Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag even de schuimen behuizing voor de GoPro gaan uitproberen. Werkt goed! Windgeruis is een stuk minder.

Onderweg had ik toch bijna het stukje vlees voor in de soep geregeld:
1675552397885.png

Links liep een haan op de weg (waar ik voor naar rechts uitweek) en rechts van de weg liepen minimaal 3 kippen, waar ik er een bijna geraakt had omdat die de weg op liep.

Verder niet veel bijzonders. Bijna thuis kwam ik langs wegwerkzaamheden (treintje auto's, rustig rijden met 30-40, je kent het wel). Moet een grijs polo gti'tje zo nodig ongeveer 40cm van mijn achterwiel gaan rijden. Verkeersinzicht en breinvermogen ongeveer gelijk aan dat van de gevederde vriendjes die ik eerder op de rit tegenkwam. Zo breed ben ik niet. Als je 10 meter langs me door kijkt zie je dat ik ook niet sneller kan. Mocht het op acceleratie aankomen dan ga je het sowieso niet winnen...

Helaas was de batterij van de camera op dat punt leeg.
 
Vanmiddag op de Lekdijk bij Amerongen had iemand een auto in de binnenbocht geparkeerd :( wel redelijk netjes in de berm, maar toch. Hij zat in de kofferbak met een telelens vogeltjes te kijken, keek ook nog verbaasd dat er iemand langs reed 🙈
Verder lekker gereden, was ook niet de enige :)

Netjes toch ? Beter dan dat ie in de buitenbocht staat.
Alleen voor het zicht is het nu wellicht lastig maar dat is op te lossen met een keer nog iets verder vooruit kijken en je positie aanpassen.

De dijken zijn nu eenmaal niet alleen voor motorrijders.
 
Gisteravond rond zevenen stond vlakbij station Sloterdijk in Amsterdam deze auto zo in het gras langs de Basisweg:

G0qG3tZeEfNGI_izwMd6HP2ZOoNl5PcWPVFQoWnkes5qqbVjVGQcHzOjeibQD2bU3kUZ-IrHjQmfMcwlZUIz9iTVORmtcM3fMMSb-xXfGSxP8AlMHiINhfo_bxUAP4ZviCSxhajr4zT5pYzCaej2C8xBkq2W9IYt1yOnfl4QyYuIneeCpSz-nhXUCG8n_R2RNhNmRhhiU42ED3DHl95nBk-NSaaW1npPHdh7GEFq8_gdlN-xF_pqHySV3RBmpYT6bMfOirLUDajZJxCIqSGa60u-V9fpUQqdWsp6Sy5czEI6cH_HfkshHQ60ahh0374kaNroDPUpF8wU-WvAhV-z9e8R7ZWYldjhdVkWmpF0njefRyjCeXwqIdBrrQSd3MxQbfttYBtYbsxsCYr2Nx-dhTFzYRFvhDz5HSgEhR65Tc971q4pAdudmpexBdXTuL_zHs3ot1UA4EiykyQ77FoAn5Ev4ZYfNfVEPE8-qVi8OVwNlCGQtNdU-9e_OF4n_mezQQQ5F7qeN8yE7V3_AH5A3hJQiMVhl-oM0fhdmPhtmT74FJqVN-qXsGWuntTsGl_Q3koXvDz3bSUZyi1n4xiI9XdG1KEHMGgva-1dBjcryEWKwZlzRBwG5XBl9zwO_Lc1rNDU8n0GalkTXWf3qd06YFaa8JGzaeE96g6yvhbBnDFnjgzvHskYZQGzLQbIzCUvIY61qUj6tIh6e8vwN4jDQcntByamd3F5Y5GD-4YYG4e9rXt-mW18NCKY28Eohb75pJ35n61lkJr5n0cn27LMh6f3dR0hq98stXnFt_tT8hCuZqvYxXihp6Nm2JU9MvYn_ezZgp23zL2HWtDBp2tdugpcTb3-FHRyx4xvUR_NdfSRzs7Z9ij9lrOnqqeVSnp15FzMCSfzQqOqlQShg-rSjIBwiai92DtqlxKXg-PAAXJxgA=w1592-h896-no


Alarmknippers aan, geen voetganger te bekennen in de wijde omtrek, deuren gewoon van het slot, geen spullen erin behalve een grootverpakking Capri Sun...

Toch apart. Politie gebeld, en daarna doorgereden. Geen idee wat iemand bezielt om zijn auto zo achter te laten.
 
Gisteravond rond zevenen stond vlakbij station Sloterdijk in Amsterdam deze auto zo in het gras langs de Basisweg:

G0qG3tZeEfNGI_izwMd6HP2ZOoNl5PcWPVFQoWnkes5qqbVjVGQcHzOjeibQD2bU3kUZ-IrHjQmfMcwlZUIz9iTVORmtcM3fMMSb-xXfGSxP8AlMHiINhfo_bxUAP4ZviCSxhajr4zT5pYzCaej2C8xBkq2W9IYt1yOnfl4QyYuIneeCpSz-nhXUCG8n_R2RNhNmRhhiU42ED3DHl95nBk-NSaaW1npPHdh7GEFq8_gdlN-xF_pqHySV3RBmpYT6bMfOirLUDajZJxCIqSGa60u-V9fpUQqdWsp6Sy5czEI6cH_HfkshHQ60ahh0374kaNroDPUpF8wU-WvAhV-z9e8R7ZWYldjhdVkWmpF0njefRyjCeXwqIdBrrQSd3MxQbfttYBtYbsxsCYr2Nx-dhTFzYRFvhDz5HSgEhR65Tc971q4pAdudmpexBdXTuL_zHs3ot1UA4EiykyQ77FoAn5Ev4ZYfNfVEPE8-qVi8OVwNlCGQtNdU-9e_OF4n_mezQQQ5F7qeN8yE7V3_AH5A3hJQiMVhl-oM0fhdmPhtmT74FJqVN-qXsGWuntTsGl_Q3koXvDz3bSUZyi1n4xiI9XdG1KEHMGgva-1dBjcryEWKwZlzRBwG5XBl9zwO_Lc1rNDU8n0GalkTXWf3qd06YFaa8JGzaeE96g6yvhbBnDFnjgzvHskYZQGzLQbIzCUvIY61qUj6tIh6e8vwN4jDQcntByamd3F5Y5GD-4YYG4e9rXt-mW18NCKY28Eohb75pJ35n61lkJr5n0cn27LMh6f3dR0hq98stXnFt_tT8hCuZqvYxXihp6Nm2JU9MvYn_ezZgp23zL2HWtDBp2tdugpcTb3-FHRyx4xvUR_NdfSRzs7Z9ij9lrOnqqeVSnp15FzMCSfzQqOqlQShg-rSjIBwiai92DtqlxKXg-PAAXJxgA=w1592-h896-no


Alarmknippers aan, geen voetganger te bekennen in de wijde omtrek, deuren gewoon van het slot, geen spullen erin behalve een grootverpakking Capri Sun...

Toch apart. Politie gebeld, en daarna doorgereden. Geen idee wat iemand bezielt om zijn auto zo achter te laten.
Lijkt wel of zijn achter-as een stukje naar links is opgeschoven?
 
Netjes toch ? Beter dan dat ie in de buitenbocht staat.
Alleen voor het zicht is het nu wellicht lastig maar dat is op te lossen met een keer nog iets verder vooruit kijken en je positie aanpassen.

De dijken zijn nu eenmaal niet alleen voor motorrijders.
Misschien was het de lekdijkfotograaf wel?
Die fotografeert niet alleen vogels maar alles wat langskomt (incluis elke motorrijder)
 
Spiegels gemonteerd met RAM Mount? Dat zie je niet vaak...
Het zijn doubletake spiegels. Ze zijn erop gericht dat je ze kunt wegklappen bij het offroad rijden en dat als je ermee op je plaat gaat in de zand niet alles meteen kapot/verbogen etc. is. Alle losse onderdeeltjes zijn ook los te bestellen mocht toch iets kapot gaan. Dat ze goed verstelbaar zijn is mooi meegenomen.

Rijd er toch al twee jaar mee rond en ik kan uit ervaring zeggen dat het goed werkt, al wil ik eigenlijk iets kortere armen erop zetten.
 
Het zijn doubletake spiegels. Ze zijn erop gericht dat je ze kunt wegklappen bij het offroad rijden en dat als je ermee op je plaat gaat in de zand niet alles meteen kapot/verbogen etc. is. Alle losse onderdeeltjes zijn ook los te bestellen mocht toch iets kapot gaan. Dat ze goed verstelbaar zijn is mooi meegenomen.

Rijd er toch al twee jaar mee rond en ik kan uit ervaring zeggen dat het goed werkt, al wil ik eigenlijk iets kortere armen erop zetten.
Idee is leuk, vind ze alleen erg grof uitgevoerd.

Als ik ooit nog eens stuurspiegels nodig heb, bouw ik er zulke dingen op :+
5EACAC08-D3B6-437B-B4E1-CDA6680B9C47.jpeg
 
Daggut nie. A Motor: geen enkele les, oefenvergunning. BE Auto: 8 lessen, gezakt met ingreep, 1 les voor 2e examen, binnen. CD vrachtwagen en bus: opleiding als dienstplichtig militair, je C militair kon je zo overzetten op CD burger.

De autolessen waren meen ik n kleine 18 gulden per les, afrijden nog geen 100 gulden, weet ik niet precies meer.
Dus al met al ‘n paar meier.

Voor die paar meier had je destijds toch een mooie motor kunnen kopen?
 
Zo, weggevallen woordje geplakt.
In jouw tijd stond het rijbewijs gelijk aan een visvergunning.
Je moest hem hebben, maar je hoefde er ook niks voor te kunnen :+
ho ho twee maanden oefenvergunning en een les voor de motor, 10 lessen voor auto, dat was toen 11 gulden per les,
examen 2keer 35 gulden was toen, alles bij elkaar bijna een maandsalaris en dan moest ik ook nog tanken voor twee kwartjes per liter. :}
 
Laatst bewerkt:
Netjes toch ? Beter dan dat ie in de buitenbocht staat.
Alleen voor het zicht is het nu wellicht lastig maar dat is op te lossen met een keer nog iets verder vooruit kijken en je positie aanpassen.

De dijken zijn nu eenmaal niet alleen voor motorrijders.
Nee ik vond dit niet zo netjes. Kon er inderdaad langs door vooruit te kijken, maar je hoort niet op zo'n plek te stoppen. En ook als ik met de auto had gereden was ik er niet blij mee geweest. Op zo'n dijkje moet je kunnen uitwijken en hij stond in een scherpe bocht.
 
Nee ik vond dit niet zo netjes. Kon er inderdaad langs door vooruit te kijken, maar je hoort niet op zo'n plek te stoppen. En ook als ik met de auto had gereden was ik er niet blij mee geweest. Op zo'n dijkje moet je kunnen uitwijken en hij stond in een scherpe bocht.
Als je goed kijkt, zie je dat er wat mankeert aan de auto en ze waarschijnlijk niet verder konden rijden.
Dus nee hij staat misschien niet handig, maar shit happens...
 
Als je goed kijkt, zie je dat er wat mankeert aan de auto en ze waarschijnlijk niet verder konden rijden.
Dus nee hij staat misschien niet handig, maar shit happens...
Fijn dat er meteen van uit wordt gegaan dat er iets mis is met mijn kijk techniek. Als je goed kijkt had ik al gezegd dat hij in de kofferbak zat met een telelens. Daar ging het mij ook meer om, dat viel mij op onderweg. Maar we belanden meteen weer in een discussie over de dijk. Wat ook niet helpt hier is dat een zielig gezichtje wordt omgezet in een boos gezichtje :p zo boos was ik er niet over. Anyway, fijne zondag allemaal
 
Fijn dat er meteen van uit wordt gegaan dat er iets mis is met mijn kijk techniek. Als je goed kijkt had ik al gezegd dat hij in de kofferbak zat met een telelens. Daar ging het mij ook meer om, dat viel mij op onderweg. Maar we belanden meteen weer in een discussie over de dijk. Wat ook niet helpt hier is dat een zielig gezichtje wordt omgezet in een boos gezichtje :p zo boos was ik er niet over. Anyway, fijne zondag allemaal
Ik vraag me nu af of we het over dezelfde situatie hebben....
Ik had het over de rode Alfa op de foto met het vreemd staande achterwiel...daar zit niemand in de kofferbak.
Dus ik gok dat jij het ergens anders over hebt dan ik...🙈
 
Spiegels gemonteerd met RAM Mount? Dat zie je niet vaak...
Is geweldig voor offroad rijden.
Zo zitten de spiegels op mijn motoren ook.
De spiegels die je op die foto ziet zijn zogeheten Doubletake spiegels, zijn haast onverwoestbaar uit zichzelf en worden via een RAM mount bevestigd. Hierdoor klappen ze weg als je valt of wat dan ook, zonder beschadigingen aan de spiegel, de motor en vooral: de rijder.
Ik heb de ronde variant.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
 
Als je goed kijkt, zie je dat er wat mankeert aan de auto en ze waarschijnlijk niet verder konden rijden.
Dus nee hij staat misschien niet handig, maar shit happens...
Ik denk dat ze op volle vaart van de afrit af zijn gestoven en de macht over het stuur zijn verloren, waarbij linksachter onzacht zijdelings tegen de stoep is aangeschoven. (Het was hier.)

Zoiets... Je ziet trouwens ook aan de sporen in het gras dat het blijkbaar vaker gebeurt.

1675594374988.png


En ja, dat kan gebeuren, dat begrijp ik... Maar dat je daar dan je auto achterlaat en gewoon ergens anders heen gaat... Dan bel je toch de wegenwacht of een berger of weet ik wat, en blijf je daar tot het is opgelost?
 
Ik denk dat ze op volle vaart van de afrit af zijn gestoven en de macht over het stuur zijn verloren, waarbij linksachter onzacht zijdelings tegen de stoep is aangeschoven. (Het was hier.)

Zoiets... Je ziet trouwens ook aan de sporen in het gras dat het blijkbaar vaker gebeurt.

Bekijk bijlage 1845344

En ja, dat kan gebeuren, dat begrijp ik... Maar dat je daar dan je auto achterlaat en gewoon ergens anders heen gaat... Dan bel je toch de wegenwacht of een berger of weet ik wat, en blijf je daar tot het is opgelost?

Ik ben ook weleens ergens stil gevallen op weg naar het werk.
Te voet naar huis, met een ander voertuig naar het werk en einde dag de kapotte auto opgehaald.
Waarom zou ik een berger lastig vallen met iets wat ik zelf kan?
Alarmlichten zou ik op die plek niet aan zetten trouwens.
 
Ja, dat kan natuurlijk ook. Okee, misschien is het minder raar dan ik dacht.

De auto staat er nu trouwens nog steeds, ik reed er net weer langs. Alleen de knippers zijn nu wel uit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan