Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Yes yes yes, ze zijn weer op pad! De SV en ik. (Of op weg, beter gezegd.) Nu echt onder het stof vandaan, nieuwe olie + filter erin. Weer zo'n foto mèt tanktas, zucht, maar vooruit... Volgende keer beter.
2022-06-14 Zutphen.jpg
 
Ik ga jullie binnenkort verlaten :/

De sv650x is namenlijk ingeruild en daarvoor in de plaats is een Triumph Tiger 800 gekomen.

Ik merkte de laatste tijd dat ik steeds minder lang op de sv kon volhouden. Waardoor de plezier ritjes bijna een marteling werden. Ik kreeg steeds vaker en sneller last van mijn nek, rug en polsen. Lang getwijfeld maar toen ik gisteren een proefrit ging maken was ik verkocht. Ik miste direct de beleving van een 2 cilinder, maar het conform wat ik had op de Triumph maakte alles goed.


20220602_100704.jpg

Hij krijgt nog een onderhoudsbeurt en dan kan ik hem volgende week ophalen/inruilen.
 
Ik ga jullie binnenkort verlaten :/

De sv650x is namenlijk ingeruild en daarvoor in de plaats is een Triumph Tiger 800 gekomen.

Ik merkte de laatste tijd dat ik steeds minder lang op de sv kon volhouden. Waardoor de plezier ritjes bijna een marteling werden. Ik kreeg steeds vaker en sneller last van mijn nek, rug en polsen. Lang getwijfeld maar toen ik gisteren een proefrit ging maken was ik verkocht. Ik miste direct de beleving van een 2 cilinder, maar het conform wat ik had op de Triumph maakte alles goed.


Bekijk bijlage 1773526
Hij krijgt nog een onderhoudsbeurt en dan kan ik hem volgende week ophalen/inruilen.
Dat is toch wel een heel ander apparaat dan een speelse SV. Jammer, maar rijden met pijn is niets inderdaad. Veel plezier ermee.
 
Dat is toch wel een heel ander apparaat dan een speelse SV. Jammer, maar rijden met pijn is niets inderdaad. Veel plezier ermee.
Klopt, het rijdt ook heel anders. Viel me ook wel weer op hoe licht en wendbaar de sv is en hoe weinig moeite je er voor hoeft te doen.

Het liefste had ik ze alle 2 gehad. Maar dat is financieel helaas geen optie. Ook wordt de stalling dan een beetje ingewikkeld.
 
Ook een mooie motor! Maar er zijn genoeg 2 cylinder toer motors hoor als je dat mist :Y
Klopt. Had ook proefgereden op een V-strom 650 maar dat was het voor mij net niet. Hoewel het blok hetzelfde was als mijn SV voelde hij een stuk tammer aan. De 1000 versie lag helaas buiten mijn budget.

Ik wilde ook echt wel een motor waar de kinderen of mijn vriendin lekker achterop konden zitten. Ik vind het heerlijk om alleen te rijden, maar samen met iemand is toch ook wel gezellig.
 
Klopt. Had ook proefgereden op een V-strom 650 maar dat was het voor mij net niet. Hoewel het blok hetzelfde was als mijn SV voelde hij een stuk tammer aan. De 1000 versie lag helaas buiten mijn budget.

Ik wilde ook echt wel een motor waar de kinderen of mijn vriendin lekker achterop konden zitten. Ik vind het heerlijk om alleen te rijden, maar samen met iemand is toch ook wel gezellig.

Mm, zou de vstrom anders getuned zijn?

Wel fraaie motor die tiger. Ging zelf van een tiger 1050s naar een sv650 en comfort is wel een dingetje dan met een lang lijf.
 
Laatst bewerkt:
De vstrom is getuned voor meer low- en midrange power. Ook is de vstrom wat zwaarder. Dus ja de motor voelt anders aan
 
Hoi allen,

Ik heb sinds kort een SV 1000N uit 2003. Is nog vrij standaard en ben van plan om er binnenkort wat dingen aan te veranderen. Heb al wat motorfietsen hiervoor gehad, maar deze is denk ik wel de meest breed inzetbare die ik tot nu toe heb gehad. Leuk ding.

Een foto kan natuurlijk niet ontbreken.
1655913041015.jpeg
 
Dankjewel, klopt je ziet niet zo veel N'etjes. Had geluk want deze was eerst van mn pa, maakte de zoektocht naar een N wat minder lastig :)
Neem je ‘m mee naar de SV meeting op 3 juli? De wegen in de SV route zijn wat uitdagender dan die waar jij de foto hebt gemaakt 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan