Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

In Rotterdam kwam bij het stoplicht iemand op zijn motor naast mij staan. Zo iemand die constant blijft revven met zijn absurd luide uitlaat, want zijn stationair op 5000 rpm gaf nog niet genoeg aandacht. Droeg natuurlijk ook een bijpassende Shark helm. Slaat zijn motor af zodra het stoplicht op groen springt en probeert om weg te rijden 😂
Kan ook zijn dat zn motor gewoon alleen blijft lopen op 5000rpm en onderweg was naar de garage.
 
Hihi, vandaag zo'n 125cc choppertje horen gassen, toeren gingen omhoog, maar vooruit kwam ie niet :')
Zie het nut er niet van in om een luide uitlaat op zo'n snert ding te zetten _O- _O- _O-
 
Vandaag op de A28 ri. Groningen reed er op de ventweg een politiemotor (zware BMW met stickers én blauwe lampen die uit stonden) maar met een bestuurder die een zwarte helm en een zwart met rode jas droeg. Geen politie uniform. Voor de zekerheid politie Midden-Nederland gebeld om te vragen of dat wel klopte, in mijn ogen rook dat niet fris. Blijkbaar is het motoruniform van de politie geen vereiste en had het iemand van de garage kunnen zijn. Voor de zekerheid noteerde ze de melding wel.

Ik snapte dat er redenen waren om geen politieuniform te dragen maar omdat het niet lekker voelde toch voor de zekerheid maar gebeld. :$ Voor hetzelfde geld hadden ze net een melding van een gestolen politie-BMW.
 
Vandaag op de A28 ri. Groningen reed er op de ventweg een politiemotor (zware BMW met stickers én blauwe lampen die uit stonden) maar met een bestuurder die een zwarte helm en een zwart met rode jas droeg. Geen politie uniform. Voor de zekerheid politie Midden-Nederland gebeld om te vragen of dat wel klopte, in mijn ogen rook dat niet fris. Blijkbaar is het motoruniform van de politie geen vereiste en had het iemand van de garage kunnen zijn. Voor de zekerheid noteerde ze de melding wel.

Ik snapte dat er redenen waren om geen politieuniform te dragen maar omdat het niet lekker voelde toch voor de zekerheid maar gebeld. :$ Voor hetzelfde geld hadden ze net een melding van een gestolen politie-BMW.
Mijn BMW dealer heeft ook overheids motoren in onderhoud, voor de proefrit dragen de monteurs geen uniform.
 
bij in onderhoud zijnde politie auto's word nog wel eens grote stickers half over de politie sticker geplakt met daarop de tekst; GEEN DIENST.
zie die regelmatig rijden met iemand in monteur-kloffie of t-shirt achter t stuur... weet niet of dit afplakken ook bij politiemotoren gedaan word...
 
Vandaag op de snelweg komt ons via de invoegstrook een motoragent voorbij. Na een vriendelijke knik een eindje met hem meegereden. Hij reed een auto voorbij en gaf de bestuurder een belerende vinger en een gebaar dat hem dat geld zou gaan kosten. Toen ik de man voorbij reed zat hij heel schuldig te kijken🤣
Wat deed die koekblik chauffeur fout dan?
 
bij in onderhoud zijnde politie auto's word nog wel eens grote stickers half over de politie sticker geplakt met daarop de tekst; GEEN DIENST.
zie die regelmatig rijden met iemand in monteur-kloffie of t-shirt achter t stuur... weet niet of dit afplakken ook bij politiemotoren gedaan word...
Ik heb ze in Lijnden bij de BMW dealer wel zien staan toen ik vroeger in Amsterdam Osdorp woonde en toen hadden ze dat niet. vanaf daar heb ik ze ook niet zien proefrijden. Zoals eerder aangegeven kon ik ook een aantal dingen bedenken maar een belletje van een minuut kan geen kwaad (handsfree), voor hetzelfde geld hadden ze een diefstalmelding staan en kunnen ze dankzij mijn oplettendheid hun zoekveld verbreden. Als er niks aan de hand is dan is er niks aan de hand en kan het belletje geen kwaad.
 
Ik word bij de NL/D grens staande gehouden, NL in. "Rijbewijs, paspoort"... Ik zeg sorry? "Rijbewijs, paspoort" Om te verduidelijken meld ik: "Luister, Opper, ik ben Nederlander in Nederland, ik hoef helemaal geen paspoort bij me te hebben..." "Rijbewijs, paspoort" Dus ik geef 'm die hele meuk... gekraak in zijn lultalie, rondjes om me heen... Na 5 minuten krijg ik m'n spullen terug. "In orde, u kunt uw weg vervolgen". Ik vraag hem of hij wel goed gekeken heeft... "'t Is in orde, u kunt uw weg vervolgen" Ik zeg, "nou, Opper, dat kan u dan wel vinden, maar dat paspoort is 7 jaar verlopen..." Opper: "'t Is in orde, u kunt uw weg vervolgen"... |( |(
 
Ik word bij de NL/D grens staande gehouden, NL in. "Rijbewijs, paspoort"... Ik zeg sorry? "Rijbewijs, paspoort" Om te verduidelijken meld ik: "Luister, Opper, ik ben Nederlander in Nederland, ik hoef helemaal geen paspoort bij me te hebben..." "Rijbewijs, paspoort" Dus ik geef 'm die hele meuk... gekraak in zijn lultalie, rondjes om me heen... Na 5 minuten krijg ik m'n spullen terug. "In orde, u kunt uw weg vervolgen". Ik vraag hem of hij wel goed gekeken heeft... "'t Is in orde, u kunt uw weg vervolgen" Ik zeg, "nou, Opper, dat kan u dan wel vinden, maar dat paspoort is 7 jaar verlopen..." Opper: "'t Is in orde, u kunt uw weg vervolgen"... |( |(

die gaat natuurlijk never toegeven dat hij iets over het hoofd gezien heeft.|(

Vanwaar de conclusie dat hij iets over het hoofd heeft gezien ?

Er staat niet eens in de reply door wie/welke opsporingsdienst inzage in zijn reisdocumenten word gevraagd.
Het is bijzonder goed mogelijk dat men daar staat met het oog op veiligheid dus controle persoonsgegevens of dat men op zoek is naar een bepaald iemand.
Top dat er dan gewoon gewerkt word aan dat doel en dat men zich niet met burocratisch geneuzel gaat bezig houden.

Als men dat wel had gedaan had er hier een reply gestaan dat ze over een datumpje lopen zeiken ipv op criminelen te jagen.

Sommige mensen moeten altijd wat negatiefs vinden in andermans handelen en niemand kan het ooit goed doen.
 
Ik heb ze in Lijnden bij de BMW dealer wel zien staan toen ik vroeger in Amsterdam Osdorp woonde en toen hadden ze dat niet. vanaf daar heb ik ze ook niet zien proefrijden. Zoals eerder aangegeven kon ik ook een aantal dingen bedenken maar een belletje van een minuut kan geen kwaad (handsfree), voor hetzelfde geld hadden ze een diefstalmelding staan en kunnen ze dankzij mijn oplettendheid hun zoekveld verbreden. Als er niks aan de hand is dan is er niks aan de hand en kan het belletje geen kwaad.


ALs je een monteur op/in een opvallend surveillancevoertuig zou laten rijden dan ziet niemand dat het niet 'een echte' politieagent is. Met het bijbehorende verwachtingspatroon. Mocht hij langs een aanrijding rijden verwacht men dat hij reageert. Of langs een reanimatie. Of een overval. Lijkt me niet dat je dat van een proefrit rijdende BMW monteur mag verwachten ;)

Officieel zouden de woorden Politie afgeplakt horen te worden als een burger in een opvallend surveillancevoertuig de straat op gaat.
In real live gebeurd dat zelden.

Vrijwel alle regio's hebben positiebepaling in de opvallende voertuigen verwerkt, ze kunnen dus altijd zien waar het voertuig zich bevind. Erg handig mocht er een gestolen worden.

( nog nooit van gehoord trouwens, dat een opvallend politievoertuig werd gestolen. )
 
Vanwaar de conclusie dat hij iets over het hoofd heeft gezien ?

Er staat niet eens in de reply door wie/welke opsporingsdienst inzage in zijn reisdocumenten word gevraagd.
Het is bijzonder goed mogelijk dat men daar staat met het oog op veiligheid dus controle persoonsgegevens of dat men op zoek is naar een bepaald iemand.
Top dat er dan gewoon gewerkt word aan dat doel en dat men zich niet met burocratisch geneuzel gaat bezig houden.

Als men dat wel had gedaan had er hier een reply gestaan dat ze over een datumpje lopen zeiken ipv op criminelen te jagen.

Sommige mensen moeten altijd wat negatiefs vinden in andermans handelen en niemand kan het ooit goed doen.

Opper is door de bank genomen een verkorting voor Opperwachtmeester, Rang bij de Marechaussee die over het algemeen wat controles bij grenzen uitvoeren. En jij weet ook dat ik de laatste ben die tegen een gerechtvaardigde berisping in verweer gaat, want jij leest mij... Had er wat met mijn paspoort van doen geweest had ik gewoon meegegaan in de beoordeling van de OA
 
Opper is door de bank genomen een verkorting voor Opperwachtmeester, Rang bij de Marechaussee die over het algemeen wat controles bij grenzen uitvoeren. En jij weet ook dat ik de laatste ben die tegen een gerechtvaardigde berisping in verweer gaat, want jij leest mij... Had er wat met mijn paspoort van doen geweest had ik gewoon meegegaan in de beoordeling van de OA

Maar wat is er nu dan zo mis gegaan dat het het zo moet verwoorden ?

Het is geen theoretische letterneuker die moeilijk doet om een datum op je paspoort maar een praktische gast die liever daadwerkelijk aan het werk is om ons land te beschermen.

Daar gaat je hele reply over.... dat hij niet moeilijk doet. Ik zou verwachten dat een dergelijke praktische manier van optreden juist bij jou in goede aarde zou vallen :? :?

Vroeger zat er nog een aangename lijn in je wat afwijkende manier van denken, tegenwoordig ben je gewoon niet meer te volgen.
 
Opper is door de bank genomen een verkorting voor Opperwachtmeester, Rang bij de Marechaussee die over het algemeen wat controles bij grenzen uitvoeren. En jij weet ook dat ik de laatste ben die tegen een gerechtvaardigde berisping in verweer gaat, want jij leest mij... Had er wat met mijn paspoort van doen geweest had ik gewoon meegegaan in de beoordeling van de OA
Maar als je eerst zegt dat je helemaal geen paspoort bij je hoeft te hebben is het daarna toch geen probleem dat je een 7 jaar verlopen paspoort laat zien? Het lijkt er meer op dat de opper zo'n onpersoonlijk type is die niet gewoon een gesprek voert maar als een automaat de standaardformules opdreunt. Dát zou idd een probleem zijn, lijkt me. Hij had ook hartelijk kunnen lachen en dan zouden jullie in goede verstandhouding uit elkaar gegaan zijn. Nu ben je terecht geïrriteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan