Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

That reminds me. Er lag een paar weken geleden een kat uit de buurt te slapen op mijn motorzadel. Het beest werd wel wakker van me maar was er niet vanaf te meppen. Als ik in de buurt kwam begon hij te blazen. In mijn handen klappen, schreeuwen, de motor schudden, 't werkte niet. De kat liet duidelijk merken dat aanraken niet werd getolereerd. Toen maar eens de motor gestart terwijl ik ernaast stond. Beest gaf geen krimp. Flink revven? Hij draaide zijn hoofd eens om en negeerde het. Stomme beesten... Toen ik terug naar de portiek liep om iets van een stok te pakken of zo hield 't beest het voor gezien, sprong rustig van het zadel af en liep weg zonder nog achterom te kijken.

Katten... :/
 
That reminds me. Er lag een paar weken geleden een kat uit de buurt te slapen op mijn motorzadel. Het beest werd wel wakker van me maar was er niet vanaf te meppen. Als ik in de buurt kwam begon hij te blazen. In mijn handen klappen, schreeuwen, de motor schudden, 't werkte niet. De kat liet duidelijk merken dat aanraken niet werd getolereerd. Toen maar eens de motor gestart terwijl ik ernaast stond. Beest gaf geen krimp. Flink revven? Hij draaide zijn hoofd eens om en negeerde het. Stomme beesten... Toen ik terug naar de portiek liep om iets van een stok te pakken of zo hield 't beest het voor gezien, sprong rustig van het zadel af en liep weg zonder nog achterom te kijken.

Katten... :/
Niet zonder goede reden wordt sommig gedrag van vrouwen als kattig aangeduid … '(
 
@max snelheid

Ja? Mij doet het aan geen enkele vrouw denken die ik ooit heb gezien. Punt 1 is er nog nooit een in slaap gevallen achterop mijn motor. Maar punt 2, ook als ik het even naar een bed vertaal... Keihard herrie maken, aan het bed schudden en in mijn handen klappen naar een vrouw in mijn bed? Meestal willen ze er dan denk ik toch wel vrij snel uit :) Daarbij heb ik nog nooit de neiging gehad om een bezemsteel te pakken om een vrouw van mijn spullen te jagen.

Eigenlijk de enige overeenkomst die ik zie is dat ik wel eens bang ben voor die nagels en tanden...
 
That reminds me. Er lag een paar weken geleden een kat uit de buurt te slapen op mijn motorzadel. Het beest werd wel wakker van me maar was er niet vanaf te meppen. Als ik in de buurt kwam begon hij te blazen. In mijn handen klappen, schreeuwen, de motor schudden, 't werkte niet. De kat liet duidelijk merken dat aanraken niet werd getolereerd. Toen maar eens de motor gestart terwijl ik ernaast stond. Beest gaf geen krimp. Flink revven? Hij draaide zijn hoofd eens om en negeerde het. Stomme beesten... Toen ik terug naar de portiek liep om iets van een stok te pakken of zo hield 't beest het voor gezien, sprong rustig van het zadel af en liep weg zonder nog achterom te kijken.

Katten... :/

Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dus :+
Motorhandschoenen niet binnen bereik :?
 
Een auto vol in de remmen om iemand over te laten steken waar geen zebrapad oid is. 8)7Op een doorgaande 50 weg, iemand stond in de berm tussen de rijbanen in (gewoon betegeld etc)
Mafklapper.
 
@max snelheid

Ja? Mij doet het aan geen enkele vrouw denken die ik ooit heb gezien. Punt 1 is er nog nooit een in slaap gevallen achterop mijn motor. Maar punt 2, ook als ik het even naar een bed vertaal... Keihard herrie maken, aan het bed schudden en in mijn handen klappen naar een vrouw in mijn bed? Meestal willen ze er dan denk ik toch wel vrij snel uit :) Daarbij heb ik nog nooit de neiging gehad om een bezemsteel te pakken om een vrouw van mijn spullen te jagen.
Je zegt het zelf al:
Eigenlijk de enige overeenkomst die ik zie is dat ik wel eens bang ben voor die nagels en tanden...
En @kuncing zegt het ook:
Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dus :+
Motorhandschoenen niet binnen bereik :?
En dan ook soms nog van dat hautaine, of plotseling uitvallen … '(
 
Ik dacht ik zag een harley/chopper achtig iets met een autoband als achterband. Zat wel veel profiel op.
Anders kent iemand een motor met een riemaandrijving en weinig cc's? Zou wel willen weten wat het is :P
 
Ik werd zo blij van de discussie over Rik z'n filmpjes dat ik vandaag pardoes een Gopro Hero 7 Black heb gekocht. Nou nog even de beste manier uitvogelen om 'm op de Shoei Neotec te mounten, en even uitzoeken hoe alles werkt, maar dan kan ik misschien binnenkort ook weer filmpjes uppen.

Man man wat is dit ding oneindig veel completer dan dat nonsensding van een Sena Prism Tube.
 
Vandaag heel blij dat er tijdens het filteren veel auto's (overdreven) aan de kant gingen en ik elke keer vrij makkelijk vooraan bij het verkeerslicht kon gaan staan.

Vind de laatste tijd wel dat men meer ruimte maakt, hier in het Hoge Noorden dan, ik ga bijna denken dat er meer rekening gehouden wordt met motorrijders of andere weggebruikers in het algemeen. What happened?
 
Vind de laatste tijd wel dat men meer ruimte maakt, hier in het Hoge Noorden dan, ik ga bijna denken dat er meer rekening gehouden wordt met motorrijders of andere weggebruikers in het algemeen. What happened?
Ik merk dat ook. Volgens mij is het simpel: er zijn steeds meer motorrijders en dus ook steeds meer automobilisten die ofwel daar meer gewend aan raken, ofwel zelf ook motorrijder zijn (of allebei natuurlijk).
 
Ik werd zo blij van de discussie over Rik z'n filmpjes dat ik vandaag pardoes een Gopro Hero 7 Black heb gekocht. Nou nog even de beste manier uitvogelen om 'm op de Shoei Neotec te mounten, en even uitzoeken hoe alles werkt, maar dan kan ik misschien binnenkort ook weer filmpjes uppen.

Man man wat is dit ding oneindig veel completer dan dat nonsensding van een Sena Prism Tube.

Plakken met Sugru op je helm werkt als een trein! Moet je hem wel in één keer goed opplakken.
 
Vandaag heel blij dat er tijdens het filteren veel auto's (overdreven) aan de kant gingen en ik elke keer vrij makkelijk vooraan bij het verkeerslicht kon gaan staan.

Vind de laatste tijd wel dat men meer ruimte maakt, hier in het Hoge Noorden dan, ik ga bijna denken dat er meer rekening gehouden wordt met motorrijders of andere weggebruikers in het algemeen. What happened?

Hier op de ring Rotterdam (A15) gebeurt het ook regelmatig hoor..
Krijgen altijd een handje, of uitgebreid bedankt armpje, afhankelijk van de mate waarin ze ruimte maken:Y
 
Verder al een ruime week een saaie rit, zonder spannende dingen.
Of iemand moet het windje van gister al spannend hebben gevonden;)
 
Bedanken ook altijd wanneer mogelijk, hoop dat het ze motiveert vaker te doen. Hier komt het ook regelmatig voor, maar voor mijn gevoel de laatste weken meer.

En.. welk windje? 🤔
 
Vanmorgen 2 mede-motorrijders meegemaakt die mij qua gedrag het idee gaven net weer te zijn opgestapt. Dit bij het invoegen vanaf de A9/A4 naar de A10.

Iemand op een kleine motor (er5'je ofzo) vooraan, een dikke BMW daarachter en ik erachteraan... voorste schuift naar links en bedenkt zich, schuift vervolgens zonder te kijken weer terug, bijna tegen de inmiddels gasgevende BMW aan. Ging net goed.
Ik dacht, daar ga ik snel omheen dus rap een strook extra naar links. De dikke BMW haalt vervolgens exact hetzelfde geintje bij mij uit, schuift zonder te kijken een baan naar links en komt daardoor naast me op dezelfde strook te rijden... stoïcijns voor zich uit starend. Gelukkig reed ik uit voorzorg al helemaal links op de rijstrook.

Dan denk ik toch: misschien is zo'n opfriscursusje voordat je weer gaat rijden helemaal zo gek nog niet. :X
 
@HighKing Weet niet of dat werkt. Mensen die niet kijken, kijken ook na een cursus niet. Meestal worden cursussen gedaan door mensen die het al niet zo slecht deden. Die zijn serieus bezig met rijden, mensen die niet met het verkeer bezig zijn, doen dat na een cursus niet beter. Ik ken iemand die rijdt als een hark. Ik dacht kom ik geef "ons" op voor de openbareweg training. Hij was hartstikke enthousiast en vond het erg leerzaam. Maar een week later reed ik met hem en dacht weer pffff!

@Sassette In Groningen is ook de winter over?:+
 
vanochtend iets soortgelijks maar dan wel met koekblikken. tot 3x toe van mijn baan afgeduwd waarvan 2 door mensen die direct vanaf de invoegstrook binnen recordtijd naar de 3e baan MOESTEN blijkbaar. Gelukkig waren ze ook allemaal erg goed in permanent bumperkleven dus het zullen wel erg geode chauffeurs zijn geweest met katachtige reflexen en een 6e zintuig :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan