Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Wat is het verschil tussen een TL en een SV blok? Dacht dat het dezelfde waren.

De SV1000 heeft een heel lineare vermogen en koppelkromme. De TL bouwt ook redelijk linear op, maar heeft nog meer vermogen over in de hogere toeren.

Ze zeggen wel dat de SV1000 een gecastreerde TL1000 is. Suzuki heeft volgens een paar honderd wijzigingen gedaan aan het blok, wat resulteert in een soepeler en makkelijker te bedienen blok.
 
Dat van de TL1000S is dan waarschijnlijk wel wat ‘leuker’
 
....
Ik heb zojuist mijn achterwiel gewisseld naar een met een nieuwe band.
...
net als het knipperlichtje vervangen (wettig verplicht en ook wel veilig als ie het weer doet.
...
Welke band heb je er opzitten? Ik zoek ook weer een nieuwe band voor veel (90%, 300-600km per week) snelweg/woonwerk. Heb er nu een Pilot Road 4, die aardig vierkant en profiel-loos is geworden

En ik kwam er gisteren toevallig ook achter dat mijn knipperlicht aan de rechter-achterzijde verdwenen is.... Gelukikig heb ik ook geintegreerde knipperlichten in mijn achterlicht, maar daar worden ze in Duitsland en Luxemburg niet altijd blij van. Nog advies waar ik een goed gelijkende aan de origienele kan vinden? Anders wordt het een nieuw setje van 2 aan de achterkant
 
Is een 2008 sv650 met 73k km ok om te kopen?
Ik ben van plan om hem welelijks te gebruiken voor woon werkverkeer. Zeg maar ritjes van 120 an 200 km per week.
 
Is een 2008 sv650 met 73k km ok om te kopen?
Ik ben van plan om hem welelijks te gebruiken voor woon werkverkeer. Zeg maar ritjes van 120 an 200 km per week.
Ik zou ‘m niet meer kopen met deze km stand. Niet dat het niet goed zou zijn, maar in een paar jaar op 1,5 ton. Daar zal het blok toch wel zo’n beetje aan zijn eind beginnen te raken.
 
Is een 2008 sv650 met 73k km ok om te kopen?
Ik ben van plan om hem welelijks te gebruiken voor woon werkverkeer. Zeg maar ritjes van 120 an 200 km per week.
Ik heb er een winterband op omdat ik met name in de winter rijd. Ook ‘‘s zomers doen ze het prima voor normaal gebruik overigens. Goede levensduur en heel goede grip onder alle condities behalve ijs en ijzel en aangereden sneeuw.
IMG_4042.jpeg
 
Volgensmij zijn die heidenaus 4 seizoenen.. of heb jij de extra silica versie?
Nee; heb jij niet. Want silica winter varriant heeft nog S vormige sleufjes en het midden van de “noppen”
 
≥ Suzuki SV 650 S special edition — Motoren | Suzuki — Marktplaats
En nette SV650S van de eerste generatie, maar wat is speciaal aan deze special edition? Ik kom niet veel verder dan de goudkleurige wielen. Zelfs de uitlaat, taartschep zijn standaard, en als ik het goed inschat ook nog de originele achterschokdemper (die redelijk aan zijn eind zal zijn na 24 jaar en 50 dkm). Als dit al speciale edition is denk ik dat velen hier in het topic het predikaat ultimate edition oid aan hun fiets zouden moeten hangen dan. Ik in ieder geval wel 🤣.
 
O ja zeker. Gaaf achterframe hoor. Geïnspireerd door de KTM RC390 racers etc? Mooi in stijl met het hoofdframe ook.
Dit gaat een circuitmotor worden toch? Herinner ik mij dat goed?
 
@Danton Jammer om te zien dat het blok van je 1000 kapot is gelopen. Ik ben erg benieuwd wat de conclusie van de garage precies is geweest en wat er precies is bekeken, wil je dat met ons delen?

Wilde ‘m niet eens meenemen en bekijken, wisten al genoeg, blok kan alleen maar kapot zijn. Moest maar goed nadenken wat ik wilde. Ik weet dus eigenlijk nog niets maar weet ook niet wat ik anders moet doen. Vind het dan zonde van mijn geld om er alsnog naar te laten kijken. Dan kan ik net zo goed zelf de boel opentrekken.

Kortom frustratie, verdriet en chagrijnig.

Heb nog niets verkocht en kan altijd nee zeggen. Voor nu wel geschorst en de verzekering opgezegd.
 
Balen balen balen. Wat kost een blok voor een 1000? Die van de 650 zijn zo duur nog niet.
 
Maar ben ik wat vergeten? De oliepomp leek het toch niet te doen. Ermee rijden is zeker niet best, maar het is toch niet gegarandeerd dat de boel kapot is dan (anders dan iets met de oliepomp).
 
Balen balen balen. Wat kost een blok voor een 1000? Die van de 650 zijn zo duur nog niet.

Voor een blok voor een SV1000 ga je richting de 1000+ euro. Het probleem met losse blokken kopen is dat je nooit weet hoe ermee is omgegaan. Voor hetzelfde geld koop je een blok wat meer problemen heeft dan nu...Als je iemand kan vinden die je voor weinig wilt helpen het blok opnieuw op te bouwen moet je voor minder dan een 2e hands blok kost je blok kunnen reviseren.
 
Wat je zelf kan doen, mocht je daar nog zin in hebben is de klepdeksels eraf halen en kijken naar de staat van de nokkenassen. Daar kan je al snel aan zien of ze te heet zijn geworden door gebrek aan olie.
 
Thanks voor de tips.

Ik zal nog eens kijken, heb nu helaas toch alle tijd in de zin van ding rijdt toch niet…

Zag vorige week nog een andere mooie 1000 op MP maar die is al weg. Anders was het een kwestie van wat zaken overzetten. Maar daar is de vrouw het niet mee eens dus gaat ook niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Wat je zelf kan doen, mocht je daar nog zin in hebben is de klepdeksels eraf halen en kijken naar de staat van de nokkenassen. Daar kan je al snel aan zien of ze te heet zijn geworden door gebrek aan olie.
Ja dat zei ik eerder ook al. De nokkenassen zie je het eerste aan of de boel te lang zonder smering en dus koeling heeft gelopen en het is relatief weinig werk. Als dat goed uitziet is de kans groot dat alleen de oliepomp vervangen hoeft te worden. Nog steeds wel veel werk denk ik, maar dan krijg je ‘m weer wel goed.
 
Thanks voor de tips.

Ik zal nog eens kijken, heb nu helaas toch alle tijd in de zin van ding rijdt toch niet…

Zag vorige week nog een andere mooie 1000 op MP maar die is al weg. Anders was het een kwestie van wat zaken overzetten. Maar daar is de vrouw het niet mee eens dus gaat ook niet gebeuren.

Ben je op zoek naar een SV1000S of N? Die van mij gaat namelijk binnenkort weg en is ook al zeg ik het zelf extreem net. Enige minpuntje is een kras op de tank maar dat is het wel. Heeft als ik het goed heb net 25K gelopen en voor iets meer dan 1000 euro onderhoud gehad een klein tijdje terug.
 
Thanks voor de tips.

Ik zal nog eens kijken, heb nu helaas toch alle tijd in de zin van ding rijdt toch niet…

Zag vorige week nog een andere mooie 1000 op MP maar die is al weg. Anders was het een kwestie van wat zaken overzetten. Maar daar is de vrouw het niet mee eens dus gaat ook niet gebeuren.
Is het jouw motor of die van jouw vrouw? Mijn ‘de vrouw’ heeft namelijk HELEMAAL NIETS te zeggen over MIJN hobby! 🤣
 
Ja dat zei ik eerder ook al. De nokkenassen zie je het eerste aan of de boel te lang zonder smering en dus koeling heeft gelopen en het is relatief weinig werk. Als dat goed uitziet is de kans groot dat alleen de oliepomp vervangen hoeft te worden. Nog steeds wel veel werk denk ik, maar dan krijg je ‘m weer wel goed.

Klopt maar nog niet aan toegekomen en geen zin… maar nu de garage nee heeft gezegd kan het geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan