Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

O ja die. Dat was nog wel zo bijzonder. Een 20 jaar oude nieuwe motor. Zonde.
 
Laatst bewerkt:
Vooral zonde om er niet op te rijden.. de tijd dat ik ww-verkeer op een supersport deed zijn wel ruim voorbij en bovendien vind ik dat zonde van de motor. De plezierritten blijven helaas ook uit dus het is 'beter zo'..
 
Vandaag de 300km aangetikt op één tank 🥲. Wat was dat spannend... A427DCE1-372E-45A0-8B15-FBEABC9016C5.jpeg1F4C6A91-2090-4064-A3FD-61F2BE8402C6.jpeg
 
Vooral zonde om er niet op te rijden.. de tijd dat ik ww-verkeer op een supersport deed zijn wel ruim voorbij en bovendien vind ik dat zonde van de motor. De plezierritten blijven helaas ook uit dus het is 'beter zo'..
Ja dat is ook wel weer waar. Succes met de verkoop.
 
Ik wil geen zeepbelpopper zijn; maar 6250 euro.. nee.. dat zie ik niet gebeuren..

Niets is natuurlijk onmogelijk, de situatie is wel wat uitzonderlijk maar dat is meteen ook een beperkende factor.. Iemand met dergelijke munten in zn broekzak koopt mogelijk wel wat nieuwers, misschien voor iets meer geld.. Tweedehands in deze prijsklasse is er véél keus.. Dus jouw potentiële koper zou echt een liefhebber van SV’s moeten zijn en dolgraag een “jonge” bijna nieuwe SV 1000 willen.. het is leuk dat het zeer recent nieuw op naam als eerste eigenaar is en dat het ook daadwerkelijk een nieuwe fiets betrof, dat is het uitzonderlijke hieraan.. maar aan de andere kant is het wel gewoon een motor van een oude generatie van inmiddels 15 jaar oud. En dat is de beperkende factor..

En daarbij is het een exemplaar wat gewoon dus 15 jaar stil heeft gestaan. Nu is dit niet altijd zo, maar wel vaak; rubbers etc wat niet gebruikt word verouderd doorgaans veel eerder dan iets wat wel oud is maar wel gebruikt word. Het zou dus zomaar kunnen dat je bij dit exemplaar over een x aantal km’s ineens een lekkend kleppendeksel heb of remklauwseals, vorkseaks etc, eigenlijk alles wel van rubber kan gaan vervangen.. want dat heeft gewoon 15 jaar staan te staan
 
Prima argumenten to be honest.

Ik heb er iets meer vertrouwen in maar ik moet bekennen dat ik niet op de door jou genoemde plekken kan kijken. Dus het zou inderdaad kunnen dat er tzt iets gaat lekken, net als bij iedere andere fiets van deze leeftijd. Of het éérder gaat gebeuren vermoed ik niet maar ook hiervoor geldt, het zou kunnen. Ik weet het niet.

Ik had gehoopt minimaal nog 10 jaar op de motor te kunnen rijden. Technisch zie ik daartoe geen enkel probleem, in tegendeel. Lichamelijk en daarmee tussen de oren wordt het lastiger en dus neem ik het verlies zoals het komt.

Bedankt voor de onderbouwde feedback.
 
Prima argumenten to be honest.

Ik heb er iets meer vertrouwen in maar ik moet bekennen dat ik niet op de door jou genoemde plekken kan kijken. Dus het zou inderdaad kunnen dat er tzt iets gaat lekken, net als bij iedere andere fiets van deze leeftijd. Of het éérder gaat gebeuren vermoed ik niet maar ook hiervoor geldt, het zou kunnen. Ik weet het niet.

Ik had gehoopt minimaal nog 10 jaar op de motor te kunnen rijden. Technisch zie ik daartoe geen enkel probleem, in tegendeel. Lichamelijk en daarmee tussen de oren wordt het lastiger en dus neem ik het verlies zoals het komt.

Bedankt voor de onderbouwde feedback.
Ik heb mijn blauwe sv650s uit 2003 moeten verkopen voor 2150. Stond er voor 2600 op. Ding zag er uit als porno op wielen.

Success :$
 
Jammer om te lezen dat je je motor moet verkopen. In ieder geval succes met de verkoop. Helaas nog meer 'bemoedigende' woorden ter vergelijking: voor minder dan jouw vraagprijs heb ik een nette SV650 uit 2020 gekocht met 6000 km op de teller.
 
Jammer om te lezen dat je je motor moet verkopen. In ieder geval succes met de verkoop. Helaas nog meer 'bemoedigende' woorden ter vergelijking: voor minder dan jouw vraagprijs heb ik een nette SV650 uit 2020 gekocht met 6000 km op de teller.
Merci. De marktwaarde is de marktwaarde. Als het een V-strom 1000 was geweest dan was hij gisteren al weg geweest.
Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is, ik waardeer de 'raw-honesty' in jullie berichten.

Ik zal de vraagprijs laten voor wat het is maar ik stel me nu meer open voor een realistisch bod. En plan B, C en D wordt dan een enorm stuur erop bouwen, een schapenvel op het zadel, een biefstuk in de broek en doorrijden.. 😉
 
Iemand rijd sinds 22 juni op “mijn” witte SV.. ben benieuwd of de eigenaar zich ook hier zal melden. De verkoop heeft wel lang geduurd zeg.. sinds oktober ..

4E89B74A-5895-4F27-9C29-99CEB8833342.png
 
Iemand rijd sinds 22 juni op “mijn” witte SV.. ben benieuwd of de eigenaar zich ook hier zal melden. De verkoop heeft wel lang geduurd zeg.. sinds oktober ..

Bekijk bijlage 1777581
Stond die toevallig te koop bij motorcity in Amsterdam?
Zitten er nu sinterblokken in of regulier organisch… ? Want dat maakt wel verschil.. en het leiding werk..? Sowieso houden de standaard remmen natuurlijk niet over maar setje stalen leidingen met sinters doet wel wat
remblokken zijn van onbekend merk. Kan je dat ergens aan zien? En wat voor blokken genieten de voorkeur? Stalen remleidingen heb ik al wel. Ook valt me op dat ik voor mijn gevoel een grote vrije slag heb voor dat ik druk moet gaan zetten als het waren.
 
Stond die toevallig te koop bij motorcity in Amsterdam?

remblokken zijn van onbekend merk. Kan je dat ergens aan zien? En wat voor blokken genieten de voorkeur? Stalen remleidingen heb ik al wel. Ook valt me op dat ik voor mijn gevoel een grote vrije slag heb voor dat ik druk moet gaan zetten als het waren.
Ja stond bij MC idd..
achterkant pad staat merk en type.. ikzelf heb goede ervaring met TRW. als je hem meerdere keren snel in knijot dan wel hard? Zou beginnen met goed onluchten.
 
Ik meld me ook maar weer eens na enige afwezigheid. In de tussentijd eindelijk naar het festival geweest waar ik al drie jaar kaartjes voor had. Vier dagen lang feestjes gevierd inclusief crowdsurfen, lol.
Daar hebben we volgens onze huisarts een stevige verkoudheid opgelopen, waar ik en mijn vriend nu al bijna 2 weken mee rondlopen, zonder dat het minder wordt.. Ben vandaag nog op Mettet geweest, wat redelijk ging, maar nu thuis hoest ik weer de longen uit mijn lijf. Wat ik nu probeer te zeggen is: wij gaan morgen ff aankijken hoe het gaat, en of we wel/niet komen zondag.

De SV650 heeft in de tussentijd al weer hogere stepjes gekregen (variostepjes, die ik een stukje heb ingekort). Had namelijk op het circuit moeite om naast mijn zadel te komen, wat waarschijnlijk door mijn korte pootjes komt. Het gaat inderdaad beter.
Toch ff kijken of dat ik binnenkort langs HK kan, want ik mis bodemvrijheid. Ik heb die (verlengde!) Wilbers schokdemper er zo onder geschroefd (met de instellingen van Wilbers), maar dat is nooit gecheckt onder de motor.
Reed vandaag de zijstandaard aan grond, wat voor mij schrikken was. Mijn houding is zeker niet perfect, maar niet slechter als de andere deelnemers.
Ze hadden mij startnr 46 gegeven, haha.
We hebben recent ook een hele mooie oprijplaat gekocht. In principe kan ik hem nu zelf op/afladen. 👌

De 650 houdt zich tot dusver echt prima.Ik rijd vaak mee met 1000 cc's, wat betekent dat ik hem flink in de toeren jaag. Maar eigenlijk geen olieverbruik. Voor een motor met 60k +, vind ik dat niet gek.
 

Bijlagen

  • IMG_20220625_211140.jpg
    IMG_20220625_211140.jpg
    181,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20220701_224334.jpg
    IMG_20220701_224334.jpg
    229,9 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20220626_134002.jpg
    IMG_20220626_134002.jpg
    186,9 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan