TedLasso46
Auribus teneo lupum.
- 21 nov 2007
- 32.075
- 63.331
Politie voor blaastest en invordering gebeld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
we reden vanuit moordrecht richting 7huizen...
de verklaring van de bestuurder was dat hij mij al opgemerkt had omdat ik dicht op hem zat(klopte ook wel want ik wilde hem inhalen maar zag toen de tegemoet komende vrachtwagen dus maar niet ingehaald). na de spoorwegovergang gaf hij extra gas "om zn remweg vrij te maken" vervolgens remde hij heel hard en knipperde pas toen hij stil stond.
hij zei dat hij bewust pas knipperde na het passeren van het nr 146 bord aan de linkerkant van de weg. effectief heb ik zijn knipper 1 keer op zien lichten van het moment dat ik begon te remmen tot ik viel en mijn motor hem raakte.
alles duidde erop dat hij vergeten was dat hij wilde tanken tot hij er al bijna voorbij was, dus alle ankers uit en daarna richting aangeven.
mijn getuige bevestigde ook dat hij de knipper pas zag na het tot stilstand komen van de auto.
juist als je al hebt opgemerkt dat je achterligger dicht op je zit, dan zou een logische manier van handelen zijn, snelheid minderen, vroeg richting aangeven en voorzichtig en rustig remmen... hij deed precies het tegenovergestelde
(mijn volgafstand was door zijn versnelling niet meer te kort)
die eikel had zelf ook een motor rijbewijs, maar had al wat jaren niet gereden zei hij...
Over dit artikel hebben we al vaker discussie gehad. Uit eerdere zaken is gebleken dat dit artikel er niet voor zorgt dat je zomaar op je rem mag trappen en dat de mensen het achter je maar uitzoeken.En toch zit er wel wat in dat artikel 19 RVV. Sowieso voor de eigen veiligheid:
Hoofdstuk II. Verkeersregels § 8. Maximumsnelheid Artikel 19 De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Over dit artikel hebben we al vaker discussie gehad. Uit eerdere zaken is gebleken dat dit artikel er niet voor zorgt dat je zomaar op je rem mag trappen en dat de mensen het achter je maar uitzoeken.
Door dit artikel ben je meestal wel de lul als er geen getuigen/andere bewijzen zijn die laten zien dat je voorganger keihard op de rem stond.
Ben in de mobiel gesprongen en heb de sleutel eruit gehaald. Persoon had niets in de gaten
Dan moet je toch behoorlijk de weg kwijt zijn lijkt me.
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).
Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).
Wat te verwachten?
Reed je nou 70 te hard t.o.v. de via de matrixborden geldende Vmax van 50, of t.o.v. de normale Vmax van 100?
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).
Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).
De boete is voor het filefilteren, niet voor de maximumsnelheid want daar bleef je onder. De gedragscode zegt dat je max 10km/h verschil met de file mag hebben, en als de file 40km/h rijdt of harder, dat je dan weer moet invoegen. De file reed 50, dus moest je volgens de gedragscode invoegen. En je reed (gecorrigeerd) evengoed 13 km/h harder dan de file, dat mag ook niet volgens de gedragscode.
De boete is voor het filefilteren, niet voor de maximumsnelheid want daar bleef je onder. De gedragscode zegt dat je max 10km/h verschil met de file mag hebben, en als de file 40km/h rijdt of harder, dat je dan weer moet invoegen. De file reed 50, dus moest je volgens de gedragscode invoegen. En je reed (gecorrigeerd) evengoed 13 km/h harder dan de file, dat mag ook niet volgens de gedragscode.
Maar de gedragscode is geen wet, alleen een gedragscode. Ik betwijfel of ze je een boete kunnen geven gebaseerd op de gedragscode. De boete zal dus een andere omschrijving hebben, iets met gevaarlijk rijden of zo.
Wel sukkelig om je aan te houden. Als je nou 110 reed tussen een file die 80 reed, dan hebben ze misschien een punt.
Pin me d'r niet op vast, maar volgens mij is die boete voor tripleren is art. 5, want daar bestaat geen overtreding (meer) voor.Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).
Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).
Wat te verwachten?
Hoe kun je nu weer slippen met droog weer over reparatiestrepen terwijl je rechtdoor gaat? Oude banden? Met regen wil ik er nog wel eens een klein beetje op letten maar met droog weer? Al rij ik de hele rit over die dingen heen.....
Misschien krijg ik dan nog wel veel meer views (44000 and counting)Dan moet ik wel stoppen met de andere filmpjes die ik maak, die zijn soms wat minder vriendelijk voor ons imago .
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).
Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).
Wat te verwachten?
Vandaag weer een eens een BMW die vanaf de invoegstrook met 80 km per uur naar de linkerbaan vliegt. Dat is 3 banen opschuift zonder te knipperen terwijl het verkeer gewoon met 120 reed. Het was drie banen met remlichten disco.