Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Hangt jou radiateur nou zo scheef of wordt dat vertekend door je stuur positie :/

Ja hangt gewoon recht 8-)

WhatsApp Image 2022-06-10 at 2.43.17 PM.jpeg
 
Toch niet van iemand van hier die zich misdragen heeft.. al dan niet financieel.. bedoel.. je spullen komen niet zómaar bij de domeinen.

Serieus. Iemand heeft gewoon 3000 euro betaald voor die SV... + bijkomende kosten (tenaamstellen, vervoer etc komt er nog bij)..
Dan ben je toch niet wijs?

Je weet niet wat je koopt? Blok kan wel opgeblazen zijn. En dan die kale band.
Dus als je deze wilt verhandelen dan houd je er toch geen moer aan over? ze doen op MP pakweg 2500 euro..

Maar ik vermoed dat de oorspronkelijke eigenaar uit principe dat ding terug wilde hebben en dat die gewoon de hoofdprijs betaald heeft.. geen idee. das gissen verder..

2333EBA6-81C4-4709-BBE1-A351CAC34B82.jpg
 
Aha! Stukje innovatie dat niet goed uitpakt. Duidelijk.
De latere modellen hebben allemaal een stuurdemper gekregen en er is ook wat met de vermogenskromme gespeeld. Volgens mij als je daar een fatsoenlijke schokdemper in zet, kun je er prima mee rijden. Dacht dat ze wel een beetje zwaar zijn. Beetje een liefhebbersmotor.
Overigens hebben de SV1000's door de reputatie van de TL1000 ook een stuurdemper gekregen. Volgens velen overbodig trouwens.
Serieus. Iemand heeft gewoon 3000 euro betaald voor die SV... + bijkomende kosten (tenaamstellen, vervoer etc komt er nog bij)..
Dan ben je toch niet wijs?

Je weet niet wat je koopt? Blok kan wel opgeblazen zijn. En dan die kale band.
Dus als je deze wilt verhandelen dan houd je er toch geen moer aan over? ze doen op MP pakweg 2500 euro..

Maar ik vermoed dat de oorspronkelijke eigenaar uit principe dat ding terug wilde hebben en dat die gewoon de hoofdprijs betaald heeft.. geen idee. das gissen verder..
Ja beetje vreemd. Zeker die 1000's kun je relatief goedkoop kopen. Voor 2500 heb je dan wel een vroeg (vaak 2003) model en niet eentje met een zwart frame.
Misschien dat inderdaad de originele eigenaar hem terug heeft gekocht en hij wist dat er ergens nog iets verstopt zat in die motor. Haha, of zoiets.
 
Ik ben ook overgestapt van gen

Als eerste: je zou kunnen overwegen een bochten/circuittraining te doen met je Aprilia.

De carb versie is op zich prima, alleen inmiddels simpelweg oud aan het worden. Daarom kun je, als het nog niet is gedaan, revisies aan van alles en nog wat incl de carb zelf verwachten.
Ik zou zelf nu nooit meer een carb fiets kopen, omdat dat toch net gevoeliger is als injectie. Injectie is na een winter starten en lopen, carb wilde bij mij nog wel eens moeilijk starten na de winter.
Als je doorrijdt in de winter, kun je ook last krijgen van bevroren carbs (kan in koudere klimaten ook in de zomer gebeuren).

Ik heb een zelfde overstap gedaan als Frances, heb inmiddels sinds september een 2e gen SV650S naast mijn SV1000S. Goedkoop beestje uitgezocht om buiten te stallen en op het circuit uit te wringen. Heb een ex-pekelfiets gekocht van iemand met bij aanschaf rond de 60k op de teller.
Eigenlijk weinig problemen mee gehad (behalve wat pekel-gerelateerd gezeur). Er is wel iets geks dat hij niet altijd in zijn 1 wil starten (met koppeling in natuurlijk). In neutraal start hij wel altijd, heb er dus ook nog niet verder naar gekeken.

Brandstofverbruik van deze injectie-650 uit 2007 (met twin spark) was standaard (is hij niet meer nu) erg goed. 1 op 23 was makkelijk haalbaar als je niet continu in de toerenbegrenzer hangt. Carb was ook wel goed, iets slechter als deze twin spark.

Ik heb wel eens eerder gepost naar waar ik naar kijk als ik naar een SV kijk (heb er inmiddels 3 gekocht). Dat staat een stukje terug.
Vanaf welke km-stand het niet meer interessant is, hangt ook af van de onderhoudsstaat, prijs en hoe handig je zelf bent. Je kunt ook een wrak kopen met toch weinig km's erop.
Ogen open dus! Eventueel iemand meenemen met verstand ervan.
Cosmetisch kan ik alles maar technisch wat filters en olie vervangen remmen durf ik ook nog wel aan maar daar houdt het op . Ik zal binnenkort eens langs gaan bij de motor zaak tegenover mn werk eens kijken wat ie me er voor geeft en wat ie heeft staan
 
Zo mensen, vandaag dan eindelijk sinds september vorig jaar weer een rondje met Suzi 2.0 kunnen rijden nog niet al te ver helaas vanwege een duim/hand die nog niet helemaal mee werkt na een wat lullige val tijdens de race van afgelopen maandag.

Wat ik al wel kan vertellen is dat goede vering je sv compleet veranderd, ik had altijd al wat vertouwens issues met de sv na een slechte ervaring met een vierkante achterband en ondanks een aantal bochten trainingen en een set nieuwe banden werd het niet veel beter.

Maar nu met een set andere veren zowel voor als achter is het gevoel een heel stuk beter en dan is dit nog de basis afstelling zsm nog bij yss langs om de boel goed af te stellen en dan kan ik weer een hoop veilige kilometers gaan maken.
 
Toen ik voor en achter hyper pro’s had laten monteren was het ook een wereld van verschil.. :t
 
Yup! Zeker een aanrader. Wat voor race had je gereden @Giggs ? Hopelijk houd je niet lang last van je hand.

Niet per sé SV gerelateerd, maar wel motor gerelateerd: ik heb vandaag een nieuw pak gekocht. Een klein beetje op de gok, via internet, nadat De Zilveren Naald het merk Dainese had aanbevolen voor mij om te proberen. Anders had ik een maatpak laten maken. Mijn IXS combipak weigerde hij eigenlijk te vermaken, omdat het jasje de verkeerde pasvorm heeft voor mij. En mijn Alpinestars overal, die ik 10 jaar terug 2e hands had gekocht, lijkt de torso te kort van of de mouwen verkeerd aangesneden. In ieder geval zit het ding mij veel te strak en ben ik zelfs één van de oksels kapot aan het trekken.
Het is de Killalane geworden in het wit. De laatste via Louis en kostte welgeteld 450 afgeprijsd. Hij zit warempel heel erg goed. Heb een maat kleiner genomen als de maattabel, want heb al meer (textiel en leren jas) van Dainese gehad. Goed dat ik dat heb gedaan, want een maat groter was echt te groot geweest. Kleurstelling niet helemaal happy mee, maar mag niet klagen en het is geen zwart. Denk dat ik voor de zekerheid nog wel ff ermee langs de Zilveren Naald rijd.
Je merkt wel dat er superveel ontwikkeling is geweest sinds dat mijn Alpinestars overal was gemaakt. Pak zit wel gewoon strak, maar wel lekker (in rijhouding) en hij is veel flexibeler.

Dat wilde ik even kwijt, haha.
Dinsdag voor de eerste keer op Zandvoort geweest met de 650. Leuke ervaring, maar ik kan niet zeggen dat ik meer lol heb gehad als op een kleiner circuit.
Ga m'n stepjes nóg wat verder verhogen, eerst tijdelijk met die MFW Variosteps. Daarna misschien met een echte rearset.
 

Bijlagen

  • dainese-killalane-1-piece-lady-perforated.jpg
    dainese-killalane-1-piece-lady-perforated.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 22
  • leukopdefoto_1539889-large.jpg
    leukopdefoto_1539889-large.jpg
    33 KB · Weergaven: 20
Yup! Zeker een aanrader. Wat voor race had je gereden @Giggs ? Hopelijk houd je niet lang last van je hand.

Niet per sé SV gerelateerd, maar wel motor gerelateerd: ik heb vandaag een nieuw pak gekocht. Een klein beetje op de gok, via internet, nadat De Zilveren Naald het merk Dainese had aanbevolen voor mij om te proberen. Anders had ik een maatpak laten maken. Mijn IXS combipak weigerde hij eigenlijk te vermaken, omdat het jasje de verkeerde pasvorm heeft voor mij. En mijn Alpinestars overal, die ik 10 jaar terug 2e hands had gekocht, lijkt de torso te kort van of de mouwen verkeerd aangesneden. In ieder geval zit het ding mij veel te strak en ben ik zelfs één van de oksels kapot aan het trekken.
Het is de Killalane geworden in het wit. De laatste via Louis en kostte welgeteld 450 afgeprijsd. Hij zit warempel heel erg goed. Heb een maat kleiner genomen als de maattabel, want heb al meer (textiel en leren jas) van Dainese gehad. Goed dat ik dat heb gedaan, want een maat groter was echt te groot geweest. Kleurstelling niet helemaal happy mee, maar mag niet klagen en het is geen zwart. Denk dat ik voor de zekerheid nog wel ff ermee langs de Zilveren Naald rijd.
Je merkt wel dat er superveel ontwikkeling is geweest sinds dat mijn Alpinestars overal was gemaakt. Pak zit wel gewoon strak, maar wel lekker (in rijhouding) en hij is veel flexibeler.

Dat wilde ik even kwijt, haha.
Dinsdag voor de eerste keer op Zandvoort geweest met de 650. Leuke ervaring, maar ik kan niet zeggen dat ik meer lol heb gehad als op een kleiner circuit.
Ga m'n stepjes nóg wat verder verhogen, eerst tijdelijk met die MFW Variosteps. Daarna misschien met een echte rearset.
Thnx, hand valt mee. Ik rijd de puchshop racing cup bij het nk juniormoto van de knmv met de al oude puch maxi's.

En wat die pakken betreft ik weet er alles van. Ik heb deze winter alle merken wel aan gehad wilde graag een alpinestars maar een 50 was te klein en te kort een 52 te ruim en zo ging het eigenlijk met alle bekende merken de beste optie was nog een dianese pak in een lengte maat á €1600 maar dat werd me te gek. Nu dus wederom een Berik pak gekocht in een wat neutralere kleurstelling dan die ik had, mijn vorige paste totaal niet bij de nieuwe kleurstelling van de sv.
Bij Berik heb ik een maat groter dan de maattabel aangeeft😉

Hier nog een fotootje van afgelopen maandag
FB_IMG_1655016349870.jpg
 
Laatst bewerkt:
Cosmetisch kan ik alles maar technisch wat filters en olie vervangen remmen durf ik ook nog wel aan maar daar houdt het op . Ik zal binnenkort eens langs gaan bij de motor zaak tegenover mn werk eens kijken wat ie me er voor geeft en wat ie heeft staan
Oww, dan kun je je misschien beter inderdaad bij een zaak melden.
Thnx, hand valt mee. Ik rijd de puchshop racing cup bij het nk juniormoto van de knmv met de al oude puch maxi's.

En wat die pakken betreft ik weet er alles van. Ik heb deze winter alle merken wel aan gehad wilde graag een alpinestars maar een 50 was te klein en te kort een 52 te ruim en zo ging het eigenlijk met alle bekende merken de beste optie was nog een dianese pak in een lengte maat á €1600 maar dat werd me te gek. Nu dus wederom een Berik pak gekocht in een wat neutralere kleurstelling dan die ik had, mijn vorige paste totaal niet bij de nieuwe kleurstelling van de sv.
Bij Berik heb ik een maat groter dan de maattabel aangeeft😉

Hier nog een fotootje van afgelopen maandagBekijk bijlage 1770847

Thnx, hand valt mee. Ik rijd de puchshop racing cup bij het nk juniormoto van de knmv met de al oude puch maxi's.

En wat die pakken betreft ik weet er alles van. Ik heb deze winter alle merken wel aan gehad wilde graag een alpinestars maar een 50 was te klein en te kort een 52 te ruim en zo ging het eigenlijk met alle bekende merken de beste optie was nog een dianese pak in een lengte maat á €1600 maar dat werd me te gek. Nu dus wederom een Berik pak gekocht in een wat neutralere kleurstelling dan die ik had, mijn vorige paste totaal niet bij de nieuwe kleurstelling van de sv.
Bij Berik heb ik een maat groter dan de maattabel aangeeft😉

Hier nog een fotootje van afgelopen maandagBekijk bijlage 1770847
Volgens mij moet je een voor jou goed merk vinden en daarna niet meer switchen. Gekleurde pakken zien er gaaf uit, maar zo'n zwart/grijs/wit kleurstelling is met alles te combineren.
Als je 1600 gaat uitgeven, kun je beter naar Damen of MJK gaan en iets laten maken. Dat is inderdaad veel geld. Voor iets meer (als je een beetje shopt) heb je het airbagpak van Dainese, maar weet niet of ze die in herenlengtematen hebben. Dames-overals in geen enkel merk, naar mijn weten.

Ik wordt over het algemeen al moedeloos als ik hier in de buurt een motorzaak binnenloop. Heel veel herenkleding, ook in leder. Dameskleding? Weeeiinig keuze, nog minder in leder en niet in mijn maat. Heb een combipak gekocht hier in de buurt in een winkel, maar totaal verkeerd geadviseerd. Had daarna eigenlijk al bedacht naar MJK of Damen te gaan. Zitten beide vlak bij, maar zag deze voor de helft van de prijs en dacht why not? Gewoon proberen.

Ziet er grappig uit op zo'n Puch. Denk dat dit ook meer toegankelijker racen is, en het hoeft niet supersnel te gaan om leuk te zijn.:)
 
Oww, dan kun je je misschien beter inderdaad bij een zaak melden.



Volgens mij moet je een voor jou goed merk vinden en daarna niet meer switchen. Gekleurde pakken zien er gaaf uit, maar zo'n zwart/grijs/wit kleurstelling is met alles te combineren.
Als je 1600 gaat uitgeven, kun je beter naar Damen of MJK gaan en iets laten maken. Dat is inderdaad veel geld. Voor iets meer (als je een beetje shopt) heb je het airbagpak van Dainese, maar weet niet of ze die in herenlengtematen hebben. Dames-overals in geen enkel merk, naar mijn weten.

Ik wordt over het algemeen al moedeloos als ik hier in de buurt een motorzaak binnenloop. Heel veel herenkleding, ook in leder. Dameskleding? Weeeiinig keuze, nog minder in leder en niet in mijn maat. Heb een combipak gekocht hier in de buurt in een winkel, maar totaal verkeerd geadviseerd. Had daarna eigenlijk al bedacht naar MJK of Damen te gaan. Zitten beide vlak bij, maar zag deze voor de helft van de prijs en dacht why not? Gewoon proberen.

Ziet er grappig uit op zo'n Puch. Denk dat dit ook meer toegankelijker racen is, en het hoeft niet supersnel te gaan om leuk te zijn.:)
Heeft ook zeker een hoge fun factor, maar vergis je niet in onze vrije klasse zijn vermogens van 18+ pk meer regel dan uitzondering de techniek heeft niet stil gestaan zeg maar😉
Zo en nu weer on topic.
 
Is er nog iemand die interesse heeft in een bagster tankhoes + tanktas? Gen1!
Mag voor motor-forum-vriendjes weg voor 60 euro🥳

04F6D7E6-9DA4-4958-A080-A359AADB82A1.jpegA8EE25A6-E332-4A59-8A38-95349593DF4E.jpeg94D3FB5F-339F-4110-9260-7C3DCD04F0D5.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan