Het grote vakantie-blunder topic!

k-jah

MF veteraan
15 nov 2003
6.781
19
.be
In navolging van meest beschamende moment(e)n met motor is.......? en post hier je grootste sleutelblunder !:

*O* *O* -O- Het Grote Vakantie-Blunder Topic! -O- *O* *O*

Bedoeling is om blunders die je hebt meegemaakt op vakantie met je motor, hier te vertellen!

Zo kunnen anderen leren uit je fouten al is een portie leedvermaak ook mooi meegenomen O-) .


Ik trap af:

Op m'n eerste echte motortrip was ik 's avonds aangekomen in een sympathiek Frans dorpje waar ik ooit met school naartoe was geweest (lang geleden).
Ingecheckt in een klein hotelletje, motor in de garage gezet, spullen op de kamer en meteen de douche in.

Ik was vrij hongerig na de lange dag rijden en wou z.s.m. naar het restaurant om nadien het dorpje te verkennen.
Frisse kleren aangedaan, sokken aan, schoenen. Schoenen?
Die was ik in alle haast vergeten in te pakken |( .
Omdat motorlaarzen nogal lomp zijn, en de mijne maken dan nog zo'n vreselijk piepend geluid, ben ik maar op m'n sokken gaan eten (snel snel voeten onder tafel schuiven, maar helaas was het enkel een buffet :+ ).

Het dorp heb ik de dag nadien verkend en meteen espadrilles gekocht voor de resterende tijd van mijn vakantie. :]
 
Ik had mijn rollbag fout ingepakt. Ik had hem rechtop gezet, eerst t tentje erin laten vallen vervolgens 2 van die klapstoeltjes, en de rest blablabla....

Toen ik hem er op bond, vond ik het al wat vreemd maar goed, geen conclusie's getrokken. Toen we even onderweg waren, nog gecheckt bij de eerste P @ snelweg, en alles goed bevonden. Alles zat stevig vast!

Verder gaan rijden, en op een gegeven moment werd ik afgestraft omdat ik over een doorgetrokken streep inhaalde. Omdat er dus veel te veel gewicht links zat,knalde gelukkig na mijn inhaalaktie 1van de spanbanden kapot!

Truus achterop helemaal in paniek "de bagage valt eraf!!!. Was niet zo gelukkig, hing wel een beetje scheef. Dus de spulletjes er weer opgeknupt toen ik mijn fout eindelijk inzag ;)

Was trouwens wel een mooie doffe boem! om te horen :+
 
Ik had mijn rollbag fout ingepakt. Ik had hem rechtop gezet, eerst t tentje erin laten vallen vervolgens 2 van die klapstoeltjes, en de rest blablabla....

Toen ik hem er op bond, vond ik het al wat vreemd maar goed, geen conclusie's getrokken. Toen we even onderweg waren, nog gecheckt bij de eerste P @ snelweg, en alles goed bevonden. Alles zat stevig vast!

Verder gaan rijden, en op een gegeven moment werd ik afgestraft omdat ik over een doorgetrokken streep inhaalde. Omdat er dus veel te veel gewicht links zat,knalde gelukkig na mijn inhaalaktie 1van de spanbanden kapot!

Truus achterop helemaal in paniek "de bagage valt eraf!!!. Was niet zo gelukkig, hing wel een beetje scheef. Dus de spulletjes er weer opgeknupt toen ik mijn fout eindelijk inzag ;)

Was trouwens wel een mooie doffe boem! om te horen :+
Op vergelijkbare manier is vorig jaar helaas een rijder omgekomen op de A1.
 
Onderweg naar het oosten van duitsland in Dusseldorf op wat diesel onderuit gegaan en op een bmw (auto) geschoven. Heb de rest van mijn 'motor' vakantie in een honda jazz gezeten van de vab :) Verder eigenlijk nooit iets negatief voor gehad.
 
Een vakantie boeken via de ANWB All-Inclusive ;(

nooit meer.. wat een blunder -O-
 
Op een gravel parking je motor licht bergafwaarts parkeren is ... |( |(
De helling was niet steil genoeg dat de motor kon wegrollen, dat niet,
maar je vergeet NOOIT meer dat motorlaarzen op gravel geen grip genoeg hebben om je motor achteruit te steken bergop. Heeft vééél zweet gekost, en het was al zo warm
 
Op een gravel parking je motor licht bergafwaarts parkeren is ... |( |(
De helling was niet steil genoeg dat de motor kon wegrollen, dat niet,
maar je vergeet NOOIT meer dat motorlaarzen op gravel geen grip genoeg hebben om je motor achteruit te steken bergop. Heeft vééél zweet gekost, en het was al zo warm
Zo heb ik er ook een :X

Op een Zwitserse pas bergafwaarts parkeren náást een veerooster en dan een beladen motor achterwaarts en bergop moeten duwen |(
 
Ik heb een aantal jaren geleden een motorrondreis door Finland gemaakt. Via de ene kant van het land naar het noorden en dan langs de Russische grens weer naar het zuiden. In totaal 5500 km. Het was hartje zomer en ik had de weken eraan voorafgaand de weervoorspellingen in de gaten gehouden. Het zag er allemaal goed uit. Ik heb er daarom voor gekozen mijn lederen combi met zomerhandschoenen aan te doen. Mijn vrouw (rijdt zelf) dacht er hetzelfde over.
We hebben vervolgens twee weken lang echt baggerweer gehad, heel veel regen en heel veel kou. Op een bepaald ogenblik was het in het noorden van Finland 's ochtends -2.5. Ik heb echt vanalles moeten doen om het warm te krijgen. Dikke trui aan, regenpak over de combi etc, maar eigenlijk hielp het maar amper. Ik ben twee weken lang aan het afzien geweest en miste mijn warme textielpak geweldig. Het voordeel is wel dat ik nu de meeste koffiestops aldaar wel weet te vinden.
De laatste dag in Helsinki was het 25 graden en toen we eenmaal thuis waren hoorden we op het journaal dat het extreem warm was in Finland. Sindsdien neem ik wat meer warme spullen mee op motorvakantie.
 
Enkele jaren geleden kom ik 's avonds aan in een klein hotelletje in Oostenrijk. Motor voor de deur gezet en me gemeld bij de receptie.
Er was nog een kamer op de tweede verdieping. Ik dus naar boven om die kamer te bekijken. Zag er prima uit. Ik deed zoals ik gewoonlijk altijd in het hotel doe de deur dicht zonder deze op slot te doen, dan hoef ik niet eerst de deur van het slot te draaien als ik met de bepakking op de kamer kom.
Ik weer naar beneden en de bepakking van mijn stalen ros gehaald. Buiten adem kwam ik weer op de tweede verdieping, hotel geen lift en ik geen conditie.
Met mijn tassen onder de arm druk ik de klink naar beneden met mijn elleboog, de deur gaat wagenwijd open en op het moment dat ik de kamer inkijk en me half struikelend over de drempel beweeg schrik ik me kapot...... Het is de verkeerde kamer, die van de buren. Tegelijkertijd gaat de deur er tegenover ook open waar twee hotelgasten uitkomen en die zien het zelfde als ik. Ik sta met mijn mond vol tanden, zeg sorry en doe gauw de deur weer dicht. De twee andere hotelgasten liggen helemaal in een deuk, ik ook maar ik schaam me dood. In de kamer waar ik de deur open deed lag net een stelletje vreselijk van bil te gaan geheel naakt en op z'n hondjes!
De volgende morgen zat het stelletje bij het ontbijt, volgens mij waren ze hevig verliefd *D
 
Maat van me vroeg in schotland wat een overnachting kostte in een B&B, he die is goedkoop hoor ik hem nog zeggen:17,50!

Tot we de volgende ochtend de rekening kregen: 75,- :(

Schijnbaar had m'n maat nogal wat moeite met het verschil tussen seventien fifty, en seventy five...



Zelf ook een blunder begaan in Gerardmer (vogezen), moest een hotelletje uitzoeken, ken (kon)geen woord frans, zag een mooi optrekje en ben daar gestopt...

2154860355_b7561cb59e.jpg


Rare fransen... :(

(foto ter illustratie :P )
 
Laatst bewerkt:
Op een gravel parking je motor licht bergafwaarts parkeren is ... |( |(
De helling was niet steil genoeg dat de motor kon wegrollen, dat niet,
maar je vergeet NOOIT meer dat motorlaarzen op gravel geen grip genoeg hebben om je motor achteruit te steken bergop. Heeft vééél zweet gekost, en het was al zo warm

Parkeren op heet asfalt zonder extra plaatje onder de jiffy is er ook zo eentje -O-


Mijn blunder was om een keer cola mee te nemen in de tanktas in een fles met snelsluiting. Leek me wel handig omdat het vreselijk heet was. Schrik ik me bij het tanken helemaal de pleuris toen ik m'n motorblok onder de olie-achtige vloeistof zag... Maar na een paar minuten kwam de opluchting toen een zwerm wespen die "olie" wel erg lekker bleken te vinden.
 
2 weken geleden in Noorwegen.

Enorme stortbui over me heen gehad dus ergens een hut voor de nacht geregeld. Hut stond op een op afdaling dus ik rij naar beneden en parkeer ernaast. Erm... dat was niet handig om met de neus naar beneden te staan. Eerst maar de bagage afgeladen, daarna geprobeerd de motor achteruit te krijgen.

Dat ging dus mooi niet, stond hier op rots en een stukje naar beneden begon het gras en een stuk lager was een plat grasveldje. Dus ik denk daar kan ik wel keren en dan rij ik omhoog.

Dus naar beneden, omgekeerd, weer naar boven gereden. Bijna weer op de rots ondergrond slipt m'n achterwiel door. Door de regen totaal geen grip op het gras en kwam dus niet verder. Wat ik ook probeerde 't lukte niet. Uiteindelijk kwam de eigenaar met een 4x4 aanrijden en met een spanband om m'n voorvork heeft ie me een klein stukje naar boven getrokken zodat ik weer op rots stond en grip had.
 
Twee jaar geleden wilde ik met vakantie gaan met de GSXR1100 naar Zwitserland.
We zouden maar een paar dagen gaan en ik had dus alle bagage in de tanktas gevrot.
20 km later stond ik op de vluchtstrook met een GSXR die niet meer wilde. Alles nagekeken maar niks kunnen vinden en na een kwartier stilstaan (ik had de tanktas dus van de motor gehaald) start ie weer. Wat bleek nou: de zware tas lag bovenop de ontluchting die bij dat model GSXR1100 bovenop uit de tank komt, de motor was beetje bij beetje gestikt :+ Zie foto: zo moet het dus niet! Na een beetje schuiven deed ie het weer en heerlijk kunnen raggen in CH!

full
 
Laatst bewerkt:
Maat van me vroeg in schotland wat een overnachting kostte in een B&B, he die is goedkoop hoor ik hem nog zeggen:17,50!

Tot we de volgende ochtend de rekening kregen: 75,- :(

Schijnbaar had m'n maat nogal wat moeite met het verschil tussen seventien fifty, en seventy five...



Zelf ook een blunder begaan in Gerardmer (vogezen), moest een hotelletje uitzoeken, ken (kon)geen woord frans, zag een mooi optrekje en ben daar gestopt...

[afbeelding]

Rare fransen... :(

(foto ter illustratie :P )

_O-
 
Enkele jaren geleden kom ik 's avonds aan in een klein hotelletje in Oostenrijk. Motor voor de deur gezet en me gemeld bij de receptie.
Er was nog een kamer op de tweede verdieping. Ik dus naar boven om die kamer te bekijken. Zag er prima uit. Ik deed zoals ik gewoonlijk altijd in het hotel doe de deur dicht zonder deze op slot te doen, dan hoef ik niet eerst de deur van het slot te draaien als ik met de bepakking op de kamer kom.
Ik weer naar beneden en de bepakking van mijn stalen ros gehaald. Buiten adem kwam ik weer op de tweede verdieping, hotel geen lift en ik geen conditie.
Met mijn tassen onder de arm druk ik de klink naar beneden met mijn elleboog, de deur gaat wagenwijd open en op het moment dat ik de kamer inkijk en me half struikelend over de drempel beweeg schrik ik me kapot...... Het is de verkeerde kamer, die van de buren. Tegelijkertijd gaat de deur er tegenover ook open waar twee hotelgasten uitkomen en die zien het zelfde als ik. Ik sta met mijn mond vol tanden, zeg sorry en doe gauw de deur weer dicht. De twee andere hotelgasten liggen helemaal in een deuk, ik ook maar ik schaam me dood. In de kamer waar ik de deur open deed lag net een stelletje vreselijk van bil te gaan geheel naakt en op z'n hondjes!
De volgende morgen zat het stelletje bij het ontbijt, volgens mij waren ze hevig verliefd *D

Slippertjes in Tirol _O- _O- _O- _O- _O-
 
Ohh ik kan er ook nog wel een stapel plaatsen, niet allemaal van mijzelf maar ook een aantal van mijn maten waar ik vaak het buitenland mee in ga:

1) Bagage opladen en veel te dicht bij de seatpipes zitten, gevolg verbande kleding:
vogezen_geroosterd.jpg



2) Tent opzetten zonder touwtjes WANT HET GAAT TOCH NIET HARD WAAIEN. De dag erop de tent zo krom als een hoepel en kon ik hem weggooien.

3) Op leven en dood van Ajaccio naar Bastia scheuren om de vroegst mogelijke Ferry te halen naar het vaste land en dan 4 uur te vroeg aankomen....

4) Naar de UK gaan zonder regenkleding en tanktasbescherming, want ach in heel europa is het schitterend weer dus dat zal daar de komende tijd ook wel zo blijven. Na de terugrit alle inkt van mijn maat zijn rijbewijs gespoeld en GSM gesloopt

5) In een gay-hotel gaan overnachten (niks tegen gays overigens....)

6) Er vanuit gaan dat je maat die je niet meer in je spiegels ziet wel thuis komt en dat hij een andere route heeft genomen naar huis. Thuis kom je aan en zag ik 1 oproep gemist: Roel. Ik bel terug, blijkt hij met een lekke band aan de Franse grens te staan :P

7) Altijd wijze taal hier uitslaan op MF dat je een bandenreparatie-setje moet meenemen, en dan uiteindelijk ZELF met een lekke band in the middle of nowhere op Corsica komen te staan zonder reparatiesetje.....

8) In Barcelona geen navigatie meer. De adapter blijkt defect. Na wat prutsen perongeluk de + en de - verkeerd omgezet waardoor ik niet alleen de adapter maar ook mijn Motorola A380 t.w.v. 600eur sloopte.


Ik kan er nog zat opnoemen, maar nu mag de rest weer :P
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de afdaling van de Stelvio, vóór een krappe haarspeldbocht rechtsom. Mijn maat, die voor me reed, stak zijn hand op en remde. Ik dacht (en waarom eigenlijk??), nou, die wil dat ik voorop ga rijden. Dus ik geef gas, duik de haarspeldbocht in en sta vervolgens met mijn schouder tegen een campertje dat zich naar boven aan het zwoegen was. Die had ik even niet gezien. Mijn maat wel... Foutje...

Een echte blunder heb ik een keer gehad toen ik terug reed van een vakantie. Dacht het in 1 dag te doen, maar dat liep helemaal verkeerd af. Ik zal het verhaal eens opzoeken en in deze post plakken. Kun je zien hoe erg je er aan toe kunt zijn.

Gevonden, hier is het.

Zaterdagochtend ben ik uit Oostenrijk vertrokken met het idee om in 1 dag naar huis te rijden. ‘s Morgens tegen Truus (mijn GPS) gezegd dat ik naar huis wilde en die gaf aan dat ik half acht ‘s avonds thuis zou zijn. Tel daar nog eens vier uur bij op voor de stops en dan zou ik toch tegen twaalven wel thuis moeten zijn. Het liep anders. Nog voor de Felbertauern tunnel regende het al. En niet zo’n beetje. Dus voorzichtig aan, want het was druk en de weg was glad. Het duurde een uur langer dan gedacht eer dat ik Oostenrijk uit was. Ik reed gewoon niet zo lekker, kwam moeilijk in mijn ritme.
Vóór Munchen moest ik me door een kilometerslange file wurmen. Hetzelfde gebeurde voor Augsburg. Weer vertraging. Pas om een uur of twee 's middags kon ik wat kilometers gaan maken, maar ik liep al ver achter op het schema. Ik merkte dat ik begon te geeuwen, het zekerste teken dat ik niet gegeten had. Weer aan de kant om wat broodjes te kopen.

Zo rond een uur of acht, half negen 's avonds besloot ik dat ik maar een hotel moest zoeken, anders werd het wel heel erg laat. De snelweg af en in een plaatsje drie hotels bezocht, geen succes. Daarop maar besloten om toch weer door te gaan. Weer benzine er in en wat te eten (koeken!) gekocht. Heb later ook nog een motel langs de snelweg gezien, maar voor geen prijs dat ik mijn mooie motor daar ‘s nachts buiten neerzet. Het werd donker, maar ik kon nog behoorlijk wat kilometers maken.

Maar om een uur of tien belandde ik weer in een file. En het begon te regenen; en niet zo’n beetje. Door de auto’s heen was zo goed als geen optie, het wegdek verschilde in hoogte tussen de rijbanen en ik slingerde van de ene naar de andere kant. Toch maar zo goed en zo kwaad als het ging proberen, maar het was donker, en door de regen schitterde alle autoverlichting, wat het nog lastiger maakte.
Na een kilometer of vijf, dan zijn we weer ruim een uur verder, heb ik hem aan de kant gezet, bij een stel Italiaanse vrachtwagens. Een half uurtje pauze, want dat had ik hard nodig. Daarna maar weer verder; geen teken dat de file zich oploste. Het motorrijden werd steeds zwaarder, maar ik zag niet wat ik anders moest doen. Tenslotte maar een stuk over de vluchtstrook (ja, mag niet, maar ik moest toch wat!).
Ik zag na een paar kilometer een afslag naar Bad Honnef. Daar maar naar toe, alles beter dan in die file te blijven. Ik gaf Truus de opdracht een omweg van 30 kilometer te maken. Dat deed ze goed, maar zo'n Truus weet niet dat ik liever niet in het pikkedonker en in de regen, met gladde wegen, bergpassen zonder verlichting rijd. Ik moest de bergrug over naar de Rijn, wat redelijk spannend was.

Tenslotte weer op een andere snelweg beland. Daar begon het echt goed te plenzen. Hoorde het water tegen het motorblok klappen. Op een gegeven moment zag ik een Shell station. Ben onmiddellijk gestopt, getankt en naar binnen gegaan.
Toen merkte ik pas goed hoe slecht ik er aan toe was. Ik rilde over mijn hele lijf van vermoeidheid en kou. Eerst maar een bak koffie, toen nog een, en toen nog een. Werd wel iets warmer, maar verder rijden was eigenlijk uitgesloten.
Ik raakte in gesprek met een oud mannetje uit de omgeving en vertelde hem hoe lang ik al onderweg was en van mijn mislukte poging een hotel te vinden. Hij vertelde dat de file ruim 25 kilometer lang was (goeie beslissing om er af te gaan!). Maar hij zei ook dat er in de buurt, ongeveer 5 a 6 kilometer verderop, een Ibis hotel was waar ik gegarandeerd een kamer kon krijgen. Hij proberen om het uit te leggen, maar ik had niet meer het vermogen om op te nemen wat ie vertelde. De goeie man heeft zelfs een briefje voor me gemaakt! Hoe ik dat moest lezen in het donker op de motor vertelt het verhaal niet.
Het duurde een tijd voordat ik me realiseerde dat dit hotel natuurlijk in de gps moest staan. Samen hebben we toen op Truus gezocht waar dat hotel zou zijn en dat hebben we gevonden. Dus toen de opdracht gegeven daar naar toe te gaan.
Goeie ouwe Truus; het hotel bleek maar 3 kilometer verder te liggen, maar ik moest wel een afslag voorbij rijden die ik zonder Truus geheid niet goed zou hebben gedaan en ik moest ook rechtsaf waar dat mannetje had gezegd dat ik linksaf moest. Maar ik ben er gekomen. Nog nooit zo bekaf van een dagje motorrijden geweest! Eerst een goeie hete douche en toen heb ik als een marmot door m’n drie bakken bakken koffie heen geslapen. Zondagmorgen het laatste stuk naar huis gedaan, was een fluitje van een cent.

Wat me het meeste dwars zit van dit verhaal, is dat het gewoon een oerstomme beslissing is geweest om door te blijven rijden. En als ik nou een beginner was geweest, dan zou ik zeggen 'nou vooruit, kan gebeuren'. Maar ik heb een behoorlijke ervaring, ga al jaren met de motor op vakantie, dan zou je toch beter moeten weten. Nou ja, het is goed afgelopen, maar zo doe ik het nooit meer!

:]
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik ook ongeveer een blunder,

Ik ging samen met mijn vriendin naar luxemburg toe op vakantie ik had net 1 maand mijn rijbewijs en een motor.
Ik besluit om kaarten mee te nemen en een navigatiesysteem kan nooit fout gaan toch? toch??
Ik rijd van mijn woonplaats naar maastricht toe dit ging goed zo de eerste 50 km zater erop toen ik eenmaal in maastricht kwam ik erachter dat ik eigenlijk nog nooit zelf de weg had hoeven te zoeken en dat ik een fout had gemaakt in mijn routebeschrijving.
Ik begon al totaal de verkeerde kant op te rijden in belgie en de reis was pas 50 km jong.
Op een gegeven moment dacht ik nou moet ik toch eens op de kaart kijken want ik zie geen enkele plaats die me bekend voor komt.
Pas toen ik 30km de verkeerde kant op had gereden kwam ik erachter dat ik in maastricht rechtsad had moeten gaan ipv linksaf.
Al met al goed en wel teruggereden en de goede kant opgegaan en ik reed verder richting margraten waar ik direct een afslag rechts moest nemen belgie in pas toen ik in gulpen aankwam besefte ik weer dat ik een afslag had gemist.
Mijn vriendin begon al wat gefrustreerd te raken omdat dit al de 2e keer was dat ik helemaal verkeerd ging maar goed toch maar terug rijden en dan de goede kant op.
Ik moest richting Eupen en dacht dit via de snelweg te doen om er zeker van te zijn dat ik goed zou rijden pakte ik de navigatie erbij en rijden maar, toen ik in Luik uitkwam wist ik alweer dat ik totaal fout zat en besloot maar weer terug te rijden helaas miste ik alweer een afslag waardoor ik bijna terug ben gereden naar maastricht toen ik bij Vise aankwam zakte me de moed totaal in de schoenen ik was weer helemaal terug bij af zo ongeveer en drijfnat draaide we ons weer om en gingen dit keer echt de goede kant op ik nam de snelweg richting eupen ik had de navigatie maar uitgezet omdat ik niet meer durfde om het risico te lopen terug naar Luik geleid te worden (WAT EEN HEL is dat).
Ik moest verder rijden richting eupen maar ik raakte helemaal in de war toen ik een bord zag dat zei rechtsaf naar eupen en linksaf naar eupen ik pakte hem navigatie systeem erbij en die zei dat ik 20 km van de route afzat en 4 afslagen geleden naar eupen had moeten gaan.
Dom als ik was besloot ik toch maar het navigatiesysteem te volgen en na bijna 2 uur rondrijden door de kleinste gehuchten van belgie in combinatie met de allerslechtste wegen die ik ooit had meegemaakt kwam ik dan in eupen aan.
Het begon hier zo hard te regenen dat ik niet meer verder durfde te rijden over de kinderkopjes.
Een uur later werd de regen minder en ik besloot toch maar door te rijden naar malmedy.
Hier begon de stortregen weer en we gingen maar eens een restaurantje binnen om weer op te warmen strompelend lopen we naar binnen en bestellen een warme chocomel.
Na 1 uur zitten opwarmen bij het haardvuur besluiten we maar weer verder te rijden want het begon al aardig laat te worden en we moesten toch echt om 7 uur savonds bij het hotel zijn.
Totaal gebroken vervolgden we de weg en besloten maar alles over de snelweg te doen omdat dat het gemakkelijkste zou zijn.
Toen ik eenmaal een bord luxemburg zag verscheen de eerste glimlach op mijn gezicht van die hele dag vol met ellende toen ik zag dat ik nog 200km te gaan had werd ik minder blij.
Maar goed de zon begon weer te schijnen en we gingen volgas richting luxemburg stad savonds precies om 7 uur halen we het hotel 700KM GEREDEN EN 12UUR VERDER lagen we totaal kapot op het hotelbed onze eerste vakantie samen op de motor wat een blunder.
Gelukkig waren de opvolgende dagen superleuk.
 
De motoren opbokken naast je tent tijdens een gigantische regenbui, in de veronderstelling dat een opgebokte motor steviger staat dan een motor op de jiffy en daardoor minder snel wegzakt in zompige grond... Gelukkig zijn ze niet op de tent gevallen.
 
Leuke verhalen mensen! :}


Ik heb er nog 1:


Ik was een rit aan het doen in het Zuiden van Frankrijk. In de omgeving van de Gorges du Verdon ( :9~ ).

Het was al iets na de middag en ik had verschrikkelijk veel honger. De SV had wel dorst want de benzinepompen zijn niet echt talrijk aanwezig daar.

Eerst toch maar even de innerlijke mens versterken zoals ze dat zeggen, dus, stoppen om m'n pick-nick te verorberen.

Ik parkeer de SV, pak m'n pick-nick en zet me ergens op een paar rotsen met de SV mooi in het zicht. Begin ik te mijmeren terwijl ik de sandwich eet "hmmz, wat een mooie motor is het toch enzo".
Maar wacht eens, wat is dat daar op de achterband???

Ga ik wat dichter kijken, ja hoor, een nagel :( .
Ik beweeg 'm lichtjes en hoor "pfffffffffft". Niet zo best dus.
Lees je zoveel van "ga niet op reis zonder bandenreparatieset...". :X

Daar sta je dan, in de middle of nowhere, met een tank die ver leeg is en een band die leeg aan het gaan is '( .

Ik heb wel reisverzekering die de kosten van het slepen dekken, maar ik had geen zin om uren op de takelwagen te wachten en daarboven begon het ook nog eens te regenen ;( .

Daarbij had ik op de Zumo gezien dat er 15-tal kilometer verder een benzinestation was.
Ik dacht: "dat moet nog haalbaar zijn de resterende benzine, en waarschijnlijk kunnen ze me daar helpen met m'n band".

Ik rij, heel rustig om de achterband niet te zwaar te belasten en om benzine te sparen.
Kom ik eindelijk aan, aan het bewuste benzinestation, bestaat dat niet meer :( .
Veel keuze heb ik niet, want de SV begint al te stotteren, dus ik zoek, wederom via de Zumo het dichtstbijzijnde tankstation en rij er naartoe (zo'n 20 km verder :o ) met een band die ver leeg is, en een tank waar alleen nog benzinedampen inzitten.

De weg er naartoe was een mooie baan, die steil naar beneden liep.
Omdat de SV toch bijna niets meer van benzine had, en de weg zo fel naar beneden liep, besloot ik om m'n fluo hesje aan te doen, de motor in z'n vrij te zetten, contact aan en gevarenknipperlichten aan.
En zo heb ik de SV als een fiets naar beneden gestuurd :+ .

Ik heb uiteindelijk het kleine benzinestation gehaald met een SV die nog steeds op eigen kracht reed.
Eerst getankt (nog altijd het record aantal liter dat ik er ooit mee heb getankt) en dan de pomphouder gevraagd om de band op te pompen. Zat 1,5 bar te weinig in :X .

Van hem instructies gekregen naar een grote stad waar veel motorzaken waren.
Helaas was het op een maandag :') .
Maar uiteindelijk is alles nog goedgekomen :} .

Foto van de band:

6e90d021c3833a5bf34a221302b94b37



En die bandenreparatieset? Die heb ik ondertussen voor m'n verjaardag cadeau gekregen van een paar lollige mensen :/ .

;)
 
Laatst bewerkt:
Dat was nog niet het ergste.. maat van me hield lekker z'n kaken op mekaar om te zien hoe ik daar een kamertje ging regelen! -O-

"Oen sjambre, deux person si-voe-ple" :$
_O-

GE-WEL-DIG
(had mij ook kunnen overkomen)

Een keer op de motor naar een gala geweest. Gaat prima aangezien ik al mijn motor kleding kwijt kan in de koffers. En inderdaad . . . geen schoenen.

Dus gala gedaan, strak in het pak . . . met motor laarzen er onder :Y wel ff schoongemaakt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan