Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

1634745871139-png.1687311

Schermafbeelding-2018-03-13-om-16.55.02.png
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd 1:24 woon-werk. Als ik een langere tocht maak, dan is het zuiniger dan 1:26.

Ik rijd wel rustig, maar niet als een slak. Vlotter dan de automobilisten in ieder geval, zonder echt te racen. Altijd op BP Ultimate 98 of Esso Supreme 98.
 
Ik dacht dat ik blij was met 1:20. 1:25 haal ik alleen met mij KTM.
Knap dat je dit haalt met een injectiemotor. Met de huidige 2,11 voor een litertje sap wel aangenaam
 
Buck converters binnen. Het werkt heel anders dan ik dacht. Je stelt de uitgangsspanning in en ongeacht de ingangsspanning (tussen 12 en uitgsngsspanning) komt die uitgangsspanning eruit. Dus stel ‘m met 12V aan de voeding in op 17V, dan levert ie op de motor altijd die 17V. Bij 14,4V levert een handschoen 14,9W. Bij 19V 25,2W. Dat is de eerste setting waar ik maar eens mee ga testen.
1C41AEB6-43C1-4356-A546-64B1AF18B7DE.jpeg
image.jpg

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de uitgangsspanning de ingangsspanning x een ingestelde factor zou zijn, maar dat blijkt dus niet. Dit is handiger 👍🏻
Had ik nou toch maar wat beter opgelet bij natuurkunde vroeger 😂
 
Met tube lijm om de scheuren af te dichten?
sowieso verkeerde maat voor de achterkant; daar hoort een 160/60 op bij de SV..

en verder is dit eigenlijk meer iets voor hier of hier.
 
Voorkant 10% te hoog, maar velen zetten dat er toch op. Achterkant inderdaad ook 10 mm te smal. Vergeet dan maar. Voor de dot even de adverteerder benaderd voor wie een goedkoop setje wilt hebben. ‘t Zal best passen.
 
Je hebt de droogte scheuren in de wang niet zien zitten..?
Heb zelf aan de voorkant ook altijd een 70 band gehad ipv 60.
 
Ja nu inderdaad wel. Wel flink inzoomen op telefoontje. In de bak inderdaad. Vragen naar de dot code is echt niet nodig. Vergeef mij de post en vergeet ‘m
 
Ik dacht eerst dat je een geintje maakte.. maar je was serieus.. haa!
nou roger; neem eerst nog maar even een flinke bak koffie dan.

ben wel benieuwd hoe oud ze zijn, maar ze zijn écht heulllllllll oud.
Dat is al te zien aan het lettertype van contisport alsmede attack.
 
Koffie?! Bier!!
Ik had het echt niet gezien op telefoontje. 4 en 5 mm gaat nog best even mee en dat voor 25 euro zou allicht handig geweest kunnen zijn voor iemand. Nu alleen voor als je een motor met katskale banden ‘verkoopklaar’ wilt maken. 4 en 5 mm op de banden klinkt goed.
 
Nu er toch over banden gepraat wordt.. heeft er iemand interesse in een set originele banden (dot 2002) van mijn suzuki sv 1000 k3? Zijn nog in uitzonderlijk goede staat, ondanks de leeftijd.

Verhaal: motor (en dus banden) heeft nu +/- 2000km gereden. Dit jaar nieuw (als overjarig model) gekocht dus de banden zijn ook pas 9 maanden gebruikt.

Hoef er niks voor te hebben maar anders gaan ze de kliko in. Ik leg er een setje verse banden onder voor volgend voorjaar. Achterband is er al af, voorband gaat er ergens deze week af.

Ophalen in Eindhoven, opsturen begin ik niet aan.

Edit: ik wil er best een paar foto's van maken indien gewenst.
 
2002 banden zijn compleet uitgehard, en redelijk gevaarlijk om op te rijden. Leuk voor verkoopklaar maken weer. Verder niet veilig. Ik heb trouwens nog een setje 2000 banden 🤪
 
Niemand MOET er van mij op rijden 😉

Ik haal ze er met goede redenen van af. Maar het viel me niet tegen hoe ze bij warm, droog weer presteerden. Regen heb ik niet geprobeerd. Voor het inrijden van de motor voldeden ze prima en ik zou er zo nog een tijd mee door durven rijden ware het niet dat ik al enige tijd een nieuwe set banden klaar heb staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan