Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ 2meter: duurt wel vaker een paar dagen (of langer) de man heeft het enorm druk. (anders bel je 'm toch gewoon ff :P )

@ motorsmrf: dat is nou PRECIES het karakter van de V4-blokken, het vermogen kickt in rond de 6000-7000tpm.
Theoretisch is dit punt wel te verlagen, maar dat kost je weer topvermogen door een COMPLEET andere afstelling van de motor. en dan hebben we het o.a. andere nokkenastiming e.d.
 
@ 2meter: duurt wel vaker een paar dagen (of langer) de man heeft het enorm druk. (anders bel je 'm toch gewoon ff :P )
Bellen kan ik idd ook wel effe doen, ik heb sinds enkele maanden op m'n werk extra telefoon-privilleges gekregen en kan dus rechtstreeks vanuit m'n toestel de hele wereld over bellen. Alleen ff kijken hoe het met tijdverschil zit....
Ach, ik wacht geduldig tot volgende week en dan kan ik nog altijd bellen.
@ motorsmrf: dat is nou PRECIES het karakter van de V4-blokken, het vermogen kickt in rond de 6000-7000tpm.
Theoretisch is dit punt wel te verlagen, maar dat kost je weer topvermogen door een COMPLEET andere afstelling van de motor. en dan hebben we het o.a. andere nokkenastiming e.d.
Nu ik d'r zo over nadenk....
Wat ik in m'n vorige post zette is 'n beetje bullshit, want ik denk dat je wel gelijk hebt...

Ach, ik heb hiervóór allen op 'n CB(F)500 gereden, dus ik vond het vermogen van de VF1000 bij 3500 toeren al geweldig :9
 
Jullie hebben me aangestoken.. ga zondag ook maar sleutelen aan de motor. (en daarna rijden :P ) Ga ff sapjes vervangen en nieuwe filters erinzetten .. boel smeren.... Me zwager (die op de suuz kwam met de meeting) gaat me ff assisteren dus dat moet goed gaan komen (toch?)
 
Ik heb de splitter laten vervallen om 3 redenen toen ik staalflex monteerde:
1) ik vind het mooier :)
2) minder koppelingen, dus minder kans op lekkages en minder plaatsen waar luchtbelletjes kunnen blijven hangen bij het ontluchten.
3) De koppelingen zijn de duurste onderdelen bij het monteren van staalflex leidingen, 2 lange leidingen waren gewoon goedkoper.

Voor mij precies dezelfde redenen (hoe krijg ik die smiley met dat bordje?) gewoon laten maken via de motorzaak. Was geloof ik 100 euri, zijn de beste 100 euri die ik ooit aan mijn VF heb gespendeerd (nouja, die BT45's zijn toch ook wel fijn, en die nieuwe kettingspanners waren ook geen overbodige luxe... ;) )
 
Ik heb een VF750f uit 1985 te koop zien staan en wil er van de week even naar gaan kijken. Waar moet in het bijzonder op letten? De vraagprijs is 900 euro, wat kan ik daarvoor verwachten? Op de foto’s ziet ie er goed uit.

Bijlage: 85026.jpg
 
Voor mij precies dezelfde redenen (hoe krijg ik die smiley met dat bordje?) gewoon laten maken via de motorzaak. Was geloof ik 100 euri, zijn de beste 100 euri die ik ooit aan mijn VF heb gespendeerd (nouja, die BT45's zijn toch ook wel fijn, en die nieuwe kettingspanners waren ook geen overbodige luxe... ;) )
jij bedoelt :^ da's :^

BT45's? Dat zal ik in gedachte houden.
Enne, waar krijg je nieuwe kettingspanners?
 
Ik heb een VF750f uit 1985 te koop zien staan en wil er van de week even naar gaan kijken. Waar moet in het bijzonder op letten? De vraagprijs is 900 euro, wat kan ik daarvoor verwachten? Op de foto’s ziet ie er goed uit.
full


Ziet er leuk uit ja....
900 is als vraagprijs lang niet gek als 'ie zo mooi is als op de foto.
Persoonlijk vind ik het bij de 750 een beetje jammer dat 'ie ongeveer hetzelfde weegt als de 1000.
Er staan hier in het topic natuurlijk van allerlei dingen waar je op moet letten maar bijgeluiden vanuit de koppen is een van de voornaamste.
 
Ik heb nog nooit zo’n ding in het echt gezien. Ik ben 1.97, pas ik er eigenlijk wel op?
En alleen bijgeluiden? Als ie goed klinkt is ie dan doorgaans goed?
 
Ik heb nog nooit zo’n ding in het echt gezien. Ik ben 1.97, pas ik er eigenlijk wel op?
En alleen bijgeluiden? Als ie goed klinkt is ie dan doorgaans goed?
Nou, je hebt natuurlijk die klassieke problemen met de nokkenassen en dat zou je kunnen horen als het in een bepaald stadium is. Je kunt kijken of er een oliemod voor de cilinderkoppen op zit; da's een aluminium adapter-schijf tussen blok en oliefilter met een olieslang naar de cilinderkoppen of een olieleiding die vanuit het carter naar de cilinderkoppen gaat.
Verder kan er natuurlijk vanalles mis zijn, maar dat zijn een beetje de standaard dingen waar je altijd op moet letten (is 'ie recht, schakelt 'ie goed enz...)

Er zijn hier vast mensen die zo'n ding rijden en er beter in thuis zijn dan ik.

Of je d'r op past? Da's heel persoonlijk, de ene vind het goed gaan de ander vind het nix. Gewoon proefritje maken. IMHO zou het goed moeten kunnen.

Suc6


[EDIT]
Versleten nokkenaskettingen en spanners hoor je ook wel, vooral in de lage toeren...
 
Laatst bewerkt:
Whoops..... dat was 'em, toch maar weer snel weggehaald. ;)


[me] Effe de startpost testen en dan het preview-vinkje vergeten :X |( [/me]
 
Laatst bewerkt:
ik stem ervoor dat je het nieuwe topic begint en deze laat sluiten mbv
exclamation.gif
.
We MOETEN de 2500 niet volmaken :)

[me] magnamaniac is gewoon ongelooflijk nieuwsgierig naar die startpost.[/me]
 
ik stem ervoor dat je het nieuwe topic begint en deze laat sluiten mbv (Afbeelding).
We MOETEN de 2500 niet volmaken :)

[me] magnamaniac is gewoon ongelooflijk nieuwsgierig naar die startpost.[/me]
Dus jij wilt
map-new.gif
veranderen in
map-closed.gif
d.m.v.
exclamation.gif
?

Jah, die startpost.... ik ben geen professional he.... en we hebben hier ook géén HTML rechten O-)

Het is natuurlijk ook aan jullie om te laten weten wat er in die startpost moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan