een SV650SA uit 2009 in juni alweer 14 jaar in mijn bezit.
Nog steeds erg tevreden, alleen ben aan het overwegen om er een superbike stuur op te laten zetten.
Voor meer comfort zodat ik minder op m’n polsen hang, en er misschien wat meer snelheid uit kan halen door de rechtere zit.
Heeft iemand ervaring met zo’n superbike stuur?
 
Dr rijden er hier wel meer mee dacht ik. Maar een SA. Das stabdaard een ABS model? Of istie zonder?
Want waarschijnlijk zul je langere remslangen en langere gas/koppelingskabels moeten hebben. En voor de ABS zijn die remslangen dan weer een uitdaging.
 
Goed. Done.

@Emilio TT laatste bericht hiero was november '21: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?
@Solis560 laatste bericht hiero was oktober '23: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?


Verder is de op nu erg karig.
Dus wie dr in wil mag ff in PB de mods type en een foto meesture.
 
Goed. Done.

@Emilio TT laatste bericht hiero was november '21: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?
@Solis560 laatste bericht hiero was oktober '23: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?


Verder is de op nu erg karig.
Dus wie dr in wil mag ff in PB de mods type en een foto meesture.

Ik ben eruit gehaald terwijl ik nog een SV heb ;)
 
Dr rijden er hier wel meer mee dacht ik. Maar een SA. Das stabdaard een ABS model? Of istie zonder?
Want waarschijnlijk zul je langere remslangen en langere gas/koppelingskabels moeten hebben. En voor de ABS zijn die remslangen dan weer een uitdaging.
Met ABS inderdaad, stukken bewerkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

Zijn er hier active leden met een superbike stuur?
 
Goed. Done.

@Emilio TT laatste bericht hiero was november '21: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?
@Solis560 laatste bericht hiero was oktober '23: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?


Verder is de op nu erg karig.
Dus wie dr in wil mag ff in PB de mods type en een foto meesture.
Die van @Giggs klipt ook niet meer helemaal
 
Met ABS inderdaad, stukken bewerkelijker dan ik in eerste instantie dacht.

Zijn er hier active leden met een superbike stuur?
Ja dan ben je de lul.. B|

links rechts van het balhoofd zitten de 2 leidingen. Die zitten met een conisch gebeuren in een verloopblok gedraaid. Aan andere kant van dat blokje zit de stalen leiding die naar de ABS pomp gaat, en komt aan de linkerkant van het frame op dezelfde manier retour.
Daarbij: je ken er echt ontzettend kut bij. Ik heb de mijne destijds losgekregen met een mini griptang. Want dat is het tweede punt: het zit echt kneiter kneiter vast. Ga nou niet met een M10 steeksleutel proberen, het is meteen rond. Zelfs met openringsleutels is het lastig, die heb ik destijds een setje gekocht bij datona. Dat bied wat meer grip dan een reguliere steeksleutel maar dat was ook nog niet alles.

Nouja, en als je het dan eenmaal los heb. Zie dan maar een langere leiding te vinden met de juiste fitting. Geen idee wat het is. Maar dat zou zomaar eens bijv m10 fijndraad kunnen zijn.. zoiets.. dat zie je pas als je hem los heb. En dan heb je nog de vorm/hoek van het kegeltje daar het ding natuurlijk conisch afsluit.

Succes :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan