Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

We zitten nu in het koekblik, @Hjerteknuser achter het stuur. Komen we 2 lesmotoren tegen met 'Nelen' op de hesjes. Maar, waar is de instructeur dan? :?
Jenny zegt: die zit vast in die Tesla.
Ik: Nee joh, die zit gevaarlijk dicht achter de motoren, dat geloof ik niet.

Rijden we er langs, zien we dat de bestuurder van de Tesla een headset op z'n knar heeft. Dat is dus wél de instructeur! WAT EEN LUL!

Ongelooflijk. Een instructeur in een koekblik vind ik al achterlijk maar om dan ook nog eens achter je leerling te gaan zitten kleven... |(
Kunnen de leerlingen vast wennen aan bumperklevers. Het is de laatste tijd vreselijk als je je netjes aan de voorgeschreven maximum snelheid houdt, rijdend op de rechterbaan. Altijd wel iemand in een auto die er zo dicht opzit dat zijn nummerplaat niet eens zichtbaar is in je spiegels. Helaas nogal eens een Tesla😩 of een merk uit de duitse top drie.
 
De trucker was al aan het seinen met de lichten zo van “trap het gaspedaal ff 4 mm in “
dat doen ze ook als je in een baustelle zit waar je 60 mag en 64 rijdt... lekker seinen laten... ik rij voorop, mijn plaat wordt gefotografeerd :W
opa en oma gaan idd beter over de B wegen, dat klopt maar de enige die wat fout doet is die trucker door er bovenop te gaan zitten en te gaan lopen te lichten, hij is in overtreding, niet opa en oma. Het komt door de haast, haast, haast... dan hadtie gewoon eerder van huis moeten gaan... ik hoop dat ik mee mag maken dat ik net zo word als opa en oma met hun koppie thee en die krentebol, de echte krentebol zit in die truc :r
 
Laatst bewerkt:
Vandaag terug uit Apeldoorn rij via de A73 naar het zuiden
Een snelweg waar je dus 130km/u mag en kan rijden
Rijd er een auto met een fietsenrek doodleuk 85/u :z
Daarachter 4 truckers ,2 campers ,1 caravan, een bedrijfsbus met sleuvengraver op de aanhanger en een paar auto’s
Ik rij dus langs, ff kijken wat loos is :Y
Met een snelle blik zie ik dus een echtpaar in de kerstdagen van hun leven
Opa eet een krentenbol, oma schenkt de thee in en het breiwerk ligt op de schoot van oma
De trucker was al aan het seinen met de lichten zo van “trap het gaspedaal ff 4 mm in “
Ik denk dan wel eens zou ik ook zo worden :?

Tsja, er is geen minimumsnelheid. :+ Maar handig is anders.
Andersom kan het ook. Kom je met 140 km/u aankachelen op een 130 km/u weg en dan gaat een auto met caravan even rustig aan een vrachtwagen inhalen met 100km/u, terwijl als hij in zijn spiegel had gekeken, sneller verkeer had kunnen zien aankomen wat hij voorrang had kunnen geven.
Terwijl hij de eerste vrachtwagen langzaam aan het inhalen is, zit er nog een tweede voor, die hij ook maar even besluit in te halen.

Mja, op dat moment heb ik geen zin om te wachten op meneer met zijn sleurhut, tikkie terug en er met 120 a 130 km/u tussendoor gereden. Toen ik al ver weg was en eens in mijn spiegel keek, zag ik dat ie nog steeds bezig was om de 2e in te halen. Ik ga pas inhalen als ik een ander niet hinder met een lagere snelheid, maar dat is voor velen anders.

Aangezien het niet verboden is om met twee voertuigen op een rijstrook te rijden, is het dan verboden om met 120 km/u er tussendoor te gaan, of is dat een artikeltje 5? :]
 
Ik denk dat het rechts inhalen is... als je op dezelfde strook links langs de combinatie was gegaan met voldoende ruimte zou je er nog wel eens mee weg kunnen komen.
 
Ik denk dat het rechts inhalen is... als je op dezelfde strook links langs de combinatie was gegaan met voldoende ruimte zou je er nog wel eens mee weg kunnen komen.

Dat heb ik wel eens eerder gedaan met twee auto's die beide 100 km/u bleven rijden. Toen ben ik links gepasseerd op het linker stukje 'vluchtstrook'. Dan blijft er weinig ruimte over en dat ben ik niet van plan vaker te doen. Veiliger is tussen de voertuigen door mits de linker niet naar rechts komt. Maar als dat gebeurt, plan je verkeerd met wanneer je er tussendoor moet.
 
Is absoluut waar, de rededresseerstrook is ook art 5 toch? Doet niet af aan het feit dat je tussendoor rechts aan het inhalen bent, wat veiliger is staat los daatvan, mij zie je ook niet links eromheen gaan
 
Vandaag terug uit Apeldoorn rij via de A73 naar het zuiden
Een snelweg waar je dus 130km/u mag en kan rijden
Rijd er een auto met een fietsenrek doodleuk 85/u :z
Daarachter 4 truckers ,2 campers ,1 caravan, een bedrijfsbus met sleuvengraver op de aanhanger en een paar auto’s
Ik rij dus langs, ff kijken wat loos is :Y
Met een snelle blik zie ik dus een echtpaar in de kerstdagen van hun leven
Opa eet een krentenbol, oma schenkt de thee in en het breiwerk ligt op de schoot van oma
De trucker was al aan het seinen met de lichten zo van “trap het gaspedaal ff 4 mm in “
Ik denk dan wel eens zou ik ook zo worden :?

85 is toch niet zo heel langzaam? Die vrachtauto mag het niet eens...
Met mijn auto kan ik niet harder, is het dan wel goedgekeurd? Er zijn genoeg vrachtauto’s die mij inhalen op de snelweg, zover ik kan zien zijn die nooit geïrriteerd oid.
 
Ik zie niet in hoe dit gevaarlijker moet zijn dan bijv. een communicatiesetje aan de buitenkant van je helm.
En ik verwacht dan wel dat de camera afbreekt. Aan de andere kant; boven de 200 km/u blijft ie ook nog prima zitten en trekt niet.

Ik kan zoveel dingen nu wel mooi terugkijken waarom iets is gebeurd en wat er aan vooraf ging. Ik rijd eigenlijk geen rit meer zonder. Al jaren niet.
En zoals ik al zei, leuk om af en toe op YouTube te zetten. :)

Heb nu net eentje gekregen die 9 uur mee moet gaan op een lading. Beeldkwaliteit is redelijk (zeker geen GoPro-kwaliteit), maar 9 uur opnemen is natuurlijk erg prettig. Ook waterdicht incl. gebruik van externe microfoon. Komt dat even goed uit dat het slechte weer er aan komt. :]
Ben zelf momenteel ook aan het kijken voor een action cam maar die komt dan wel aan de motor en niet aan de helm ;)
Een ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij doet maar ik vind zo'n ding op de helm gewoon niets en tijdens circuitdagen zijn er organisaties die het ook niet willen.. dus er blijft weinig anders over dan hem aan de motor monteren.
 
En om dat te kunnen doen zal hij toch op zijn minst 1 veiligheidsfuctie uit moeten schakelen.
Geen idee, was zo'n lelijke model X. En hij zat er serieus dicht achter. Ik dacht nog: ik zou me daar niet prettig bij voelen en misschien naar hem gebaren dat ie afstand moet houden of maken dat ik bij hem vandaan kom. Hoe moet een leerling zich dan voelen?
 
Is absoluut waar, de rededresseerstrook is ook art 5 toch? Doet niet af aan het feit dat je tussendoor rechts aan het inhalen bent, wat veiliger is staat los daatvan, mij zie je ook niet links eromheen gaan

Maar ben je met file dan ook niet rechts aan het inhalen?
Dit is gewoon filerijden met 120 km/u, omdat je er anders nog 3 minuten achter zit.

Ben zelf momenteel ook aan het kijken voor een action cam maar die komt dan wel aan de motor en niet aan de helm ;)
Een ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij doet maar ik vind zo'n ding op de helm gewoon niets en tijdens circuitdagen zijn er organisaties die het ook niet willen.. dus er blijft weinig anders over dan hem aan de motor monteren.

Ik rijd geen circuit, dus kan dan prima aan de zijkant van mijn helm. Op het circuit moet je 'm inbouwen in de kuip. Weet niet of die trillingen goed zijn voor de printplaat. Er was er hier al eentje met een losgetrilde sensor, toch? En ik herinner me iemand jaren terug met een Z1000 die ook zijn camera destijds kapotmaakte door microtrillingen. Maar goed, dat was toen.. en ik weet niet waar hij mee filmde. Ik zou een beetje rondvragen of kijken naar wat anderen gebruiken als camera op het circuit en hoe ze die hebben gemonteerd.
 
Tsja, er is geen minimumsnelheid. :+ Maar handig is anders.
Andersom kan het ook. Kom je met 140 km/u aankachelen op een 130 km/u weg en dan gaat een auto met caravan even rustig aan een vrachtwagen inhalen met 100km/u, terwijl als hij in zijn spiegel had gekeken, sneller verkeer had kunnen zien aankomen wat hij voorrang had kunnen geven.
Terwijl hij de eerste vrachtwagen langzaam aan het inhalen is, zit er nog een tweede voor, die hij ook maar even besluit in te halen.

Mja, op dat moment heb ik geen zin om te wachten op meneer met zijn sleurhut, tikkie terug en er met 120 a 130 km/u tussendoor gereden. Toen ik al ver weg was en eens in mijn spiegel keek, zag ik dat ie nog steeds bezig was om de 2e in te halen. Ik ga pas inhalen als ik een ander niet hinder met een lagere snelheid, maar dat is voor velen anders.

Aangezien het niet verboden is om met twee voertuigen op een rijstrook te rijden, is het dan verboden om met 120 km/u er tussendoor te gaan, of is dat een artikeltje 5? :]
artikel 5 tegenwoordig helaas
 
Ik vind het ook nogal minder sociaal. maar goed, als jij recht lult dat het normaal is.........
Ik hoop je op die manier niet tegen te komen, ben er niet echt van gediend
 
Terug
Bovenaan Onderaan