Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 15 "Met mooie rondingen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haii Allemaal!

Moet me van Lexus weer eens melden dus bij deze!
Motor staat weer klaar en mijn pols begint eidenlijk ook wat beter aan te voelen!

Zwaai!!
 
Laatst bewerkt:
Haii Allemaal!

Moet me van Lexus weer eens melden dus bij deze!
Motor staat weer klaar en mijn pols begint eidenlijk ook wat beter aan te voelen!

Zwaai!!
:W
fijn om te horen dat het beter gaat
kun je er al wel weer mee rijden dan?
niet dat het er weer voor is
 
Haii Allemaal!

Moet me van Lexus weer eens melden dus bij deze!
Motor staat weer klaar en mijn pols begint eidenlijk ook wat beter aan te voelen!

Zwaai!!

*O*

Stalkertje: buurtgemiddelde van mijn wijk is leeftijd 70 ofzo, die snappen dat niet helemaal. Behalve mijn achterbuurvrouw, die vind het wel leuk om smorgens een twin te horen maar die heeft ooit ook zelf motorgereden.
 
Haii Allemaal!

Moet me van Lexus weer eens melden dus bij deze!
Motor staat weer klaar en mijn pols begint eidenlijk ook wat beter aan te voelen!

Zwaai!!
Ik moest van Lexus even terugzwaaien :W

:+

Goed te horen dat je weer aan de beterende hand bent :Y
 
:W
fijn om te horen dat het beter gaat
kun je er al wel weer mee rijden dan?
niet dat het er weer voor is

Mijn motor is weer helemaal gemaakt! en mijn pols stevig genoeg om weer een ritje te doen! Heel lang rijden zit er nog niet in omdat de nieuwe sv een iets sportievere zit heeft waardoor je meer op je polsen leunt! In Februari gaan we naar portugal waar er 2 motors op ons staan te wachten dus hopelijk dat het dan ook een beetje mooi weer is.. Heb tot nu toe nog maar 2 keer terug gereden na mijn 2e ongeluk dus we zullen zien hoe 't gaat dan!
 
@Mandy. Mooi om te horen dat het al wat beter gaat, hopelijk ben je volledig hersteld binnenkort.

Hier in de buurt klaagt niemand over mijn sv, maarja beide buren rijden motor en ze zijn al lang blij dat ik mijn xt niet gebruik :)
 
@Mandy. Mooi om te horen dat het al wat beter gaat, hopelijk ben je volledig hersteld binnenkort.

Hier in de buurt klaagt niemand over mijn sv, maarja beide buren rijden motor en ze zijn al lang blij dat ik mijn xt niet gebruik :)
Ach, gelukkig wonen hier veel relatief jonge peeps. Die vinden het alleen maar prachtig.

Tijdje terug bij de buurjongen nog de pet van z'n hoofd geblazen toen ie er 3 meter achter stond :+
 
Haha, dat ken ik wel. M'n zusje van 12 wilde ook op m'n motor zitten. Had de motor al gestart en haar der op getild. Zij der handen aan het stuur. Ik zeg zo:"Moet je je rechterhand even kort naar beneden halen." Zij doet dat, uiteraard NIET subtiel. En schrikt zo erg dat ik der weer bijna moest opvangen :+
 
Laatst bewerkt:
Sleutelen natuurlijk :+

Zijn er hier nog mensen die een zaak kan aanraden in de regio nijmegen voor afstellen van sv?

Wil dat eigenlijk even laten doen voor het nieuwe seizoen... Hierbij denkend aan : Kleppen, carbs syncen en afstellen ivm K&N luchtfiltertje?

Of zie ik nu nog dingen over het hoofd?

Alvast bedankt :}

Edit: Iemand trouwens een idee wat dat ong. moet kosten? :)

Of zijn er hier in het topic mensen die dit zelf doen :) tegen een kleine vergoeding uiteraard, en een leuk ritje achteraf :)

Edit2 : Iemand hier trouwens ervaring met dynojet? Is dat een beetje de moeite om in te investeren? Dacht altijd dat dat een duur grapje was maar vind 70 euro wel meevallen :)

Het stellen van de kleppen en synchroniseren van de carb's zal wel wat uurtjes kosten, dus bij een dealer zal het je tegenvallen wat dat gaat kosten. Ik heb zo'n 10 jaar ervaring met de SV en kan je er wel mee helpen maar ook ik heb wel wat tijd nodig
 
Het stellen van de kleppen en synchroniseren van de carb's zal wel wat uurtjes kosten, dus bij een dealer zal het je tegenvallen wat dat gaat kosten. Ik heb zo'n 10 jaar ervaring met de SV en kan je er wel mee helpen maar ook ik heb wel wat tijd nodig
Voor het synchen van de carburateurs ben je het langste bezig met wachten totdat ie op bedrijfstemperatuur is :P
 
Het stellen van de kleppen en synchroniseren van de carb's zal wel wat uurtjes kosten, dus bij een dealer zal het je tegenvallen wat dat gaat kosten. Ik heb zo'n 10 jaar ervaring met de SV en kan je er wel mee helpen maar ook ik heb wel wat tijd nodig

En geef jij ook garantie? :+

Nee even zonder gein, zet je PM even aan of stuur een pm naar mij. Je zit namelijk best in de buurt, dus dat is sowieso handig!
 
En geef jij ook garantie? :+

Nee even zonder gein, zet je PM even aan of stuur een pm naar mij. Je zit namelijk best in de buurt, dus dat is sowieso handig!

Als het goed is, staat mijn PM nu aan. Om een dynosetje in te regelen op de waalse dijk lijkt me net iets te optimitisch :z . Mijn carb's heb ik afgesteld zonder vermogensbank maar dat kost wel extra tijd (enkele maanden) Uiteindelijk heb ik bij Marc Hoegee laten controleren wat de afstelling was en hij complimenteerde me met de afstelling over het hele toeren gebied. :]
Mijn aanbeveling is geen dynosetje te nemen maar te werken met andere Mikuni hoofdsproeiers en afstelling van sproeiernaalden en stationaire sproeier.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een Mikuni 150 (standaard 137,5) hoofdsproeier, maar ik heb ook heel wat modificaties doorgevoerd. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is, staat mijn PM nu aan. Om een dynosetje in te regelen op de waalse dijk lijkt me net iets te optimitisch :z . Mijn carb's heb ik afgesteld zonder vermogensbank maar dat kost wel extra tijd (enkele maanden) Uiteindelijk heb ik bij Marc Hoegee laten controleren wat de afstelling was en hij complimenteerde me met de afstelling over het hele toeren gebied. :]
Mijn aan beveling is geen dynosetje te nemen maar te werken met andere Mikuni hoofdsproeiers en afstelling van sproeiernaalden en stationaire sproeier.
Ik ben uiteinbdelijk uitgekomen op een Mikuni 150 (standaard 137,5) hoofdsproeier, maar ik heb ook heel wat modificaties doorgevoerd. 8-)

En hoe zit 't nu met je brandstof verbruik? Motor rijdt, bij flink doorpoken 1:? en gemiddeld 1:? ?
 
Als het goed is, staat mijn PM nu aan. Om een dynosetje in te regelen op de waalse dijk lijkt me net iets te optimitisch :z . Mijn carb's heb ik afgesteld zonder vermogensbank maar dat kost wel extra tijd (enkele maanden) Uiteindelijk heb ik bij Marc Hoegee laten controleren wat de afstelling was en hij complimenteerde me met de afstelling over het hele toeren gebied. :]
Mijn aanbeveling is geen dynosetje te nemen maar te werken met andere Mikuni hoofdsproeiers en afstelling van sproeiernaalden en stationaire sproeier.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een Mikuni 150 (standaard 137,5) hoofdsproeier, maar ik heb ook heel wat modificaties doorgevoerd. 8-)

Mja het gaat mij voornamelijk over het syncen van de carbs en het stellen van de kleppen. Mocht dit nodig zijn. Dynojet is opzich wel leuk maar heb geen zin om een fortuin uit te geven voor een prestatie winst. Want krijg toch nog lang niet op de weg met mijn rijstijl :)
 
Mja het gaat mij voornamelijk over het syncen van de carbs en het stellen van de kleppen. Mocht dit nodig zijn. Dynojet is opzich wel leuk maar heb geen zin om een fortuin uit te geven voor een prestatie winst. Want krijg toch nog lang niet op de weg met mijn rijstijl :)


Je moet het meer zien als hobby dan veel vermogens winst. met een dynojet haal je max 2a3 pk eruit. Wel leuk maar als je meer wilt moet je andere dingen doen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet het meer zien als hobby dan veel vermogens winst. met een dynojet haal je max 2a3 pk eruit. Wel leuk maar als je meer wilt moet je andere dingen doen.

Ik wordt nieuwschierig :Y
wat heb jij aan het achterwiel als ik vragen mag ?
ik zou wel willen tunen maar ben bang voor de krukastap :$
 
Ik wordt nieuwschierig :Y
wat heb jij aan het achterwiel als ik vragen mag ?
ik zou wel willen tunen maar ben bang voor de krukastap :$

Als je wilt tunen, moeten je eerste jezelf afvragen of de SV nog lang wilt houden en de investeringen wilt doen :? of dat je de SV volgend jaar of zo wilt inruilen voor een andere fiets. ;( In dat geval zou ik er niet aan beginnen want tunen kost geld en dat kan je dan beter besteden aan een nieuwe fiets. :Y
 
Als je wilt tunen, moeten je eerste jezelf afvragen of de SV nog lang wilt houden en de investeringen wilt doen :? of dat je de SV volgend jaar of zo wilt inruilen voor een andere fiets. ;( In dat geval zou ik er niet aan beginnen want tunen kost geld en dat kan je dan beter besteden aan een nieuwe fiets. :Y

indeed

daarbij heeft de sv standaard een betrouwbaar blok en met tuning aan het blok zal dat er niet beter op worden. .
en het kost relatief veel geld invergelijking met wat je er uit ga halen op de sv :)

ik ga met de tijd nog een carbonnen tank en airbox met ramair aanschaffen .
de ramair zal ietsjes opleveren en hopelijk het uitlaat systeem straks nog iets en dan is dat het wel voor mij

owja en in combi met een tandje lichter bij de volgende beurt kan ik weer lekker spelen :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan