Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

ja, en nee. Eigenlijk is het gek dat je met AVB alleen leert uitwijken naar links.
Neem nu dit geval: Je weet niet hoe ver hij nog door gaat rijden. Op een gegeven moment komt er een punt het het verstandiger is om er juist rechts omheen te gaan (ok, hier niet de optimale ruimte, maar je snapt m'n punt denk ik).
Ik had er laatst op de trapfiets ook zo een die door reed op een kruising, ik kon juist rechts de ruimte opzoeken
 
ja, en nee. Eigenlijk is het gek dat je met AVB alleen leert uitwijken naar links.
Neem nu dit geval: Je weet niet hoe ver hij nog door gaat rijden. Op een gegeven moment komt er een punt het het verstandiger is om er juist rechts omheen te gaan (ok, hier niet de optimale ruimte, maar je snapt m'n punt denk ik).
Ik had er laatst op de trapfiets ook zo een die door reed op een kruising, ik kon juist rechts de ruimte opzoeken
Dát zeker!
 
De meeste hier zijn al wel ervaringsdeskundig.
Ervaringsdeskundig terwijl ik nog geen maand in bezit ben van motor + rijbewijs _O-

Maar inderdaad, gelukkig worden we hier redelijk voor opgeleid bij het AVB.
Eigenlijk is het gek dat je met AVB alleen leert uitwijken naar links.
Nu je het zegt.. dat was mij nog niet eens eerder binnen gedrongen maar je hebt inderdaad helemaal gelijk!
 
Ervaringsdeskundig terwijl ik nog geen maand in bezit ben van motor + rijbewijs _O-

Maar inderdaad, gelukkig worden we hier redelijk voor opgeleid bij het AVB.

Nu je het zegt.. dat was mij nog niet eens eerder binnen gedrongen maar je hebt inderdaad helemaal gelijk!
Het grootste gevaar komt van koekblikkers die ineens met hun koekblik gaan keren... Wees gewaarschuwd!
 
of de deur open rammen zonder te kijken, vooral op de trapfiets kom ik die vaak tegen
 
Met zulke verlichting verdien je dat je voor je mik gereden wordt '(
Beetje jammer dat we als M-Fers onder elkaar zulke dingen toewensen.

Beter ga je het gesprek aan, doe je op andere vlakken ook tot in den treure.


Laat ons dan hopen dat je zoon/dochter of vrouw achterop zit.
Begrijpelijker, maar nog steeds vind ik m niet zo gepast.

.
 
Beetje jammer dat we als M-Fers onder elkaar zulke dingen toewensen.

Beter ga je het gesprek aan, doe je op andere vlakken ook tot in den treure.



Begrijpelijker, maar nog steeds vind ik m niet zo gepast.

.
Rustig blijven en verder lezen. Uit de woordkeus kun je al opmaken dat het hier niet serieus bedoeld is. En wat die vrouw of dochter betreft, laten we hopen dat ze een lange rok aan had ... ;)
Al met al zijn we het er toch over eens dat zulke verlichting niet moet?
 
Laatst bewerkt:
Gebeurde mij ook, op de N785 richting Rozendaal. Komt een bejaarde man (hoedje op, Opel Agila, van rechts vanuit Arnhem hier op de foto) aankruipen. Dan denk je: Hij heeft én neemt alle tijd om de kruising te overzien en bijvoorbeeld mij op te merken. Was met de motor van mijn zus (XJ700 Maxim, zo'n "easy-rider" maar dan wel met een raceblok, met al aangepaste snelheid want "je weet maar nooit.."), dus niet degene waar ik dagelijks mee rijdt. Sukkelt Opa gewoon door over de haaietanden en zet hem vervolgens pontificaal midden op mijn rijstrook stil (toén zag hij die halogeenlamp ineens wél!). Afijn, gillende en uitbrekende achterband en het hart in de keel, stond dus dwars op de weg een meter vóór zijn deur met rokend rubber juist stil. Opa keek me even aan en reed toen doodgemoederd door en weg.

Bekijk bijlage 1844608
Met Porsches, Mercedessen en Land Rovers worden ook (bijna-)ongelukken veroorzaakt.
 
Met Porsches, Mercedessen en Land Rovers worden ook (bijna-)ongelukken veroorzaakt.
De top 4 crashers:+
1. Toyota Prius - 111 per 10.000 gecrasht
2. Citroen Saxo - 106 per 10.000 gecrasht
3. BMW 330D - 102 per 10.000 gecrasht
4. BMW 530D - 85 per 10.000 gecrasht


 
De top 4 crashers:+
1. Toyota Prius - 111 per 10.000 gecrasht
2. Citroen Saxo - 106 per 10.000 gecrasht
3. BMW 330D - 102 per 10.000 gecrasht
4. BMW 530D - 85 per 10.000 gecrasht


De Opel Agila zie ik er zo gauw niet bij staan :N
 
De top 4 crashers:+
1. Toyota Prius - 111 per 10.000 gecrasht
2. Citroen Saxo - 106 per 10.000 gecrasht
3. BMW 330D - 102 per 10.000 gecrasht
4. BMW 530D - 85 per 10.000 gecrasht


Hebben we ook zo’n lijstje voor motoren?})
 
Terug
Bovenaan Onderaan