Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik vind LED ook verschrikkelijk... Jan en alleman bouwt maar die cheapo setjes van AliExpress in zijn of haar 20 jaar oude auto, zonder rekening te houden met het lichtbeeld.

Je moet 's avonds bijna met zonnebril op gaan rijden om niet verblind te worden wanneer je in je spiegels kijkt (voornamelijk een probleem met de auto, op de motor zitten de spiegels een stuk hoger).
 
Beetje late reactie maar ik loop een beetje achter en moet nodig bijlezen.
Ik heb je filmpje gezien maar wat jij doet om die mevrouw te spreken te krijgen krijg ik kippenvel van...Je wil haar aanspreken omdat zij in een flauwe onoverzichtelijke bocht een vrachtwagen inhaalt en dus op jouw weghelft zit.
Om haar te spreken te krijgen keer je op een provinciale weg via het naastliggende fietspad, je haalt een vrachtwagen in via dezelfde onoverzichtelijke flauwe bocht, je pakt 2x een puntstuk waarbij je bij het 2e puntstuk zelfs langere tijd tussen auto's doorrijdt die links en rechts op de normale rijbaan rijden, je haalt een vrachtwagen in over een doorgetrokken streep.......
Het gesprek was belangrijker dan je eigen veiligheid denk ik of had je op de pechhaven naderhand een rits auto's en vrachtwagens staan die even met jou een gesprekje wilden?


OK, maar voor mij was het allemaal niet zo heel veel bijzonders, hooguit wat amusante beelden om op YT te zetten. (Al weer bijna vier jaar geleden.)
 
Led is prima als dit in een Led koplamp zit.
Led is ruk in een halogeen koplamp en als halogeen ruk was in een gloeipit koplamp 30 jaar geleden.
Blijf jij maar lekker bij die mening... zoals ik al zei in fonkelnieuwe autos is het compleet kut. Led gaat meer levens kosten dan de cholera, pest, aids en kanker bij elkaar...
 
Merk het ook regelmatig, denk ik dat het een of andere aso met grootlicht is, blijkt het gewoon een gloednieuw hok met LED verlichting te zijn. Vooral Mercedes en BMW's zijn echt dramatisch en natuurlijk al die enorm overbodige SUV's waar iedereen tegenwoordig in lijkt te rijden.
 
Geloof me dat ik met licht weet om te gaan, maar dit is geen licht meer. Ik was blij met halogeen, en nu nog. Xenon is een dood geboren kindje, verloopt en is alleen maar lelijk
 
Blijf jij maar lekker bij die mening... zoals ik al zei in fonkelnieuwe autos is het compleet kut. Led gaat meer levens kosten dan de cholera, pest, aids en kanker bij elkaar...
@Coert65 bedankt voor mijn 10000ste like in deze post.... toch een keer gezamelijk een paar kisten Hertog Jan aan Bacchus offeren... :Y
 
Led is prima als dit in een Led koplamp zit.
Led is ruk in een halogeen koplamp en als halogeen ruk was in een gloeipit koplamp 30 jaar geleden.

Ik heb anders ervaren met die nieuwe VW busjes, die zijn behoorlijk.
Ook vind die DRL in de bumper bij die nieuwe golfjes erg overdreven, rij je met een LED verlichting en moet je nog een meter LED slang in de bumper vouwen:(
 
Vanmorgen bij het langs de file rijden over de redresseerstrook links (was langs een lange oprit richting snelweg, enkelbaans) met mijn grote flapperspiegel de nog grotere spiegel van een bouwbusje aangetikt.

Leermomentje, dat was dus te smal |(Prutser.

Verder geen schade, maar bij aankomst op kantoor toch gelijk maar even melding gemaakt bij de lange arm der wet. We horen het verder wel (of niet).
 
Mij ook wel eens overkomen met mijn toen bijna splinternieuwe GSA1200. File op de brug bij Deventer. Aannemersbusje maakte , terwijl deze reed op de meest linker baan ineens en beweging naar rechts waardoor mijn ruimte ineens verdween. Hard op de rem en uitwijken maar reed toch tegen de spiegel van de Volkswagen in de middelste baan die dus daarbij omklapte. Hield alles nog net rechtop. Lul in het busje reed natuurlijk gewoon door. Kerel in de Volkswagen kwam rustig naast me staan, ik vouwde even zijn spiegel weer terug :+, gaven elkaar een hand en reden beide weer door.
 
Ook weleens gehad, heel klein tikkie.. Ben toen niet gestopt en achteraf bezien is dat niet echt netjes :$ Zou het de volgende keer anders doen maar goed niks van gehoord. Was ook verder geen schade maar ach.. overkomt de beste zeg maar! :D
 
Eergisteren nog gezien bij de motorrijder voor mij op de A9. Tikte de spiegel van een busje aan en reed door. Busje was not amused getuige het toeter concert. Even stilstaan en sorry zeggen kan wonderen doen. Ik reed er toch met lichte gêne langs.
 
Genoeg meningen op dit forum: Wat vinden we van de 'nieuwe' ontwikkelingen rondom het feit dat steeds meer mensen in van die grote dikke vette Amerikanen rijden?

Ik word er iig moe van.
In ons platte kikkerlandje waar je 700km rechtdoor kunt rijden zijn er voldoende ruime auto's van kleine formaat te krijgen. Ik kan niet begrijpen dat je zo'n grote bak onder je reet moet hebben. Als je hoog wil zitten en zaken wil vervoeren: neem een caddy of busje. Wil je de familie vervoeren: koop een Opel Zafira. Wil je goedkoop bedrijfsmatig rijden, koop de voorgangers en vergelijkbaren in lease-constructie.

Maar ga niet in een auto rijden waar mensen van 1.67cm niet overheen kunnen kijken.
Ik heb graag enig zicht, al is het door jouw raampjes langs jou heen, als ik uit een parkeervak van de supermarkt wil draaien. Of naar voor of achteren in de verte op de weg, zodat ik in kan schatten wanneer de boel weer eens begint te remmen. Of opzij, als ik van baan wissel. Of er tussendoor als ik motorrijd :+
Nu zetten deze dikke decadente bakken parkeervakken en rijbanen compleet op slot omdat er geen cm marge meer overblijft en kijk ik alleen nog maar tegen (veelal) zwarte ondoordringbare vlakken van blik aan. En jij zit daar hoog, zonder enig mogelijk oogcontact.

Ego, beetje?
En als je er dan nog uit zou stappen in duur driedelig pak met een lekker mokkel in glitterjurk, of als een ware Amerikaans cowboy met westernzadel en touwen in de achterbak dan wil ik het je misschien nog vergeven. Even. Maar ik zie vooral dikke tokkies er uit stappen :')

Gebaseerd op mijn bevindingen op de parkeerplaats van de supermarkt hedenochtend.

Einde van mijn frustratie 8)7
 
Ik las wel dat ze, ondanks mijn vooroordeel dat het waarschijnlijk enorme benzineslupers zijn en dat haaks staat op onze collectieve dromen, ze vaak wel op LPG rijden. En dat ze idd vaak bij ZZP'ers in gebruik zijn als auto voor spullen. Maargoed, dan nog. Wat betaal je eigenlijk aan wegenbelasting? Hoe staat het idd met de bedrijfskosten tov een bedrijfsbusje?

Mijn frustratie trekt hopelijk weg, zodra ik die voorgenoemde figuren niet steeds dubbel geparkeerd meer tegen kom bij mijn favo super :P

Edit: Over die super gesproken. Het mooiste is nog wel als ik gewoon de motor pak en mijn boodschapjes op allerlei creatieve manieren dan op sta te tuigen met de motor op de stoep/langs het fietsenhokje/etc en mensen me dan raar aan staan te gapen alsof ik een zeldzame diersoort ben _O-
En zij maar rondje rijden voor een parkeerplekkie.
 
Genoeg meningen op dit forum: Wat vinden we van de 'nieuwe' ontwikkelingen rondom het feit dat steeds meer mensen in van die grote dikke vette Amerikanen rijden?

Ik word er iig moe van.
In ons platte kikkerlandje waar je 700km rechtdoor kunt rijden zijn er voldoende ruime auto's van kleine formaat te krijgen. Ik kan niet begrijpen dat je zo'n grote bak onder je reet moet hebben. Als je hoog wil zitten en zaken wil vervoeren: neem een caddy of busje. Wil je de familie vervoeren: koop een Opel Zafira. Wil je goedkoop bedrijfsmatig rijden, koop de voorgangers en vergelijkbaren in lease-constructie.

Maar ga niet in een auto rijden waar mensen van 1.67cm niet overheen kunnen kijken.
Ik heb graag enig zicht, al is het door jouw raampjes langs jou heen, als ik uit een parkeervak van de supermarkt wil draaien. Of naar voor of achteren in de verte op de weg, zodat ik in kan schatten wanneer de boel weer eens begint te remmen. Of opzij, als ik van baan wissel. Of er tussendoor als ik motorrijd :+
Nu zetten deze dikke decadente bakken parkeervakken en rijbanen compleet op slot omdat er geen cm marge meer overblijft en kijk ik alleen nog maar tegen (veelal) zwarte ondoordringbare vlakken van blik aan. En jij zit daar hoog, zonder enig mogelijk oogcontact.

Ego, beetje?
En als je er dan nog uit zou stappen in duur driedelig pak met een lekker mokkel in glitterjurk, of als een ware Amerikaans cowboy met westernzadel en touwen in de achterbak dan wil ik het je misschien nog vergeven. Even. Maar ik zie vooral dikke tokkies er uit stappen :')

Gebaseerd op mijn bevindingen op de parkeerplaats van de supermarkt hedenochtend.

Einde van mijn frustratie 8)7

Dit klinkt meer als jaloezie. Iemand moet zelf weten wat hij rijd, hij betaald er ook voor. Duurder in aanschaf, meer wegenbelasting en meer brandstof.
En door een Mercedes Sprinter kun je ook niet heen kijken, dus waar heb je het over...
Dat de parkeervakken vaak afgemeten zijn op een Opel Corsa daar kan de bezitter van een grote auto ook niks aan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan