Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik volg t niet meer…
@roger_SV waar zou jij de balhoofd kroonmoeren mee vast zetten, die onder de kroonplaat. Met een haaksleutel of ook een speciale kroondop?

Die 2 ringen? Ik heb daar destijds een tooltje voor gemaakt van een stijgerpijp.. hier die hapjes uit geslepen en vervolgens een plaatje erop met een vierkant half duims gat erin.. kun je ze mooi op moment vast zetten..

Volgens mij is die naar @roger_SV toegegaan maar ik weet t niet zeker.. als hij m heeft ff lenen misschien..?

Moet dat ding echt strak zitten of zal ik hem een kleine tik met hamer geven?
Ik neem aan dat het alleen een extra beveiliging is voor het niet los lopen swing arm?

volgens mij hebbe wij t over wat anders :?
 
Dank heren. Ik heb het over nr. 12 inderdaad. En heb kegel lagers gekocht. @Disaster-Master daarvan gaf jij ook al aan dat deze niet op het moment zoals vermeldt in het werkplaats handboek moet worden vastgezet.

Dus strak genoeg dat het vastzit maar niet te strak inderdaad anders aan gort.
 

Bijlagen

  • IMG_0393.jpeg
    IMG_0393.jpeg
    218,4 KB · Weergaven: 12
Dank heren. Ik heb het over nr. 12 inderdaad. En heb kegel lagers gekocht. @Disaster-Master daarvan gaf jij ook al aan dat deze niet op het moment zoals vermeldt in het werkplaats handboek moet worden vastgezet.

Dus strak genoeg dat het vastzit maar niet te strak inderdaad anders aan gort.
Ahja.. ja dan niet nee :t

Wel goed vast, je mag wel die borgring, dus die nr 12 die bovenop de spie-ring ligt op t moment vast zetten.. die beinvloed de nr 12 ring eronder namelijk niet.. idd aandraaien op gevoel, heen en weer wiebelen.. mag 0,0 speling hebben.. moet soepel draaien, niet té, als je het naar voren/achter/op en neer trekt moet de hele fiets mee bewegen..
 
Ah. Gevonden.. extra verwarring…: voor jou ook nr 12 haha..
Dat ding heet dus een Crank case adjuster nut.. nou nog ff t moment vinden.. gezien de grote van die moer en t grove draad gok ik dat t best vast moet..

1684864883568.png
 
Nouja, hij houd je blok in je frame héh., en is nogal trillingonderhevig.. vandaar de 45nm.. waarschijnlijk is de jouwe niet meer zo best en de reden waarom ie los is gelopen.. dus je kunt hem aandraaien, maar als ie weer losloopt moet ie vervangen..
 
Wat voor olie raden jullie aan voor de vorken? Haynes zegt 10W olie of SS8, maar ik heb hier wel eens zien langskomen dat wat dikkere olie fijner rijdt?
 
En nog een afwijkende hoeveelheid? Haynes zegt voor k3-on 92mm maar een video die ik net gekeken heb zei dat veel mensen ook wel +- 10% minder doen (dus ongeveer 100mm onder de top)
 
Nee zou het volume wat er in hoort aanhouden indien standaard veren.
wat je anders in theorie kan krijgen bij maximaal inveren dat de luchtkamer zodanig samengedrukt word dat er teweinig ruimte komt… dan kun je teveel druk op je keerringen krijgen..
 
Nouja, hij houd je blok in je frame héh., en is nogal trillingonderhevig.. vandaar de 45nm.. waarschijnlijk is de jouwe niet meer zo best en de reden waarom ie los is gelopen.. dus je kunt hem aandraaien, maar als ie weer losloopt moet ie vervangen..
Ik heb hem een beetje vast getikt dat ging goed met een pons niet snoeihard maar een paar tikjes.

Tevens getankt en wederom toch weer 1:15 gereden wel flink gereden en veel binnendoor.
Uiteraard had ik de forte er pas bij 80 km ofzo ingedaan.
 
Laatst bewerkt:
Nee zou het volume wat er in hoort aanhouden indien standaard veren.
wat je anders in theorie kan krijgen bij maximaal inveren dat de luchtkamer zodanig samengedrukt word dat er teweinig ruimte komt… dan kun je teveel druk op je keerringen krijgen..
Ik heb er SAE15 in en 15 mm minder luchtkamer. Lekker hard! Lekke keerringen de afgelopen ton niet gehad. 😝
Wel een korte veerweg inderdaad
 
Nee zou het volume wat er in hoort aanhouden indien standaard veren.
wat je anders in theorie kan krijgen bij maximaal inveren dat de luchtkamer zodanig samengedrukt word dat er teweinig ruimte komt… dan kun je teveel druk op je keerringen krijgen..
In principe niet. Je moet alleen wat meer invoering hebben voor dezelfde druk op de keerringen, tenzij je tegen de stuit komt, maar dat is nooit goed. Het kan gebeuren bij te weinig vorkolie van lage viscositeit.
 
Nouja, hij houd je blok in je frame héh., en is nogal trillingonderhevig.. vandaar de 45nm.. waarschijnlijk is de jouwe niet meer zo best en de reden waarom ie los is gelopen.. dus je kunt hem aandraaien, maar als ie weer losloopt moet ie vervangen..

M'n monteur heeft ze wel eens binnen zien komen met missende blokbouten... _O-
 
Ik wilde gisteren wegrijden maar de motor wilde niet starten...

Paar keer geprobeerd en een paar keer zag ik rook...

Toen kwam ik erachter dat een draad was gesmolten, op de een of andere manier dus kortsluiting.

Ook zet de brandstof sensor los waardoor ik een benzine lek had, wellicht dat dit aan het geval heeft bijgedragen?

Nu de draden vervangen en hopelijk is het opgelost.

IMG_8709.jpeg77852BF9-ECF7-4D93-A0BA-341D8CAC62C9.jpegIMG_8714.jpeg
 
Ja vreemd hè. Nog geluk dat niet niet de hens in is gegaan door een brandstoflekje icm hete draad. Maar je krijgt het wel voor elkaar. Heb je geen contactslot van donormotor meer liggen, dan heb je zo getest of het aan de kabel lag. Vreemd dat de zekering er niet uit is gegaan. Ging ie pas gloeien tijdens het indrukken van de startknop? Waarschijnlijk wel hè.
 
Ja vreemd hè. Nog geluk dat niet niet de hens in is gegaan door een brandstoflekje icm hete draad. Maar je krijgt het wel voor elkaar. Heb je geen contactslot van donormotor meer liggen, dan heb je zo getest of het aan de kabel lag. Vreemd dat de zekering er niet uit is gegaan. Ging ie pas gloeien tijdens het indrukken van de startknop? Waarschijnlijk wel hè.
Inderdaad... het had erger kunnen aflopen.

Heb nog wel een reserve contactslot om te proberen mocht dat nodig zijn.

Maar alléén de zwart/witte draad van de neutraal sensor was vanaf de sensor tot aan de stekker, en vanaf de stekker tot aan de grote kabelboom gesmolten. Alle andere draden waren en zijn zo te zien intact.

En inderdaad ging de boel pas gloeien/ roken bij het indrukken van de startknop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan