Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Heb ik ook een keer gedaan maar na het passeren van de ambu kwamen de auto's weer zo snel naar het midden dat ik er maar weer snel mee gestopt ben

Dat is ook het enige 'moeilijke' aan het begeleiden van bv een ambulance: Het overige verkeer !

Al kom je met 6 voertuigen achter elkaar met sirene en zwaailicht, gegarandeerd dat er altijd wel iemand is die zo snel een voorrangsvoertuig voorbij is zonder kijken , ervoor gooit.
Een ambulance begeleiden gebeurd niet for fun. En dan juist voor zo'n ambulance de boel dichtgooien |(

Ik haat andere weggebruikers B| ;)
 
Vanochtend op de afrit van de A4, 2 baans afrit. Linker rij staat iets eerder stil, ik had nog redelijk snelheid, klapt ineens een idioot in een renault scenic vol naar rechts voor vlak me. Mn noodstop reflex doet het nog... :+
Vervolgens naast t stoplicht naast m, doe mn vizier omhoog en wijs naar zn spiegel, raampje open, "ik had je niet gezien". Ja dacht al zoiets. Heb maar geprobeerd niet al te veel lelijke woorden te zeggen, maar was wel redelijk pist (en ook geschrokken).

Gistermiddag voor het stoplicht op de noordelijke randweg van Breda ongeveer hetzelfde. Ik zag het al wel aankomen, dus was heel erg op mijn hoede. Reed naast hem kreeg gelijk een verontschuldiging (ik moest wel remmen maar niet gelijk tot stilstand). Duimpje gegeven, kan wel boos zijn maar hij zag eruit alsof het een leermoment was!
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik maak dat niet mee, ligt het niet aan jezelf? Hou je voldoende afstand? Heb je groot licht aan of andere verstralers waar je de autorijders mee verblindt?

Niks van dat alles, standaard V-strom uit 2008 met normale lampen.

Afstand is (bijna ;)) altijd minimaal 2 seconden. Afhankelijk van de drukte c.q. het rijgedrag voor me rij ik wel iets meer naar het midden toe dan wanneer we normaal rijden. Maar om nou met 100 aan de kant te gaan met de intentie om me er langs te laten gaan? Dat is wel iets van de laatste tijd zeg maar :')
 
Als voetganger, ‘s avonds staken we de straat over terwij in de verte een auto aan kwam rijden, die was nog een heel eind weg (30 km-gebied), begint met grootlicht te seinen en scheurt met brullende motor rekening achter ons langs. Wat een idioot...
 
Het probleem is dat men de 1 sec tijdwinst belangrijker vindt dan eerst kijken.
Hij had je vast niet gezien. Dit is echter als gevolg van het niet kijken omdat ze eerst gaan en dan pas kijken..

Gelukkig kan je het vaak al zien gebeuren voordat ze het zelf verzonnen hebben n.a.v. de rijstijl.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn motor rijlessen pas bewust werd van mijn tekortkomingen in de auto. Opzich hield ik het verkeer achter mij goed in de gaten met de middenspiegel. Die mis ik ook nog steeds op de motor trouwens. Maar het omkijken was er blijkbaar uit gesleten.
Dit heeft niets te maken met haast maar met het aanwennen van gewoontes. Ieder mens maakt zijn eigen patronen aan en die zijn niet altijd wat het moet zijn,

Al zal er zeker ook een deel zijn die het uit luiheid/haast doen.
 
Als voetganger, ‘s avonds staken we de straat over terwij in de verte een auto aan kwam rijden, die was nog een heel eind weg (30 km-gebied), begint met grootlicht te seinen en scheurt met brullende motor rekening achter ons langs. Wat een idioot...
:? Rakelings?
 
Het is een van de grote ergernissen van deze tijd: computers met eigen ideeën en opvattingen, die zó eigenwijs zijn dat ze zelfs voorstellen gaan doen aan de gebruiker. Het ontbreekt nog maar aan de oneerbaarheid van de voorstellen … :(
*off-topic*
Het is mogelijk om spellingscontrole en grammaticacontrole uit te schakelen in de meeste, zo niet alle, tekstverwerkers. Dus het is een kleine moeite om dit oort ergernissen te voorkomen.

*on-topic*
Vanochtend zag ik weer iets wat mij enorm verbaast. Een auto rijdt achter een vrachtwagen aan vlak voor een afrit. Schijnbaar gaat het de automobilist niet snel genoeg richting de afrit want plotsklaps met een wilde stuurbeweging moest de automobilist perse de vrachtwagen inhalen om vervolgens (jawel! onbegrijpelijk!) met eenzelfde ruk aan het stuur naar rechts te gaan tussen de vrachtwagen en de daarvoor rijdende auto door om de afrit te nemen en vervolgens met een flink dot gas ervandoor te gaan. De vrachtwagen moest om dit alles ook nog eens (onnodig) remmen om die maniak niet te raken. Heeft men er echt zo'n moeite mee om die 100 a 200 meter achter een vrachtwagen te blijven rijden om een afslag te nemen? Het heeft mij enorm verbaast en blijf er ook over verbazen dat er zulke maniakken zijn die denken heer en meester, koning keizer admiraal te zijn op onze snelwegen en dit soort idioterie ten dagdeel leggen.
 
Heerlijk gereden vanochtend, lekker rustig en wat een weertje....

Wat me wel opvalt is dat hoe rustiger het is, hoe meer onnodig linksplakkers er zijn hiero in de Randstad.... Vijf (!) banen breed, leeg, en dan toch stug kilometers lang op de linkerbaan blijven hangen.

Oh well, ruimte zat om er langs te gaan :]
 
Heerlijk gereden vanochtend, lekker rustig en wat een weertje....

Wat me wel opvalt is dat hoe rustiger het is, hoe meer onnodig linksplakkers er zijn hiero in de Randstad.... Vijf (!) banen breed, leeg, en dan toch stug kilometers lang op de linkerbaan blijven hangen.

Oh well, ruimte zat om er langs te gaan :]

Ze maken het zichzelf zo moeilijk...
Vanochtend na de spits op de A27, 3 rijstroken en toch een treintje van ca. 10 auto's die op de linkerbaan bleven plakken. Veel te kort op elkaar natuurlijk, zodat er continu werd geremd. Helemaal gecondtioneerd om in de file te rijden of zo...:? Terug naar z'n 5 en er langs :W
 
Ze maken het zichzelf zo moeilijk...
Vanochtend na de spits op de A27, 3 rijstroken en toch een treintje van ca. 10 auto's die op de linkerbaan bleven plakken. Veel te kort op elkaar natuurlijk, zodat er continu werd geremd. Helemaal gecondtioneerd om in de file te rijden of zo...:? Terug naar z'n 5 en er langs :W

Dat is de voorste die niet terug gaat naar de juiste rij, de rest die er voorbij wilt maar opgehouden word door de voorganger?
 
Vanochtend door een 30 zone een automobilist die continue op mijn bumper zat als ik ook maar richting de 30 ding. Vervolgens de 30 zone uit gas erop en richting de 60 (buiten de bebouwde kom 60 zone). Hier blijft meneer wel op afstand, zelfde geldt voor de 80 weg die hierna komt. Weer terug binnen de bebouwde kom zit ik achter iemand die rechtsaf wil. Ik bleef rustig erachter om het laatste stukje tijdens zijn afslagactie achter hem langs te gaan en mijn weg te vervolgen. Helaas dacht de meneer in de Renault hier anders over. Die haalde mij en mijn (in middels half afgeslagen) voorganger in omdat het hem allemaal te langzaam ging. 300 meter verderop was een stoplicht waar meneer weer voor moest remmen waar ik weer achter hem stond. Eenmaal op de volgende weg vloog hij er vandoor met 60-70 (bebouwde kom 50 zone).

Kunnen we even allemaal over het volgende nadenken: Waarom zijn er maximale snelheden, voorrangsregels en inhaalactie-regels bedacht?

Ik heb al heel vaak met mensen discussies over dit soort onderwerpen gehad. Als je standaard 20-30 km/u te hard rijdt, je graag 150 km/u rijdt op een 100-130 km/u weg en/of altijd op iemand zijn bumper zit mag je je van mij heel hard om de volgende betonblok of boom (lees boom, niet boompje) vouwen. Helaas zal dit nooit bij dit soort figuren gebeuren maar bij de mensen die zich wel netjes aan de regels houden en veiligheid vooropstellen en door dit soort figuren fouten gaan maken.
 
Guess so. Ik rijd eigenlijk nooit meer op de snelweg met de motor en met het koekblik rijd ik liever 1:20 dan 130.

@Ride Dirty : wat mij betreft hoef je niet tegen een boom uiteraard
 
Terug
Bovenaan Onderaan