Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Rustig blijven en verder lezen. Uit de woordkeus kun je al opmaken dat het hier niet serieus bedoeld is. En wat die vrouw of dochter betreft, laten we hopen dat ze een lange rok aan had ... ;)A
Al met al zijn we het er toch over eens dat zulke verlichting niet moet?
Ik ben best (mild) ironisch en (licht) sarcastisch aangelegd, maar toen ik je tekst las kon ik er echt niet uit opmaken dat het niet serieus c.q. grappig bedoeld was; ik ga me nog wat meer in het onderwerp humor verdiepen 🧐.

O ja, voordat iemand denkt dat ik serieus ben: :+.
 
...Al met al zijn we het er toch over eens dat zulke verlichting niet moet?
Net zoiets als asociale bléérpijpen dus 😉 maar mijn moto, mijn hobby en dus mijn zin! En uit bovenvermelde reacties kan alleen maar worden afgeleid dat zij met negatieve reacties in een andere doelgroep binnen de motorwereld vertoeven dan het Goldwingwereldje. Een moto waar treffens mee gereden worden die deels toegelegd zijn op opsmuk, en show is dergelijke verlichting niet meer dan normaal. Like it or hate it!
 
Tegenwoordig word de melding naar de ambu doorgezet, zonder dat de bemanning ook maar iets hoeft te doen de navigatie opgestart, dus instappen en rijden maar.
Dan zou zo'n grapje dus niet meer kunnen gebeuren.
Tenzij het verkeerde adres in het systeem word ingevoerd.
Eerste vraag van de meldkamer, bij een 112 melding: wat is je locatie?
Dan wordt meteen ambu op pad gestuurd.
Terwijl ambu rijdt , wordt verder uitgevraagd.
Adres staat dan in systeem. Navigatie moeten we zelf 'activeren'. De meeste chauffeurs weten de weg zonder navigatie. Kortdurende wegwerkzaamheden worden niet in navigatie verwerkt.
Adressen gaat meestal wel goed dan wordt geen gebruik gemaakt van gps locatie Wanneer het een melding in openbare ruimtes is wordt wel locatie obv coördinaten gebruikt. Het gaat soms mis bij het doorgeven van de locatie/adres omdat het vaak om stress situaties gaat en de melder ff niet weet waar hij/zij is
 
Mijn oude instructeur 10 jaar geleden zei het volgende:

- Koop nooit een zwarte motor
- Koop nooit een zwarte helm
- Zet altijd je lamp aan

Anders ben je onzichtbaar.
Op een prachtige zonnige heldere dag zie je zwart juist beter.
Eigenlijk zou je je motorkleding moeten aanpassen aan het weer ;)
Lampje gaat altijd aan , (gaat bij mij automatisch.)
 
Op een prachtige zonnige heldere dag zie je zwart juist beter.
Eigenlijk zou je je motorkleding moeten aanpassen aan het weer ;)
Lampje gaat altijd aan , (gaat bij mij automatisch.)
Mijn oude instructeur 10 jaar geleden zei het volgende:

- Koop nooit een zwarte motor
- Koop nooit een zwarte helm
- Zet altijd je lamp aan

Anders ben je onzichtbaar.
Hier ben ik het voor 66,66% niet mee eens.

Hoe je rijdt is veel belangrijker.
Nadrukkelijk in de spiegels rijden.
Zo kort mogelijk in dode hoeken blijven hangen.
Beetje slingeren op je weghelft.
Standaard een slinger maken bij een kruispunt met wachtende auto’s.

Gewoon altijd een beetje irritant aanwezig zijn.
Harder rijden dan gemiddeld, inhalen is beter dan ingehaald worden.

Felle lampen, zuurstokkleurige motor plus kleding in combinatie met een voorzichtige onopvallende rijstijl geeft valse veiligheid.

Kortom, rij als een brutale motoragent :+ , op een bij voorkeur witte motorfiets.
Iedereen denkt in eerste instantie dat je een agent bent, en vliegt aan de kant!
Nadelen zijn er ook, vaak wordt er ook nog afgeremd B|

Nu ik weer een blauwe rij, moet ik weer strijden voor m’n plekje.
Dat betekent gewoon opletten, en wegwezen als het vervelend wordt.
 
Net zoiets als asociale bléérpijpen dus 😉 maar mijn moto, mijn hobby en dus mijn zin! En uit bovenvermelde reacties kan alleen maar worden afgeleid dat zij met negatieve reacties in een andere doelgroep binnen de motorwereld vertoeven dan het Goldwingwereldje. Een moto waar treffens mee gereden worden die deels toegelegd zijn op opsmuk, en show is dergelijke verlichting niet meer dan normaal. Like it or hate it!
Een bak licht op je motor is irritant voor de mensen die voor of achter je rijden in het donker. Het maakt de omgeving slechter zichtbaar.
Hetzelfde als de BMW GS vrienden die naast hun koplamp met E-keur vaak led-lampen aan hun valbeugels hebben hangen die fantastisch verblinden.

Dat je een showbak van je wing wil maken is helemaal prima, maar doe dan net als de meeste Fast&Furious-petjes, zet die kitschtroep onderweg uit.
 
Hier ben ik het voor 66,66% niet mee eens.

Hoe je rijdt is veel belangrijker.
Nadrukkelijk in de spiegels rijden.
Zo kort mogelijk in dode hoeken blijven hangen.
Beetje slingeren op je weghelft.
Standaard een slinger maken bij een kruispunt met wachtende auto’s.

Gewoon altijd een beetje irritant aanwezig zijn.
Harder rijden dan gemiddeld, inhalen is beter dan ingehaald worden.

Felle lampen, zuurstokkleurige motor plus kleding in combinatie met een voorzichtige onopvallende rijstijl geeft valse veiligheid.

Kortom, rij als een brutale motoragent :+ , op een bij voorkeur witte motorfiets.
Iedereen denkt in eerste instantie dat je een agent bent, en vliegt aan de kant!
Nadelen zijn er ook, vaak wordt er ook nog afgeremd B|

Nu ik weer een blauwe rij, moet ik weer strijden voor m’n plekje.
Dat betekent gewoon opletten, en wegwezen als het vervelend wordt.
Idd, als ik ongemakkelijk wordt gas erop en wegwezen.

Geklit met voertuigen om je heen vind ik niks….maarja, soms kun je niet anders met N-wegen waar je niet mag inhalen.
 
Idd, als ik ongemakkelijk wordt gas erop en wegwezen.

Geklit met voertuigen om je heen vind ik niks….maarja, soms kun je niet anders met N-wegen waar je niet mag inhalen.
Ik heb me werkelijk nog nooit laten tegenhouden door een uitgelopen lijntje.
Ben er ook nog nooit voor gepakt.
Boete schijnt wel stevig te zijn.
Ik stel me altijd de volgende vragen:
Kan het?
Is het nodig?
 
Ik heb me werkelijk nog nooit laten tegenhouden door een uitgelopen lijntje.
Ben er ook nog nooit voor gepakt.
Boete schijnt wel stevig te zijn.
Ik stel me altijd de volgende vragen:
Kan het?
Is het nodig?
Nou, ik hou me in en probeer bijv, bij verkeerslichten vooraan te staan en gas erop…daar trek ik me niks van aan om voor te kruipen. Andere kant rij ik veel in Dld rij en ik pak hier in NL de achteraf wegen en 60 ofzo voortsukkel…

Helaas soms de N35 of N36 voor Assen TT dat gelukkig niet zo veel voorkomt…ben nl al een aantal jaren niet naar het circuit geweest. Noot, vroeger had je een aantal gratis evenementen…. _O- ….ff over de paddock lopen en was ik redelijk vlot weer weg… :X

Entreegeld die je moet betalen besteed ik nu liever aan Duitse benzine en rij daar aangenaam rond…:]
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is het nodig...
Anders moet ik in een koekblik zitten, er zelfs een 2de van aanschaffen...
Met een motor kom ik ontspannen aan en heb ik weinig tot geen last van files... :Y
En vooral eindig je bij het beginpunt….ik ga nu een rondje rijden….. :]
 
Ik zou die vragen andersom stellen: 1. Is het nodig? Zo ja, 2. Kan het?
Maar vaak is het niet echt nodig.
Als je je gaat afvragen of het kan, vindt je het meestal nodig ;)
En ja, vaker spijt gehad dat ik toch maar niet ingehaald heb dan de keren dat het achteraf toch maar doorgezet hebt.

Maar luisteren naar je intuïtie, en niet eigenwijs zijn heeft me al veel brokken gescheeld *D
 
Ben vandaag even een route aan het testrijden, kan ik ineens niet meer omhoog schakelen....
Rij een dorp in dus dat zit nog wel ok, schakel naar beneden, dat ging... Terug naar 1, Ok, neutraal/2 dan?
Nope, naar beneden mocht wel, naar boven niet meer....

Veilig aan de kant gestopt en even gekeken.
Onderste boutje van voortandwiel afdekkapje los getrild en die stak iets uit boven m'n schakelpedaal.

Bij m'n laatste tandwiel/ketting inspectie blijkbaar niet goed genoeg vastgezet.
Bij m'n "Bravok" vanuit huis niet gezien/opgemerkt.

Nu eerst even lunchen, daarna een nieuwe inspectie voor ik verder rij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan