Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Door de warmte je lege tank uitgezet?
Of was je vlotterbak ook leeg?

Eigenlijk is 1 Italiaanse liter 0,95 Nederlandse liter...
Dan moet je het ook niet op een terrasje halen!

Wel met aansteker doen! Zo'n benzinetank op de motor heeft geen lampje net als jouw koelkast thuis.... deurtje open, lampje aan.
Of laat er een lucifer invallen, ze schijnen er op te blijven drijven _O-
 
Ik heb een keer in Italië 20 liter getankt in mijn 19 liter tank.:o

Ach ja die Italianen8-)
Tankstation langs autostrada dicht vanwege verbouwing. Kon nog 20km rijden. Volgende autostrada station iets van 30km verder.
Gelukkig was er een klein lokaal tankstation bij de eerstvolgende afslag 5km verder.
Kom ik daar, alleen tanken met ‘service’, bijna 4€ per liter :}
2 liter getankt en door naar de volgende
:]
 
Vanochtend in de file op de a12 zat ik samen met een andere motorrijder vast achter een andere motorrijder die heel stuntelig en traag aan het filteren was.

Een klein persoon met Roof Boxer helm op een "grote" R1200GS met groen papieren kenteken die nauwelijks met z'n tenen aan de grond kwam. Als je zo'n slagschip niet aan kan, is het misschien beter om achteraan aan te sluiten.
 
Ach ja die Italianen8-)
Tankstation langs autostrada dicht vanwege verbouwing. Kon nog 20km rijden. Volgende autostrada station iets van 30km verder.
Gelukkig was er een klein lokaal tankstation bij de eerstvolgende afslag 5km verder.
Kom ik daar, alleen tanken met ‘service’, bijna 4€ per liter :}
2 liter getankt en door naar de volgende
:]
Was dat in een meer zuidelijk gelegen deel van Italië?
 
Vanochtend in de file op de a12 zat ik samen met een andere motorrijder vast achter een andere motorrijder die heel stuntelig en traag aan het filteren was.

Een klein persoon met Roof Boxer helm op een "grote" R1200GS met groen papieren kenteken die nauwelijks met z'n tenen aan de grond kwam. Als je zo'n slagschip niet aan kan, is het misschien beter om achteraan aan te sluiten.
ehm, had jij dan niet sneller moet zijn en voor hem zijn begonnen met filteren? Beetje suf om te vinden dat iemand dan maar achter aan moet sluiten terwijl je zelf achter hem bent gaan rijden :? Ik snap de frutstratie wel, heb ik ook altijd als iemand 10 km langzamer gaat dat de toegestane snelheid, totdat ik mij herinner dat hij zich volledig aan de regels houd...

Daarnaast, ik weet niet hoe snel die reed en de snelheid van de file, maar ik vind 10km verschil altijd best weinig, maar het is wel de regel (en verdomd lastig in te schatten maar dat ligt aan mij).
 
ehm, had jij dan niet sneller moet zijn en voor hem zijn begonnen met filteren? Beetje suf om te vinden dat iemand dan maar achter aan moet sluiten terwijl je zelf achter hem bent gaan rijden :? Ik snap de frutstratie wel, heb ik ook altijd als iemand 10 km langzamer gaat dat de toegestane snelheid, totdat ik mij herinner dat hij zich volledig aan de regels houd...

Daarnaast, ik weet niet hoe snel die reed en de snelheid van de file, maar ik vind 10km verschil altijd best weinig, maar het is wel de regel (en verdomd lastig in te schatten maar dat ligt aan mij).
Wel eens aan gedacht dat andere mensen eerder vertrekken en dat je die dan in de file tegen komt?

Meneer tenen-aan-de-grond had ruimte moeten maken zodat @lennart0r er langs kon. Als ie aardig is tenminste. Niks moet.
 
Tja. Ik zou in zo'n geval toch kijken of ik er op een andere manier voorbij kan. Laatst op de A10 ook een busa met hoorntjes, en voetjes aan de vloer... dan maar eventjes iets minder netjes een strookje naar rechts en er voorbij. :W

Ik wacht wel altijd even of zo iemand zelf tot 't besef komt dat hij de boel ophoudt maar als dat niet gebeurd... doei!
 
Och ja, misschien hebben ze het niet door dat er een 'snellere' achter rijdt..
Zelf in de file regelmatig de spiegeltjes bekijken, en als ik zie dat mijn achter ligger op mij in loop, zoek ik al een plekkie
om op zij te schuiven.
Dan effe een handwuifje, en ze snappen het.

Sluit er wel weer achter aan..

En als ik zelf op een langzamere inloop, wacht ik wel keurig af, en zo niet.
Pecht hebben dan.
 
Vind dat persoonlijk nogal wat, er word dus zelfs tijdens het filteren nog onderscheid gemaakt tussen snellere en minder snelle rijders ? Wees blij dat je er tussen door kunt zou ik zeggen..

De keren die ik in 1 jaar in de file sta zijn op 1 hand te tellen, wel merk ik dat er vaak mensen zijn met vrij dikke motoren ( bmw/achtig en koffers etc. ) die er toch vrij hard tussendoor rijden. Ik snap dat als je dat dagelijks doet dat je er een bepaalde stijltje of gewenning aan over houd maar hoe ver gaan we met dit soort grappen ?
 
Vind dat persoonlijk nogal wat, er word dus zelfs tijdens het filteren nog onderscheid gemaakt tussen snellere en minder snelle rijders ? Wees blij dat je er tussen door kunt zou ik zeggen..

De keren die ik in 1 jaar in de file sta zijn op 1 hand te tellen, wel merk ik dat er vaak mensen zijn met vrij dikke motoren ( bmw/achtig en koffers etc. ) die er toch vrij hard tussendoor rijden. Ik snap dat als je dat dagelijks doet dat je er een bepaalde stijltje of gewenning aan over houd maar hoe ver gaan we met dit soort grappen ?

De vraag is onbeantwoordbaar. Ik vind alleen de vraag hoever ik ga met dit soort grappen interessant. En dat antwoord verschilt van moment tot moment, eigenlijk ook onbeantwoordbaar dus. O-)
 
Vind dat persoonlijk nogal wat, er word dus zelfs tijdens het filteren nog onderscheid gemaakt tussen snellere en minder snelle rijders ? Wees blij dat je er tussen door kunt zou ik zeggen..

De keren die ik in 1 jaar in de file sta zijn op 1 hand te tellen, wel merk ik dat er vaak mensen zijn met vrij dikke motoren ( bmw/achtig en koffers etc. ) die er toch vrij hard tussendoor rijden. Ik snap dat als je dat dagelijks doet dat je er een bepaalde stijltje of gewenning aan over houd maar hoe ver gaan we met dit soort grappen ?
180 door de rijen heen :t
 
Mwoah, er is een verschil tussen wat langzamer en 'stuntelig traag'.zoals @Atacama zei. Als iemand voor me een derde langzamer rijdt dan ik dan maak ik me verder niet druk en blijf er lekker achter. Bij 'stuntelig traag' denk ik toch aan gasten die bij zo'n beetje iedere auto kruipend met de voetjes aan de vloer nèt aan een meter verder komen... daar ga ik niet (lang) op wachten.
 
Vind dat persoonlijk nogal wat, er word dus zelfs tijdens het filteren nog onderscheid gemaakt tussen snellere en minder snelle rijders ? Wees blij dat je er tussen door kunt zou ik zeggen..

De keren die ik in 1 jaar in de file sta zijn op 1 hand te tellen, wel merk ik dat er vaak mensen zijn met vrij dikke motoren ( bmw/achtig en koffers etc. ) die er toch vrij hard tussendoor rijden. Ik snap dat als je dat dagelijks doet dat je er een bepaalde stijltje of gewenning aan over houd maar hoe ver gaan we met dit soort grappen ?
Mensen die dagelijks in bijvoorbeeld de randstad motor-woon-werk verkeer rijden, rijden ook bijna dagelijks tussen een file door.
Zoals alles wat mensen doen bouw je met veelvuldig filteren de nodige filter-ervaring op, zowel puur kwa rijden (balans en snelheid) als het gedrag van automoblisten leren lezen (sommige automobilisten spreken natuurlijk wartaal).
Er zullen dus ongetwijfeld een soort "zondags-filteraars" zijn en dat kan bij een meer ervaren filteraar wel eens gemor opleveren als je daar achter verdaagd raakt, de oplossing is totaal situatie afhankelijk (netheid blijft van alle betrokkenen gewenst, dus geduld enerzijds en plaats maken anderzijds).
Zoals al het verkeer blijft filteren ook afhankelijk van regelgeving en de inschattingen van bestuurder, snelheid is abstract als je op de teller kijkt en relatief afhankelijk van de situatie, ervaring en snelheids-verschillen.
Een "dikke" BMW met koffers is 99 cm breed, een Honda CB500F is 79 cm breed, dat scheelt 20 cm of te wel 10 cm aan elke kant. Dat is minder dan een hand of voet breed, dit verschil is meer gevoelsmatig dan werkelijk bepalend of je wel of niet tussen de file door kunt.
Misschien moet je de vraag verder uitleggen: hoe ver gaan we met dit soort grappen ?
 
Laatst bewerkt:
Mensen die dagelijks in bijvoorbeeld de randstad motor-woon-werk verkeer rijden, rijden ook bijna dagelijks tussen een file door.
Zoals alles wat een mensen doen bouw je met veelvuldig filteren de nodige filter-ervaring op, zowel puur kwa rijden (balans en snelheid) als het gedrag van automoblisten leren lezen (sommige automobilisten spreken natuurlijk wartaal).
Er zullen dus ongetwijfeld een soort "zondags-filteraars" zijn en dat kan bij een meer ervaren filteraar wel eens gemor opleveren als je daar achter verdaagd raakt, de oplossing is totaal situatie afhankelijk (netheid blijft van alle betrokkenen gewenst, dus geduld enerzijds en plaats maken anderzijds).
Zoals al het verkeer blijft filteren ook afhankelijk van regelgeving en de inschattingen van bestuurder, snelheid is abstract als je op de teller kijkt en relatief afhankelijk van de situatie, ervaring en snelheids-verschillen.
Een "dikke" BMW met koffers is 99 cm breed, een Honda CB500F is 79 cm breed, dat scheelt 20 cm of te wel 10 cm aan elke kant. Dat is minder dan een hand of voet breed, dit verschil is meer gevoelsmatig dan werkelijk bepalend of je wel of niet tussen de file door kunt.
Misschien moet je de vraag verder uitleggen: hoe ver gaan we met dit soort grappen ?

Volgens mij heb jij de vraag anders zojuist prima beantwoord; we gaan tot 99 centimeter! _O-
 
Gisteren een boze meneer bij mijn werk in de straat (Een richtingsweg en afgesloten door een evenement aan het einde), ik stond zonder helm te roken voordat ik aanstalte ging maken om aan te rijden. Niet echt onderweg, maar wel noemenswaardig. Om m'n peuk weg te gooien doe ik dat altijd "netjes" in het putje bij de straat. Komt dus meneer aangereden met z'n Peugot station met zijn ramen wagenwijd open en stapvoets rijdend. Duidelijk niet zeker van zijn zaak, terwijl hij aankomt zwaai ik een keer en zeg "meneer, de straat is aan het einde afgesloten als je hier draait kan/mag je terugrijden en moet je de volgende straat rechts pakken om op dezelfde weg uit te komen". Hij stopt, kijkt me boos aan en zegt geïrriteerd : "dat maak ik zelf wel uit". Oké prima joh, jij je zin.

Altijd leuk, als je die mensen dan weer in schaamte achteruit ziet rijden om vervolgens te keren op de parkeerplaats bij je werk.
 
Och ja, misschien hebben ze het niet door dat er een 'snellere' achter rijdt..
Zelf in de file regelmatig de spiegeltjes bekijken, en als ik zie dat mijn achter ligger op mij in loop, zoek ik al een plekkie
om op zij te schuiven.
Dan effe een handwuifje, en ze snappen het.

Sluit er wel weer achter aan..

En als ik zelf op een langzamere inloop, wacht ik wel keurig af, en zo niet.
Pecht hebben dan.
Precies dit, het had geen zin op m me druk te maken en ik had geen haast dus ik bleef er lekker achter. Het zag er alleen zo kansloos uit.
 
Volgens mij heb jij de vraag anders zojuist prima beantwoord; we gaan tot 99 centimeter! _O-
Overigens was mijn ouwe S-je wel 105 centimeters breed. Daar was ik wel een stuk voorzichtiger mee tijdens het filteren... O-)
892723_513534522046339_1856712628_o.jpg
 
Een paar dagen geleden een hoosbui van ruitensproeiervloeistof van een bestelbus.
Was met de Duc onderweg dus de volle lading op de helm.

Klein voordeel, de ingedroogde muggenlijkjes waren er nu vrij makkelijk af te vegen.

Gisteren een idioot die ging keren op een 80km-weg, de remweg van mn ABS-loze ST1100 is korter dan ik had verwacht. Ik hoorde (ergens voor mij?) nog wel het geluid van gierende banden.
 
Donderdagochtend nog in de ankers, net als de auto voor mij die iets harder in de remmen moest hangen. Een halve gare die ineens bedacht om toch de linkertunnelbuis te nemen van de Benelux-tunnel en dat terwijl hij op de rechterbaan van de rechter tunnelbuis reed. En dan nog es met een gangetje die stukken lager dan 100 km/u van rechts over de verdrijvingsvlak (?) vlak voor die groen/wit gestreepte bord de rechterbaan op tuffen van de linkertunnelbuis. Auto voor me hard in de ankers en kreeg het voor mekaar om die stuntpiloot nog net niet te rammen in de kofferbak... En de auto's op de 2 linkerbanen ineens hard zwoegen omdat die dwaze gek daar ineens zonder bij na te denken de weg opdraait. Hoe haal je het in je hoofd om zo een snelweg te doorkruisen met een snelheid van 60 a 80 km/uur???? Weet die losgeslagen oliebol niet dat je ook NA de Benelux-tunnel kan wisselen van baan????
 
Mensen die dagelijks in bijvoorbeeld de randstad motor-woon-werk verkeer rijden, rijden ook bijna dagelijks tussen een file door.
Zoals alles wat mensen doen bouw je met veelvuldig filteren de nodige filter-ervaring op, zowel puur kwa rijden (balans en snelheid) als het gedrag van automoblisten leren lezen (sommige automobilisten spreken natuurlijk wartaal).
Er zullen dus ongetwijfeld een soort "zondags-filteraars" zijn en dat kan bij een meer ervaren filteraar wel eens gemor opleveren als je daar achter verdaagd raakt, de oplossing is totaal situatie afhankelijk (netheid blijft van alle betrokkenen gewenst, dus geduld enerzijds en plaats maken anderzijds).
Zoals al het verkeer blijft filteren ook afhankelijk van regelgeving en de inschattingen van bestuurder, snelheid is abstract als je op de teller kijkt en relatief afhankelijk van de situatie, ervaring en snelheids-verschillen.
Een "dikke" BMW met koffers is 99 cm breed, een Honda CB500F is 79 cm breed, dat scheelt 20 cm of te wel 10 cm aan elke kant. Dat is minder dan een hand of voet breed, dit verschil is meer gevoelsmatig dan werkelijk bepalend of je wel of niet tussen de file door kunt.
Misschien moet je de vraag verder uitleggen: hoe ver gaan we met dit soort grappen ?
Wat iemand die veel file rijdt vooral leert, is het onderschatten van de gevaren. Iemand die voor het eerst tussen de auto's door rijdt, herkent de gevaren zoals ze zijn. Je hebt weinig voorstellingsvermogen nodig om te bedenken wat er gebeurt als een van die auto's van richting verandert, juist op het moment dat jij passeert. Als er na een aantal keren file rijden nog niks gebeurd is, gaat men steeds sneller rijden. Men denkt dan steeds "beter" te worden. Het risico is echter vele malen groter geworden.
In werkelijkheid zijn de ervaren filerijders dus "slechter" geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan