Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ook niet, maar moderne 1000cc’s zijn een stuk lichter dan mijn beide antieke 800cc’s......:+

Ik kom met mijn 100pk dingen prima mee, kunnen allebei dik 200 maar werd door omstandigheden voorbij geknald door een 500cc Twin...lol. Ach, en zo af en toe ga ik via de A31 de vestiging van Louis in Emsbüren en zet ff de teller op 200...en denk ik nadien: wat een dom gedoe dat gewapper in de buitenlucht. En van ellende pak ik de toeristische route retour, past beter bij mijn leeftijd en stap thuis een stuk aangenamer vd motor af...


Insgelijks @swetty ....

:)
 
Vanochtend vroeg op weg naar het werk,
Gangetje van 130km/h op de snelweg.
Welliswaar met de auto, maar toch.

Plots een flinke roofvogel die voor mijn auto duikt. Wist nog af te remmen naar ongeveer 100 en naar rechts te sturen.

Hierdoor kwam hij op de raamstijl ipv midden op de voorraam.

Goedemorgen:W
 
Als ik zie dat men hier de politie voor belt, ben ik blij dat het 0900-nummer al snel 15 cent per minuut kost.
De politie maakt zelf reclame bij twijfel bellen, wat is dan het probleem? Als ze dat niet willen moeten ze het niet vragen. :Y Het is toch een informatienummer? Ik krijg gewoon een administratief medewerker van het district aan de lijn, geen drukbezette 112-telefoniste. Maar ik zal volgende keer als er een paar verdachte jongens rond jouw huis of auto rondhangen ook wel niet bellen, want dat zal ook wel de eigenaar zijn die zijn sleutels is vergeten.
 
Ik ook niet, maar moderne 1000cc’s zijn een stuk lichter dan mijn beide antieke 800cc’s......:+

Ik kom met mijn 100pk dingen prima mee, kunnen allebei dik 200 maar werd door omstandigheden voorbij geknald door een 500cc Twin...lol. Ach, en zo af en toe ga ik via de A31 de vestiging van Louis in Emsbüren en zet ff de teller op 200...en denk ik nadien: wat een dom gedoe dat gewapper in de buitenlucht. En van ellende pak ik de toeristische route retour, past beter bij mijn leeftijd en stap thuis een stuk aangenamer vd motor af...

Dat is waar, veel van die 1000's wegen minder dan 200kg. Bij wegwerkzaamheden houd ik me wel in en kijk ik een beetje wat de rest van het verkeer doet. Maar er langs knallen is niet echt slim, als er een camera staat, is de boete nog hoger dan ze al normaal al zijn. Binnendoor is natuurlijk ook leuker dan over de snelweg en dan heb je zelfs aan een Z400 genoeg. :+ Die heb ik laatst een week gereden, zat er bijna aan te twijfelen op mijn ER er voor weg te doen, maar toch maar besloten om 'm te houden omdat de ER door zijn grotere longinhoud rustiger op 120-150km/u zit. Maar voor binnendoor zou ik 'm graag willen hebben. Weegt 167 kg rijklaar en je bent sneller dan het gros in het verkeer. Exotische sportwagens en Tesla's is wat anders. Maar goed, moet je altijd de snelste zijn?
 
De politie maakt zelf reclame bij twijfel bellen, wat is dan het probleem? Als ze dat niet willen moeten ze het niet vragen. :Y Het is toch een informatienummer? Ik krijg gewoon een administratief medewerker van het district aan de lijn, geen drukbezette 112-telefoniste. Maar ik zal volgende keer als er een paar verdachte jongens rond jouw huis of auto rondhangen ook wel niet bellen, want dat zal ook wel de eigenaar zijn die zijn sleutels is vergeten.

Er is geen probleem. Het 0900-nummer is doorgaans ook drukbezet. Als mijn buurman aangifte wil doen, hangt hij in de wacht, omdat iemand een BMW met berijder zonder uniform heeft zien rijden. Ik acht het alleen onnodig.

Alsof vrouwen en ouderen niet verdacht kunnen zijn. Verdachte situatie is overigens 112 bellen. 🤷‍♀️
 
Per koekblik en 3 mede reizigers van west naar oost en weer terug, niets anders dan herhaling van zetten:

Zaterdag:
Redelijk druk op de weg, maar op de linker baan rijdt iedereen toch behoorlijk door en haalt in een lange sliert het beduidend langzamer rechts rijdend verkeer in: komt er toch nog een malloot bumperkleven en zelfs knipperen of ik plaats wilde maken, daar waar dat kon liet ik hem voor gaan waarna wij samen op reden (hij links, ik rechts) en samen het langzaam rijdend en stil staand verkeer van de file in reden. We bleven een paar kilometer gelijk oprijden, de man durfde mij niet aan te kijken. Het ongeval waar de file door ontstaan was zag er beroerd uit: een vrachtauto leek een personen auto over een kilometer te hebben meegesleept met achterlating van een spoor met auto onderdelen.
Verder uiteraard nog een paar goedbedoelende onbenullen die van rechts naar links uitwijken voor een invoeger, waardoor het verkeer op de linkerbaan weer als een harmonica in elkaar gedrukt wordt om het snelheids verschil van 30 km/u op te vangen.

Vandaag zondag:
Redelijk rustig verkeer, bijna alles op de cruisecontrol 130 (132) -120 (122) -100 (104), de cruisecontrol doet het prima.
Mens persoon voegt brutaal in, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
Even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
En potdorie...even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
De derde keer lukte het haar niet mij niet in te halen, zo'n etter ben ik dan ook weer.

Een andere mooie die ik dit weekend minstens 2 keer heb mogen ervaren (en ik maak het regelmatig mee op de motor): inhalen op de cruisecontrol, gaat de auto die jij inhaalt geniepig wat sneller rijden. Dat lijkt bij sommige bestuurders een defect in het instinct. Het andere genetische defect daaraan verwant wat je zeker op de motor nog wel eens merkt is dat degene die jij inhaalt langzaam meer naar links komt. Is dat een soort knuffel behoefte?
 
Vanochtend vroeg op weg naar het werk,
Gangetje van 130km/h op de snelweg.
Welliswaar met de auto, maar toch.

Plots een flinke roofvogel die voor mijn auto duikt. Wist nog af te remmen naar ongeveer 100 en naar rechts te sturen.

Hierdoor kwam hij op de raamstijl ipv midden op de voorraam.

Goedemorgen:W
Zonde. Kan je 'm op laten zetten? Dan heeft iemand er nog wat aan. Of was ie echt stuk?
 
Per koekblik en 3 mede reizigers van west naar oost en weer terug, niets anders dan herhaling van zetten:

Zaterdag:
Redelijk druk op de weg, maar op de linker baan rijdt iedereen toch behoorlijk door en haalt in een lange sliert het beduidend langzamer rechts rijdend verkeer in: komt er toch nog een malloot bumperkleven en zelfs knipperen of ik plaats wilde maken, daar waar dat kon liet ik hem voor gaan waarna wij samen op reden (hij links, ik rechts) en samen het langzaam rijdend en stil staand verkeer van de file in reden. We bleven een paar kilometer gelijk oprijden, de man durfde mij niet aan te kijken. Het ongeval waar de file door ontstaan was zag er beroerd uit: een vrachtauto leek een personen auto over een kilometer te hebben meegesleept met achterlating van een spoor met auto onderdelen.
Verder uiteraard nog een paar goedbedoelende onbenullen die van rechts naar links uitwijken voor een invoeger, waardoor het verkeer op de linkerbaan weer als een harmonica in elkaar gedrukt wordt om het snelheids verschil van 30 km/u op te vangen.

Vandaag zondag:
Redelijk rustig verkeer, bijna alles op de cruisecontrol 130 (132) -120 (122) -100 (104), de cruisecontrol doet het prima.
Mens persoon voegt brutaal in, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
Even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
En potdorie...even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
De derde keer lukte het haar niet mij niet in te halen, zo'n etter ben ik dan ook weer.

Een andere mooie die ik dit weekend minstens 2 keer heb mogen ervaren (en ik maak het regelmatig mee op de motor): inhalen op de cruisecontrol, gaat de auto die jij inhaalt geniepig wat sneller rijden. Dat lijkt bij sommige bestuurders een defect in het instinct. Het andere genetische defect daaraan verwant wat je zeker op de motor nog wel eens merkt is dat degene die jij inhaalt langzaam meer naar links komt. Is dat een soort knuffel behoefte?
Sneller er voorbij gaan.
 
Ik heb vandaag 140km gereden en geen rare fratsen meegemaakt, mag ook wel een keer gezegd worden. Op de Holterberg een dankwoord gekregen omdat ik bij een overgang de familie voorlangs liet gaan. Ik was in een goede bui...kan ook.

Stukje A1 gereden en geen duwers etc.....komt omdat er geen woon-werkverkeer was...:?
 
Per koekblik en 3 mede reizigers van west naar oost en weer terug, niets anders dan herhaling van zetten:

Zaterdag:
Redelijk druk op de weg, maar op de linker baan rijdt iedereen toch behoorlijk door en haalt in een lange sliert het beduidend langzamer rechts rijdend verkeer in: komt er toch nog een malloot bumperkleven en zelfs knipperen of ik plaats wilde maken, daar waar dat kon liet ik hem voor gaan waarna wij samen op reden (hij links, ik rechts) en samen het langzaam rijdend en stil staand verkeer van de file in reden. We bleven een paar kilometer gelijk oprijden, de man durfde mij niet aan te kijken. Het ongeval waar de file door ontstaan was zag er beroerd uit: een vrachtauto leek een personen auto over een kilometer te hebben meegesleept met achterlating van een spoor met auto onderdelen.
Verder uiteraard nog een paar goedbedoelende onbenullen die van rechts naar links uitwijken voor een invoeger, waardoor het verkeer op de linkerbaan weer als een harmonica in elkaar gedrukt wordt om het snelheids verschil van 30 km/u op te vangen.

Vandaag zondag:
Redelijk rustig verkeer, bijna alles op de cruisecontrol 130 (132) -120 (122) -100 (104), de cruisecontrol doet het prima.
Mens persoon voegt brutaal in, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
Even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
En potdorie...even later mens persoon haalt me met een mininaal snelheid verschil in, duikt voor me en laat het gas los, ik links er voorbij zonder remmen en op de cruisecontrol.
De derde keer lukte het haar niet mij niet in te halen, zo'n etter ben ik dan ook weer.

Een andere mooie die ik dit weekend minstens 2 keer heb mogen ervaren (en ik maak het regelmatig mee op de motor): inhalen op de cruisecontrol, gaat de auto die jij inhaalt geniepig wat sneller rijden. Dat lijkt bij sommige bestuurders een defect in het instinct. Het andere genetische defect daaraan verwant wat je zeker op de motor nog wel eens merkt is dat degene die jij inhaalt langzaam meer naar links komt. Is dat een soort knuffel behoefte?
Ik heb nog nooit een weg in Nederland gezien waar je fatsoenlijk op cruise control kunt rijden. Een gadget dat niet alleen overbodig is, maar ook hinderlijk en gevaarlijk.
 
Cc in de auto, bij wijze van spreken direct aan na de eerste 10 meter. In de tijd dat ik nog een auto bezat was de goede werking van de cc een must. Er zijn er waar je heel goed het gas mee kunt regelen met de knop van de cc. En ook welke toestaan meer voet gas te geven zonder van de cc af te gaan dus die zonder andere handelingen dan voet van het gas de oude ingestelde snelheid weer aan neemt. Ook kan je met een goede cc de max snelheid instellen mocht je in een drukke stad met wisselende snelheid niet de max overschrijden in de stad.
 
Cc in de auto, bij wijze van spreken direct aan na de eerste 10 meter. In de tijd dat ik nog een auto bezat was de goede werking van de cc een must. Er zijn er waar je heel goed het gas mee kunt regelen met de knop van de cc. En ook welke toestaan meer voet gas te geven zonder van de cc af te gaan dus die zonder andere handelingen dan voet van het gas de oude ingestelde snelheid weer aan neemt. Ook kan je met een goede cc de max snelheid instellen mocht je in een drukke stad met wisselende snelheid niet de max overschrijden in de stad.
Ja, heel handig allemaal, en dan inhalen met een minimaal snelheidsverschil.
 
Cc in de auto, bij wijze van spreken direct aan na de eerste 10 meter. In de tijd dat ik nog een auto bezat was de goede werking van de cc een must. Er zijn er waar je heel goed het gas mee kunt regelen met de knop van de cc. En ook welke toestaan meer voet gas te geven zonder van de cc af te gaan dus die zonder andere handelingen dan voet van het gas de oude ingestelde snelheid weer aan neemt. Ook kan je met een goede cc de max snelheid instellen mocht je in een drukke stad met wisselende snelheid niet de max overschrijden in de stad.


Verschillende cc's reageren inderdaad niet allemaal even fijn, ik heb auto's gehad waar ik mijn rechtervoet voornamelijk voor het remmen gebruikte. Een auto moet voor mij een automaatbak, cruise control, en stoelverwarming hebben.


Ja, heel handig allemaal, en dan inhalen met een minimaal snelheidsverschil.

Nee joh, gewoon effe gas bij en dan weer loslaten zodat hij weer naar de ingestelde snelheid zakt.
 
Ja, heel handig allemaal, en dan inhalen met een minimaal snelheidsverschil.
Ja kan, mits daar de ruimte voor is. Anders ff beetje gas erbij. Zo als ik al schreef, een goede cc staat dat zonder meer toe zonder de ingestelde snelheid te risetten. Er zijn er ook die gaan in pauze. Moet je eerst weer activeren. Vind ik lastig.
 
Pardon??? Zou je deze absurde en beledigende opmerking willen terugnemen aub.
Mijn dochter heeft een verstandelijke beperking wat ik hier al eerder aankaartte. Haar kosten om haar in leven te houden en te verzorgen is uit MIJN PORTEMONNEE!!!!! gekomen. Daar heb JIJ GEEN ENE STUIVER AAN MEEBETAALD!!!! Niemand hier trouwens. Jij hebt met jouw onbeholpen botte uitspraak geen ene benul wat ik en mijn vrouw allemaal hebben moeten doen en laten om er voor onze dochter te zijn. Ik wens het je niet toe maar hoop stiekem van binnen dat jij ooit eens in eenzelfde situatie terechtkomt, dan denk je wel 3x na over dit soort botte respectloze uitspraken en merk je zelf hoe kwetsend deze uitspraken zijn! Mag ik dan bij jou langskomen om jouw hulpbehoevende, absurd veel geld kostende zieke of gehandicapte familielid af te maken????? Doe het graag voor je!!!
Nomko, alle respect voor de situatie. Allereerst breek ik een lans voor MBM, gewwon omdat het een toffe gozer is, als er een oprecht is, is hij het... Ik wil even aandacht vragen voor het volgende: Een goed lezer ziet da MBM zijn bericht begint met een hypothese
Als dat een doorslag gevend argument zou moeten zijn
Zo'n hypothese beinvloedt zo'n bericht in een dergelijke mate dat ook zonder enig eerder genoemd sarcasme blijkt dat MBM helemaal niet de opmerking die hij weergeeft onderschrijft maar wel weergeeft hoe bizar er gedacht wordt over zaken die de gemeenschap geld kosten, waaronder dus de minder en invaliden...

Verder is het mooi dat je alles zelf uit eigen kontzak ophoest, daar geef je waarschijnlijk een fortuin aan uit. Maar zijdelings denk ik dan als je het kan betalen hoef je niet te klagen. Tevens zou je net als alle anderen die van het recht gebruikmaken vergoedingen en tegemoetkomingen te krijgen hier ook aanspraak op horen te maken, zo werkt het namelij. Van wat je dán in je zak houdt kan je het leven van je dochter kwalitatief ernstig verbeteren, nogmaals, ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als ze die kwaliteit toch al heeft en je kan het betalen hoef je niet te klagen.
Ook wil ik je er op attenderen dat ondanks dat je alles zelf betaalt ook jij gebruik maakt van de voorzieningen die enorme bedragen kosten die voor de complete doelgroep van invaliden worden ingericht. Tenzij je jezelf zo buiten de sociale samenleving stelt dat je vertikt gebruik te maken van invalidenplaatsen, liften voor een trapje van 2 treden, opritten en plaveisel, aangepaste vakantiewoningen. Bushaltes en openbaar vervoer nog daargelaten.

Hey, en ik heb de laatse 10 jaar zo'n 12000 euro aan zorgpremie betaald voor 2 doosjes paracetamol die uiteindelijk door eigen risico ook uit mijn zak kwamen :+

Ik heb het hele topic gelezen, ondanks alle sores weet ik -doordat ik op veel instellingen zorginstallaties gemaakt heb- juist deze groep mensen heel veel plezier kan hebben, en daar moeten we alles aan doen om dat te bewerkstelligen, ook als het uit de belastingpot komt!!! Veel succes en sterkte man en vooral plezier!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een weg in Nederland gezien waar je fatsoenlijk op cruise control kunt rijden. Een gadget dat niet alleen overbodig is, maar ook hinderlijk en gevaarlijk.
Als ik vanavond om 0000 uur wegga naar Berlijn gaat de CC er op en die hoeft er niet af tot de grens bij de lutte.
 
Ik heb nog nooit een weg in Nederland gezien waar je fatsoenlijk op cruise control kunt rijden. Een gadget dat niet alleen overbodig is, maar ook hinderlijk en gevaarlijk.
Ik was ook ooit zeer sceptisch over cruise control, tot ik voor het eerst een auto had met cruise control (als onderdeel van een pret pakket).
Nog sceptischer was ik over cruise control op de motor, tot ik een 2e hands kocht waar het op zat.
Regel 1a is: "go with the flow".
Regel 1b is: hou je aan de snelheids limiet.
Rijdt het overige verkeer rond 100 en probeer jij op cruise control 130 dan werkt dat niet.
Wil je met 140 op cruise control door Nederland, dan werkt dat niet.
Buiten de spits over de A15, grofweg van Papendrecht tot Nijmegen en terug gaat prima op de cruise control.
De meeste ochtenden tijdig over de A20, Schiedam tot Terbregseplein gaat prima met cruisecontrol over de traject controle.
Recent nog van huis naar noord-oost Duistland: grotendeels Nederland op de cruise control, overgrote deel Duitsland op de cruise control.
Rotterdam-Antwerpen prima op cruise control.
Uiteraard werkt het allemaal niet of nauwelijks in de spits en zeker niet bij file.
Bij cruise control ben ik niet anders tegen gekomen dan dat ze als volgt werken:

  • Snelheid instellen.
  • + of - om snelheid iets bij te regelen.
  • Gas geven om sneller te gaan, gas los om terug te komen op de ingestelde snelheid.
  • Remmen of koppeling in = cruise control uit.
  • Op de motor ook: gas tegen de weerstand terug = cruise control uit.
  • Reset = terug naar de eerder ingestelde snelheid.

Veel auto's hebben tegenwoordig ook een begrenzer, ideaal in de stad om niet te ver boven de maximale snelheid uit te komen.
 
  • Snelheid instellen.
  • + of - om snelheid iets bij te regelen.
  • Gas geven om sneller te gaan, gas los om terug te komen op de ingestelde snelheid.
  • Remmen of koppeling in = cruise control uit.
  • Op de motor ook: gas tegen de weerstand terug = cruise control uit.
  • Reset = terug naar de eerder ingestelde snelheid.

Veel auto's hebben tegenwoordig ook een begrenzer, ideaal in de stad om niet te ver boven de maximale snelheid uit te komen.
Wat ik mis in dit rijtje is gas los om de snelheid aan te passen aan het overige verkeer. Dat lukt niet met cruise control en daarom gaan mensen die cruise control gebruiken vaak plotseling naar links. Remmen willen ze niet, want dan rijden ze niet meer op de cruise control. Vroeger was het een dure optie, tegenwoordig met de elektronische gasklep niet meer.
 
80 weg
N515

Polo voor mij haalde een trekker in over dubbele doorgetrokken streep, tegemoetkomende auto naderde al vlot. Ik dacht echt die gaan frontaal in elkaar

Op een haar na ...

Wat een ongelooflijke imbecielen rijden er toch rond. Man man man...

Ik wilde er nog achteraan en even serieus aanspreken, maar ach.. laat ook maar. Heeft geen nut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan