Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dan zijn we het dus eens dat een netjes ingevuld schadeformulier niet per definitie garantie is dat alles vlekkeloos zal gaan verlopen.
Garanties voor een vlekkeloos verloop, kunnen nooit gegeven worden, maar in de basis bij een netjes ingevuld schadeformulier wordt de schade vergoed.

Pogingen tot beïnvloeding door één van de partijen, meestal door de veroorzaker, kunnen wel voor vertragen zorgen.
 
Wat die helmplicht betreft, kan ik alleen maar toejuichen.

Snap niet dat jullie in NL op een snorscooter (<25km/h) geen helm moeten, dat slaat toch helemaal nergens op?
Hier moet je zowel op een snorscooter, als een gewone scooter en zelfs op een speedpedelec een helm op.
Dat is toch heel logisch?
De hele snorscootertoestand is juist zo groot geworden doordat je geen helm op hoefde. Veel mensen kochten juist een snorscooter in plaats van een bromscooter om de helmplicht te ontlopen. Die moeten dus nu gewoon gaan fietsen (totdat daar ook een helmplicht voor komt).
 
Je ziet ze niet meer zoveel rijden omdat iedereen nu liever een scooter wil. En als dat roze scheurijzer van jou is ziet ie er best nog wel goed uit! De meeste die ik tot nu ben tegengekomen werden al met ducttape bij elkaar gehouden..

Mijn citta is best heilig, dus onderhoud hem ook goed.
Lak is op sommige plaatsen niet denderend meer dus wil hem over een tijdje denk laten zandstralen en poedercoaten.
Het is jammer dat witte kappen vrijwel niet meer nieuw te vinden zijn..
 
Ik mag t gelukkig ook flauwekul vinden dat zwaaien:t
je zit in de auto toch ook niet te :W:?
Nou, ik heb er mijzelf meerdere malen op betrapt dat ik zwaaide naar motorrijders....

En laatst nog naar een andere automobilist die in precies dezelfde auto vlak voor mijn neus moest stoppen.
 
Er zijn nog geen ongelukken gebeurd tussen snorscooters en automobilisten, in Amsterdam.
(alsof ze daar op zaten te wachten)

Waarschijnlijk omdat de meeste nog gewoon op het fietspad bleven rijden, zonder helm }) omdat deze maand nog niet bekeurd gaat worden :N

Diegene die wel op de rijbaan met helm op reden, reden toch ook al netjes 25/30 km/u op het fietspad :Y
 
Geen idee hoe, wat en waar :')
Maar heb nu contact met iemand die nog wat nieuwe onderdelen heeft liggen :)
Maargoed eerdaags eerst de v snaar maar even maken :)
 
Nou, ik heb er mijzelf meerdere malen op betrapt dat ik zwaaide naar motorrijders....

En laatst nog naar een andere automobilist die in precies dezelfde auto vlak voor mijn neus moest stoppen.

Nou goed , ik zal t is proberen , maar als t me nix oplevert ,kap ik er gelijk weer mee
 
Ik mag t gelukkig ook flauwekul vinden dat zwaaien:t
je zit in de auto toch ook niet te :W:?

Het zwaaien is nog uit de tijd dat motorrijders een apart slag volk was.
De tijd dat motorrijders stoere mannen waren die liever met hun snuit in de wind zaten ipv ingeblikt.
De tijd dat je gereedschap bij je had, omdat er best een kans was dat je stil kwam te staan of een andere rijder moest/kon helpen als die stil stond.
De tijd dat er een ongeschreven en onbeschreven band bestond tussen motorrijders.

Met de komst van "rob de nijs"harley rijders en studenten die dankzij leningen bling-bling motoren rijden terwijl ze zelfs hun eigen bandenspanning niet weten, en bontkraagjes die nergens om geven is het zwaaien verworden tot iets uit het verleden. Tegenwoordig stopt er geen motorrijder meer als je met je motor op de vluchtstrook staat, ze hebben allemaal geen tijd meer maar bovendien kunnen ze toch niet helpen omdat ze geen reet meer van de techniek weten.
 
Het zwaaien is nog uit de tijd dat motorrijders een apart slag volk was.
De tijd dat motorrijders stoere mannen waren die liever met hun snuit in de wind zaten ipv ingeblikt.
De tijd dat je gereedschap bij je had, omdat er best een kans was dat je stil kwam te staan of een andere rijder moest/kon helpen als die stil stond.
De tijd dat er een ongeschreven en onbeschreven band bestond tussen motorrijders.

Met de komst van "rob de nijs"harley rijders en studenten die dankzij leningen bling-bling motoren rijden terwijl ze zelfs hun eigen bandenspanning niet weten, en bontkraagjes die nergens om geven is het zwaaien verworden tot iets uit het verleden. Tegenwoordig stopt er geen motorrijder meer als je met je motor op de vluchtstrook staat, ze hebben allemaal geen tijd meer maar bovendien kunnen ze toch niet helpen omdat ze geen reet meer van de techniek weten.


Damn ,uit die tijd kom ik *O*ik heb er nu nix meer mee ,wel stop ik als er iemand met pech staat. dat vind ik nog steeds logisch ,t zwaaien niet meer:N
 
Heb je ook een doorzichtige helm op Jan? Anders kunnen we niet zien of je wel of niet kaal bent. 😝
Trouwens, ik ben ook redelijk kaal, het hoofdhaar heeft een terugtrekkende beweging naar achteren ingezet, met succes!
Toch zwaai ik altijd, kom ook uit de tijd die MBM noemde.
Sommigen, zoals vele, maar niet alle Harley-rijders en BMW rijders willen ook wel eens niet terug zwaaien, jammer dan.:W
 
Heb je ook een doorzichtige helm op Jan? Anders kunnen we niet zien of je wel of niet kaal bent. 😝
Trouwens, ik ben ook redelijk kaal, het hoofdhaar heeft een terugtrekkende beweging naar achteren ingezet, met succes!
Toch zwaai ik altijd, kom ook uit de tijd die MBM noemde.
Sommigen, zoals vele, maar niet alle Harley-rijders en BMW rijders willen ook wel eens niet terug zwaaien, jammer dan.:W


En een zrx rijder dus ook niet :t
 
Dat is toch heel logisch?
De hele snorscootertoestand is juist zo groot geworden doordat je geen helm op hoefde. Veel mensen kochten juist een snorscooter in plaats van een bromscooter om de helmplicht te ontlopen. Die moeten dus nu gewoon gaan fietsen (totdat daar ook een helmplicht voor komt).
Vind het totaal niet logisch dat daar geen helmplicht op zit.. maar goed, dit zit zo ingeburgerd bij jullie dat jullie het wel logisch vinden blijkbaar :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan