Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.966
1.657
57
Den Haag
Gisteren meegemaakt: ik startte voor mijn deur de motor, maar die sloeg af bij het in de versnelling zetten. Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Even frunnikken aan de koppeling, misschien een kapotte schakelaar. Staat er ineens een man naast me die door mijn oordoppen heen roept: "je zijstandaard staat nog uitgeklapt!":o

Laatst bewerkt:

max snelheid

BMW R850R
9 jan 2012
22.709
1.909
Nijmegen
Gisteren meegemaakt: ik startte voor mijn deur de motor, maar die sloeg af bij het in de versnelling zetten. Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Even frunnikken aan de koppeling, misschien een kapotte schakelaar. Staat er ineens een man naast me die door mijn oordoppen heen roept: "je zijstandaard staat nog uitgeklapt!":o
Apart. Mijn R wil in dat geval helemaal niet starten.

Atacama

MF'er
31 okt 2018
205
105
Haarlem
www.atacamaweb.nl
Mijn CB600f start gewoon met standaard uit. Zodra ik uit zijn vrij naar de eerste schakel valt hij uit.
Als hij nog in de versnelling staat start hij volgens mij helemaal niet (als in geeft geen geluid oid).
De motor valt ook direct uit als ik de koppeling in heb en de standaard uit zet.

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
7.386
4.516
38
Heemskerk
highking.nl
Kan je uberhaupt starten in versnelling, met ingetrokken koppeling? Mijn ZRX kon dat ook niet, was een defecte koppelingshandleschakelaargeval.

max snelheid

BMW R850R
9 jan 2012
22.709
1.909
Nijmegen
Kan je uberhaupt starten in versnelling, met ingetrokken koppeling? Mijn ZRX kon dat ook niet, was een defecte koppelingshandleschakelaargeval.
Heb ik ook gehad, is héél vervelend. Als je voor 't stoplicht iets te snel bent met je koppeling en de motor slaat af, moet je eerst terug naar de N om te kunnen starten - en beginnen de koekblikkers achter je al te toeteren …

• Like
Waarderingen: HighKing

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.029
189
45
Apart. Mijn R wil in dat geval helemaal niet starten.
De mijne dan weer wel. Kwam ik achter toen ik hem bij de dealer wegreed. Voel je je wel even lullig als je in het zicht van 3 man vertwijfeld staat te kijken waarom je nieuwe motor ineens afslaat |(_O-

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
435
271
www.itsacon.net
Mijn 1100 oorspronkelijk ook niet. Maar ik heb het kabeltje geinstalleerd dat op de politie-RT's zat, nu accepteert ie starten met zijstandaard wel als de motor in z'n vrij staat. Maar slaat nog steeds netjes af zodra hij in de versnelling gaat.

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.626
275
43
Deventer
Dan heb ik echt een kamikaze fiets
Start in versnelling met koppeling in en standaard uit, kun je ook gewoon wegrijden
In vrij en standaard uit kan ook, in de versnelling en wegrijden lukt prima, niet dat ik het doe............

Maar het kan wel :+

• Haha
Waarderingen: DarkKnight7

DarkKnight7

DARKSPEED TRIPLE 🏍KNIGHTRIDER🤴🏻 🇬🇧
Donateur
28 mrt 2011
14.002
1.189
Midden Nederland
Mijn CB600f start gewoon met standaard uit. Zodra ik uit zijn vrij naar de eerste schakel valt hij uit.
Als hij nog in de versnelling staat start hij volgens mij helemaal niet (als in geeft geen geluid oid).
De motor valt ook direct uit als ik de koppeling in heb en de standaard uit zet.
Mijn :]start STANDAARD gewoon...:+

DarkKnight7

DARKSPEED TRIPLE 🏍KNIGHTRIDER🤴🏻 🇬🇧
Donateur
28 mrt 2011
14.002
1.189
Midden Nederland
Dan heb ik echt een kamikaze fiets
Start in versnelling met koppeling in en standaard uit, kun je ook gewoon wegrijden
In vrij en standaard uit kan ook, in de versnelling en wegrijden lukt prima, niet dat ik het doe............

Maar het kan wel :+
Als alles wat kan gebeurd, kan er veel gebeuren....

OgriUK

MF veteraan
7 jul 2009
8.852
41
59
Lisse
Typisch voor een beginner. (Ik heb er zelf bijna elke week wel een keer last van.)

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
435
271
www.itsacon.net
Aan de motorrijder op de groene (ik neem aan) Kawa die vandaag voor mij reed in de file op de N11:

Als je niet zeker weet of je mooie bar-end mirrors er tussen door passen, laat dan die dikke GS die steeds voor je in de ankers moet er even langs. Als hij er tussendoor past met z'n boxer, valbeugels en handkappen, dan lukt die slanke sportmotor van jou ook wel.