Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zonet op de A12 oostwaarts: mannetje in fluor op een nieuw model R1200GS die wel een rijlesje kon gebruiken om z'n zelfvertrouwen wat op te krikken.

Op de motor is dit juist een mooi stuk snelweg om met 140+ op de teller de rest van het verkeer voorbij te rijden (in de auto rij ik daar altijd 110-115 op de rechterbanen om zuinig om te springen met benzine).

Deze motorrijder reed alleen 97-99 op de teller en was continu nerveus z'n hoofd aan het bewegen om in de spiegels, op z'n snelheidsmeter of iets anders te kijken. Bovendien reed hij te veel links van het midden en toen er een file ontstond ging hij wel filteren, maar het zag eruit alsof hij zijn motor veel breder inschatte dan hij daadwerkelijk was. Wat later reed ik hem opnieuw voorbij omdat hij ongeveer 88 (op de teller) reed bij een VMax van 100. Ik vraag me dan af waarom zo iemand op de motor stapt?
 
Zonet op de A12 oostwaarts: mannetje in fluor op een nieuw model R1200GS die wel een rijlesje kon gebruiken om z'n zelfvertrouwen wat op te krikken.

Op de motor is dit juist een mooi stuk snelweg om met 140+ op de teller de rest van het verkeer voorbij te rijden (in de auto rij ik daar altijd 110-115 op de rechterbanen om zuinig om te springen met benzine).

Deze motorrijder reed alleen 97-99 op de teller en was continu nerveus z'n hoofd aan het bewegen om in de spiegels, op z'n snelheidsmeter of iets anders te kijken. Bovendien reed hij te veel links van het midden en toen er een file ontstond ging hij wel filteren, maar het zag eruit alsof hij zijn motor veel breder inschatte dan hij daadwerkelijk was. Wat later reed ik hem opnieuw voorbij omdat hij ongeveer 88 (op de teller) reed bij een VMax van 100. Ik vraag me dan af waarom zo iemand op de motor stapt?
moest zn fiets nog inrijden jhò, en was veel te bang achterop gereden te worden....:+
 
Zonet op de A12 oostwaarts: mannetje in fluor op een nieuw model R1200GS die wel een rijlesje kon gebruiken om z'n zelfvertrouwen wat op te krikken.

Op de motor is dit juist een mooi stuk snelweg om met 140+ op de teller de rest van het verkeer voorbij te rijden (in de auto rij ik daar altijd 110-115 op de rechterbanen om zuinig om te springen met benzine).

Deze motorrijder reed alleen 97-99 op de teller en was continu nerveus z'n hoofd aan het bewegen om in de spiegels, op z'n snelheidsmeter of iets anders te kijken. Bovendien reed hij te veel links van het midden en toen er een file ontstond ging hij wel filteren, maar het zag eruit alsof hij zijn motor veel breder inschatte dan hij daadwerkelijk was. Wat later reed ik hem opnieuw voorbij omdat hij ongeveer 88 (op de teller) reed bij een VMax van 100. Ik vraag me dan af waarom zo iemand op de motor stapt?
Laat gaan joh, er zijn wel serieuzere zaken in het leven om je druk over te maken. :+
 
Zonet op de A12 oostwaarts: mannetje in fluor op een nieuw model R1200GS die wel een rijlesje kon gebruiken om z'n zelfvertrouwen wat op te krikken.

Op de motor is dit juist een mooi stuk snelweg om met 140+ op de teller de rest van het verkeer voorbij te rijden (in de auto rij ik daar altijd 110-115 op de rechterbanen om zuinig om te springen met benzine).

Deze motorrijder reed alleen 97-99 op de teller en was continu nerveus z'n hoofd aan het bewegen om in de spiegels, op z'n snelheidsmeter of iets anders te kijken. Bovendien reed hij te veel links van het midden en toen er een file ontstond ging hij wel filteren, maar het zag eruit alsof hij zijn motor veel breder inschatte dan hij daadwerkelijk was. Wat later reed ik hem opnieuw voorbij omdat hij ongeveer 88 (op de teller) reed bij een VMax van 100. Ik vraag me dan af waarom zo iemand op de motor stapt?
Dat kan ik je wel vertellen: 88 of 100, daar zit geen verschil tussen. Het is allebei super langzaam. 99 of 140 idem.
 
Ochtendspits A1, donkerblauw busje achter me, links komt de wisselbaan erbij en rechts twee invoegstroken: verkeer vertraagd. Zoals te verwachten springen de matrixborden op 50. Echter, het verkeer kacheld nog door met 65 /70 en voor mij nog geen reden om te gaan filteren. Wetende dat dit zo kan veranderen bereid ik me er wel op voor door me wat meer richting middenstreep te positioneren.

Hier lijkt de busbestuurder het niet mee eens te zijn: komt ineens heel erg dichtbij en begint te grootlicht seinen, niet twee knippertjes en klaar, nee continue: bloed irritant.

Maar waarom?
Omdat ik een ritser de ruimte gaf? Hij maar één voertuig voor zich kijkt en ik dus te langzaam ging?
Hij verwachte dat ik ging filteren maar ik dat niet meteen deed?
Of toch (positieve modus aan) omdat hij goed bedoeld probeerde te waarschuwen dat het verkeer te snel ging voor filteren of dat ik niet netjes in in het midden van mijn strook reed?

Maakt ook niet uit want zoals verwacht begon de file: dag meneer, fijne dag nog.
 
... Of toch (positieve modus aan) omdat hij goed bedoeld probeerde te waarschuwen dat het verkeer te snel ging voor filteren of dat ik niet netjes in in het midden van mijn strook reed?
...
Dat gelooft ge toch zelf niet :P
 
Vandaag tijdens mijn examen moest ik invoegen op de A8 uit Zaandam richting Amsterdam, drie stroken naast elkaar vrachtwagens en achter mij een bumperklevend bestelbusje die van de samenvoeging links kwam. Ze zijn uiteraard ook altijd wit die busjes 8)7
 
Oh sorry, was ruim geslaagd. Examinator was zeer tevreden over hoe ik de situaties benaderde. Ook een paar oma fietsers die hem zo voor m'n motor gooiden :o
 
Vandaag tijdens mijn examen moest ik invoegen op de A8 uit Zaandam richting Amsterdam, drie stroken naast elkaar vrachtwagens en achter mij een bumperklevend bestelbusje die van de samenvoeging links kwam. Ze zijn uiteraard ook altijd wit die busjes 8)7
leuk punt ook idd :p
Gefeliciteerd!
 
Gisteravond op de A325 van Arnhem naar Nijmegen een motor met een wit achterlicht. We vertrokken op hetzelfde moment van het Nijmeegseplein, en hij stoof weg alsof de duivel hem op de hielen zat (dat was niet zo, ik was het maar en ik kon hem toch niet bijhouden …). Ik zag hem in de verte uit het zicht verdwijnen. Maar toen ik bij de T-kruising bij Van der Valk kwam was hij daar ook weer. Dat scheuren levert dus weinig op :P
 
Gisteravond op de A325 van Arnhem naar Nijmegen een motor met een wit achterlicht. We vertrokken op hetzelfde moment van het Nijmeegseplein, en hij stoof weg alsof de duivel hem op de hielen zat (dat was niet zo, ik was het maar en ik kon hem toch niet bijhouden …). Ik zag hem in de verte uit het zicht verdwijnen. Maar toen ik bij de T-kruising bij Van der Valk kwam was hij daar ook weer. Dat scheuren levert dus weinig op :P

Jij zat toch achter hem :+
 
Vanmorgen meegemaakt dat m'n Bagster tas (sorry voor de reclame) echt heel stevig op m'n buddy ligt. :P

Ik moest nog even tanken, zo'n anderhalve kilometer van huis. Na het tanken ga ik iets naar achter zitten en voel m'n tas schuiven... euh? :?
Toch maar even kijken. Wat blijkt? Ik had de tas helemaal nog niet vastgezet! Die lag los op m'n buddy! Heeft 'ie toch 2 rotondes, 2 redelijk scherpe bochten en vlot optrekken bij een verkeerslicht overleeft zonder te verschuiven!

Was ik toch bijna de Petfles verloren!
(en m'n lunch, en m'n laptop... 8)7)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat in de auto te rijden op de snelweg (A27 richting Gorinchem) toen in de achteruit spiegel zag dat er een Opel stationwagen een motor bleef afsnijden.
Dit allemaal om te ver komen dat de motorrijder hem kon inhalen.
De motorrijder hield slim afstand van deze man.
Ik zat dus voor deze man en hij zat ondertussen bij mij ook te bumperkleven en grote licht te geven dat hij er voorbij wilde.
Dus ik dacht fuck jouw, ik rij netjes aan de maximale toegestane snelheid en jij wacht maar totdat ik ruimte heb om opzij te gaan.
Natuurlijk krijg ik van de beste man een boze blik en een bepaalde vinger.
Ik vond het wel waard om deze man al was het maar effen op te houden in zijn reis.
 
Ik zat in de auto te rijden op de snelweg (A27 richting Gorinchem) toen in de achteruit spiegel zag dat er een Opel stationwagen een motor bleef afsnijden.
Dit allemaal om te ver komen dat de motorrijder hem kon inhalen.
De motorrijder hield slim afstand van deze man.
Ik zat dus voor deze man en hij zat ondertussen bij mij ook te bumperkleven en grote licht te geven dat hij er voorbij wilde.
Dus ik dacht fuck jouw, ik rij netjes aan de maximale toegestane snelheid en jij wacht maar totdat ik ruimte heb om opzij te gaan.
Natuurlijk krijg ik van de beste man een boze blik en een bepaalde vinger.
Ik vond het wel waard om deze man al was het maar effen op te houden in zijn reis.
Ik heb ook eens iets soortgelijks meegemaakt, irritante opgeschoten vent in zijn zwarte golf moest mij per se voorbij, inclusief knipperen, toeteren, slingeren, drukken (terwijl ik met de auto al 140 reed terwijl ik aan het inhalen was, er waren 2 banen) Toen ik ruimte kreeg om naar rechts te gaan vond ik ook dat hij nog wel eventjes langer kon wachten maar hij vond het denk ik een eeuwigheid want zo gauw ik naar rechts ging gooide hij zich voor mij om eens even goed op de rem te drukken. Sindsdien doe ik dat soort dingen maar niet meer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan