Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik maak het juist vaak andersom mee, rijd een Ibiza wat velen van jullie zullen omschrijven als "petjes auto" oid... Dus verlaagd, maakt geluid etc etc.

Heb vaak het idee dat huisvaders/ midlifecrisis persoontjes mij even willen laten zien dat het ze wel gaat lukken met hun 2.0 tdi/d5 etc etc.

Als het ze dan niet lukt krijg ik bijvoorbeeld geen duimpje of ff een seintje.. voor mij een teken dat het voor die persoon toch wel een dingetje is/was.


Qua motor rijd ik een zx9r, word vaak achterna gezeten door jonge ventjes in golfjes e.d. zodat ze het ff kunnen proberen.
Ik vind dat leuk, je laat ze 1 x winnen en dan staan ze bij het volgende stoplicht te glimmen als een aap met 7 lullen.. waarna ik ze alsnog verneder bij de volgende sprint.


Of ik nu in de auto rijd of op de motor, sprintje laat ik niet aan me voorbijgaan !
De mensen die zoiets niet willen hoeven er niet aan mee te doen toch ?
 
Trouwens mn hele punt vergeten te maken 🤣
Vanochtend gebeurde het nog dat er een man van middelbare leeftijd vol door rood ging om samen met mij de snelweg op te gaan.. ik dacht eerst dat het undercover politie was , dus ik liet hem voorbij.
Hij bleef gewoon op de linkerbaan naast me rijden met ca. 140 ( mag daar 130 en ik rijd op de teller altijd wat harder, ben geen schijnheil )
Hoor hem 3 x toeteren en hij ging er van door , heb stukje met hem meegedaan en liep alweer aardig in toen ik besefte dat hij teveel YouTube filmpjes kijkt waarin ze van die snelweg dragraces doen 😂

Toevallig moesten we er dezelfde afrit af, dus heb hem ff geseind en duimpje gegeven.. voelt die man zich ook weer eens man
 
Ik snap je echt,maar t is ook rock en roll
Mijn vader kan geen stoplicht sprintjes doen met z n scootmobiel .hij is net zo oud-O-

Die van mij wil weer een motor (125cc) gaan kopen voor volgend seizoen._O-
Ik denk niet dat dit realiteit word (hij is ziek) maar kan je nagaan hoe onverstandig hij is.
 
Och, ik deed vroeger (in mijn andere brommertijd) ook sprintjes met de racemonsters van toen.
Sta je daar met je opgevoerde 80CC naast een CBR..
Volgas ervan door, en de motormuis gewoon mee doen..
En altijd een :t krijgen
 
Ongeacht wie er naast me staat, trek ik altijd zo snel op als de situatie het toestaat. Als er dan een auto'tje wil "racen" vind ik dat altijd wel aardig... met motoren vind ik het dan weer wat minder, dan ben ik toch altijd een beetje bang voor die ander, dat ie net iets tè gek gaat doen... motorrijders... blijft toch vaak onberekenbaar tuig :X
 
Ik geef 'm altijd van z'n jetje, tot vmax+10 als er een motort achter mij rijdt.
9 van de 10 keer scheuren ze langs mij met een rotgang :') Zo ook een jaartje geleden (denk ik) een motard achter mij gehad aan het stoplicht die een paar meter verderop bijna een kind heeft aangereden omdat hij ze niet zag oversteken aangezien hij met en rotvaart zijn imago niet wou beschadigen.
 
Gisteren een lompe motorrijder gehad...

Ik rijd voor mijn werk dus in een wit busje. (overigens distantieer ik me van het witte busjesvolk en zijn stereotypen..O-))
Vrolijk op de rechterbaan op een drukke snelweg (links/rechts rijdt even snel, dus geen zin om links te gaan rijden) zie ik een BMW de ruimte benutten en langzaamaan dichterbij komen. Dan links een auto voorbij, dan rechts een auto voorbij, zou ik ook doen als ik hem was, je schiet toch aardig wat beter op zo.

Vervolgens zie ik hem niet meer. Blijft die vent gewoon een goede minuut in mijn dode hoek rijden.8)7:?
Wil je dan gewoon aangereden worden? Nu let ik altijd op motoren, vooral als ik ze even niet meer zie, dan moeten ze wel in je dode hoek zitten (Dus links/rechts/achter je). Helaas doen veel mensen dit niet.

Ik weet dat het de verantwoordelijkheid is van de bestuurder in mijn positie om zichzelf er van te overtuigen dat je veilig een baan op kunt schuiven indien nodig maar zal toch zelf op de motor altijd zo'n situatie zien te vermijden, dan maar iets verder terug rijden, of er sneller voorbij.:Y
 
Gisteren een lompe motorrijder gehad...

Ik rijd voor mijn werk dus in een wit busje. (overigens distantieer ik me van het witte busjesvolk en zijn stereotypen..O-))
Vrolijk op de rechterbaan op een drukke snelweg (links/rechts rijdt even snel, dus geen zin om links te gaan rijden) zie ik een BMW de ruimte benutten en langzaamaan dichterbij komen. Dan links een auto voorbij, dan rechts een auto voorbij, zou ik ook doen als ik hem was, je schiet toch aardig wat beter op zo.

Vervolgens zie ik hem niet meer. Blijft die vent gewoon een goede minuut in mijn dode hoek rijden.8)7:?
Wil je dan gewoon aangereden worden? Nu let ik altijd op motoren, vooral als ik ze even niet meer zie, dan moeten ze wel in je dode hoek zitten (Dus links/rechts/achter je). Helaas doen veel mensen dit niet.

Ik weet dat het de verantwoordelijkheid is van de bestuurder in mijn positie om zichzelf er van te overtuigen dat je veilig een baan op kunt schuiven indien nodig maar zal toch zelf op de motor altijd zo'n situatie zien te vermijden, dan maar iets verder terug rijden, of er sneller voorbij.:Y
Je gaat toch niet in een voertuig rijden dat voorzien is van een dode hoek?8)7:?
 
Gisterochtend een dame uit de nood kunnen helpen. Ze stond hevig gepanikeerd met haar fiets te schudden en een andere dame stond erbij te gebaren. Geen idee wat er aan de hand was, maar het zag er heftig uit, dus ik dacht laat ik eens vragen of ik kan helpen. Er was niets aan de hand, alleen hing er een klein spinnetje aan het rechter stuurhandvat aan z'n laatste draadje heldhaftig te proberen omhoog te klimmen, en daar was mevrouw heftig van in paniek midden op het fietspad.

Spinnetje bevrijd en dame bevrijd en toen kon iedereen weer verder. Dame zeer dankbaar. Maar het viel me toch weer op dat er allerlei andere fietsers en scooterrijders zich toeterend en hoofdschuddend langsworstelden zonder even te vragen of ze deze twee dames konden helpen met whatever het probleem was.
 
Gisterochtend een dame uit de nood kunnen helpen. Ze stond hevig gepanikeerd met haar fiets te schudden en een andere dame stond erbij te gebaren. Geen idee wat er aan de hand was, maar het zag er heftig uit, dus ik dacht laat ik eens vragen of ik kan helpen. Er was niets aan de hand, alleen hing er een klein spinnetje aan het rechter stuurhandvat aan z'n laatste draadje heldhaftig te proberen omhoog te klimmen, en daar was mevrouw heftig van in paniek midden op het fietspad.

Spinnetje bevrijd en dame bevrijd en toen kon iedereen weer verder. Dame zeer dankbaar. Maar het viel me toch weer op dat er allerlei andere fietsers en scooterrijders zich toeterend en hoofdschuddend langsworstelden zonder even te vragen of ze deze twee dames konden helpen met whatever het probleem was.

Ik had het ook niet aangedurfd met al die metoo en de geëmancipeerde nuftrutjes :N,voor je t weet wordt je uitgekafferd waar je je mee bemoeit8)7
hulde dus:}
 
Gisterochtend een dame uit de nood kunnen helpen. Ze stond hevig gepanikeerd met haar fiets te schudden en een andere dame stond erbij te gebaren. Geen idee wat er aan de hand was, maar het zag er heftig uit, dus ik dacht laat ik eens vragen of ik kan helpen. Er was niets aan de hand, alleen hing er een klein spinnetje aan het rechter stuurhandvat aan z'n laatste draadje heldhaftig te proberen omhoog te klimmen, en daar was mevrouw heftig van in paniek midden op het fietspad.

Spinnetje bevrijd en dame bevrijd en toen kon iedereen weer verder. Dame zeer dankbaar. Maar het viel me toch weer op dat er allerlei andere fietsers en scooterrijders zich toeterend en hoofdschuddend langsworstelden zonder even te vragen of ze deze twee dames konden helpen met whatever het probleem was.
Een poosje geleden reed een spinnetje mee op mijn kroonplaat en dashboard. Het heeft er a'k me goed herinner twee dagen gezeten. Vond het wel gezellig, je bent dan niet zo alleen :) En zo'n spinnetje komt nog eens ergens!
 
Een poosje geleden reed een spinnetje mee op mijn kroonplaat en dashboard. Het heeft er a'k me goed herinner twee dagen gezeten. Vond het wel gezellig, je bent dan niet zo alleen :) En zo'n spinnetje komt nog eens ergens!
Ja bij mij heeft er ook eens eentje een paar dagen in de linkerbuitenspiegel van de auto gewoond.
 
Ja bij mij heeft er ook eens eentje een paar dagen in de linkerbuitenspiegel van de auto gewoond.

Oei, dan mag ik wel uit kijken..
Heb in september nog een illegaal de grens over geholpen.
In Normandie op vakantie (road trip met blik)geweest.
Daar een spinnetje achter de spiegel gekropen, en zag hem pas thuis weer te voorschijn komen:+

Vanochtend, onderweg naar bestemming.
Rij tussen de wachtende blikkers door naar voren om vooraan bij het stoplicht aan tekomen.
Zet Poes dan ook zo neer, dat ik iig niet van mijn sokken kan worden gereden, en dat men mij dus ook daadwerkelijk ziet..

Stoplicht gaat op groen, trek normaal op, en ineens een hoop getoeter achter mij:Y
Een of ander zwart Peugeot klevend aan mijn spatbord.
Kijk in de spiegel, maak een gebaar van 'Qé iets niet goed met mijn Poes??
Kerel begint terug te gebaren, en wederom toeterend...

Volgend stoplicht (op rood),
stap af om de achterzijde te inspecteren, niets te zien...
Kijkt kerel aan, en die bleef spontaan staren naar zijn metertjes:/

Kreeg net niet de tijd om aan de kerel te vragen wat er aan de hand was (stoplicht stond ondertussen weer op groen).
Dus, nog steeds geen flauw idee wat er was-O-
Misschien zag de beste kerel wel rook uit mijn uitlaat komen8)7
 
Oei, dan mag ik wel uit kijken..
Heb in september nog een illegaal de grens over geholpen.
In Normandie op vakantie (road trip met blik)geweest.
Daar een spinnetje achter de spiegel gekropen, en zag hem pas thuis weer te voorschijn komen:+

Vanochtend, onderweg naar bestemming.
Rij tussen de wachtende blikkers door naar voren om vooraan bij het stoplicht aan tekomen.
Zet Poes dan ook zo neer, dat ik iig niet van mijn sokken kan worden gereden, en dat men mij dus ook daadwerkelijk ziet..

Stoplicht gaat op groen, trek normaal op, en ineens een hoop getoeter achter mij:Y
Een of ander zwart Peugeot klevend aan mijn spatbord.
Kijk in de spiegel, maak een gebaar van 'Qé iets niet goed met mijn Poes??
Kerel begint terug te gebaren, en wederom toeterend...

Volgend stoplicht (op rood),
stap af om de achterzijde te inspecteren, niets te zien...
Kijkt kerel aan, en die bleef spontaan staren naar zijn metertjes:/

Kreeg net niet de tijd om aan de kerel te vragen wat er aan de hand was (stoplicht stond ondertussen weer op groen).
Dus, nog steeds geen flauw idee wat er was-O-
Misschien zag de beste kerel wel rook uit mijn uitlaat komen8)7
Mensen vinden het niet prettig als je pal voor hun neus gaat staan, zelfs al ben je sneller weg. Dat is gewoon de natuur. Daarom moet je ook gewoon naast de auto's gaan staan. Dan kan niemand je van je sokken rijden want ten eerste sta je ernaast, en auto's bewegen niet zijdelings, en ten tweede ben je nog steeds sneller weg. Sterker, ik denk dat het veiliger is, want stel je dat je toch om welke reden niet zo snel bent, dan gaat snelle Harry achter jou, gewoon langs je heen.
En als je vooraan gaat staan, moet je gewoon veel sneller weg zijn, en geen auto'tjes aanleiding geven om op te dringen. Dat is gewoon raar gedrag.
 
Helemaal met Gilles eens, maar Tcat zegt ook al: "Zet Poes dan ook zo neer, dat ik iig niet van mijn sokken kan worden gereden, en dat men mij dus ook daadwerkelijk ziet.". Dus ik denk dat hij dat ook al deed. En ik ga er ook meestal naast staan. Hooguit als iemand echt ziek veel ruimte overlaat voor het verkeerslicht; met name als iemand twee meter voor de de detectielussen stopt (waarom zo veel mensen dat doen? Zouden ze denken dat het flitsdingen zijn?), dan ga ik daar maar op staan.

Waar ik het dan weer niet mee eens ben is je motorfiets structureel "Poes" noemen.
 
Mensen vinden het niet prettig als je pal voor hun neus gaat staan, zelfs al ben je sneller weg. Dat is gewoon de natuur. Daarom moet je ook gewoon naast de auto's gaan staan. Dan kan niemand je van je sokken rijden want ten eerste sta je ernaast, en auto's bewegen niet zijdelings, en ten tweede ben je nog steeds sneller weg. Sterker, ik denk dat het veiliger is, want stel je dat je toch om welke reden niet zo snel bent, dan gaat snelle Harry achter jou, gewoon langs je heen.
En als je vooraan gaat staan, moet je gewoon veel sneller weg zijn, en geen auto'tjes aanleiding geven om op te dringen. Dat is gewoon raar gedrag.



Je hebt gelijk :t

een poosje terug stond ik in m n koekblik voor t stoplicht ,komt er ook zo n padvinder bmw brommer voor me staan , trek die l*l niet fatsoenliik op ,moet ik voor hem remmen dus ik toeter 1x ,wordt hij kwaad :? eeeh gast ,als je er dan voor wil gaan staan zorg dan ook dat je gas geeft :Y,en echt snel is dat hondehok van mij nu ook weer niet :N
 
Filevorming op de A10. Mafkees van een fransoos gooit zijn auto vanuit stilstand achteraan de file van de middelste baan naar de linkerbaan waar de file pas een redelijk aantal auto's verder begon. Mijn remafstand op de linkerbaan werd dus onverwachts gehalveerd. Moest flink doorknijpen, tegen een noodstop aan.B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan