Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik denk ook dat zo iemand beter de pijp aan Maarten kan geven.
Maar ik ga niet over de rijbewijzen.

Terwijl jonge motorrijders moeten beginnen opeen opgevoerde brommer, kun je als oudere gewoon je AM rijbewijs houden als je ongeschikt wordt verklaard voor het autorijbewijs. (de huidige generatie heeft nooit examen gedaan). Je hoeft niet gekeurd te worden en er wordt geen enkele eis gesteld. Sommige handelaren bieden een paar lessen aan bij aankoop, Thats it!

Verbazingwekkend hoeveel schade een brommobiel aanricht.
Beide auto's waren behoorlijk beschadigd.
 
we reden vanuit moordrecht richting 7huizen...
de verklaring van de bestuurder was dat hij mij al opgemerkt had omdat ik dicht op hem zat(klopte ook wel want ik wilde hem inhalen maar zag toen de tegemoet komende vrachtwagen dus maar niet ingehaald). na de spoorwegovergang gaf hij extra gas "om zn remweg vrij te maken" vervolgens remde hij heel hard en knipperde pas toen hij stil stond.
hij zei dat hij bewust pas knipperde na het passeren van het nr 146 bord aan de linkerkant van de weg. effectief heb ik zijn knipper 1 keer op zien lichten van het moment dat ik begon te remmen tot ik viel en mijn motor hem raakte.

alles duidde erop dat hij vergeten was dat hij wilde tanken tot hij er al bijna voorbij was, dus alle ankers uit en daarna richting aangeven.
mijn getuige bevestigde ook dat hij de knipper pas zag na het tot stilstand komen van de auto.

juist als je al hebt opgemerkt dat je achterligger dicht op je zit, dan zou een logische manier van handelen zijn, snelheid minderen, vroeg richting aangeven en voorzichtig en rustig remmen... hij deed precies het tegenovergestelde
(mijn volgafstand was door zijn versnelling niet meer te kort)

die eikel had zelf ook een motor rijbewijs, maar had al wat jaren niet gereden zei hij...

En toch zit er wel wat in dat artikel 19 RVV. Sowieso voor de eigen veiligheid:

Hoofdstuk II. Verkeersregels § 8. Maximumsnelheid Artikel 19 De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
 
En toch zit er wel wat in dat artikel 19 RVV. Sowieso voor de eigen veiligheid:

Hoofdstuk II. Verkeersregels § 8. Maximumsnelheid Artikel 19 De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Over dit artikel hebben we al vaker discussie gehad. Uit eerdere zaken is gebleken dat dit artikel er niet voor zorgt dat je zomaar op je rem mag trappen en dat de mensen het achter je maar uitzoeken.

Door dit artikel ben je meestal wel de lul als er geen getuigen/andere bewijzen zijn die laten zien dat je voorganger keihard op de rem stond.
 
Over dit artikel hebben we al vaker discussie gehad. Uit eerdere zaken is gebleken dat dit artikel er niet voor zorgt dat je zomaar op je rem mag trappen en dat de mensen het achter je maar uitzoeken.

Door dit artikel ben je meestal wel de lul als er geen getuigen/andere bewijzen zijn die laten zien dat je voorganger keihard op de rem stond.

Zoals ik schreef: Vooral voor den eigen veiligheid. Toch wel prettig als je op tijd kunt stoppen zodat je uberhaupt nog naar huis kunt, in plaats van er vol op te klappen en dat andere mogen zeggen: Tsja, het was niet zijn fout hij heeft alleen pech gehad.
 
vandaag reed er een scooter met +- 80 op een weg parallel van mij, Brommer reed zo hard dat die de buitenbocht nam en uit schik kwam daar een tractor om de hoek heen zetten. hij stuurde uit schik half de bosjes in, heb nog even gekeken hoe het met de jongen ging.

Ik ging natuurlijk van het ergste uit toen ik brommer + trekker op elkaar af zag komen.
Helaas zag ik dit in me ooghoek en filmt mijn gopro dat niet (stuk van wat er gebeurd is mist)
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je toch behoorlijk de weg kwijt zijn lijkt me.

Zo had ik er 1 voor me in een Megane, en niet gaan rijden toen het groen werd.
Normaal gas ik daar gelijk langs maar bij deze zei iets me dat ik ff moest kijken.

Deze man wist niet meer wie en waar hij was, en ik rook een hele penetrante urinelucht.
Gelukkig kwam er net een busje aanrijden met een agent erin die ik wenkte...
De man is per ambulance afgevoerd...

Ik denk niet dat ie nog rijdt, ook niet in een brommobiel.
 
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).

Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).

Wat te verwachten?
 
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).

Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).

Wat te verwachten?

Reed je nou 70 te hard t.o.v. de via de matrixborden geldende Vmax van 50, of t.o.v. de normale Vmax van 100?
 
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).

Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).

De boete is voor het filefilteren, niet voor de maximumsnelheid want daar bleef je onder. De gedragscode zegt dat je max 10km/h verschil met de file mag hebben, en als de file 40km/h rijdt of harder, dat je dan weer moet invoegen. De file reed 50, dus moest je volgens de gedragscode invoegen. En je reed (gecorrigeerd) evengoed 13 km/h harder dan de file, dat mag ook niet volgens de gedragscode.

Maar de gedragscode is geen wet, alleen een gedragscode. Ik betwijfel of ze je een boete kunnen geven gebaseerd op de gedragscode. De boete zal dus een andere omschrijving hebben, iets met gevaarlijk rijden of zo.

Wel sukkelig om je aan te houden. Als je nou 110 reed tussen een file die 80 reed, dan hebben ze misschien een punt.
 
De boete is voor het filefilteren, niet voor de maximumsnelheid want daar bleef je onder. De gedragscode zegt dat je max 10km/h verschil met de file mag hebben, en als de file 40km/h rijdt of harder, dat je dan weer moet invoegen. De file reed 50, dus moest je volgens de gedragscode invoegen. En je reed (gecorrigeerd) evengoed 13 km/h harder dan de file, dat mag ook niet volgens de gedragscode.

Als 70 gecorrigeerd naar 63 gaat betreft het een correctie van 7 kmph. Dus ik denk dat hij wel degelijk bedoelt dat hij 70 te hard reed (maar t.o.v. welke Vmax is nog steeds de vraag), en niet dat hij 70 reed wat te hard was, want dan was de correctie bij mijn weten maar 4 geweest.

Correct me if I'm wrong :)
 
zo lees ik het ook:
De boete is voor het filefilteren, niet voor de maximumsnelheid want daar bleef je onder. De gedragscode zegt dat je max 10km/h verschil met de file mag hebben, en als de file 40km/h rijdt of harder, dat je dan weer moet invoegen. De file reed 50, dus moest je volgens de gedragscode invoegen. En je reed (gecorrigeerd) evengoed 13 km/h harder dan de file, dat mag ook niet volgens de gedragscode.

Maar de gedragscode is geen wet, alleen een gedragscode. Ik betwijfel of ze je een boete kunnen geven gebaseerd op de gedragscode. De boete zal dus een andere omschrijving hebben, iets met gevaarlijk rijden of zo.

Wel sukkelig om je aan te houden. Als je nou 110 reed tussen een file die 80 reed, dan hebben ze misschien een punt.

dus idd wat knullig vd wouten om te verbaliseren voor wat ik een grensgeval zou vinden.
zondagsrijders/zondagswouten ?
Of verkeersregelaars ?

Maar we weten niet alles van de sitatie te plekke.
Misschien ging hij idd met 163(gecorrigeerd) tussen langzaam rijdend verkeer door.. (roekeloos+stupide, maar toch enig respect dan - heeftie geluk dat-ie nog levend is opgepakt, vooral tussen de zondagrijders).
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).

Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).

Wat te verwachten?
Pin me d'r niet op vast, maar volgens mij is die boete voor tripleren is art. 5, want daar bestaat geen overtreding (meer) voor.

Als ik het goed lees ging je 63km/u te hard, wellicht dat dat samen met je art. 5 gaat. Anders kun je ff Googlen wat dat zo ongeveer moet kosten. Wat zegt het (mini-)proces verbaal wat je gekregen hebt?

Verder zou ik ff naar flitsservice.nl gaan, daar weten ze er véél meer van.
 
Vrijdagochtend reed ik samen met mijn vriend naar de motorbeurs. Op de A27, vlak voor de Stichtse brug, slipte zijn achterband slipte weg over een van de zwarte reparatiestrepen. Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gebeuren op een recht stuk weg terwijl we allebei niet te hard reden.
Gelukkig kreeg hij de motor weer onder controle, maar het was wel even schrikken :/
 
Hoe kun je nu weer slippen met droog weer over reparatiestrepen terwijl je rechtdoor gaat? Oude banden? Met regen wil ik er nog wel eens een klein beetje op letten maar met droog weer? Al rij ik de hele rit over die dingen heen.....
 
Hoe kun je nu weer slippen met droog weer over reparatiestrepen terwijl je rechtdoor gaat? Oude banden? Met regen wil ik er nog wel eens een klein beetje op letten maar met droog weer? Al rij ik de hele rit over die dingen heen.....

het bedoelde stuk asfalt op de A27, tussen knooppunt almere en de stichtse brug (en de andere kant op ook..) is een jaar of vijftien geleden aangelegd.
de polderbodem is de oude zeebodem, de nieuwe weg zal door de zachte ondergrond inklinken.
hierom hebben ze meteen gekozen voor ouderwets asfalt, wat makkelijker te repareren is (wat inmiddels heel vaak gedaan is ook) voordat er zoab gelegd word.
aldus rijkswaterstaat in een bericht toen de weg nog vers was.

het is geen recht, vlak, egaal stuk asfalt meer, dat er af en toe wat gekwispel bij de achterband ontstaat kan ik beamen. met een ouder bandje veel meer effect dan met een nieuwe, kan ik ook beamen...
 
Laatst bewerkt:
Had ik laatst ook maar ik had de motor (iets schuin) en dan ook maar een heel klein beetje. weg was bijna droog maar niet helemaal dus :P ik haat die strepen nu al.... overigens zit er pas 3200km op mijn banden ouder is mijn motor niet dus daar licht het niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Misschien krijg ik dan nog wel veel meer views :+ (44000 and counting)Dan moet ik wel stoppen met de andere filmpjes die ik maak, die zijn soms wat minder vriendelijk voor ons imago ;).

Ik ben mede Bandit rijder en trouwe volger ;) wat een geluk heb je gehad :X
 
Afgelopen vrijdag door de KLPD van de weggehaald.
Ik reed te hard: 70 gemeten (dat is: 63 km/u gecorrigeerd) op de A13 bij Delft (100 stuk).

Er was file, dus tripleren (volgens agent). Bekeuring gaat via officier van Justitie.
Overige auto's reden zo rond de 50 en daarna iets harder (matrixborden gingen net uit).

Wat te verwachten?

Hoe hebben ze dit gemeten in een file...
Volgen bijna onmogelijk...
flitsen met auto's om je heen ook..
ben benieuwd?
 
Vandaag weer een eens een BMW die vanaf de invoegstrook met 80 km per uur naar de linkerbaan vliegt. Dat is 3 banen opschuift zonder te knipperen terwijl het verkeer gewoon met 120 reed. Het was drie banen met remlichten disco.

Ik had er vandaag een (BMW rijder in pak ) die op een afgekruisde baan doorreed. Vermoedelijk had hij het te druk met zijn telefoon dat hij dat kruis niet gezien had. Jammer dat de motoragent die vrijdag daar stond er vandaag niet was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan